خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

اطلاعاتی که باید برای سفر به شیراز، قشم، بندرعباس دانست !

gfxdownload.ir
789
0
اطلاعاتی که باید برای سفر به شیراز، قشم، بندرعباس دانست !

راهنمای سفر همواره یکی از بخش های مهم برای سفر است. زمانی به مقصد جدیدی که قرار است سفر کنید، اطلاعاتی همچون: جاهای دیدنی، مراکز خرید، راهنمای حمل و نقل، مراکز تفریحی و... بسیار به دردتان خواهد خورد. در این مقاله قصد داریم تا راهنمای سفر به 3 شهر توریستی ایران یعنی شیراز، قشم و بندرعباس برایتان ذکر کنیم.

سفر به شیراز
شیراز شهر فرهنگ و ادب جزء برترین مقاصد توریستی ایران است که دارای جاذبه های تاریخی متعدد، هتل های خوب و مناسب، مراکز خرید بزرگ و جاهای دیدنی تفریحی بسیاری است.

معرفی اجمالی شهر شیراز
جمعیت: بنابر سرشماری سال 1395 جمعیت شهر شیراز بالغ بر 1,869,001 تَن است.

زبان: شیرازی ها به زبان فارسی و لهجه شیرازی صحبت می کنند. استفاده از لهجه شیرازی بیشتر در محله های قدیمی رواج دارد و باقی مردم کمتر از این لهجه استفاده می کنند.

دین: بیشتر مردم شیراز مسلمان و شیعه مذهب هستند. البته اقلیتی از سنی ها، مسیحی ها و یهودی ها نیز در این شهر به چشم می خورند.

اقتصاد: شیراز یکی از قطب های اقتصادی ایران به شمار می آید و بخش بزرگی از بار اقتصادی، حمل و نقل، صادرات و گردشگری کشور بر عهده این شهر است. اقتصاد این شهر بر کشاورزی، کارخانه های محصولات غذایی که به سراسر ایران و کشورهای همسایه و اروپایی صادر می شوند، گردشگری تاریخی، سلامت و عشایر و ... ، کارخانه های الکترونیکی و مخابراتی، پالایشگاه ها و صنایع گازی و نفتی، کارخانه های سیمان و لاستیک سازی، مراکز خرید متعدد، صنایع دستی و آموزش می چرخد.

شهرهای خواهر خوانده: نیکوزیای قبرس، دوشنبه تاجیکستان، چونگ کینگِ چین، وایمارِ آلمان، پچِ مجارستان، نانجینگِ چین




حمل و نقل در شیراز
سفر به شیراز از راه های مختلفی صورت می گیرد و مردم وسایل نقلیه متفاوتی را برای رسیدن به این شهر انتخاب می کنند. در اینجا قصد داریم تا این راه ها را به صورت مختصر و مفید به شما معرفی کنیم.

حمل و نقل برون شهری
برای رسیدن به شهر شیراز می توانید از سیستم های حمل و نقل هوایی و پرواز تهران به شیراز، ریلی و جاده ای استفاده کنید. فرودگاه بین المللی شهید دستغیب، ایستگاه راه آهن شیراز و پایانه های اتوبوس رانی شهید کاراندیش، علی بن حمزه، امیرکبیر، شهید مدرس و شهید طباطبایی به مسافران خدمات رسانی می کنند.

حمل و نقل درون شهری
تردد در شهر شیراز با وجود تاکسی های متعدد خطی، خطوط اتوبوس رانی شهری و مترو به آسانی صورت می پذیرد و حمل و نقل عمومی کار دسترسی به نقاط مختلف را آسان کرده است.

شما همچنین می توانید با استفاده از سامانه نقشه شیراز (https://www.karnaval.ir/map/shiraz) موقعیت مکانی خود را بر روی نقشه به راحتی مشخص کرده و با استفاده از وسایل نقلیه ای که می خواهید، مسیر خود را به راحتی پیدا کنید.

سفر به قشم
قشم یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است که به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس و ایران شناخته می شود. نخستین ژئوپارک خاورمیانه است و جاذبه های طبیعی منحصر به فردی در آن وجود دارند. با عنوان ژئوپارک قشم، ثبت جهانی شده است. تاریخی بس طولانی دارد و جاذبه های تاریخی فراوانی را در خود جای داده است. در این جزیره می توانید تفریحات آبی و غواصی را تجربه کنید و لحظات هیجان انگیزی داشته باشید.


معرفی اجمالی جزیره قشم
جمعیت: 148,993 نفر بر اساس سرشماری سال 1395

دین و مذهب: بیشتر مردم قشم مسلمان و پیرو مذهب تسنن (شافعی) هستند. شیعیان نیز در این جزیره زندگی می کنند؛ اما درصد کمتری نسبت به سنی ها دارند.

زبان: مردم قشم به زبان فارسی سخن می گویند؛ اما گویش بندری دارند. این گویش آهنگ خاصی دارد، بسیار شیرین است و همه از پس فهمش بر می آیند. در شهرها و روستاهای مختلف قشم این گویش یکسان است و معمولا تفاوتی میان آنها حس نمی شود. به عبارتی زبان قشمی ترکیبی از زبان های عربی، فارسی، بندری، هندی و انگلیسی است و در اثر مورد استعمار قرار گرفتن در دوران مختلف تاریخ، آثاری از دیگر زبان های دنیا نیز در آن دیده می شود.

اقتصاد: قشمی ها برای کسب درآمد و چرخاندن چرخ های اقتصاد این دیار به کارهای مختلفی مشغولند که عبارتند از:

صیادی: قرارگیری در میان آب های خلیج فارس باعث شده تا بسیاری از مردم به شغل صیادی روی آورند و این کار به منبع اصلی درآمد مردم تبدیل شود. صیادی در این منطقه با استفاده از قایق موتوری، لنج، و مشتا (کار گذاشتن چوب و تور) صورت می گیرد.

کسب و کارهای تجاری: بازارها در سراسر قشم پراکنده اند و مردم بسیاری از طریق فعالیت در مغازه ها و مراکز خرید و بازارهای محلی کسب روزی می کنند. ورود کالا از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به این جزیره از طریق بنادر مهم و صیادی مانند بندر سوزا، مسن، سلخ، کاوه، لافت، درگهان و ... صورت می گیرد.

صنایع دستی و گردشگری: وجود جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی، بافت بکر و سنتی، تفریحات آبی و امکانات مناسب اقامتی باعث شده تا گردشگران زیادی به این جزیره بروند و همین مساله باعث شکل گیری مشاغل زیادی در زمینه گردشگری شده است. این جزیره دارای صنایع دستی منحصر به خود است و بسیاری از ساکنان آن به خلق آثار هنری در این زمینه مشغولند.


حمل و نقل در قشم
فرودگاه بین المللی قشم

آدرس: 50 کیلومتری غرب شهر قشم شماره تماس: 07635335040 پروازهای داخلی: تهران، مشهد، رشت، شیراز، اصفهان پرواز خارجی: دبی

برای خرید بلیط هواپیما تهران قشم با مناسب‌ترین قیمت می‌توانید از وبسایت کارناوال استفاده کنید.


ترمینال قشم

شاید وجود یک پایانه مسافربری یا به عبارتی ترمینال در یک جزیره برای تان عجیب باشد. اتوبوس ها به وسیله لندیگراف و از طریق مسیر بندر خمیر - بندر لافت وارد قشم می شوند. آدرس: شهر قشم، بلوار خلیج فارس، روبروی اسکله شهید ذاکری شماره تماس: ۰۷۶۳۵۲۷۳۸۰۶

مقاصد: شیراز، بوشهر، تهران، اصفهان و ...


اسکله های قشم

یکی از راه های ورود به قشم، مسیر دریایی است. می توانید به ایستگاه راه آهن بندرعباس بروید و از اسکله شهید حقانی با شناورهای تندرو خودتان را به قشم برسانید. در بندر پل نیز استفاده از لندیگراف ها (خودروبرها) امکان پذیر است و می توانید با ماشین شخصی تان وارد قشم شوید.

اسکله شهید ذاکری: شناورهای تندرو و مسافری در این اسکله در دسترس هستند. آدرس: شهر قشم شماره تماس: 35225536 – 076 مقاصد: هرمز، بندرعباس

اسکله لافت: شناورهای خودروبر (لندیگراف) در این اسکله در دسترس هستند. آدرس: بندر لافت شماره تماس: 35252423 – 076 مقاصد: بندر پل


حمل و نقل درون شهری

در قشم حمل و نقل درون شهری صرفا از طریق تاکسی ها صورت می گیرد و شبکه حمل و نقل درون شهری جزیره انتخاب های زیادی در اختیارتان قرار نمی دهد. تاکسی ها در چند مسیر محدود فعالیت می کنند که پرترددترین آنها عبارتند از:

قشم – درگهان، درگهان – رمکان ، مکان – طبل، طبل – دولاب

البته تاکسی ها و خودروهای دربستی به راحتی و با قیمت مناسب در این جزیره پیدا می شوند.


سفر به بندرعباس
بزرگترین بندر ایران است.فرهنگ مردم این خطه دست نخورده است.در همسایگی خلیج فارس قرار دارد و می توانید از سواحل زیبای آن لذت ببرید.مردمش به مهمان نوازی مشهورند و همنشینی با آنها برای گردشگران لذت بخش است.از این شهر می توانید سفر دریایی به جزایر قشم و هرمز را تجربه کنید.مقصد خوبی برای سفرهای زمستانی به شمار می رود.یکی از مقاصد محبوب برای خرید است.

معرفی اجمالی شهر بندر عباس

جمعیت: ۵۴۳٬۲۱۸ نفر بر اساس آخرین سرشماری کشوری در سال 1395

زبان: مردم بندرعباس به زبان فارسی و گویش بندری سخن می گویند که ویژگی‌های فارسی کهن را در خود دارد. به خاطر روابط بازرگانی، استفاده از شماری از واژگان انگلیسی، عربی و هندی نیز در میام مردم مرسوم است.

دین: بیشتر مردم بندرعباس پیرو اسلام و مذاهب شیعه و سنی هستند.

اقتصاد: بندر عباس به عنوان بزرگترین بندر ایران شناخته می شود و به خاطر موقعیت مناسب جغرافیایی بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر به منطقه ویژه اقتصادی معادن، فلزات، کشتی سازی و صادرات و واردات کالا تبدیل شده است. مردم این شهر از طریق ماهیگیری، کشاورزی (کشت خرما، تنباکو، انبه، نارنگی و مرکبات)، تجارت و تولید صنایع دستی، امرار معاش می کنند.


راهنمای حمل و نقل در بندرعباس
فرودگاه بین المللی بندرعباس
آدرس: بلوار 15 خرداد شماره تماس: 33611020-076 پروازهای داخلی: تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، یزد، رشت، گرگان پرواز خارجی: دبی

سفر به بندرعباس را با خرید مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما تهران به بندرعباس از وبسایت کارناوال تجربه کنید.

ترمینال خلیج فارس بندرعباس آدرس: گلشهر جنوبی، میدان ترمینال، نرسیده به کلانتری 14

شماره تماس: 33660468-076

مسیرها: تقریبا تمام شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، مشهد، ارومیه، بابل، اصفهان، اردبیل، ساری، یزد، چابهار و ...

راه آهن بندرعباس

آدرس: بلوار شهدا شماره تماس: 4-32174001-076 مسیرها: تهران، یزد، اصفهان، سیرجان، مشهد

بندر شهید حقانی آدرس: بلوار آیت الله طالقانی تلفن اطلاعات: 3111-076 مسیرها: قشم، هرمز

حمل و نقل درون شهری بندرعباس
برای جابه جایی در شهر بندرعباس می توانید بر روی اتوبوس ها و تاکسی ها و تاکسی های آنلاین حساب باز کنید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود