خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

عباس برزگر کیست و چرا یک کارآفرین محسوب می‌شود ؟

fahim
480
1
عباس برزگر کیست و چرا یک کارآفرین محسوب می‌شود ؟

عباس برزگر یکی از کارآفرینان موفق ایرانی در زمینه صنعت گردشگری است. او در سال 1352 در شیراز به دنیا آمد. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، تقریباً 370 میلیون نفر از مردم بومی در جهان با فعالیت های گردشگری مرتبط هستند. در صورت مدیریت مسئولانه و پایدار، گردشگری به رهبری بومی می تواند اشتغال را افزایش دهد، فقر را کاهش دهد، جوامع محلی را توانمند کند، احیای فرهنگی را تحریک کند و اجازه دهد تا یک رابطه پایدار بین زمین، طبیعت و مردم بومی برقرار شود. تأثیرات همه‌گیری COVID-19 تأثیرات فاجعه‌باری بر صنعت گردشگری داشته است و همه کسانی را که به عنوان منبع امرار معاش به آن وابسته بودند، تحت تأثیر قرار داده است. روش های بازیابی باید شامل دیدگاه مردم بومی برای جوامع و توسعه آن‌ها باشد.

گردشگری بومی

گردشگری بومی


مهمانخانه‌ی عباس برزگر به عنوان اولین مهمانسرای بومی برای پذیرایی از گردشگران گیاهخوار شناخته شده است. گروهی از کارمندان سفارت آلمان در سال 2002 به واسطه برزگر توانستند برای بار اول اجازه ورود به قلمرو عشایری را کسب کنند که نمی‌خواستند در تماس نزدیک با جهانگردان باشند.گردشگری اغلب باعث ایجاد تضاد و نارضایتی در بین مردم محلی می شود، به ویژه زمانی که واقعیت های تأثیر آن مشخص شود.

نمونه هایی از تأثیرات منفی گردشگری بر مردم بومی در طول تاریخ متعدد است و امروزه نیز تا حد زیادی بدون کاهش ادامه دارد. هتل های ساحلی جوامع ماهیگیری را که زمانی در سواحل پنانگ، مالزی و پوکت، تایلند قرار داشتند، جابجا کرده اند. قیام موهاوک در کانادا با برنامه ریزی برای گسترش یک زمین گلف در محل دفن موهاک آغاز شد. مکان های دفن بومی توسط استراحتگاه ها در هاوایی و بالی هتک حرمت شده است. در جنگل‌های استوایی آمازون، اپراتورهای غیر حساس گردشگری مراسم مذهبی را مختل کرده‌اند و حتی بیماری‌هایی مانند سل را به جوامع بومی آورده‌اند.
گردشگری اتکای مردم بومی را به اقتصاد جهانی شده افزایش می دهد و وابستگی آنها به منابع محلی را کاهش می دهد. اتکای فزاینده به اقتصاد فصلی، متغیر و خارجی، همانطور که صنعت گردشگری متعارف پیشرفت کرده است، صنعتی شدن و واردات را ارتقا می دهد و مکانیزمی را برای صادرات منابع محلی به خارج از جوامع ایجاد می کند.

عباس برزگر به همراه خانواده خود در کلبه‌ای ساده زندگی می کردند. تا اینکه یک روز دو نفر موتور سوار در خانه او را زدند و به دنبال جایی برای گذراندن شب بودند. برزگر با وجود اینکه اتاق جداگانه برای این دو نفر نداشت اما آن‌ها را به خانه خود پذیرفت. مردمان بومی با آمیزه ای از خرد سنتی و "مدرن" به هزاره های جدید نزدیک می شوند.

وقتی بحث پیرامون گردشگری بومی مطرح می‌شود آگاهی و نگرانی در مورد تداوم تخریب محیط زیست وجود دارد. گردشگری اغلب راه را برای "توسعه" بیشتر مانند جاده سازی، قطع درختان، بهره برداری از نفت و حتی بیشتر گردشگران باز می کند. مردم بومی تازه شروع به رویارویی با مشکلات و مسائل جدیدی کرده‌اند که توسط گردشگری قومی، شکار غنائم فرهنگی، اکوتوریسم، سافاری‌های عکس، «عصر جدید» و تورهای شمنیسم مطرح می‌شود.

دانشگاه کسب‌و کار محلی برای آموزش و تمرین موفقیت !

دانشگاه کسب‌و کار محلی برای آموزش و تمرین موفقیت !


افرادی مانند عباس برزگر که در زمینه‌های انتخابی خود موفق می‌شوند معمولاً نوعی برنامه، هدف، ایده‌آل یا فرمولی دارند که بر اساس آن زندگی می‌کنند تا برتری خود را حفظ کنند و به موفقیتی دست یابند. این روش‌های اغلب آزموده‌شده و واقعی بسیار ارزشمند هستند و مطمئناً عاقلانه‌اند که آن‌ها را امتحان و تقلید کنید. با این حال، باید توجه داشت که در انجام این کار، همیشه باید محدودیت‌های احتمالی مربوط به تلاش واقعی برای تقلید از فرمول موفق را در نظر داشت. یافتن معیارهای مفید و مؤثر یا اکتشافی برای قضاوت درباره شکست یا موفقیت یک موقعیت ممکن است خود کار مهمی باشد.اگر کسی هرگز شکست نخورده باشد نمی تواند واقعاً یک فرد موفق باشد.

اگر برای الهام گرفتن از داستان زندگی بزرگترین کارآفرینان جهان به دنبال یک سایت مرجع می‌گردید پیشنهاد ما وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار است. برخی از باورهای رایج در مورد چگونگی موفقیت ممکن است ما را گمراه کنند. از جمله این تصور است که شرکت‌ها و افراد باید به یک برنامه پایبند باشند، نه اینکه به طور مکرر آزمایش کنند. از اتفاقی که می افتد درس بگیرید. جالب است بدانید که به باور برخی از کارشناسان در سیسلیکون ولی مهم‌ترین هدف یک طرح کسب‌وکار این است که نشان دهد یک تیم به شیوه‌ای هماهنگ به سمت یک هدف حرکت می‌کند. این طرح در عرض یک ماه منسوخ خواهد شد!

وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. دانشگاه کسب‌وکار سال‌ها تجربه خود را در زمینه استارتاپ‌ها با شما به اشتراک می‌گذارد. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقه‌مند هستید می‌توانید از وبسایت‌هایی مانند entrepreneur.com، economist.com، businessuni.net، bloomberg.com، hbr.org و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

منبع: رسانه تخصصی دانشگاه کسب و کار

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود

نظرات

  1. User Avatar
    ميهمان
    • هلن راد
    • ( 25 تیر 1402 )
    • 0
    عباس بزرگر قطعا یک کارآفرین محسوب میشه این شخص خدمت زیادی به ایرانی ها کرده