خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

بیت کوین

همراهان جی اف ایکس دانلود سلام در این بخش از سایت ما به روز ترین اخبار و اطلاعات را درباره بیت کوین با شما عزیزان به اشتراک میگذاریم. از شما علاقمندان به بیت کوین و ارز دیجیتال دعوت میشود تا مقالات ما را دنبال کنید.
بیت کوین در جی اف ایکس دانلود

بیت کوین چیست؟


بیت کوین اولین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال است. از طریق استفاده از یک پروتکل غیرمتمرکز، رمزنگاری و مکانیزمی برای دستیابی به اجماع جهانی در مورد وضعیت یک دفتر کل معاملات عمومی که به‌طور دوره‌ای به روز می‌شود، به نام «بلاک چین»، تبادل ارزش همتا به همتا را در قلمرو دیجیتالی امکان‌پذیر می‌سازد.
از نظر عملی، بیت کوین شکلی از پول دیجیتال است که:
(1) مستقل از هر دولت، ایالت یا موسسه مالی وجود دارد
(2) می تواند بدون نیاز به یک واسطه متمرکز در سطح جهانی منتقل شود
(3) دارای یک سیاست پولی شناخته شده است. که مسلما نمی توان آن را تغییر داد.
در یک سطح عمیق تر، بیت کوین را می توان به عنوان یک سیستم سیاسی، فلسفی و اقتصادی توصیف کرد. مجموعه وسیعی از شرکت‌کنندگان و ذینفعان درگیر آن، و فرآیند ایجاد تغییرات در پروتکل است. بیت‌کوین می‌تواند به پروتکل نرم‌افزار بیت‌کوین و همچنین واحد پولی اشاره کند که با نماد تیک‌دار BTC نشان داده می‌شود.
بیت کوین که در ژانویه 2009 به صورت ناشناس برای یک گروه تخصصی از فناوران راه اندازی شد، اکنون یک دارایی مالی قابل معامله در سطح جهانی است که حجم تسویه روزانه آن به ده ها میلیارد دلار اندازه گیری می‌شود.گرچه وضعیت نظارتی آن برحسب منطقه متفاوت است و همچنان در حال تکامل است، بیت کوین معمولاً به عنوان یک ارز یا یک کالا تنظیم می شود. در ژوئن 2021، السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی اجباری کرد.

منشا، رشد اولیه و تکامل بیت کوین


رشد اولیه شبکه بیت کوین عمدتاً به دلیل کاربرد آن به عنوان یک روش جدید برای تبادل ارزش در دنیای دیجیتال بود. طرفداران اولیه، به طور کلی، «سایفرپانک ها» بودند - افرادی که با استفاده از رمزنگاری قوی به عنوان مسیری برای تغییرات اجتماعی و سیاسی حمایت می کردند. با این حال، حدس و گمان در مورد ارزش آینده بیت کوین به زودی به یک محرک مهم برای پذیرش تبدیل شد. قیمت بیت کوین و تعداد کاربران بیت کوین طی دهه بعد به صورت موجی افزایش یافت. همانطور که قانون‌گذاران در اقتصادهای بزرگ شفاف‌سازی را در مورد قانونی بودن بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارائه کردند، تعداد زیادی از صرافی‌های بیت‌کوین ارتباطات بانکی برقرار کردند و تبدیل ارز محلی به بیت‌کوین را آسان کردند. سایر کسب‌وکارها خدمات نگهبانی قوی ایجاد کردند، که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران نهادی بتوانند در معرض این دارایی قرار بگیرند، زیرا تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران برجسته نشان از علاقه آن‌ها دارد.

بیت کوین برای چه مواردی استفاده می شود؟


در ابتدایی ترین سطح خود، بیت کوین برای تبادل ارزش خارج از سیستم مالی سنتی مفید است. برای مثال، مردم از بیت‌کوین برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی که سریع‌تر، ایمن‌تر و با هزینه‌های تراکنش کمتری نسبت به روش‌های تسویه قدیمی مانند شبکه‌های SWIFT یا ACH تسویه می‌شوند، استفاده می‌کنند. در سال‌های اولیه، زمانی که پذیرش شبکه بسیار پراکنده بود، بیت‌کوین می‌توانست برای تسویه تراکنش‌های حتی با ارزش کم استفاده شود و این کار را به صورت رقابتی با شبکه‌های پرداختی مانند Visa و Mastercard انجام داد. با این حال، همانطور که بیت کوین به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، مشکلات مقیاس بندی باعث شد که رقابت آن به عنوان یک وسیله مبادله برای اقلام کم ارزش کمتر شود. به طور خلاصه، تسویه تراکنش‌های کم‌ارزش به‌دلیل توان عملیاتی محدود در دفتر کل و در دسترس نبودن راه‌حل‌های لایه دوم، بسیار گران شد. این از این روایت حمایت می کند که ارزش اولیه بیت کوین کمتر به عنوان یک شبکه پرداخت و بیشتر به عنوان جایگزینی برای طلا یا «طلای دیجیتال» است. در اینجا، بحث این است که بیت‌کوین ارزش را از ترکیبی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی که ادغام می‌کند، عرضه محدود آن با سیاست‌های پولی «در کد» و اثرات شبکه قدرتمند آن به دست می‌آورد. در این راستا، تز سرمایه گذاری این است که بیت کوین می تواند جایگزین طلا شود و به طور بالقوه به شکلی از "ضمانت بکر" برای اقتصاد جهانی تبدیل شود.
روایت رایج دیگر این است که بیت کوین از آزادی اقتصادی پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود که این کار را با ارائه، بر اساس انتخاب، یک شکل جایگزین از پول انجام می‌دهد که محافظت قوی در برابر:
(1) مصادره پولی
(2) سانسور
(3) کاهش ارزش از طریق تورم بدون سقف را به همراه دارد.
توجه داشته باشید که این روایت متقابلاً از روایت «طلای دیجیتال» جدا نیست.

اخبار جدید بیت کوین در جی اف ایکس دانلود

ویژگی های اساسی بیت کوین


غیرمتمرکز:


هیچ کس شبکه بیت کوین را کنترل نمی کند یا مالک آن نیست و هیچ مدیر اجرایی نیز وجود ندارد. در عوض، شبکه متشکل از شرکت‌کنندگان مشتاقی است که با قوانین یک پروتکل (که به شکل یک مشتری نرم‌افزار منبع باز است) موافقت می‌کنند. تغییرات در پروتکل باید با اجماع کاربران آن انجام شود و طیف گسترده ای از صداهای کمک کننده از جمله "گره ها"، کاربران نهایی، توسعه دهندگان، "ماینرها" و شرکت کنندگان در صنعت مجاور مانند صرافی ها، ارائه دهندگان کیف پول و متولیان وجود دارد. این امر بیت کوین را به یک سیستم شبه سیاسی تبدیل می‌کند. از میان هزاران ارز دیجیتال موجود، بیت کوین مسلماً غیرمتمرکزترین است، ویژگی ای که در نظر گرفته می شود موقعیت آن را به عنوان وثیقه بکر برای اقتصاد جهانی تقویت می‌کند.

توزیع شده:


تمام تراکنش های بیت کوین در یک دفتر کل عمومی ثبت می شوند که به «بلاک چین» معروف شده است. این شبکه به افرادی متکی است که داوطلبانه نسخه‌های دفتر کل را ذخیره می‌کنند و نرم‌افزار پروتکل بیت‌کوین را اجرا می‌کنند. در حال حاضر بیش از 80000 گره در سطح جهانی توزیع شده است که باعث می شود شبکه دچار خرابی یا اطلاعات از دست رفته تقریباً غیرممکن شود.

شفاف:


افزودن تراکنش‌های جدید به دفتر کل بلاک چین و وضعیت شبکه بیت‌کوین در هر زمان معین (به عبارت دیگر، «حقیقت» مالک چند بیت‌کوین) با اجماع و به شیوه‌ای شفاف به دست می‌آید.
قوانین پروتکل همتا به همتا:
اگرچه گره‌ها وضعیت شبکه را ذخیره و منتشر می‌کنند ("حقیقت")، پرداخت‌ها به طور موثر مستقیماً از یک شخص یا کسب‌وکار به دیگری انجام می‌شود. این بدان معناست که نیازی به هیچ "شخص ثالث قابل اعتماد" نیست تا به عنوان یک واسطه عمل کند.

بدون مجوز:


هر کسی می‌تواند از بیت‌کوین استفاده کند، هیچ دروازه‌بانی وجود ندارد، و نیازی به ایجاد «حساب بیت‌کوین» نیست. همه تراکنش‌هایی که از قوانین پروتکل پیروی می‌کنند، توسط شبکه در طول مکانیسم‌های اجماع تعریف‌شده تأیید می‌شوند.

ناشناس:


اطلاعات هویتی ذاتاً با تراکنش های بیت کوین مرتبط نیست. در عوض، تراکنش ها به آدرس هایی گره خورده اند که به شکل رشته های الفبایی عددی تصادفی تولید می شوند.

مقاوم در برابر سانسور:


از آنجایی که تمام تراکنش‌های بیت‌کوین که از قوانین پروتکل پیروی می‌کنند معتبر هستند و از آنجایی که تراکنش‌ها ناشناس هستند، کاربران خود دارای کلید دارایی بیت‌کوین خود هستند، برای مقامات سخت است که افراد را از استفاده از آن یا استفاده از آن منع کنند. برای مصادره دارایی های آنها این پیامدهای مهمی برای آزادی اقتصادی دارد و حتی ممکن است به عنوان یک نیروی متقابل برای اقتدارگرایی در سطح جهانی عمل کند.

عمومی:


تمام تراکنش‌های بیت‌کوین ثبت می‌شوند و برای همه در دسترس هستند. در حالی که این عملاً امکان تراکنش‌های جعلی را از بین می‌برد، در برخی موارد این امکان را نیز فراهم می‌کند که با کسر هویت افراد به آدرس‌های بیت‌کوین خاص پیوند داده شود. تلاش برای ارتقای حریم خصوصی بیت کوین در حال انجام است، اما ادغام آنها در پروتکل در نهایت منوط به فرآیند حاکمیت شبه سیاسی بیت کوین است.

ویژگی های اقتصادی بیت کوین عرضه ثابت:


یکی از پارامترهای کلیدی در پروتکل بیت کوین این است که عرضه به مرور زمان به 21 میلیون سکه افزایش می یابد. استدلال می شود که این عرضه کل ثابت و شناخته شده، بیت کوین را به یک "دارایی سخت" تبدیل می کند، یکی از چندین ویژگی که به ارزش درک شده آن از منظر سرمایه گذاری کمک کرده است.

کاهش تورم:


نرخی که بیت کوین های جدید به عرضه در گردش اضافه می شوند به تدریج در طول یک زمان بندی تعریف شده در کد کاهش می یابد. با شروع 50 بیت کوین در هر بلوک (تقریباً هر 10 دقیقه یک بلوک جدید اضافه می شود)، نرخ انتشار تقریباً هر چهار سال به نصف کاهش می یابد. در ماه مه 2020، سومین هاوینگ نرخ انتشار را از 12.5 به 6.25 بیت کوین در هر بلوک کاهش داد. در آن زمان، 18375000 سکه از 21 میلیون سکه (87.5 درصد از کل) استخراج شده بود. هاوینگ چهارم، در سال 2024، صدور را به 3.125 بیت کوین کاهش می دهد و به همین ترتیب تقریباً تا سال 2136، زمانی که نصف نهایی، پاداش بلوک را به 0.00000168 بیت کوین کاهش می دهد.

انگیزه محور:


یک مجموعه اصلی از شرکت کنندگان، که به عنوان ماینرها شناخته می شوند، با سود هدایت می شوند تا منابع مورد نیاز برای حفظ و ایمن سازی شبکه را به اشتراک بگذارند. از طریق فرآیندی به نام اثبات کار (PoW)، استخراج‌کنندگان برای افزودن بلوک‌های جدید به زنجیره‌ای که دفتر کل (بلاک چین) را تشکیل می‌دهد، رقابت می‌کنند. هزینه‌های سخت‌افزار و انرژی مرتبط با استخراج PoW به امنیت شبکه به صورت غیرمتمرکز در راستای اصول مبتنی بر نظریه بازی کمک می‌کند.
انگیزه سود در این زمینه مهم تلقی می شود. علاوه بر این، از آنجایی که ماینرها تمایل دارند بیت کوین به دست آمده خود را بفروشند تا هزینه های قابل توجه مربوط به ماینینگ خود را پوشش دهند، فرآیند استخراج به عنوان یک مکانیسم منصفانه برای توزیع گسترده بیت کوین در نظر گرفته می شود.
مشاهده بیشتر