خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش های جامع فتوشاپ قسمت 23

gfxdownload.ir
1,345
0
آموزش های جامع فتوشاپ قسمت 23

آموزش های جامع فتوشاپ قسمت 23
یکی از زیبا ترین و کار آمد ترین ویژگی های فتوشاپ حذف اشیا اضافه است . گاهی در تضاویر خود شاهد اشیا و یا ریز کاری هایی هستیم که ترجیح می دهیم ، وجود نداشته باشند و یا حتی در برخی از اوقات نیاز داریم تا از پروژه ما حذف شوند .
در این بخش از آموزش های جامع فتوشاپ ، می خواهیم تا به شما عزیزان آموزش دهیم که چگونه فضاها ، لکه ها و . . . اضافی را از پروژه خود حذف کنیم بدون آن که ، اثری از آن باقی بماند ، توجه داشته باشید که هدف ما این است که قسمت های اضافی را بدون جا گذاشتن کوچک ترین اثری حذف کنیم ، ما قصد برش دادن قسمت های اضافی را نداریم ما قصد داریم تا قسمت های اضافی را پاک کنیم ، برای درک بهتر یک صحفه یاداشت را در نظر بگیرید که چند خط خوردگی به وسیله مداد بر روی آن ایجاد شده است و شما این لکه ها را به وسیله یک مداد پاک کن ، پاک می کنید ، در ادامه با ما همراه باشید :

به عنوان مثال در پروژه امروز ما قصد داریم تا لکه های رنگ ، که بر روی پیرهن شخص در تصویر زیر وجود دارد را حذف کنیم . ( به تصویر زیر دقت کنید )



مطمئنا زمانی که شیوه کار با این ویژگی خارق العاده فتوشاپ را فرا گرفتید ، شگفت زده خواهید شد .
ابتدا و قبل از هر اقدامی ، شما می بایست اون قسمت از تصویر را که مایل هستید تا تغیرات را درون اون ایجاد کنید رو بزرگ کنید ( zoom in ) تا بتونید محیط اطراف رو در کیفیت و حالت بهتری مشاهده کنید .
برای این کار ابزار بزرگنمایی رو از قسمت ابزار ها در سمت چپ انتخاب کنید ( چهارمین ابزار از سمت پایین ، این ابزار به شکل یک ذره بین می باشد . )



شما همچنین می توانید به وسیله ابزار دست ( hand tool ) در جعبه ابزار خود تصویر را در حالت بزرگنمایی جا به جا کنید ( پنجمین ابزار از سمت پایین ، این ابزار به شکل یک دست می باشد )



برای ادامه نیاز است تا ما از ابزار spot healing brush tool استفاده کنیم .
برای این کار از منوی ابزار ها در سمت چپ هفتمین ابزار از بالا را انتخاب کنید .



توجه داشته باشید که ، این ابزار را با ابزار healing brush tool اشتباه نگیرید ، در اینجا ما به spot healing brush tool نیاز داریم .



حال بیایید تا یکی از لکه های رنگ را پاک کنیم ، به عنوان مثال ما قصد داریم تا لکه قهوه ای مشخص شده در تصویر زیر را حذف کنیم .



زمانی که می خواهید لکه ای را پاک کنید ، نیاز است تا نوک قلمو شما کمی بزرگ تر از آن لکه باشد .
در این جا نوک قلمو ما کمی کوچک است ، برای این که نوک قلمو را کمی بزرگ تر کنیم ، همانند آنچه در قسمت های ابتدایی این مجموعه ، فرا گرفتیم ، از منوی آپشن ها در قسمت بالا بر روی ویژگی که مربوط به اندازه نوک قلمو است ( brush picker ) کلیک می کنیم و اهرام سایز را به سمت راست می کشیم ( نوک قلمو را بزرگ تر می کنیم ) تا زمانی که به اندازه دلخواهمان برسیم .



پس از این که به بزرگی دلخواه برای نوک قلم رسیدیم ، بر روی یک قسمت خالی از صحفه کلیک می کنیم تا پنجره brush picker بسته شود . حال برای پاک کردن لکه موجود در تصویر بر روی آن کلیک می کنیم ، مشاهده خواهیم کرد که لک به طور کامل پاک می شود .



اما چگونه این اتفاق رخ می دهد ؟؟؟
فتوشاپ به صورت هوشمند ، اطراف لکه رو بررسی کرده ، رنگ های شکل های اطراف را مد نظر قرار داده ، قسمت اضافی رو پاک کرده و نسبت به اونچه که اطراف قسمت پاک شده است ، قسمت پاک شده رو باز سازی می کند ، به همین زیبایی .

حال بیایید تا لکه ای کوچک تر را پاک کنیم . به عنوان مثال ما لکه آبی رنگی که در تصویر زیر مشخص شده است را مد نظر داریم .



همانگونه که در ابتدای این آموزش نیز به آن اشاره کردیم ، زمانی که از spot healing brush tool استفاده می کنیم ، نیاز است تا اندازه قلمو کمی بزرگ تر از لکه ما باشد ، اما همانگونه که در تصویر مشاهده کردید ، نوک قلمو ما بسیار بزرگتر از لکه است .

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اگر بخواهیم هر بار که می خواهیم اندازه نوک قلمو را تنظیم کنیم ، به سراغ brush picker برویم و به وسیله آن نوک قلمو رو تنظیم کنیم ، ممکن است که به اندازه دلخواه نرسیم و یا این که رسیدن به اندازه دلخواه بیشتر از آنچه که باید وقت ما را بگیرد .

خوشبختانه فتوشاپ ، برای این موضوع راه حل بسیار ساده ای در نظر گرفته است ، شما به وسیله کلید های کروشه می توانید نوک قلمو خود را بزرگ و کوچک کنید ، برای این کار ابتدا قلمو خود را بر روی لکه مورد نظر برده ( تا بتوانید در حالی که نوک آن را بزرگ یا کوچک می کنید ، اندازه را نسبت به لکه ببینید )

حال با فشردن ) [ ) مشاهده خواهید کرد که اندازه قلمو کوچک تر می شود . ( پیشنهاد ما این است که کلید [ را نگه ندارید و تنها برای مقداری که مایل هستید ، به دفعات این کلید را بگیرید و رها کنید تا به اندازه دلخواه برای قلمو برسید )
بزرگ کردن نوک قلمو نیز به همین منوال است ، با این تفاوت که شما به جای [ از کلید ] استفاده می کنید و به مقداری که نیاز دارید این کلید را می فشارید ( همانند کوچک کردن )



حال بر روی لکه کلیک می کنیم و همانگونه که مشاهده می کنید لکه پاک خواهد شد .
حال سعی کنید تا لکه های بیشتر را پاک کنید ( از کلید های میانبر کروشه برای کوچک تر و بزرگتر کردن نوک قلمو استفاده کنید ) لکه ها تنها مواردی نیستند که شما می توانید از پروژه خود پاک کنید ، شما می تونید فضاهای بزرگ ر از اون رو هم پاک کنید ، فضا هایی مثل فضایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید .



برای این کار بر روی فضایی که می خواهید پاک کنید ، کلیک کرده و بکشید تا تمامی فضا را شامل شود . ( کلید موس را تا انتخاب فضای مناسب رها نکنید )


همانگونه که مشاهده می کنید در تصویر بالا فضای مورد نظرمان را انتخاب کرده ایم ، حال شاهد خواهید بود که با رها کردن کلید موس ، فضایی که انتخاب کرده ایم از پروژه حذف خواهد شد .



سعی کنید تا روند بالا را با لکه ها و فضا هایی اضافی دیگر در تضویر تکرار کنید . اگر نتیجه مورد نظر و مطلوب شما نبود از اندازه متفاوتی برای قلمو استفاده کنید ، در تصویر فوق شما نتیجه نهایی وقت گذاشتن و استفاده از ابزار spot healing brush tool را برای شما نمایش می دهد .



پس از این که کار شما تمام شد ، دوباره ابزار بزرگ نمایی را انتخاب کرده و از منوی آپشن ها در بالا گزینه fit screen را انتخاب کنید تا تصویر شما به اندازه اصلی و اولیه خود باز گردد .


اگر از نتیجه حاصل شده رضایت کامل را داشتید ، پروژه خود را ذخیره کنید .

همانند همیشه توصیه ما این است که در هنگام ذخیره سازی تصویر را بر روی تصویر اصلی ذخیره نکنید ، چرا که بسیار محتمل است که در آینده نزدیک به اصل تصویر نیاز پیدا کنید .
( برای این کار از منوی file گزینه save as رو انتخاب کرده و از صفحه باز شده . . . )

توجه : در هنگام ذخیره تصویر فرمت فایل خود را photoshop یا psd انتخاب کنید . ( همان گونه که در آموزش های پیشین فرا گرفتیم ، بهترین فرمت برای ذخیره پروژه های در دست کار ، فرمت های photoshop یا psd هستند . )


پاک کردن فضاهای اضافه دارای جنبه های بیشتری نسبت به آنچه در این بخش از آموزش های فتوشاپ آموختیم می باشد ، سعی می کنیم در قسمت های آینده بیشتر با این ویژگی آشنا شویم .

...................................................................... پایان آموزش های جامع فتوشاپ قسمت 23

انتخاب با توئه!!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۲۶,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود