خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش های جامع فتوشاپ قسمت 18

gfxdownload.ir
1,513
0
آموز های جامع فتوشاپ قسمت 18

آموزش های جامع فتوشاپ قسمت 18
ابزار hue / saturation adjustment : این ابزار به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر شدت رنگ ها ، ویژگی های دیگر رنگ ها را نیز ویرایش کنید .
از دیگر امکانات و ویژه گی های این ابزار ، می توان به امکان رنگ محور بودن تغیرات نیز اشاره کرد ، به این صورت که شما می توانید رنگ مورد نظر خود را ( رنگی که می خواهید در تصویر ، تغیرات برای آن ایجاد شود را انتخاب کنید ، به این معنی که تمامی تغیرات اعمالی از جانب شما تنها بر روی رنگ انتخاب شده از سمت شما در پروژه اعمال خواهند شد . )
به عنوان مثال شما می خواهید تنها رنگ نارنجی را در پروژه خود دست خوش تغیرات کنید .
با استفاده از این ابزار ما قادر خواهید بود تا رنگ مورد نظر و انتخابی خود را تغیر دهید ، درنتیجه کنترل و توانایی شما در تغیرات ، بسیار بیشتر از زمانی است که ، شما از ابزار vibrance استفاده می کنید .برای باز کردن پنجره مربوط به ابزار hue / saturation شما می بایست از منوی بالا گزینه image را انتخاب کرده و پس از آن ، از منوی جدید باز شده گزینه ، adjustment را انتخاب کرده و در نهایت بر رویر گزینه hue / saturation را انتخاب کنید .
این اقدام پنجره زیر را برای شما باز خواهد کرد .

آموزش های جامع فتوشاپ قسمت 18


این پنجره شامل سه اهرام اصلی است :
اهرام hue : به وسیله این اهرام شما قادر خواهید بود تا رنگ کلی پروژه را تحت تاثیر قرار دهید . ( سعی کنید تا با جا به جا کردن این اهرم تغیرات اعمال شده از بر روی پروژه را مشاهده کنید . )
اهرام saturation : این اهرام شدت رنگ ها را تعیین می کند ، هرچه این اهرم را بیشتر به سمت راست ببرید ( مقدار آن را افزایش دهید ) شدت رنگ ها نیز ، بیشتر و بیشتر شده و هرچه اهرام را بیشتر به سمت چپ ببرید ( مقدار آن را کمتر کنید ) شدت رنگ ها کم تر و کم تر خواهد شد ، اگر این کار را ( کم کردن مقدار این اهرم را تا آخرین گنجایش ادامه دهید ) تصویر شما به یک تصویر سیاه و سفید تبدیل خواهد شد .
اهرم lightness : هرچه این اهرم را بیشتر به سمت راست ببرید ( مقدار آن را افزایش دهید ) روشنایی رنگ ها بیشتر خواهند شد و هرچه این اهرام را بیشتر به سمت چپ ببرید ( مقدار آن را کاهش دهید ) تصاویر کم نور تر و تیره تر خواهند شد .
هر گاه به وسیله این اهرام ها تغیری ایجاد کنید ، تمامی رنگ های درون اهرام تغیر خواهند کرد ، اما hue / saturation ویژگی بسیار بیشتر از این را شامل می شود ( همانطور که در ابتدای این بخش نیز گفنیم ، این ابزار توانایی آن را دارد تا رنگ ها را به صورت تکی و منفرد مورد تغیر قرار دهد . )
فرض کنید ما می خواهیم تنها رنگ زرد را در پروژه خود تغیر داده و ویرایش کنیم ، برای این کار از پنجره hue / saturation و منوی مستر رنگ دل خواه خود را انتخاب می کنیم .
( در اینجا رنگ زرد مد نظر ماست ، پس yellow را انتخاب خواهیم کرد . )
حال فرض کنید که می خواهیم شدت رنگ را افزایش دهیم ، پس اهرام saturation را به انتهای سمت راست می کشیم ، در این حالت شما شاهد خواهید بود که تنها شدت رنگ زرد در پروژه تغیر می کند . ( فتوشاپ به صورت هوشمند رنگ زرد را شناسایی کرده و تغیرات را بر روی آن اعمال می کند .
شما می توانید این ویژگی را ( تغیرات رنگ محور ) با اهرام hue و lightness نیز تجربه کنید .
حال فرض کنید که ما می خواهیم ، رنگ نارنجی را در پروژه خود تغیر دهیم ، دست خوش تغیرات قرار دهیم .
اما زمانی که منوی master را باز می کنیم گزینه رنگ نارنجی موجود نیست .
حال چه باید کرد ؟ پاسخ بسیار ساده است ، فتوشاپ برای این سردرگمی نیز یک راه حل بسیار ساده ارائه کرده است .
در پنجره hue / saturation در قسمت سمت چپ و پایین آیکونی به شکل یک دست وجود دارد .
ابتدا بر روی این آیکون کلیک کرده ، سپس به سمت تصویر رفته و بر روی رنگی که می خواهید کلیک کرده ، کلیک را نگه داشته و به سمت چپ یا راست بکشید ، این کار شدت را در اهرم انتخابی شما دست خوش ، تغیر خواهد کرد .
و زمانی که به تغیر مورد نظر خود رسیدید ، کلیک را رها کنید .
در انتها دوباره بر روی آیکون دست کلیک کنید و آن را غیر فعال کنید .
همانند همیشه ، فتوشاپ به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از گزینه preview تصویرتان را در دو حالت ، قبل و بعد از ویرایش مشاهده کنید و در صورتی که نسبت به تغیرات اعمال شده رضایت کامل را داشتید ، آن تغیرات را با استفاده از گزینه ok نهایی سازید .

مانند همیشه پیشنهاد ما این است که نام پروژه را در منوی باز شده save as ، تغیر دهید یا این که محل ذخیره سازی پروژه را تغیر دهید تا پروژه جدید بر روی پروژه قدیمی ذخیره نشود ، چرا که ، این امکان بسیار محتمل است که ، شما در آینده بسیار نزدیک ، به اصل تصویر خود نیاز پیدا کنید .






.................................................................. پایان آموزش های جامع فتوشاپ قسمت 18

انتخاب با توئه!!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۲۶,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود