خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

تجارت ارز دیجیتال⭐هر آنچه را که باید بدانید

fahim
549
0
تجارت ارز دیجیتال بیت کوین خرید و فروش

بازار جذاب ارزهای دیجیتال توجه‌ افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این‌ توجهات مخصوصا زمان صعود قیمت رمز ارزها، بیشتر از گذشته نیز می‌شود. اما تجارت در بازار کریپتو و کسب سود در آن به این سادگی امکان‌پذیر نیست‌! افراد علاقه‌مند باید با مطالعه کامل و پس از آشنا شدن با نحوه معامله در این بازار فعالیت خود را شروع کنند. ازاین‌رو در مقاله تجارت ارز دیجیتال؛ هر آنچه را که باید بدانید، قصد داریم موارد مهمی را که در ابتدای ورود به دنیای کریپتو باید با آن آشنا باشید به شما معرفی کنیم،‌ بنابراین اگر در ابتدای راه هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید.‌

تجارت ارزهای دیجیتال چیست؟


تعداد کسانی که بازار ارزهای دیجیتال را به‌عنوان منبع درآمدی اصلی یا جانبی خود انتخاب می‌کنند روبه افزایش است. این بازار پویا به همه افراد امکان می‌دهد تا از طریق خرید و فروش ارزهای دیجیتال به تجارت بپردازند و درآمد کسب کنند. اما سوال مهم این است که چگونه می‌توان به تجارت ارزهای دیجیتال پرداخت و به سود دست پیدا کرد؟ در تجارت ارز دیجیتال معامله‌گران با پیگیری اخبار، تحلیل روند بازار، نمودار و تحلیل تکنیکال و بنیادی، با پیش بینی آینده بازار برای خرید یا فروش رمز ارزها اقدام می‌کنند.
تجارت ارزهای دیجیتال علاوه‌بر جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات دارای فوت‌وفن‌های فراوانی است که تریدرهای حرفه‌ای از آن‌ها برای معاملات سودآور استفاده می‌کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به اوراق مشتقه اشاره کرد که به معامله‌گران امکان می‌دهند به‌وسیله قراردادهای آتی، اختیار معامله و دائمی به ترید بپردازند.

چگونه تجارت ارز دیجیتال را آغاز کنیم؟


روش‌های مختلفی برای آغاز مسیر ترید ارز دیجیتال وجود دارد که پله اول همه آن‌ها آموزش درباره بازار ارز دیجیتال است. تا زمانی که شما اطلاعات کافی در زمینه ارزهای دیجیتال نداشته باشید امکان موفق شدن در این بازار را نخواهید داشت. بنابراین در ابتدا مطالعه و تحقیق را سرلوحه خود قرار‌ دهید و سپس از روش‌ زیر برای شروع تجارت ارز دیجیتال استفاده کنید:
✔️ باز کردن حساب در صرافی: قدم اول پیدا کردن یک صرافی ارز دیجیتال معتبر است. صرافی ارز دیجیتال جایی است که باید معاملات خود را در آن انجام دهید. این صرافی‌ها به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند،‌ به‌همین دلیل با استفاده از تلفن همراه نیز می‌توانید ثبت نام خود را انجام دهید. در بازار ارز دیجیتال هم صرافی‌ ایرانی و هم صرافی‌ خارجی وجود دارد که شما می‌توانید براساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
✔️ شارژ حساب: بعد از ثبت نام و احراز هویت باید حساب صرافی خود را به کارت بانکی متصل و از این طریق به آن پول واریز کنید.‌ حداقل مبلغ واریزی در صرافی‌های ایرانی متفاوت است، در صرافی خارجی نیز به دلیل تحریم‌ها امکان واریز پول از داخل ایران و از طریق کارت بانکی به حساب صرافی وجود ندارد.
✔️ انتخاب ارز دیجیتال: در‌ این مرحله باید یک ارز دیجیتال معتبر را انتخاب و خریداری کنید. بسیاری‌ از افراد در آغاز تجارت ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم را خریداری می‌کنند؛ زیرا این دو رمز ارز روند قابل پیش‌بینی‌تری نسبت به سایر کوین‌ها دارند.
✔️ شروع تجارت: در این مرحله می‌توانید استراتژی‌های مختلفی را برای تجارت ارز دیجیتال بکار ببرید. به‌طور مثال، علاوه‌ بر خرس و فروش ساده در صرافی می‌توانید از ربات‌های تریدر نیز برای شروع معاملات ارز دیجیتال استفاده کنید.
✔️ ذخیره ارزهای دیجیتال: یکی از مهم‌ترین چالش‌های که بعد از خرید‌ رمز ارزها با آن روبرو می‌شوید، ذخیره ارزهای دیجیتال است. اگر قصد دارید رمز ارز خریداری شده خود را به مدت طولانی نگه دارید باید یک کیف پول ارز دیجیتال تهیه کنید تا دارایی شما در جای مطمئن ذخیره شود.

بازارهای ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

بازارهای ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟


ماهیت بازار ارز دیجیتال با بازارهای مالی سنتی کاملا تفاوت دارد. به‌طور مثال، بازار ارز دیجیتال، غیرمتمرکز است؛ بدین معنا که هیچ نهاد دولتی در استخراج، انتشار و خرید و فروش رمز ارزها دخالت ندارند. تمامی فرایندهای مربوط به ارز دیجیتال توسط تجهیزات مخصوص و با استفاده از کامپیوتر انجام می‌شود و این رمز ارزها در صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز به فروش می‌رسند.
نکته مهم درباره بازار کریپتو آن است که این سیستم، قوانین و حساب و کتاب مخصوص به خود را دارد، بنابراین نباید تصور کنید که چون دولت‌ها در آن نقشی ندارند معاملات نیز جایی ثبت نمی‌شود.
تمامی معاملات مربوط به یک رمز ارز در بلاک چین که عملکردی شبیه به دفتر کل دارد، ثبت می‌شود تا از کلاهبرداری و ایجاد محیطی ناامن جلوگیری کند. به‌طور مثال، زمانی که یک نفر قصد دارد به کیف پول شخص دیگری رمز ارز ارسال کند این تراکنش در بلاک چین و با استفاده از سه عنصر کلیدهای رمزنگاری، شبکه P2P و شبکه کامپیوتری ذخیره و ثبت می‌شود.

آشنایی با مفاهیم مهم در تجارت ارز دیجیتال


تجارت ارز دیجیتال دارای مفاهیم مختلفی است که آشنایی با آن‌ها به شما کمک می‌‌کند تا با آگاهی بیشتر به این بازار وارد شوید. از‌این رو در ادامه مطلب تجارت ارز دیجیتال؛ هر آنچه را که باید بدانید برخی از مهم‌ترین مفاهیم این بازار را به شما معرفی می‌کنیم.
نمودارهای روند بازار
شاید در ابتدا با مشاهده نمودارهای ارز دیجیتال سردرگم شوید، اما باید بگوییم که آن‌ها به‌طور کلی روند صعودی و نزولی را نمایش می‌دهند. مشاهده این نمودارها، تشخیص الگوها و روند بازار به معامله‌گران کمک می‌کند تا آینده را پیش‌بینی کنند و براساس آن به معامله بپردازند.
تحلیل تکنیکال
در این تحلیل باید تمامی اطلاعات گذشته مربوط به یک رمز ارز مانند قیمت و حجم معاملات به‌طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد و قیمت احتمالی آن در آینده پیش‌بینی می‌شود. در این روش معامله‌گران باید دانش کافی برای تجزیه و تحلیل نمودارها داشته باشند تا دچار اشتباه نشوند.
نهنگ‌ها
در بازار ارز دیجیتال به افرادی که دارای سرمایه زیادی هستند، نهنگ می‌گویند. آن‌ها با مبادله یک رمز ارز می‌توانند در بازار تغییرات گسترده‌ای ایجاد کنند. بنابراین مهم است که نهنگ‌های بازار را بشناسید و رفتار گذشته‌ آن‌ها را مورد تحلیل قرار دهید تا بتوانید یک استراتژی مناسب برای خرید و فروش رمز ارزها در آینده اتخاذ کنید.
تحلیل بنیادی
در حالی که تحلیل تکنیکال بر پیش‌بینی قیمت‌ها تمرکز دارد، تحلیل بنیادی به مطالعه و تحلیل گزارش‌های مربوط به یک رمز ارز می‌پردازد‌ تا ارزش آن‌ را تعیین کنند. تحلیلگران بنیادی از روش‌های مختلفی مانند تحقیق درباره توسعه‌دهندگان، مشخصات فنی، پشتیبانی، برندسازی و نحوه بازاریابی برای پی بردن به ارزش واقعی یک رمز ارز استفاده می‌کنند.
اهرم در معاملات
یکی از روش‌های پر ریسک در تجارت ارز دیجیتال اهرم است که در آن معامله‌گرام با سپرده‌ای اندک می‌توانند از صرافی وام بگیرند. در این روش امکان سرمایه گذاری با دارایی محدود برای معامله‌گران فراهم می‌شود. استفاده از اهرم همانطور که می‌تواند سود فوق‌العاده‌ای برای تریدر به ارمغان بیاورد امکان دارد آن‌ها را متضرر سازد‌. بنابراین تا زمانی که در این بازار حرفه‌ای نشده‌اید به سراغ استفاده از آن نروید.
‌صعودهای ناگهانی ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین موجب شده است که افراد بسیاری در رویای به‌دست آوردن درآمدهای کلان از این بازار باشند. اما همانطور که در مطلب تجارت ارز دیجیتال؛ هر آنچه را که باید بدانید اشاره کردیم تجارت ارزهای دیجیتال و کسب سود از آن به تخصص و دانش زیادی نیاز دارد، زیرا در صورت عدم اطلاع از مبانی بازار افراد دچار ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری می‌شوند. برای تجارت ارز دیجیتال موفق باید بتوانید نمودار‌ها، شاخص‌ها و روند کلی بازار را با استفاده از تحلیل بنیادی و تکنیکال مورد بررسی قرار دهید. بنابراین می‌توان اینگونه بیان کرد که یک تریدر موفق بازار ارز دیجیتال را با دقت دنبال می‌کند و تمامی جزئیات آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد تا بتواند به درآمد مناسبی دست یابد.‌

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود