خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش فتوشاپ قسمت 20 ابزار سلکشن

gfxdownload.ir
1,832
0
آموزش فتوشاپ قسمت 20 ابزار سلکشن

آموزش فتوشاپ قسمت 20 ابزار سلکشن
ممکن است که شما نام سلکشن ها رو شنیده باشید ، اما ندونید که اونها چه کار هایی رو انجام می دهند
سلکشن ها : ابزاری هستند که به وسیله ی آن ها یک قسمت از تصویر رو جدا می کنید ، تا به وسیله اون بتونید که تغیراتی که مد نظرتون هست رو برای اون قسمت اجرا کنید .
زمانی که یک سلکشن ( انتخاب ) رو انجام دادید ، تنها قسمت های انتخاب شده تحت ویرایش های آینده قرار خواهند گرفت ( ویرایش هایی مثل تظیم نور ، قرار دادن فیلتر ، نقاشی کردن یا . . . )
اولین و ابتدایی ترین وسیله سلکشن ( انتخاب ) که امروز با اون کار خواهیم کرد ، انتخاب گر 4 ضلعی است ، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، برای انتخاب این ابزار تنها کافی است از منوی ابزار ها در سمت چپ دومین ابزار از بالا را انتخاب کنید )



بعد از انتخاب این ابزار بر روی تصویر رفته قسمتی که می خواهیید را انتخاب می کنید و تا جایی که می خواهید می کشید ، خطوط نقطه چین نمایش داده شده ، محدوده انتخاب شده شما را نمایش می دهند .




حال اگر تمایل داشته باشید تا تغیراتی را در تصویر فوق ایجاد کنید ( تغیراتی مثل رنگ ، فیلتر یا . . . ) این تغیر ها تنها در قسمت انتخاب شده اعمال خواهند شد .
بیایید قبل از اعمال هر گونه تغیر نگاهی به منوی options در بالای تصویر داشته باشیم .
در این قسمت شما شاهد آیکونی هستید که به شما این توانایی را می دهد تا قسمتی جدید به سلکشن قبلی خود اضافه کنید ( یعنی چند قسمت مختلف را همزمان انتخاب کرده باشیذ یا اینکه قسمت انتخابی را گسترش دهید )
و آپشن دیگری که دقیقا در کنار آپشن قبلی قرار دارد ، برای کم کردن از سطح سلکشن انتخابی استفاده می شود .
خوب است که کار کردن با این ابزار ها را به خوبی و کامل یاد بگیرید ، چرا که در آینده و هنگام ساخت پروژه ها غالبا با آنها کار خواهید داشت .
همچنین شما تقریبا در تمامی ابزار سلکشن ها ( 4 ضلعی ، دایره ، بیضی و . . . ) شاهد این آپشن ها خواهید بود .
حال فرض کنید که در پروژه فوق می خواهیم به سلکشن خودمون فضایی رو اضافه کنیم ، تا قسمت سلکشن شامل تمامی ساختمان شود ، برای این کار ابتدا بر روی Add the selection option ( اضافه کردن سلکشن ) در قسمت آپشن ها کلیک کنید و در ادامه قسمت بیشتری از تصویر را انتخاب کنید تا سلکشن شما حاوی تمامی ساختمان شود .
شما می توانید این روند را تا رسیدن با حالت انتخابی دلخواه ادامه دهید .




حال فکر کنید که بیش از حد مورد نظر خود انتخاب ( SELECT ) کرده اید ، در اینجا چه باید کرد ؟ راه کار چیست ؟
برای حذف کردن قسمت های اضافی چه باید کرد ؟ جواب به این سوال بسیار ساده است ، برای این کار تنها کافی است شما در قسمت آپشن ها این بار بر روی آیکونی که در کنار آیکون Add the selection option کلیک کنید ، این این ابزار برای حذف کردن قسمت های اضافی سکشن کار برد دارد .



پس از آن به سمت تصویر رفته و قسمت ( هایی ) را که می خواهید از سلکشن حذف شوند را انتخاب کنید .
حال که قسمت مورد نظر را ( دیوار ساختمان را ) انتخاب کردیم ، بیایید تغیری در قسمت ایجاد شده ایجاد کنیم ، تا ببینیم که تغیرات ایجاد شده چگونه به پروژه اعمال خواهند شد . ( در این حال شما شاهد خواهید بود که ، تغیرات اعمالی تنها قسمت های select شده را تحت اثر خود قرار خواهند داد . )
حال از منوی بالا گزینه image را انخاب کرده و از منوی باز شده گزینه adjustment را انتخاب کنید و در نهایت از این منو گزینه ی brightness / contrast را انتخاب کنید ( ابزاری که ویژگی ها و نحوه کار با آن در آموزش های فتوشاپ و بخش های قبل به طور کامل به شما عزیزان آموزش داده شد است . )
در پنجره brightness / contrast اهرام brightness را به سمت چپ برده و کاهش دهید تا تصویر ( قسمت select شده ) را کم نور تر شود و اهرام contrast را به سمت راست کشیده تا چگالی رنگ را درپروژه خود افزایش دهیم و در نهایت زمانی که تغیرات باب میلتان بود ، بر روی ok کلیک کنید ( کارایی کلید preview را از بخش های قبل به خاطر دارید ؟ )





همانگونه که در تصویر بالا شاهد آن نیز هستیم ، تغیرات شما محدوده select شده ( انتخاب شده ) را تحت تاثیر قرار می دهند ، حال فرض کنید که شما تصمیم دارید تا تغیراتی را ایجاد کنید که ، شامل تمامی موارد شود بجز ناحیه انتخاب شده ( دیوار ساختمان ) برای این کار نیازی نیست که ما یک سلکشن جدید ایجاد کنیم ، بلکه کاملا برعکس شما می توانید با چند کلیک ، همین سلکشن را به سلکشن همه چیز بجز دیوار ساختمان تبدیل کنید ، تنها کافی است که ما از منوی بالا ابتدا گزینه Select را انتخاب کنیم و از منوی باز شده گزینه Inverse ( معکوس کردن ) را انتخاب کنیم .
با فعال بودن این گزینه شاهد خواهید بود که به جز قسمت هایی که انتخاب کرده بودیم انتخاب ( Select ) می شوند .



حال از منوی بالا ابتدا گزینه images پس از آن adjustment و در انتها brightness / contrast را انتخاب می کنیم .
این بار اهرام brightness را به سمت راست برده و مقدار آن را افزایش می دهیم تا تصویر را روشن تر کنیم .
و در انتها اگر نسبت به تغیرات ایجاد شده ، رضایت کامل را داشتیم بر روی ok کلیک می کنیم .

در آخر این بسیار مهم است که به خاطر داشته باشیم ، زمانی که کارمون با ابزار select تمام شده است حتما اون رو deselect کنیم . ( یعنی از انتخاب در بیاوریم ، چرا که تا زمانی که ما واحدی رو select کرده باشیم ، هرچه تغیرات بر روی اون اعمال کنیم تنها بر روی قسمت های select شده اعمال خواهند شد . )
برای این کار از منوی بالا گزینه select رو انتخاب می کنیم و پس از اون بر روی deselect کلیک می کنیم . یا می توانیم از میانبر ctrl + d در ویندوز استفاده کنیم .
این عمل ( deselect کردن ) یک عمل بسیار مهمه و باید اون رو به خاطر داشته باشید چرا که در انحام پروژه ها حتما به اون نیاز پیدا خواهید کرد .



همانند همیشه توصیه ما این است که در هنگام ذخیره سازی تصویر را بر روی تصویر اصلی ذخیره نکنید ، چرا که بسیار محتمل است که در آینده نزدیک به اصل تصویر نیاز پیدا کنید .
( برای این کار از منوی file گزینه save as رو انتخاب کرده و از صحفه باز شده . . . )








............................................................. پایان آموزش های جامع فتوشاپ قسمت بیستم

انتخاب با شماست!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۴۹,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان
دانلود با اشتراک ویژه

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود