خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش فتوشاپ مخصوص مبتدیان قسمت چهاردهم

gfxdownload.ir
1,355
0
آموزش فتوشاپ مخصوص مبتدیان قسمت چهاردهم

آموزش فتوشاپ مخصوص مبتدیان قسمت چهاردهم از سری آموزش های جامع فتوشاپ
در این بخش شما یاد خواهید گرفت که چگونه می توان تصاویر متعدد را در مکان های دلخواه خود در یک پروژه در فتوشاپ قرار دهید .
همانند سایر اعمال در فتوشاپ ، بیشتر از یک راه برای انجام این کار وجود دارد ، ما می خواهیم از روشی استفاده کنیم که به صورت خود کار یک لایه جدید را در فتوشاپ ایجاد می کند که حاوی تصویر اضافه شده به پروژه خواهد بود ، این اتفاق ( اضافه شدن یک لایه جدید به منوی لایه های شما در layers panel ) به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ، موارد مربوط به تصویر خود را به صورت مجزا مشاهده کنید و در صورت تمایل تغیر دهید .
همانگونه که گفتیم در هنگام بازکردن یک تصویر جدید فتوشاپ به صورت خودکار آن را در یک لایه جدید قرار می دهد و آن لایه را بالاتر از لایه ایجاد شده در آن زمان قرار می دهد ، پس اولین قدم برای اضافه کردن یک تصویر این است که به قسمت پنل لایه ها رفته و لایه ای را که می خواهید ، لایه جدید تر بالا تر از آن قرار بگیر را انتخاب کنید ، پس از آن از منوی بالا گزینه file را انتخاب کنید و پس از آن بر روی گزینه ی place embedded کلیک کنید . انتخاب این گزینه ، پنجره مربوط به مدیرت فایل های شما را باز کرده ، شما از این قسمت تصویری که مایل به اضافه کردن آن هستید را انتخاب کرده و بر روی گزینه place کلیک کنید .



عکس انتخاب شده در منوی انتخابی شما باز خواهد شد ، زمانی که عکس انتخابی شما باز می شود ، ممکن است که این تصویر بسیار بزرگتر از آنچه شما در نظر دارید باشد .
برای کوچک کردن تصویر تنها کافی است ، همانند آموزش های ما در قسمت سیزدهم عمل کنید .
پس از کوچک کردن تصویر در صورت نیاز به جا به جا کردن آن ، بر روی آن کلیک کرده ( کلیک را نگه داشته و رها نکنید . )و پس از آن تصویر را تا مکان مورد نظر خود بکشید و زمانی که مکان مورد نظر خود را یافتید ، کلیک را رها کنید .
در انتها به قسمت options رفته و بر روی check box کلیک کرده تا تغیرات اعمال شده از جانب شما نهایی شوند .
توجه داشته باشید که اگر بعد ها نیز مایل بودید تا تصویر اضافه شده را جا به جا کنید ، این کار ممکن است ، تنها کافی است لایه مورد نظر را انتخاب کرده و پس از آن ، از قسمت tools panel ابزار جا به جایی ( move ) را انتخاب کرده و . . . ( مابقی همانند توضیحات داده شده در آموزش های قبل است . )
اگر بخواهید اندازه تصویر اضافه شده را تغیر دهید ( منظور در زمان های آینده است ) لایه مورد نظر را انتخاب کنید ، به قسمت edit رفته و از این منو . . . ( مابقی همانند توضیحات داده شده در قسمت چهاردهم می باشد . )
حال فرض کنید که می خواهید بر روی تصویر اضافه شده ، نقاشی کنید . برای این کار لایه مورد نظر را انتخاب کرده و در ادامه از ابزار brush tool استفاده می کنیم ( در قسمت tools در قسمت سمت راست ) ، حال می خواهید تغیر مورد نظر خود را ایجاد کنید اما شما با خطای زیر از جانب فتوشاپ مواجه خواهید شد :



This smart object must be rasterized before proceeding . edit contents will no longer be available .
Rasterize the smart object ?
به معنی : قبل از ادامه دادن این شئ هوشمند باید برانگیخته شود ، محتوای ادیت شده پس از آن در دست رس نخواهد بود ، شئ هوشمند بر انگیخته شود ؟

فعلا شما نیاز است تا در این حد بدانید که : بر روی ok کلیک کنید و آگاه باشید که این عمل ، تغیرات اضافه شده را به یک تصویر pixel محور تبدیل می کند ، این اقدام مربوط به smart objects می باشد . ( مبحث smart objects ) این مبحث جز مباحث کاربردی و مهم می باشد که بعد ها به بررسی آن خواهیم پرداخت .

..................................................................... پایان قسمت چهاردهم

انتخاب با توئه!!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۲۶,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود