خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

کدام فضای رنگی را انتخاب کنیم Adobe RGB یا sRGB

gfxdownload.ir
13,017
0
کدام فضای رنگی را انتخاب کنیم Adobe RGB یا sRGB

کدام فضای رنگی را انتخاب کنیم Adobe RGB یا sRGB
Adobe RGB در مقابل sRGB - کدام فضای رنگی باید استفاده شود و چرا ؟
برای تغییر بین فضای رنگی Adobe RGB و sRGB چند بار تنظیمات دوربین خود را تغییر داده اید؟ آیا شما حتی از معنی این اصطلاحات یا اینکه دقیقا یک فضای رنگی به چه معنا است آگاه هستید؟ حتی من هم تا چند سال قبل از معنی این اصطلاحات فنی بی‌اطلاع بودم ، اما به سرعت متوجه اهمیت آن‌ها شدم .

یک فضای رنگی چیست؟
فضای رنگی بخشی از دامنه رنگ است ، که اساسا ً دنیای رنگ است . بنابراین می‌توانید فضاهای رنگ متفاوتی را در نظر بگیرید که سیارات با اندازه‌های مختلف باشند . Adobe RGB و sRGB دو فضای رنگی متداول در عکاسی هستند. بسته به ترجیح و اولویت شما، می توانید فضای رنگ دلخواه را انتخاب کرده و بهترین نتیجه ممکن را از آن به دست آورید.

فضاهای رنگی Adobe RGB و sRGB چیست؟
Adobe RGB یک فضای رنگی بزرگ‌تر از sRGB است زیرا از بسیاری از انواع رنگ‌های مختلف تشکیل شده‌است . این یکی از دلایلی است که مانیتور Adobe RGB به طور گسترده توسط عکاسان مورد استفاده قرار می‌گیرد - آن‌ها می‌توانند رنگ‌های بیشتری را نسبت به مانیتور sRGB نمایش دهند .
مانیتور و پرینتر
مانیتورهای Adobe RGB توسط اکثر اپراتورهای پرینتر مدرن امروز نیز استفاده می شوند زیرا آنها قادرند نشان دهند که پرینتر رنگی CMYK (آبی متمایل به سبز، سرخابی، زرد و سیاه) چه چیزی قادر است تولید کند. این کار به اپراتور چاپگر کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کند که رنگ‌هایی که در صفحه مانیتور Adobe RGB نمایش داده می‌شوند ، بسیار نزدیک به پرینتی هست که از چاپگر فضای رنگ CMYK ( برای مجلات و انتشارات استفاده می‌شود ) تولید می شود.
پس یک عکاس بودن این حس را می دهد که از یک مانیتور Adobe RGB استفاده ‌کنید تا بتوانید عکس‌های خود را ویرایش کنید و رنگ‌های واقعی را ببینید که چاپ می‌شوند .
اگر مطمئن هستید که عکس های خود را در آینده نزدیک چاپ نخواهید کرد، استفاده از یک مانیتور Adobe RGB ضروری نیست. اگر فقط برای خودتان عکس می‌گیرید یا آن‌ها را به وب آپلود می‌کنید ، استفاده از یک مانیتور sRGB برای اهداف شما ایده‌آل است .
فضای رنگی دوربین عکاسی
اما برای مشاهده رنگ‌های واقعی Adobe RGB یا فضای رنگ sRGB بر مانیتور خود ، باید عکس را در آن فضای رنگ خاص ثبت کنید . مگر اینکه یک عکس را در فضای رنگ مورد نیاز بگیرید ، اگر Adobe RGB یا sRGB باشد ، شما نمی‌توانید آن عکس را با پتانسیل کامل خودش استفاده کنید. عکاسی در فضای رنگی Adobe RGB به شما اجازه می‌دهند تا تن های رنگی بیشتری را ثبت کنید ، در نتیجه به شما کمک می‌کند که رنگ‌های دقیق را درAdobe RGB و تابلوهای تبلیغاتی مشاهده کنید . در حالیکه کلیک کردن در فضای رنگ sRGB به شما اجازه می دهد تصاویر را بدون تغییر رنگ در وب آپلود کنید. با اینکه عکاسی در یکی از این دو فضای رنگی هر کدام دارای مزایای خاص خود است ، اما معایبی نیز وجود دارد .

مزایا و معایب عکاسی در Adobe RGB
مزایا:
شما می‌توانید طیف وسیعی از تن های رنگی را در عکس‌های خود ثبت کنید .
این فضای رنگ می‌تواند تن های رنگی را که از چاپگر CMYK بیرون می‌آیند نمایش دهد ، بنابراین اگر عکس‌های خود را چاپ کنید ، فضای رنگی ایده‌آلی است .
معایب :
هنگامی که یک عکس را که در فضای رنگی Adobe RGB گرفتید و در وب آپلود می کنید، رنگ ها خنثی می شوند.
مانیتورهای Adobe RGB هزینه زیادی دارند، بنابراین برای ویرایش تصویر فضای رنگی Adobe RGB، می بایست مبلغ زیادی را جهت مانیتور سرمایه گذاری کنید.
توجه : شما می‌توانید یک تصویر پروفایل رنگ RGB را به فضای رنگ sRGB با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ و لایت روم تبدیل کنید .
مزایا و معایب عکاسی در sRGB
مزایا:
هنگامی که یک عکس را در فضای رنگ sRGB بارگذاری میکنید، رنگها یکسان باقی میمانند ، بر خلاف تصویر در RGB Adobe.
اکثر مانیتورها در دنیا از فضای رنگی sRGB استفاده می کنند و بر خلاف مانیتورهای Adobe RGB، گران نیستند. این به شما اطمینان می‌دهد که رنگ‌هایی که شما در مانیتور خود تجربه می‌کنید تقریبا ً مشابه هر نمایشگر دیگر است .
معایب:
همانطور که تن های رنگی sRGB در مقایسه با Adobe RGB کم‌تر است ، شما رنگ‌های صحیح را در تصاویر چاپی خود پیدا نمی‌کنید .
اگر عکس های خود را برای مسابقات عکاسی ارسال کنید، احتمال دارد که این عکس ها بر روی یک مانیتور Adobe RGB مشاهده شود. این ممکن است شانس خود را برای برنده شدن کاهش دهد، برای مثال یک عکس گرفته شده و ویرایش شده در Adobe RGB بیشترمورد خشنودی قضات خواهد شد.
نتیجه
Adobe RGB یا sRGB کدام فضای رنگی هنگام آموزش عکاسی انتخاب کنیم ؟ اگر شما یک عکاس هستید که اغلب عکس‌ها را چاپ می‌کنید و می‌خواهید مطمئن شوید که رنگ‌ها در چاپ شما دقیق هستند ، پس باید در فضای رنگ Adobe RGB عکاسی کنید . عکاسی در فضای رنگ sRGB ممکن است به شما تنوع رنگ هایی که در مانیتور شما دیده می شود و در نهایت چاپ کند نشان دهد. همچنین اگر در مسابقات عکاسی آنلاین شرکت کنید ، ثبت و ویرایش عکس‌ها در فضای رنگ Adobe RGB ایمن تر است . اما اگر شما تنها عکس‌ها را ثبت کنید تا آن‌ها را در وب آپلود کنید ، سپس عکاسی در فضای رنگ sRGB انتخابی ایده‌آل برای شما است. اگر فضای رنگی Adobe RGB را به وب آپلود کنید، متوجه خواهید شد که رنگ ها بی خنثی هستند.
با این حال ، برای اینکه در سمت مطمئن کار کنید ، می‌توانید عکس‌ها را در فضای رنگ Adobe RGB بگیرید . در صورت نیاز شما همیشه می توانید از فایل برای چاپ استفاده کنید و اگر می خواهید در وب آپلود کنید، می توانید به سادگی فضای رنگ را با استفاده از Adobe Photoshop یا Lightroom تبدیل کنید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود