خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش کم و زیاد کردن contrast تصاویر در فتوشاپ

gfxdownload.ir
1,076
0
تنظیم contrast تصاویر در فتوشاپ

آموزش فتوشاپ قسمت 41 کم و زیاد کردن contrast تصاویر در فتوشاپ
در این قسمت از آموزش های فتوشاپ می خواهیم به شما بیاموزیم ، چگونه می توان کانتراست ( . یا contrast ) مربوط به تصاویر را کم و یا زیاد کنیم .در ادامه مطلب همراه ما باشید...
برای شروع یک تصویر که گمان می کنید ، تنضیمات مربوط به contrast در آن نیاز به ویرایش دارند را باز کنید . ( ما تصویر زیر را انتخاب کرده ایم ، شما می توانید به دلخواهتان هر تصویری را انتخاب کنید . )



برای ادامه می بایست تا ما یک لایه levels layer را ایجاد کنیم ، برای این کار کافی است تا از سمت راست و قسمت زیرین پنل لایه ها ، بر روی آیکون add adjustment layers کلیک کنیم و از منوی جدید باز شده گزینه levels را انتخاب کنیم . ( دومین گزینه از قسمت دوم این منو )



این اقدام باعث می شود تا یک لایه تحت عنوان levels layer بالا تر از لایه انتخابی شما ایجاد شود و منوی مربوط بخ properties آن نیز باز شود .



در منوی مربوط به این لایه شاهد یک نمودار هستیم که به آن histogram می گویند .
سمت راست این نمودار مربوط به رنگ سفید ، سمت چپ مربوط به رنگ سیاه و میان آن نیز مربوط به رنگ خاکستری می باشد .
قله های موجود نیز مربوط به رشته ی رنگ های مختلف می باشد .
توجه داشته باشید که قله فوق ، یک قله واحد نمی باشد ، بلکه مجموعه ای از چندین قله ی بسیار نزدیک به هم می باشد ، که هر قله نمایانگر یک طیف رنگی می باشد .
به سمت راست این نمودار و بالای اهرام رنگ سفید دقت کنید ، همانطور که می بینید ، چیزی نیست ، در نتیجه این تصویر از کمبود رنگ سفید رنج می برد ، اگر به بالای اهرام رنگ سیاه نگاه کنید ، مشاهده خواهید کرد که ، بالای این اهرام هم چیزی نیت پس این تصویر از کمبود رنگ سیاه نیز رنج می برد .
اما برای رفع این کمبود چه باید کرد ؟
خوش بختانه فتوشاپ برای این سوال نیز یک راه حل بسیار ساده در نظر گرفته است ، برای این کار تنها کافی است تا از طریق نمودار فوق اهرام مربوط به رنگ سفید را به سمت قله ها بکشید . ( به سمت راست )
به تصویر زیر دقت کنید .



همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید ، رنگ های سفید خالص در پروژه نمایان تر شده اند .
اما اگر می خواهید این کار را به صورتی کاملا حرفه ای تر و مناسب تر انجام دهید ، روند زیر را طی کنید .

ابتدا کلید options در سیستم عمل مک و یا کلید shift در سیستم عامل ویندوز را فشرده و نگه دارید ، حال در حالی که کلید مورد نظر را نگه داشته اید ( کلید options در سیستم عمل مک و یا کلید shift در سیستم عامل ویندوز ) اهرام رنگ سفید را انتخاب کرده و تا جایی که نیاز دارید به سمت راست بکشید .
به تصویر زیر دقت کنید .



همانور که در تصویر بالا هم مشاهده می کنید ، به وسیله این روش ( نگه داشتن کلید options در سیستم عمل مک و یا کلید shift در سیستم عامل ویندوز ) تصویر شما به حالت master رفته و در این حالت شما قادر خواهید بود تا ریز به ریز رنگ های سفیدی که به پروژه اضافه می شوند را مشاهده کنید و اهرام را به میزان مناسب تغیر دهید .

برای رنگ سیاه نیز باید همین روند را تکرار کرد :

ابتدا کلید options در سیستم عمل مک و یا کلید shift در سیستم عامل ویندوز را فشرده و نگه دارید ، حال در حالی که کلید مورد نظر را نگه داشته اید ( کلید options در سیستم عمل مک و یا کلید shift در سیستم عامل ویندوز ) اهرام رنگ سیاه را انتخاب کرده و تا جایی که نیاز دارید به سمت چپ بکشید .
به تصویر زیر دقت کنید .



همانور که در تصویر بالا هم مشاهده می کنید ، به وسیله این روش ( نگه داشتن کلید options در سیستم عمل مک و یا کلید shift در سیستم عامل ویندوز ) تصویر شما به حالت master رفته و در این حالت شما قادر خواهید بود تا ریز به ریز رنگ های سیاهی که به پروژه اضافه می شوند را مشاهده کنید و اهرام را به میزان مناسب تغیر دهید .

به تصویر حاصل نگاه کنید :


همانطور که مشاهده می کنید ، تنها با چند کلیک ساده ، ماهیت و هویت کلی تصویر را تغیر دادیم .

توجه : به وسیله آیکون چشم موجود در پایین ، منوی properties ، شما قادر خواهید بود تا تصویر را در دو حالت ، یکی قبل از ویرایش و دیگری پس از ویرایش مشاهده کنید ، به این شکل شما قادر خواهید بود تا تغیرات اعمالیتان را ببینید و در صورت نیاز به ویرایش آن بپردازید و یا این که اگر از آن رضایت داشتید ، پروژه خود را ذخیره کنید . اگر به یاد داشته باشید ، در آموزش های جامع فتوشاپ و در قسمت های پیشین ، شما را با چک باکس preview و کارایی آن آشنا کردیم .
کارایی این آیکون نیز عینا همانند همان چک باکس preview می باشد .
این آیکون در تصویر زیر مشخص شده است .



سعی کنید تا از این آیکون استفده کنید ، این کار باعث خواهد شد تا بتوانید ، تصویر اصلی را با تصویر ویرایش یافته خود مقایسه و نظاره کنید . برای این کار تنها کافی است تا بر روی آن کلیک کنید ، تا زمانی که بر روی این آیکون کلیک کرده باشید ، تصویر در حالت اول و زمانی کلیک را رها کنید ، تصویر ویرایش شده را مشاهده خواهید کرد .


در انتها اگر از تغیرات اعمالی خود رضایت کامل را داشتید ، می توانید پروژه را ذخیره کنید .

تهیه شده توسط وب سایت gfxdownload.ir

انتخاب با توئه!!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۲۶,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود