خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

شرایط پروازهای خارجی چارتر چیست؟

fahim
312
0
شرایط پروازهای خارجی چارتر چیست؟

شرایط پروازهای خارجی چارتر چیست؟


پروازهای خارجی چارتر می‌توانند قیمت‌هایی وسوسه‌کننده و شرایطی ایده‌آل داشته باشند، اما با چالش‌هایی نیز همراه هستند. در پروازهای چارتر بین‌المللی باید به فکر گمرک، محدودیت‌ حمل‌و‌نقل بار و هزینه لغو بلیط خود نیز باشید. اگر قصد مسافرت به خارج از کشور را دارید و می‌خواهید از مزایای پرواز چارتر استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که با شرایط این پروازها بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید.

پرواز چارتر چیست؟


منظور از پرواز چارتر، پروازی است که توسط یک فرد، کسب‌وکار یا سازمان اجاره شده است. برخلاف پروازهای سیستمی که برنامه‌ای سفت‌و‌سخت و منظم دارند، پروازهای چارتر بسیار انعطاف‌پذیرتر هستند و براساس نیازهای آن سازمان تنظیم می‌شوند. شرکت‌های چارتر یا گردشگری می‌توانند یک هواپیما را به طور کامل اجاره کنند و بلیط‌ هواپیما را بفروشند. با اینکه این پروازها خصوصی محسوب می‌شوند، جای نگرانی نیست، زیرا این شرکت‌ها باید تمام قوانین را رعایت کنند و از امنیت همه مسافران مطمئن شوند.
پروازها توسط افراد و سازمان‌های مختلف و برای اهداف مختلفی اجاره می‌شوند. یکی از بهترین ویژگی‌های پروازهای چارتر این است که می‌توانند توسط یک شرکت مسافرتی معتبر اجازه شوند و خدمات ویژه‌ای به مسافران آن شرکت ارائه دهند. البته خوب است در نظر داشته باشید که این شرکت هزینه‌هایی برای برنامه‌ریزی سفر دریافت می‌کند.
اگر از شرکتی بلیط چارتر تهیه کنید که همیشه با شرکت‌های هواپیمایی یا چارتر همکاری دارد، ممکن است تخفیف‌ها یا پیشنهادهای ویژه نیز به شما پیشنهاد شود.

انواع پرواز چارتر


اگر قصد دارید یک پرواز چارتر رزرو کنید یا فقط می‌خواهید گزینه‌های مقابل خود را بدانید، با ما همراه شوید تا چند نوع مختلف پرواز چارتر را بررسی کنیم.

چارتر خصوصی


در این نوع چارتر، که به عنوان چارتر هواپیمای خصوصی نیز شناخته می‌شود، هواپیما توسط یک فرد یا یک سازمان خصوصی اجاره شده است. این یعنی تمام هواپیما چارتر شده و بلیط آن به افراد دیگر فروخته نمی‌شود. تمام اطلاعات این نوع پرواز نیز خصوصی است.
پروازهایی که با هواپیماهای خصوصی انجام می‌شوند می‌توانند داخلی یا خارجی باشند و بسته با سایز هواپیما، از چند نفر تا بیش از ۱۰۰ مسافر را جابه‌جا کنند. بنا بر قانون چارتر خصوصی، تمام هواپیما باید توسط یک شخص یا سازمان اجاره شود، هرچند مسافران می‌توانند هزینه سفر را بین خود تقسیم کنند.

چارتر عمومی


پروازهای چارتر عمومی را در فصل‌های گردشگری زیاد می‌بینید و برای تعطیلات و سفرهای کاری اجاره داده می‌شوند. این پروازها برنامه زمانی محدودی دارند و زمان حرکت آن‌ها ثابت است.

چارتر سازمانی


در چارتر سازمانی، تمام مسافران عضو یک سازمان، کسب‌وکار یا گروه خاص هستند. با اینکه این نوع چارتر شباهت زیادی با چارتر خصوصی دارد، تفاوت آن‌ها در این است که بلیط هر صندلی چارتر سازمانی جداگانه فروخته می‌شود و مسافران باید هزینه بلیط خود را پرداخت کنند. این نوع پرواز می‌تواند برای اعضای یک تیم ورزشی یا یک گروه خیریه خاص باشد.

چارتر باری


همانطور که از اسمش معلوم است، چارتر باری برای جابه‌جایی بارهای مختلف از مکانی به مکان دیگر اجاره می‌شود. برای اینکار از هواپیماهای باری مخصوص استفاده می‌شود.

ویژگی‌های مثبت پرواز خارجی چارتر

ویژگی‌های مثبت پرواز خارجی چارتر


اگر می‌خواهید بدانید که چرا پروازهای چارترگزینه‌ای فوق‌العاده برای مسافرت‌های خارجی هستند، به خواندن ادامه دهید.

صرفه‌جویی در زمان


افرادی که با هواپیماهای تجاری سفر می‌کنند باید صف‌های طولانی و پروسه‌های وقت‌گیر آن را تحمل کنند. برای این نوع پروازها باید ساعت‌ها پیش از زمان حرکت در فرودگاه باشید، در صف بایستید و پیش از ورود به هواپیما از بازرسی‌های زیادی رد شوید. این کار می‌تواند دو یا سه ساعت از وقت ارزشمند شما را بگیرد.
هنگامی که با یک پرواز چارتر سفر می‌کنید، لازم نیست نگران صف‌های طولانی باشید. همچنین در سفرهای خارجی، پروسه‌های گمرک و بازرسی امنیتی از گیت‌های مخصوصی انجام خواهد شد و سریع‌تر پیش می‌رود. حتی اگر تنها یک ساعت قبل از پرواز نیز به فرودگاه بروید، نیازی نیست نگران جا ماندن از هواپیما باشید. در پروازهای چارتر سفر خود را بدون استرس و انتظار طولانی آغاز خواهید کرد.

قیمت مناسب


معمولا بلیط چارتر ازران‌تر از پروازهای تجاری است. البته به مسافران توصیه می‌کنیم که پیش از سفر خود قیمت پرواز چارتر را با تجاری مقایسه کنند تا از قیمت مناسب آن مطمئن شوند. همچنین خوب است بدانید که اگر بلیط‌های پرواز چارتر فروش نروند، شرکت مسافرتی یا گردشگری که هواپیما را اجاره کرده مستقیما متقبل ضرر می‌شود و به همین دلیل، پروازهای لحظه‌آخری تخفیف‌های خوبی دارند.

تجمل و راحتی


شاید یکی از بهترین ویژگی‌های سفر با پرواز چارتر، کنترل کامل تجربه سفر، پذیرایی منحصربه‌فرد و دریافت خدمات بیشتر از کارکنان پرواز باشد. هر مسافر بنا بر نیازهای خاص خود پذیرایی می‌شود و در رفاه کامل سفر می‌کند. علاوه بر غذاها و نوشیدنی‌های ویژه، به اینترنت، فیلم و بازی‌های مختلفی نیز دسترسی خواهید داشت.
همچنین خوب است بدانید، برخلاف پروازهای سیستمی که مقاصد مشخص و بدون انعطافی دارند، پروازهای چارتر می‌توانند به تمام نقاط دنیا، از جمله جزایر دور‌افتاده و فرودگاه‌های کوچک‌تر نیز پرواز داشته باشند.

فضایی خصوصی


با همه‌گیری کرونا، حفظ فاصله از دیگران اهمیت بیشتری پیدا کرده است. با پرواز چارتر می‌توانید با آزادی بیشتر در هواپیما حرکت کنید و کمتر با افرادی که بخشی از گروه شما نیستند سروکار داشته باشید. همچنین داشتن گیت یا ورودی جدا در فرودگاه به این معناست که کمتر در معرض شلوغی و همهمه فرودگاه‌های پرمشغله قرار می‌گیرید.

ویژگی‌های منفی پروازهای خارجی چارتر

ویژگی‌های منفی پروازهای خارجی چارتر


سفر خارجی با پرواز چارتر می‌تواند تجربه متفاوتی باشد. از آن‌جایی که به یک کشور دیگر سفر می‌کنید، باید از گمرک و بازرسی پاسپورت عبور کنید. پس به خاطر داشته باشید که مدارکتان را به همراه بیاورید. از چالش‌های پرواز چارتر می‌توان به این موارد اشاره کرد:

سختگیری در کنسلی و استرداد بلیط


اگر تا به حال یک بلیط چارتر خریده باشید، متوجه شده‌اید که این بلیط‌ها با قراردادی طولانی همراه هستند و قوانین کنسلی سختگیرانه‌‌ای دارند. معمولا مسافران باید برای کنسل کردن بلیط جریمه بپردازند و در بیشتر موارد، پول خود را پس نمی‌گیرند. بیشتر پرواز اصلا گزینه کنسلی را ندارند و فرد یا باید از پرواز خود استفاده کند یا آن را از دست دهد.

احتمال لغو شدن پرواز


اگر مسافران هواپیما به حد نصاب نرسند، شرکت چارتر می‌تواند تا ۱۰ روز پیش از حرکت این پرواز را لغو کند. همچنین از آنجایی که بعضی هواپیماهای چارتر unpressurized هستند (یعنی در ارتفاع پایین‌تر و اطراف هوای بد پرواز می‌کنند، نه بالای آن)، آب‌وهوای بد نیز می‌تواند باعث لغو شدن پرواز شود.

محدودیت بار و چمدان


معمولا شرکت‌های چارتر محدودیت‌هایی برای بار مسافران تعیین می‌کنند، مخصوصا برای هواپیماهای کوچک؛ زیرا ممکن است بار اضافه عملکرد آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. حتما پیش از سفر خود از حداکثر وزن مجاز چمدان‌های خود مطمئن شوید.

سخن پایانی


اگر در حال برنامه‌ریزی سفرهای خارجی خود هستید، حتما باید پروازهای چارتر را در نظر بگیرید. همچنین پروازهای لحظه‌آخری با بلیط چارتر، تخفیف‌ها و قیمت‌های فوق‌العاده‌ای دارند. انعطاف‌پذیری، انتظار کوتاه‌تر و تنوع بی‌نظیر در مقاصد پرواز نیز از می‌توانند از دلایل سفر با پرواز چارتر باشند. البته این روش مسافرت عیب‌هایی نیز دارد و شما با آگاهی از تمام شرایط آن، می‌توانید بهترین تصمیم را برای سفر هوایی خود بگیرید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود