خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

مقاله طلا بخریم یا بیت کوین ؟

fahim
423
0
طلا بخریم یا بیت کوین ؟

در مقاله طلا بخریم یا بیت کوین؟ اطلاعات کامل و جامعی در اختیار شما قرار می دهیم، در مورد مزایا بیت کوین و طلا و همچنین معایب طلا و بیت کوین و دو فاکتور ریسک و سود آوری را توضیح خواهیم داد تا سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری امن در یکی از این بازار ها را دارند تصمیم مطمئن تری بگیرند و با اگاهی و دانش اقدام به خرید بیت کوین و یا خرید طلا کنند.

با وجود تحریم‌ها و تورم اقتصادی کشور، بسیاری از افراد به فکر حفظ ارزش سرمایه مالی خود و ارتقا آن برای آینده هستند. بازار ارز دیجیتال همانند تمامی بازار های سرمایه گذاری نیازمند کسب دانش و اگاهی کافی برای پیشگیری از ضرر و از دست دادن سرمایه می باشد. بیت کوین از جمله رمز ارز هاییست که به محبوبیت بالایی در میان کاربران رسیده است و بسیاری از سرمایه گذاران آن را جایگزین طلا می دانند. خرید بیت‌کوین در واقع سرمایه‌گذاری در انقلابی تکنولوژیک می باشد.
در این مقاله قصد داریم به مقایسه طلا و بیت کوین، بپردازیم و به سوال شما که طلا بخریم یا بیت کوین؟ و اینکه سرمایه گذاری روی طلا بهتره یا بیت کوین، ارزندگی، محدودیت منابع، تقاضا، پشتوانه بودن و کاربرد و مزایا و معایب هر کدام و سود دهی بیت کوین و طلا در یک بازه زمانی مشخص را به شما عزیزان پاسخ دهیم.

ویژگی های بیت کوین


✅ قابلیت مبادله ارز بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی
✅ امنیت بالا
✅ کم هزینه
✅ سریع بودن
✅ قانونی شدن
✅ پذیرش جهانی و دسترسی بین المللی
✅ محدودیت منابع
✅ آزادی در پرداخت
✅ عدم وابستگی به سیاست‌ها
✅ ناتوانی دولت‌ها در مصادره یا بلوکه کردن ارز
✅ شفافیت قراردادهای هوشمندانه

مقایسه طلا و بیت کوین در جی اف ایکس دانلود

مقایسه طلا با بیت کوین


ارزندگی


در مقایسه ارزندگی طلا و بیت کوین در سال 2017 برای اولین بار قیمت یک بیت کوین از قیمت یک اونس تروا طلا بیشتر شد و همچنین کشور هند که از بزرگترین دارندگان طلا در جهان می باشد، حرکت گسترده سرمایه گذاران از طلا به بیت کوین به اندازه ای بود که میزان سرمایه گذاری آنها در بازار کریپتوکارنسی از دویست میلیون دلار به چهل میلیارد دلار رسید.

محدودیت منابع طلاو بیت کوین

 
استخراج طلا با حفاری زمین انجام میشود، اما استخراج بیت‌کوین به صورت الگوریتم و تراکنش بلا چین می باشد. بیت کوین نیز همانند طلا با محدودیت منابع روبرو هست، که تاثیر به سزایی بر روی میزان تقاضا و قیمت آن دارد. تفاوت در این است که آمار دقیقی از میزان طلای باقی مانده در دنیا وجود ندارد اما میزان بیت کوین 21 میلیون توکن است و ذخیره بیت کوین تا سال 2140 می رسد که بعد از آن بیت کوین جدیدی ایجاد نمی شود. دسترسی بیت کوین برخلاف طلا در سراسر دنیا می باشد.

کاربرد بیت کوین و طلا


اساسی ترین مزیت طلا محافظت از دارایی در مقابل تورم است که طبیعتا از نگهداری پول نقد سودآورتر است. اما بیت کوین در پرداخت، سرمایه گذاری، نقل و انتقال پول کاربرد دارد.
پرداخت: کاربران می توانند در بدون طی کردن فرآیندهای افتتاح حساب و کنترل شدن از سوی نهادی ، از طریق بیت کوین پرداخت های خود را انجام دهند. شما با کارمزد کم و خیلی سریع میتوانید پول را به داخل و خارج کشور انتقال دهید.
سرمایه گذاری با بیت کوین: انواع سرمایه گذاری در بیت کوین به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می باشد که عمدتا به شکل معاملات کوتاه مدت و یا روزانه می باشد.

تقاضا


با توجه به محدودیت منابع بیت کوین، تقاضا آن روز به روز افزایش می یابد و نتیجه افزایش تقاضا، قیمت بیت کوین نیز افزایش می یابد. که این موضوع در رابطه با تقاضا برای طلا نیز صدق میکند.

 مقاومت در برابر تقلب


بیت کوین بر پایه فناوری بلاک چین است و امکان تقلب در آن وجود ندارد و در نتیجه از امنیت بالایی برخوردار است در مقابل طلا یک دارایی فیزیکی محسوب میشود، که احتمال تقلب، دزدی و کم شدن میزان خلوص آن هست.

قابلیت و هزینه های جا به جایی


هزینه جابه جایی طلا و تامین امنیت آن دشوار است، مخصوصا اگر میزان طلا زیاد و فاصله جا به جایی طولانی باشد، جا به جایی بیت کوین با تلفن همراه در سریع ترین زمان به دورترین نقطه جهان امکان پذیر است.

غیرمتمرکز بودن


بیت کوین غیرمتمرکز بودن بیت کوین برخلاف طلا باعث شفافیت و تقاضای بیشتر برای ارزهای دیجیتال می باشد و برخلاف طلا که استخراج آن متمرکز می باشد و قیمت گذاری آن تحت نظارت دولت‌ها است.

نقدینگی طلا و بیت کوین


نقدینگی بیت کوین و طلا راحت است و هر دو قابلیت تبدیل به دارایی دیگر را دارند .

نوسانات بازار ارز و طلا


نوسانات غیر قابل پیش بینی و شدید بیت کوین باعث شده سرمایه گذاران کم ریسک و محافظه کار با ترید به این بازار نگاه کنند و خرید طلا را به خرید بیت کوین ترجیح دهند.

دوام


دوام بیت‌کوین تا زمانی است که شبکه فعال باشد، که شبکه نه نابود می‌شود و نه از بین می‌رود. در مقایسه بیت کوین و طلا، طلا نیز بادوام هست.

مزایا و معایب سرمایه گذاری روی طلا


سرمایه گذاری طلا می تواند در قالب خرید طلا دست دوم یا آب شده بدون اجرت با خرید سکه، گواهی سپرده طلا و صندوق سرمایه گذاری باشد.
در صورتی که میزان طلا ما زیاد باشد میتوانیم آن را در بانک نگه داریم تا از خطر سرقت در امان باشد. نگهداری بیت کوین مانند طلا نیست، نیازمند خریداری کیف پول دیجیتالی است و بایستی کلید خصوصی آن را در یک مکان امن نگهداری شود.

طلا بخریم یا بیت کوین ؟

سرمایه گذاری روی طلا بهتره یا روی بیت کوین؟


در هر دقیقه، بالغ بر ۱۰ حساب کاربری به حساب‌های افراد دارنده بیت کوین اضافه میشه و در هر ده دقیقه از هر حساب، حدود ده انتقال با شفافیت و تحت نظارت کامل صورت می گیرد.
بسیاری از تریدرها و تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، احتمال میدن که قیمت بیت کوین سال اینده حتی از امسال نیز بیشتر خواهد شد و رشد قیمت ارز های دیجیتالی رو شاهد خواهیم بود همین امر باعث شده که سرمایه‌گذاری و خرید بیت کوین پرسودتر از سرمایه‌گذاری در حوزه طلا باشه.
تحلیل گران معتقدند که قیمت رمز ارزها در آینده بیشتر میشه. در حالی که افزایش ارزش بیت کوین، اتریوم و سایر ارزها به شرایط متعددی بستگی داره که تحقق آن زمان بر هست.
برخی از تحلیل گران بر این باورند که اگر به دنبال سرمایه گذاری امن بدون ریسک در بلند مدت هستین، سرمایه گذاری روی طلا بهتره اما اگر به دنبال سود بیشتر ولی پر ریسک هستین و به افزایش قیمت بیت کوین در آینده امیدوار هستین، سرمایه گذاری روی بیت کوین بهتره.

میزان سود طلا و بیت کوین در بازه زمانی 5 الی10 ساله:


یکی از دلایل، رکود اقتصاد جهان شیوع بیماری کروناست. رکودی که اگرچه درپی شیوع بیماری کرونا با سرعت و عمق بیشتر رخ داده، اما اگر کرونا هم نبود، فرار اقتصاد جهانی از این رکود ممکن نبود.
کسانی که می خوان در بازار ارز دیجیتال بیت کوین سرمایه گذاری کنن، پیش بینی آینده قیمت بیت کوین برایشان بسیار اهمیت داره. و در این نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید در کدام بازار سرمایه گذاری کنید و اینکه طلا بهتر است یا بیت کوین.
هر بازار مالی سیکل های مختلف صعودی و نزولی دارد ، اگر سرمایه ای دارید که چندین سال به آن نیاز ندارید، پیشنهاد جی اف ایکس دانلود به شما خرید بیت کوین در سیکل های نزولی بازار و نگهداری بلند مدت آن برای چندین سال می باشد.همان طور که گفتیم بیت کوین جزو سرمایه گذاری های پر ریسک می باشد ، پس حتما با مقدار پولی که به آن نیاز ندارید اقدام به خرید بیت کوین نمایید.
جی اف ایکس دانلود به زودی برای شما آموزش های مختلف ساخت کیف پول و وارد شدن به دنیای ارزهای مجازی را تهیه و در سایت قرار میدهد.نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود