خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آیا می دانید بیت کوین چیست؟

fahim
1,374
0
بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟ مقدمه


در پاسخ به این سوال که "بیت کوین چیست؟" می‌توان گفت بیت کوین (BTC) اولین و شناخته‌شده‌ترین ارز رمزنگاری شده بین بیش از 19000 ارز دیجیتال موجود است. بیت کوین نخستین بار در سال 2009 عرضه شد و استفاده از آن تا به امروز افزایش چشمگیری داشته است. بیت کوین فرصتی فراهم می‌کند تا افراد بتوانند بدون اتکا به ارزی که توسط نهادهای رسمی پشتیبانی می‌شود، سرمایه خود را ذخیره کنند. همچنین، دارندگان بیت کوین می‌توانند کالاها یا خدمات را بدون واسطه، خرید، فروش و مبادله کنند. در حال حاضر بیت کوین طرفداران زیادی پیدا کرده و حتی بعضی کشورها آن را به عنوان ارز پذیرفته اند. مقاله حاضر حاوی اطلاعات ضروری در مورد بیت کوین، ارز دیجیتال، کریپتوکارنسی، کریپتو و بازار کریپتوکارنسی است.

بیت کوین چیست؟ تعریف، نحوه عمل، تاریخچه


تعریف بیت کوین چیست؟


بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که هدف از خلق آن، ایجاد یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر رمزنگاری است؛ و به غیر از شواهدی که درون سیستم وجود دارد، چیزی برای تضمین ارزش آن وجود ندارد. هر تراکنش بیت کوینی که انجام می‌شود، در یک دفتر کل عمومی ثبت می‌شود که برای همه قابل دسترسی است. این باعث می‌شود که تراکنش‌ها به سختی معکوس شوند و جعل آنها دشوار باشد.

نحوه عمل


بیت کوین بر روی یک فناوری جدید و شگفت انگیز به نام بلاک چین (Blockchain) استوار شده است. همانطور که از نام آن پیداست، بلاک چین از واحدهایی به نام بلوک تشکیل شده و مجموعه ای از داده‌های مرتبط است. بلوک‌ها حاوی اطلاعات مربوط به هر تراکنش، از جمله تاریخ، زمان، ارزش کل، خریدار، فروشنده، و یک کد شناسایی منحصر به فرد برای هر مبادله هستند. اطلاعات ورودی بر حسب زمان وارد شده مرتب می‌شوند و زنجیره ای از بلوک‌ها را به وجود می‌آورند. بلوک چین به عنوان دفتر کل عمومی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال عمل می‌کند و هنگامی که یک بلوک جدید به آن اضافه می‌شود، برای هرکسی که مایل باشد، قابل مشاهده و دسترسی است.
بلاک چین غیرمتمرکز است و توسط هیچ سازمانی کنترل نمی‌شود. هر کسی می‌تواند روی آن کار کند و در آن مشارکت داشته باشد، بدون اینکه مالک آن باشد. افزوده شدن یک بلوک تراکنش به بلاک چین، باید توسط بیشتر دارندگان بیت کوین تأیید شود. بعلاوه، کدهای منحصر به فرد مورد استفاده برای شناسایی کیف پول و تراکنش‌های کاربران باید با الگوی رمزگذاری درست مطابقت داشته باشد. کدها اعداد طولانی و تصادفی هستند و این خطر معاملات تقلبی را کاهش داده، بیت کوین را قابل اعتماد و ایمن می‌کند. بیت کوین هر کاربر، آدرس‌هایی که برای دریافت بیت کوین می‌فرستد، و یک کلید خصوصی مختص کاربر، برای او در برنامه ای به نام کیف پول دیجیتال ذخیره می‌شود.

تاریخچه بیت کوین چیست؟


بیت کوین در سال 2009 توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. اولین معامله پولی بیت کوین در سال 2010 به ارزش 25 دلار و با با 10000 بیت کوین انجام شد. اما در اواخر سال 2021، 10000 بیت کوین ارزشی بیش از 600 میلیون دلار به دست آورد. بر اساس طراحی، عرضه بیت کوین به 21 میلیون سکه محدود شده که 18.77 میلیون آن قبلا استخراج شده است. این امر، بیت کوین را کمیاب و تورم ناشی از عرضه نامحدود آن را کنترل می‌کند. بنابراین، انتظار می‌رود که قیمت آن با گذشت زمان همچنان در حال افزایش باشد.

استخراج بیت کوین چیست؟

منظور از استخراج بیت کوین چیست؟


به فرآیند اضافه کردن تراکنش‌های جدید به گردش، استخراج بیت کوین گفته می‌شود. استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از نرم‌افزار مخصوصی استفاده می‌کنند و در ازای هر بلوک، تعداد معینی بیت کوین به آنها تعلق می‌گیرد. در ابتدا، استخراج بیت کوین بر روی پردازنده‌های رایانه‌های شخصی انجام می‌شد و سرعت بیشتر و در نتیجه، سود بیشتری به همراه داشت. حل الگوریتم های مربوط به تراکنش‌ها به مرور زمان چالش برانگیز‌تر شده و به منابع محاسباتی، رایانه‌های قدرتمند و مقادیر زیادی برق نیاز دارد.

ارز دیجیتال و کریپتوکارنسی چیست؟


کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یک واژه ترکیبی شامل دو بخش کریپتو (Crypto) به معنای رمزنگاری و کارنسی (Currency) به معنای ارز است. کریپتوکارنسی یک ارز کاملا مجازی و فاقد دارایی رسمی فیزیکی است. این ارز در پایگاه داده بلاک چین ثبت و ذخیره می‌شود و برای ایمن سازی تراکنشها از رمزنگاری استفاده می‌کند. فردی که صاحب کریپتوکارنسی است دارای یک ورودی در پایگاه داده است و دارایی او بر اساس بیت کوین در دفتر کل ثبت می‌شود.
منظور از ارز دیجیتال ارزی است که روی رایانه‌ ثبت و منتقل می‌شود و به صورت آنلاین وجود دارد. مثلا اگر شما مقداری دلار در یک حساب آنلاین داشته باشید، ارز دیجیتال محسوب می‌شود. همچنین، ارز مورد استفاده در بازیها و برنامه‌های کامپیوتری نیز ارز دیجیتال محسوب می‌شوند. بنابراین، ارز دیجیتال معنای وسیع‌تری از کریپتوکارنسی دارد. به این مفهوم که هر کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال است اما عکس آن صادق نیست.

کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتو چیست؟


کریپتو (crypto) که گاهی اوقات رمز ارز یا کریپتوکارنسی نیز نامیده می‌شود، به هر شکلی از ارز دیجیتال یا مجازی گفته می‌شود که از رمزنگاری استفاده می‌کند. این ارز، نوعی دارایی دیجیتال است که مرجع صادرکننده ندارد، و بدون نیاز به یک سیستم پولی مرکزی مانند دولت یا بانک، در گردش است.

بازار کریپتوکارنسی چیست؟


بازار کریپتوکارنسی یک فضای مجازی برای خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده است. تبادل کریپتوکارنسی غالبا از طریق کارگزاریهای آنلاین یا صرافی‌های ارز دیجیتال صورت می‌گیرد. در این فضاها امکان خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال وجود دارد. از هر جایی که بیت کوین را خریداری می‌کنید، به یک کیف پول بیت کوین نیاز دارید تا آن را ذخیره کنید. کیف پول می‌تواند داغ (آنلاین در فضای ابری) و یا سرد (آفلاین در موبایل) باشد.

هدف جی اف ایکس دانلود از مقاله بیت کوین چیست ؟


از آن جایی که سرمایه گزاری در بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرسود و همچنان دارای ریسک زیادی می باشد از این رو جی اف ایکس دانلود تصمیم گرفته برای شما جدیدترین اخبار بیت کوین به همراه آموزش های لازم در زمینه ورود به بازار ارزهای دیجیتال را در این بخش قرار دهد.ما سعی می کنیم تمامی آموزش های لازم در زمینه بیت کوین و ورود به بازار را در این بخش قرار دهیم تا اگر قصد ورود به این بازار را دارید از خطرات و سود های آن آگاهی کامل داشته باشید.

✅اگر سوالی در مورد بیت کوین یا کریپتوکارنسی چیست ؟ دارید زیر این مطلب برای ما ارسال کنید.✅
😍هدف ما از این مقاله آگاهی به شما کاربران و همراهان همیشگی جی اف ایکس دانلود می باشد.😍

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود