10 نکته طلایی ساخت تیزر تبلیغاتی
باز با این همه مشکل آیا باید پرسید ساخت تیزر تبلیغاتی ارزان و حرفه و پرمخاطب غیرممکن و بی فایده است؟ خیر. ما در ادامه 10 نکته طلایی برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی به شما دوستان ارائه می دهیم.
1. ایده پرداز باشید
مهم این نیست که شما یک طراح باشید یا یک متخصص تبلیغاتی، فقط کافی است بهتر فکر کنید و متفاوت ببینید وبیندیشید. زمانی که شما متفاوت تر از دیگر رقیبان به محصول خود نگاه کنید و چیزی را بسازید که تا به حال هیچکس نساخته و به نمایش نگذاشته است باعث موفقیت در ساخت تیزر تبلیغاتی میشود.
2. یک داستان بنویسید
زمانی که شما برای ساخت تیزر تبلیغاتی خود یک داستان بنویسید و سعی در شفاف نمودن موضوع داشته باشید می توان گفت بیش از نصف راه را برای طراحی تیزر تبلیغاتی رفته اید. بدون شک شما می بایست سناریویی را بنویسید که زمان و هزینه را حفظ کند زیرا این دو باهم پیوندی ناگسستنی دارند. در مورد زمان، سناریویی باید بنویسید که دقیق و سریع داستان را، شفاف بیان کند. زمان حداکثر ساخت تیزر تبلیغاتی بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه می باشد و این زمان نیازمند این است، سناریویی نوشته شود که بتواند تمامی مفهوم داستان را بیان کند. برای داشتن یک سناریوی خوب، دیدن تیزر های همسو با شما، میتواند مناسب باشد اما باید در نظر داشته باشید، در این مسئله تقلید صورت نگیرد.
3. استفاده به موقع از شخصیتها
استفاده از شخصیتهای برجسته به خصوص بازیگران و ورزشکاران نشان داده که ساخت تیزر تبلیغاتی نتیجه ی بهتری داده است تا زمانی که از شخصیت ها استفاده نشده است. درحالیکه ناگفته نماند تیزرهایی نیز هستند که از شخصیتها استفاده نکرده و موفق نیز شده اند و این بستگی به شما دارد اما باید توجه کرد که اگر قصد استفاده از شخصیتها در تیزر دارید، باید دقت بیشتری کرده و از شخصیتهای برجسته استفاده کنید و به هیچ وجه از آشنایان و دوستان نخواهید که با شما همکاری کنند.
4. ابهام در داستان
یکی دیگر از نکاتی که باعث شده است ساخت تیزر تبلیغاتی بازدهی خوب داشته باشد ابهام در داستان است. بدون شک تیزر قرار نیست محصول شما را کامل معرفی کند و فقط یک پیش آگاهی از محصولی است که قرار شده به بازار روانه شود و همین ابهام در تیزر باعث شده است تا بیننده به خرید و استفاده از آن کنجکاو شود.
5. تمرکز به مخاطب
برای ساخت تیزر تبلیغاتی شما نیازمند شناخت مخاطب خود هستید. قبل از اینکه بخواهید به نشان دادن محصول خود بپردازید، طبع نیاز مشتری را دریابید. این حق مخاطب است که نیاز اولیه یا ثانویه اش برطرف شود و سپس محصول شما به فروش برسد. بنابراین در نظر داشته باشید محصولی را که قصد تبلیغ دارید، چه ارزشی در سبد کالای خانوار دارد.
6. هدف را برای خود تعیین کنید
زمانی که شروع به ساخت تیزر کردید باید در نظر داشته باشید که هدف اصلی برای ساخت تیزر تبلیغاتی چیست؟ گاهی شما قصد معرفی برند خود دارید و تمامی هدف نمایش خود را برای معرفی برند و در اصطلاح برندسازی میگذارید. اما گاهی هدف شما فقط فروش محصول مورد نظر است و این برای زمانی است که برند شما شناخته شده و یا از قبل معرفی شده است. بدون شک در مورد اول، نتیجه نوعی سود کلی و در مورد دوم به دست آوردن، سود جزئی می باشد و این به شما بستگی دارد که هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی را چه چیزی بگذارید؟
7. رنگ را در ساخت تیزر بشناسید.
برای ساخت تیزر تبلیغاتی و استفاده از پس زمینه و برخی از رنگ ها در کار باید از قبل اطلاعاتی بدست آورده باشید. مهم این است که تیزر شما چه چیزی را به نمایش میگذارد شما برای تشویق کردن مخاطب به خرید باید از رنگهای خاص استفاده کنید. برای نمونه رنگ سبز برای محصولات طبیعی و درمانی استفاده شده و تیزرهایی با پس زمینه آبی، جهت جلب اعتماد مخاطب ساخته می شود. از رنگ بنفش در زمینه های آموزشی و از رنگ قرمز و نارنجی برای ساخت تیزر تبلیغاتی که قصد افزودن هیجان و تشویق به روان مخاطب دارد استفاده می شود.
8. استفاده از یک گروه حرفه ای
اگر شما قصد استفاده از یک تیزر تمام حرفه ای دارید بهتر است کار را به گروه های متخصص بدهید. بسیاری از شرکتها و گروهها هستند که کار را آسان کرده و تمامی مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی را انجام میدهند. از مهمترین نتایج همکاری با شرکت ها و گروه ها این است که گروه ها، وسایل لازم را جهت فیلمبرداری و ساخت را داشته و بدون نگرانی از افت کیفیت کار و هماهنگی صدا و تصویر و انتخاب بازیگر، می توانند بهترین تیزر را برای شما آماده کنند.
برای نمونه در سایت جی اف ایکس دانلود شما می توانید بهترین تیزرها را رایگان یا ارزان و باکیفیت داشته و سفارش بدهید.
9. پخش در شبکه های اجتماعی
با رشد انواع فضاهای تبلیغاتی در رسانه ها، رشد روزافزون شبکه های اجتماعی نیز باعث ایجاد محیطی پرمخاطب، جهت تبلیغات و نشر تیزرهای تبلیغاتی شده است. شما میتوانید تیزر ساخته شده خود را در شبکه های تلویزیونی یا سایت های اشتراک ویدئو مانند آپارات و یوتیوب بارگذاری نمایید. اما بهترین گزینه برای پخش تیزر تبلیغاتی فضای اینستاگرام می باشد. تیزرهای تبلیغاتی برای اینستاگرام باید با فرمت خاص و رزولوشن های مخصوص به خود باشد به همین دلیل سایت جی اف ایکس دانلود پروژه های مخصوص اینستاگرام را نیز در اختیار مخاطبین خود قرار می دهد، تا در ساخت تیزر تبلیغاتی شما را همراهی کند.
10. اینفلوئنسر ها
پس از ساخت تیزر تبلیغاتی و آماده کردن آن برای پخش در اینستاگرام، بهترین گزینه قرار دادن تیزر در صفحاتی است که بیشترین بازدید را داشته باشند.
اینفلوئنسرها بهترین گزینه جهت پخش تیزر های شما در صفحات خود هستند که باید قبل از در اختیار گذاشتن به دست آنها به دو نکته توجه کرد. نکته اول این است که تیزر شما در دست متقلبان اینستاگرامی نیفتد. برخی از افراد با داشتن بازدیدکننده های تقلبی شروع به دریافت تبلیغات میکنند که این مساوی با دور ریختن سرمایه شماست و نکته دوم قابل ذکر این است که صفحاتی را انتخاب کنید که همسو با محصولات شما باشد. برای نمونه قرار دادن تیزر تبلیغاتی یک محصول آرایشی بهداشتی در صفحه ای که مخاطبینش در حوزه غذا و رستوران فعالیت می کنند اشتباه است.
ساخت تیزر تبلیغاتی بر اساس تولید آن گاهی به صورت واقعی فیلمبرداری و تدوین می شود و گاهی نیز توسط نرم افزارهای گرافیکی، به صورت انیمیشن ساخته می شود. تیزرهای تبلیغاتی که بر پایه فیلمبرداری واقعی می باشد به کمک بازیگران در محیط های حقیقی، توسط گروهی تشکیل شده از چند متخصص فیلمبرداری، صدابرداری، گریم، نورپرداز، طراح دکور و طراح لباس ساخته می شود. در این محتواهای تبلیغاتی، بیشتر برای محصولات غذایی، پوشاک و ... ساخته می شود.
نوع دوم از ساخت تیزر تبلیغاتی، نوع انیمیشن هستند که برای برخی از موسسات توسط یک طراح گرافیک، شخصیت پرداز، کارگردان تصویر و چند دوبلور یا گوینده ساخته می شود و بیشتر برای نشان دادن برند یا محصولاتی است که می توان در جنبه فانتزی به کار برد.
نوع دیگری از تیزرهای تبلیغاتی می باشد که توسط برخی از شرکت ها ساخته شده که ترکیبی از فیلمبرداری واقعی به همراه جلوه های از انیمیشن تولید می شود که بیشتر برای ارائه محصولاتی است که تازه وارد بازار شده اند یا به زودی وارد بازار می شود.
برخی از تیزرهایی نیز وجود دارد که برای فیلم های سینمایی قبل از اکران بر روی سایت های اشتراک ویدیو و فضای مجازی پخش می شود. در این تیزرها شخصیت ها به قصد پر کردن تیزر، بازی نمی کنند و در اساس این ویدئو توسط تدوینگران کارآمد به درخواست کارگردان ساخته می شود.