خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

20 گام موثر برای یادگیری عکاسی بدون نیاز به تحصیلات آکادمیک

gfxdownload.ir
1,519
0
یادگیری و آموزش عکاسی بدون نیاز به تحصیلات آکادمیک

20 گام موثر برای یادگیری و آموزش عکاسی بدون نیاز به تحصیلات آکادمیک
همواره از عکاسی از هنر مدرن یاد می شود ، هنری که لازمه اصلی آن ، یک دوربین عکاسی و تعدادی نرم افزار ویراش مناسب می باشد .
گذشت زمان ، افزایش امکانات و پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا عموم مردم به این ابزارها دسترسی داشته باشند و این دسترسی زمینه را برای به وجود آمدن حجم عظیمی از عکاسان آماتور فراهم کرده است .اما برای کسانی که می خواهند پا را از قلمرو تازه کاران فراتر بگذارند و به عکاسان حرفه ای تبدیل شوند یک سوال اساسی ایجاد می شود " آیا آنها به تحصیلات آکادمیک نیاز دارند ؟ "
با توجه به اشباح شدن بازارکار در دوره و زمانه ای که بسیاری از عکاسان برای به فروش رساندن کارهای خود در تلاش هستند آیا شما به یک آموزش رسمی و آکادمیک نیاز دارید ؟ ، آموزشی که دقت و هزینه زیادی در برگرفته تا در نهایت شما رو وارد به عرصه کاری کنه که میلیون ها نفر درحال فعالیت در اون هستند . پس مهم ترین اقدام شما مشخص کردن دلایلتان است ، مشخص کنید که چرا به مهارت های عکاسی نیاز دارید .
هدف شما از عکاسی چیست ؟
هرکسی نمی تونه کاری رو که به عنوان تفریح انجام می ده رو به یه شغل یا منبع درآمد تبدیل کنه و یقینا هرکسی هم به این کار مایل نیست .
بسیاری عکاسی را تنها به عنوان یک سرگرمی در نظر می گیرند نه یک شغل یا منبع درآمد .
اگر می خواهید به عکاس حرفه ای بدل شوید اما درعین حال علاقه ایی به پرداخت هزینه زیاد برای گرفتن مدرک ندارید ، خوب من خبر خوبی برای شما دارم این کار امکان پذیر است ، در ادامه به بررسی چندین گام اساسی (( 20 گام )) می پردازیم که با کمک آنها می توانید مهارت های خود را بهبود ببخشید . اما قبل از آن :

معایب و مزایای کلاس های آموزش عکاسی :
بیایید نگاهی اجمالی به مزایا و معایب کلاس های عکاسی داشته باشیم :
مزایا :
• فهم بهتر از این هنر ، تاریخچه ، و سیر تکاملی آن
• بهبود بخشیدن به استعدادهای ذاتی شما و یاد گیری از افرادی که در این شغل موفق شده اند .
• دستیابی به درک کاملی از نورپردازی و تکنیک های ترکیب
• به دست آوردن مدرک که می تواند در زندگی حرفه ای شما مفید باشد .
معایب :
• بالا بودن هزینه های شهریه که در مقابل میانگین حقوق سالیانه بسار پایین است ، به طوری که می تواند سالها طول بکشد تا شما پولی که برای کلاسها پرداخت کرده اید را بازگردانید .
• تجهیزات نیز بسیار هزیینه بر هستند ، به گونه ای که کار شما برای مدیریت هزینه ها بین هزینه های کلاسها ، لنزها ، دوربین و لوازم جانبی بسیار سخت خواهد بود .
• استخدام شما تضمین شده نیست ، مخصوصا در رشته ای مثل عکاسی .
• امکان الزام بازگشت به تحصیل برای ادامه دادن تحصیل در صورتی که استعداد شما در شغل عکاسی شکوفا نشود .
بی توجه به آن که هدف شما از عکاسی چیست ، گام های زیر راه هایی هستند که شما با استفاده از آنها می توانید توانایی های خود را بدون نیاز به تحصیلات آکادمیک افزایش دهید .

گام اول : با دوربین خود آشنا شوید .
جواب اکثریت به این گزینه هرگز است ، "امکان ندارد که من دفترچه راهنما را بخوانم" اما اگر بخواهید به دوربینی که دارید مسلط شوید ، مطالعه دفترچه راهنما راه حلی کاملا مفید خواهد بود .
حرف من این نیست که شما باید پانصد صحفه کتاب را مو به مو و خط به خط مطالعه کنید و همه چیز را دقیق به خاطر بسپارید ، شما می توانید مطالبی را که می دانید کنار بگذارید یا قسمت به قسمت آن را مطالعه کنید ، قدم به قدم با دربین خود آشنا شوید ، قدم به قدم .
مهم است که شما اسباب کارتان را با مطالعه دفترچه بشناسید به دو دلیل :
• شما باید با تمامی جنبه های دوربین خود آشنا باشید .
• هیچ کسی بهتر از سازندگان دوربین آن را نمی شناسد .

گام دوم : دوره های آنلاین را دنبال کنید
اینترنت یکی از بهترین وسیله ها برای دستیابی به حجم عظیمی از اطلاعات است ، اطلاعاتی که می تواند سطح علمی و دانش شما را به اندازه قابل توجهی افزایش دهد .
اینترنت بسیار کارآمد است مخصوصا اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مطالعه من را ناخوشایند یا کسل کننده می داند .
تعداد وبلاگ ها و ویدئوهایی موجود برای آموزش شما در نحوه استفاده از مدل دوربینی که استفاده می کنید بیشمار خواهد بود و این امتیاز بزرگی است چرا که بخش نظرات دسترسی بزرگی است برای شما ، چرا که می توانید با کسانی که در حال استفاده محصول هستند در ارتباط باشید و در تجربیات آنها سهیم باشید .

گام سوم : کتابها و نمونه کار های آنلاین
کتاب ها یا نمونه کارهای آنلاین می توانند به شما در مشاهده و کسب اطلاعات کمک بسیاری کنند ، اونها می تونن منابع الهام بخش و جذابی باشند برای شما در زمینه های کاریتون ، منظور از کتاب ، کتابهای آموزش نیست ، کسانی که با عکاسی آشنایی دارند می دانند که کتاب های عکاسی کتاب های جذاب و هدف محوری هستند که شباهتی زیاد به اطلس ها دارند
در ادامه سه کتاب جذاب و مفید که می تونن بسیار مفید باشن رو به شما معرفی می کنیم.
• Zzyzx by Gregory halpern
حاصل شش سال از سفرهای هالپرن اسپندینگ در کالیفرنیای آمریکا .
• The house of seven women by tito mouraz
خانه هفت زن از تیتو موراز ، کتاب محوریت یک داستان خیالی را دارد ، این کتاب منبع بزرگی برای کسانی است که به عکاسی سیاه و سفید علاقه دارند .
• Border cantos by Richard miseach
میزراچ از حدود سال 2004 در حال مستند سازی از مرز میان آمریکا و مکزیک لوده است ، این کتاب یک مستند فوقعلاده است .

در ادامه به سه نمونه از نمونه کارهای آنلاین کارآمد اشاره می کنیم

• North landscape by Jan Erik Waider
شامل چشم انداز های طبیعی است با اریک کوه های اسرار آمیز ، درخت های برف پوشیده و آبشارهای خروشان سفر می کنید .
• Nicholas Evariste Photography
اگر شما مایل به دیدن عکس های سیاه و سفید در زمینه زیباشناسی و کمال مینیمالیستی هستید ، حتما به مجموعه آنلاین نیکولاس سر بزنید
• Cassandra Klos Photography
کلاز از فیلم های 5*4 استفاده می کنه تا صحنه های خارقعلاده ای رو بسازه که باعث می شه شما فکر کنید که این عکس ها در مریخ گرفته شده در واقعیت در ایالت هایی مثل یوتا یا هاوایی گرفته شده اند .

گام چهارم : تمرین ، تمرین ، تمرین
هیچ چیز بیشتر از تجربه به شما کمک نخواهد کرد ، پس دوربین خود را با خود به همه جا ببرید و از همه چیز عکس یگیرید ، هرچیزی که جذاب بود .
شما می توانید هزاران کتاب بخوانید ، تمامی شیوه های نورپردازی را فرا بگیرید و هر روز راجع به آن صحبت کنید ، اما این گرفتن عکس و کسب تجربه است که سرانجام باعث بروز استعدادهای شما خواهد شد .
عکس بگیرید و عکس بگیرید و آنها را ذخیره کنید ، آنها را نگه دارید تا سیر پیشرفت خود را در طول زمان ببینید ، این یک حس لذت بخش است .

گام پنجم : شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید
مطالعه و فراگیری کارهای عکاسان بزرگ بسیار مفید و کارآمد است ، اما در کنار آن شما باید به اجتماع رفته و شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید ، ارتباطات و ارجاعات می توانند مهارت های فوقعلاده ای رو برای شما به ارمغان بیاورند .
اگر مایل به کسب درآمد هستید باید مشتری جذب کنید ، نتورکینگ (بازاریابی آنلاین ) به معنای یافتن مشتری مناسب و نحوه برقرای ارتباط با آنها است .
• عکاسی یک شغل بسیار شخصی است ، نتورکینگ به شما اجازه می دهد تا با مردم آشنا شوید .
• شما ، برند خودتون هستید ، کاری کنید بقیه شما رو شما رو به عنوان یک انسان بشناسند نه تنها یک عکاس ، این کار کمک می کند تا مشتری باز هم به سراغ شما بیاید .
• نتورکینگ نسبت به سایر راه ها بسیار ارزان تر است .
• بدون ارتباط قوی هیچ کار یا شغلی موفق نخواهد بود .
گام ششم : کارآموزی کنید
کارآموزی به شکل عجیبی در یادگیری موثر است ، از هر عکاس حرفه ای که می خواهید بپرسید : " شروع حرفه ای شدنت چه زمانی بود ؟" یقینا جواب آنها این خواهد بود " زمانی که کارآموزیم را شروع کردم "
یک نصیحت مهم ما به شما این است ، قبل از این که برای کسی کارآموزی کنید راجع به او تحقیق کنید . شما باید با کسی ارتباط برقرار کنید که نسبت به دانشش بخشنده باشد و در آموزش مشوق باشد .
اگر در انتخاب مربی خود اشتباه کنید ، ممکن است سرانجام شما پشت میز نشینی و تکمیل کارهای مربی باشد . بدون اینکه ذره ای به دانش شما افزوده شود .
گام هفتم : شرکت در کارگاهای آموزشی
شرکت در کارگاه های آموزشی یکی دیگر از راه های بسیار موثر در یادگیری است .
کارگاه های آموزشی بیشتر مناسب کسانی است که علاقه مند به شرکت در دوره های آکادمیک هستند اما تمایلی به پرداخت هزینه های سنگین و یا شرکت در کلاسهای چند ساله ندارند .
این به این معنی نیست که کارگاه های آموزشی هزینه بر نیستند ، اما درمقایسه با هزینه های آکادمیک کارگاه های آموزشی مقرون به صرفه تر هستند . از طرفی کارگاه های آموزشی با بسیاری از موارد که یاد کردیم در ارتباط مستقیم هستند ( ارتباط با دیگران ، پیدا کردن مکانی مناسب برای کار آموزی ، پیدا کردن سبک و ... )
گام هشتم : شرکت در انجمن های عکاسی
عکاسان عاشق صحبت راجع به عکاسی هستند ، اگر شما راجع به داراییتان سوالی دارید ، راجع به سبک خاصی از عکاسی و ... انجمن ها بهترین مکان برای یافتن پاسخ آنها هستند . البته هر آنچه که در انجمن ها می شنوید را فورا قبول نکنید ، راجع به آنچه می شنوید تحقیق کنید .
گام نهم : یک لیست هدف برای خودتان بنویسید
آیا حسی بهتر از این هست که برای خودتان یک لیست هدف تهیه کنید و برای آن تلاش کنید تا زمانی که به تمامی آن دست یابید ؟ داشتن یک لیست همانند داشتن یک منبع انگیزه است .
گام دهم : وارد مسابقه های عکاسی شوید
مسابقات یکی از بهترین مکان ها برای دریافت بازخورد نسبت به اثرتان است .
خدارو چه دیدین شاید برنده هم شدین و پولی به جیب زدین ، اما مراقب باشید بیشتر این مسابقات برای کسب درآمد برگزارکنندگان است تا استعداد یابی ، معمولا هم این مسابقات دارای یک ورودی هستند هواستان باشد که پول زیادی را برای ورودی نپردازید .
گام یازدهم : مجموعه آثار خود را به صورت آنلاین به نمایش بگذاریید
سایت خودتانن را راه بیاندازید ، از شبکه های اجتماعی بهره ببرید . ما به مکانی برای عرضه آثارتان نیاز داریداما چرا ؟
• می تونین اون رو در رزومه خودتون قید کنین
• می تونین از اون به عنوان یک وسیله برای بازاریابی استفاده کنید
• در آینده می تونید به راهی که اومدید نگاه کنید و پیشرفتتون رو ببینید اما چگونه ؟
کارهای خود را تم بندی کنید ، این کار به مراجعه کنندگان اجازه می دهد تا بفهمند که آیا شما آن عکاسی هستید که آنها نیاز دارند یا نه .
اصول سئو (searching engine optimization) را رعایت کنید
برای طراحی محیط کاربریتان وقت بگذارید .
گام دوازدهم : عکسهایتان را برای دوستانتان به نمایش بگذارید
در زمان یاد گیری دریافت بازخورد بسیار مهم است ، پس از آن دسته از دوستانتان که با شما صادق هستند بخواهید که به شما در این مورد کمک کنند .
در نظر داشته باشید که ممکن است آنها هیچ دانشی از عکاسی نداشته باشند اما هواره از آنها بخواهید تا به شما بگویند کدام عکسها را می پسندند و کدام را نمی پسندند .
این کار می تواند شما را با نحوه نگرش مشتریان احتمالی در آینده آشنا کند ، چرا که اغلب مردم چیزی از اصول های عکاسی نمی دانند .
گام سیزدهم : سبک خودتان را بیابید
در عکاسی به این امر مهم توجه کنید که ، الهام بگیرید اما کپی نکنید !
شاید به عکسی نگاه کنید و بگیویید که این عکس دقیقا از اون مدل عکس هایی است که من دوست دارم بگیرم ، اما هیچگاه هیچ دو عکسی مثل هم نیستند .پس سعی نکنید که کارهای کسی را کپی کنید ، در عوض تا می توانید عکس بگیرید . هرجا ، هر وقت ، تا زمانی که سبک خودتان را پیدا کنید .
گام چهادهم : تلاش
یکی از عکاسان موفق ( Erik Kim ) می گوید موفقیت بسته به شانس و تلاش است . تلاش همان سخت کوشی شما است ، ساعت هایی است که برای هدفتان وقت می گذارید ، و شانس همان زمان مناسب ، مکان مناسب است .
گام پانزدهم : عکاسان را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
شبکه های اجتماعی ابزار فوقعلاده ای برای عکاسان است ، دنبال کردن عکاسان در شبکه های اجتماعی انگیزه شما را چندین برابر می کند ، شما را با سبک آنها آشنا می کند و منبع الهام بزرگی خواهد بود . در ادامه نام پنج عکاس بزرگ که در اینستاگرام فعالیت دارند را برای شما آورده ایم
• Adam Senatori
• Theron Humphrey
• Simon Bramante
• Jussi Ulkuniemi
• Scott Schuman
گام شانزدهم : سفر کنید
سفر شما را از نقطه امنتان بیرون برده و وادار به ریسک می کند ، وادار به خلاقیت پس دفعه بعد که پا به جاده گذاشتید دوربینتان را فراموش نکنید ، از هر چیزی که توجهتان را جلب کرد عکس بگیرید .
عکس گرفتن از سوژه های متحرک در ابتدای کار آنقدرها هم آسان نیست ، پس پیشنهاد می کنیم ابتدا از مناظر ( کوه ها ، دشت ها و ... ) عکس بگیرید و به مرور سطح عکاسی خود را به سوژه های متحرک تغیر دهید .
گام هفدهم : استفاده از ابزارهای ویراش
عکس گرفتن یک قسمت کار است ، اما ویرایش آن قسمت اعظم و مهم دیگری است که باید رعایت شود .
در این زمینه نرم افزارهای بسیاری مثل فوتوشاپ و لایت روم وجود دارند ، که واقعا ابزار های مناسب و لازمی برای شما هستند .شما می توانید با دانلود پریست های لایت روم تم و رنگ خاصی به عکس های خود دهید.استفاده از این نرم افزار ها را در مقاله هایی دیگر به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد .
گام هجدهم : تجربه کنید ، اشتباه کنید
اگر شما عکاسی هستید که با دوربین های فیلمی کار این گام برای شما سخت خواهد بود ، چرا که هزینه های استفاده از دروبین های فیلمی نسبت به دوربین های دیجیتال بسیار بیشتر است .
اما برای عکاسان دیجیتال مموری کارت یک معجزه است ، دیگر نگران هزینه ها نخواهید بود ، هرچه می خواهید عکس بگیرید .
در ابتدای کارتان شاید از هر هزار عکس تنها یک عکس قابل قبول باشد ، اما آنچه مهم است این است که با تلاش و تکرار به راه حل مناسب دست یابید .
گام نوزدهم : از چیزی عکس بگیرید که شما را به اشتیاق می آورد
هیچ چیز عکاسی را برای شما لذت بخش نخواهد کرد ، مگر عکاسی از چیزی که شما را به شوق می آورد .
اگر درختان را دوست دارید از درختان عکس بگیرید ، اگر گلها را ، از گلها و ... عکاسی از آنه دوست دارید برای شما انگیزه سازی می کند .
گام بیستم : با تمام وجود و احساس کار کنید
احساس خود را در عکاسی قرار دهید ، در کتابی که می خوانید ، در برنامه ای که یاد می گیرید ، در سبکی که استفاده می کنید و ...
عکاسی هنر است و لازمه هنر نیز احساس است .

این مقاله توسط وب سایت gfxdownload.ir آماده و نوشته شده هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود