خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش کامل فتوشاپ مقدماتی قسمت 32

gfxdownload.ir
921
0
آموزش کامل فتوشاپ مقدماتی قسمت 32

آموزش کامل فتوشاپ مقدماتی قسمت 32
در قسمت قبل از آموزش های جامع فتوشاپ به بررسی ، ابزار shape tool پرداختیم ، به بررسی گزینه های مختلف آن پرداختیم ، گفتیم که چگونه می شود از آنها استفاده کرد ، ابزار rounded rectangle tool را شناختیم ، از آن استفاده کردیم ، ویرایشش کردیم و . . . .
سپس از شما خواستیم تا سایر ابزار های shape tool را شخصا مورد بررسی و آزمایش قرار دهید ، و در انتها گفتیم که در آموزش آینده ( یعنی همین آموزش ) به دلیل اهمیت بالا ، نحوه استفاده از ابزار custom shape tool را برای شما تشریح خواهیم کرد .حال در این قسمت از آموزش های جامع فتوشاپ می خواهیم تا به بررسی ماهیت ابزار custom shape tool بپردازیم ، به بررسی کار برد ها و ویژگی های آن بپردازیم ، نحوه ویرایش آن را تشریح کنیم و بگوییم چه زمان هایی کار برد دارد .در ادامه با این قسمت از آموزش های فتوشاپ با ما همرا باشید .
فرض کنید که می خواهید یک شکل خاص را به پروژه خود اضافه کنید ( مثل یک قیچی ) ، خوب مطمئنا طراحی یک قیچی کار بسیار سخت و پیچیده ای خواهد بود ، خوشبختانه فتوشاپ برای این مشکل یک راه حل بسیار کار بردی و خوب به نام custom shape tool را در نظر گرفته است ، برای انتخاب این ابزار تنها کافی است تا شما از منوی ابزار ها بر روی بر روی پیکان کوچک کنار آیکون shape tool ( سومین ابزار از سمت پایین ) کلیک کنید و سپس از منوی باز شده جدید ، آخرین گزینه یا همان custom shape tool را انتخاب کنید .


حال به سراغ منوی آپشن ها در بالا بروید ، از آنجا شما قادر خواهید بود ، تا منوی shape picker را مشاهده کنید ، بر روی آن کلیک کنید تا منوی زیر برای شما باز شود .

آموزش کامل فتوشاپ مقدماتی 2


این منو گزینه های موجود ( شکل های هندسی که فتوشاپ برای شما آماده کرده است ) را نمایش می دهد ، حال برای این که بتوانید تعداد این موارد ( شکل های هندسی آماده ) را افزایش دهید ، بر روی علامت تنظیمات موجود در گوشه بالا وسمت راست این منو کلیک کرده ، این اقدام باعث می شود تا منوی زیر برای شما باز شود .

آموزش کامل فتوشاپ مقدماتی 3


این منو گزینه های موجود را برای شما نمایش می دهد ، با کلیک بر روی هر یک از این گزینه ها موارد موجود در آن دسته بندی به قسمت اصلی shape picker شما اضافه خواهد شد . در این جا ما بر روی all کلیک می کنیم ، این کار باعث می شود تا تمامی شکل ها هندسی موجود در فتوشاپ در منوی shape picker شما به نمایش در آید . اگرر پس از کلیک بر روی all با پیام زیر مواجه شدید بر روی ok کلیک کنید .
آموزش کامل فتوشاپ مقدماتی 4

Replace current shapes with the shapes from all ?
به این معنی که آیا تمایل دارید تا shape های موجود را با shape های موجود در all جایگزین می کنید ؟

حالبه سمت پایین راست این منو ( منوی shape ) رفته ، آن را گرفته و بکشید تا منو بزرگ و بزرگ تر شده تا بتوانید تمامی شکل ها را مشاهده کنید .

آموزش کامل فتوشاپ مقدماتی 5


از آنجا که ما بر روی تصویر مربوط به خیاطی کار می کنیم ، تا shape یک قیچی را انتخاب کنیم ، همانطور که مشاهده می کنید ، حتی برای قیچی حالت های مختلفی وجود دارد ( وسعت کار فتوشاپ ) ، برای استفاده از این shape ابتدا بر روی آن کلیک کرده تا انتخاب شود ، سپس بر روی فضایی خالی از پروژه کلیک کنید تا منوی shape picker بسته شود .

قبل از این که در پروژه خود تغیراتی ایجاد کنیم ، از قسمت پنل ها به پنل لایه ها نگاه می کنیم ، و مطمئن می شویم که لایه ای که می خواهیم لایه جدید بر روی آن ایجاد شود را به درستی انتخاب کرده باشیم ، چرا که : زمانی که می خواهیم تاثیرات یک لایه بر روی لایه دیگر قرار گیرد ، می بایست تا آن لایه بر روی لایه مد نظر قرار گیرد ، همچنین گفتیم که در هنگام ساخت یک لایه جدید هر لایه ای را که انتخاب کنیم ، لایه جدید در پنل لایه ها و بالاتر از لایه ی قبلی قرار خواهد گرفت و محتوای آن نیز بر روی لایه زیرین قرار خواهد گرفت .

ما در اینجا لایه ی background را انتخاب می کنیم ، حال به سمت جایی از پروژه که می خواهیم shape را در آنجا ایجاد کنیم ، رفته و برای این که کارمان دقیق تر شود کلید shift را نگه داشته ، کلیک کرده و می کشیم ( click and drag ) تا به اندازه دلخواه برسیم ، و زمانی که به حالتو اندازه دلخواه رسیدیم ، کلید shift را رها می کنیم .

آموزش کامل فتوشاپ مقدماتی6


همانطور که می بینید ، shape مورد نظر ( قیچی ) ایجاد شده است . توجه داشته باشید که همانند آنچه در قسمت قبل از آموزش های جامع فتوشاپ فرا گرفتیم ، می توانیم مکان و اندازه و رنگ این shape را تغیر دهیم ، به عنوان مثال ما می خواهیم تا در این جا رنگ قیچی را به سفید تغیر دهیم .

برای تغیر رنگ یک شکل هندسی ، شما می بایست از منوی پنل ها و پنل لایه ها بر روی لایه مورد نظر دبل کلیک کنید ( دو بار پشت سر هم و سریع کلیک کنید ) ، این کار برای شما پنجره color picker را باز خواهد کرد . ( اگر به بالای این منو ( پنجره ) دقت کنید ، می توانید عبارت (color picker ) را مشاهده کنید ، که به این معنی است که شما می توانید به وسیله این منو رنگ مربوط به این شکل هندسی را تغیر دهید .
بهترین و اولین گزینه برای شروع به کار با پنجره color picker استفاده از color slider است . ( اهرام color slider که تعیین کننده hue در پروژه شما می باشد )

البته علاوه بر طیف رنگی یا hue ما نیاز داریم تا مقدار brightness / contrast و . . . را نیز در مقدار مناسب برای رنگ هایمان مشخص کنیم ، برای این کار می توانیم از قسمت کناری اهرام color slider استفاده کنیم .
نحوه کار و چیدمان این قسمت به شکل زیر می باشد :
از بالا به پایین روشنایی رنگ شما تغیر می کند ، به این شکل که در جهت بالا روشن ترین حالت رنگ شما و در جهت پایین تیره ترین حالت رنگ شما موجود می باشد .
از راست به چپ سختی رنگ شما تغیر می کند ، به این شکل که سمت راست ، سخت ترین حالت رنگ شما و در سمت چپ نرم ترین حالت رنگ شما موجود می باشد .
توجه داشته باشید که : در سمت راست اهرام color slider شما شاهد دو جعبه رنگ با نام های new و current می باشید ، که محتوای جعبه current رنگ فعلی شما را نشان می دهد و محتوای جعبه new رنگ جدید و انتخابی شما را نشان می دهد .
حال اگر رنگ مورد نظر خود را یافته اید و نسبت به آن رضایت کامل را دارید ، بر روی ok کلیک کنید . پس از آن شاهد خواهید بود که این رنگ به عنوان رنگ شکل هندسی شما انتخاب خواهد شد .
)

و علاوه بر آن نشان گر موس شما تبدیل به ابزار eye dropper tool می شود . ( اما باید یاد آور شوم و به این نکته اشاره کنم که ، استفاده از ابزار eye dropper tool برای زمان هایی مناسب است که ما می خواهیم ، از رنگی استفاده کنیم که در پروژه ما وجود دارد ، به عنوان مثال شما یک صندلی را در تصویر خود دارید ، و رنگ این صندلی رنگ قرمز زیبایی است در این مورد بهترین و کارآمد ترین روش استفاده از ابزار eye dropper tool است . ( همانند آنچه در آموزش های پیشین برای شما توضیح دادیم برای این کار کافیست تا : ابتدا به وسیله ابزار eye dropper tool رنگ قرمز مورد نظرمان را انتخاب کنیم )

شما به وسیله eye dropper tool می توانید تا از هر رنگ موجود در پروژه خود نمونه گیری کنید و این رنگ را به شکل هندسی خود انتقال دهید .

حال فرض کنید که می خواهید اندازه این شکل هندسی ( قیچی ) را کوچک یا بزرگ کنید ،
برای این کار شما می بایست تا ابتدا از منوی بالا گزینه edit را انتخاب کنید و سپس از منوی جدید باز شده بر روی گزینه free transform path کلیک کنید . حال شما می توانید ، اندازه این شکل هندسی را تغیر دهید ، بهتر است برای دقت بیشتر کلید shift را به همراه کلید option در مک و یا alt در ویندوز نگه دارید و پس از آن به سمت گوشه ها رفته ، آن را گرفته و تا جایی که می خواهید بکشید ( click and drag ) و زمانی که به اندازه دلخواه خود رسیدید اندازه آن را رها کنید .

حال فرض کنید که می خواهید این شکل هندسی ( قیچی ) را جا به جا کنید .
برای این کار می بایست لایه حاوی این شکل هندسی را از پنل لایه ها انتخاب کنیم . پس از آن از منوی ابزار ها در سمت چپ اولین ابزار از سمت بالا ( ابزار جا به جایی یا همان move tool را انتخاب کنیم ) ، پس از آن به سمت شکل هندسی رفته و بر روی آن کلیک کرده و تا جایی که می خواهید بکیشد ( click and drag ) و زمانی که به مکان دلخواهتان رسیدید ، آن را رها کنید .

و پس از اعمال تمامی تغیرات مورد نظر شما می بایست تا تغیرات را نهایی و ثبت کنید ، برای این کار همانند آنچه در قسمت قبل از آموزش های جامع فتوشاپ فرا گرفتیم ، عمل می کنیم ، تنها کافی است تا بر روی چک باکس ( تیک ) موجود در قسمت آپشن ها کلیک کنید .

آموزش کامل فتوشاپ مقدماتی7


قیچی که ما در این بخش مورد بررسی قرار دادیم ، تنها یکی از بیشمار shape های موجود و آماده است که فتوشاپ برای دسترسی راحت تر کاربران در قسمت shape picker قرار داده است ، توصیه می کنیم تا سعی کنید که تمامی این shape ها را مورد بررسی قرار داده تا بدانید که چه shape هایی موجود هستند ، البته نیازی نیست که تمامی آنها را حفذ کنید ، همین که با آنها آشنا باشید ( یعنی حداقل یک بار آنها را دیده باشید ) برای فعلا کفایت می کند ، همین کار ابتدایی و به نظر ساده ، بعد ها و در هنگام کار با پروژه ها بسیار کار آمد خواهد بود و به کمک شما خواهد آمد .
توجه داشته باشید که لایه های shape یا shape layer لایه هایی قابل ویرایش هستند و به شما این امکان را می دهند تا در زمان دلخواه و به شیوه دلخواه آنها را ویرایش کنید ، البته می بایست تا آنها را در قالب فرمت های لایه محور مثل فرمت فتوشاپ و یا psd ذخیره کنید .

در انتها اگر از تغیرات اعمال شده رضایت کامل را داشتید می توانید پروژه خود را ذخیره کنید .
همانند همیشه توصیه ما این است که در هنگام ذخیره سازی تصویر را بر روی تصویر اصلی ذخیره نکنید ، چرا که بسیار محتمل است که در آینده نزدیک به اصل تصویر نیاز پیدا کنید .
( برای این کار از منوی file گزینه save as رو انتخاب کرده و از صفحه باز شده . . . )


این نکته رو مد نظر داشته باشید که پروژه شما یک پروژه لایه محور است ، پس بسیار مهم است که چگونه اون رو ذخیره کنید ، همانند آن چه که همیشه در مورد پروژه های لایه محور گفته ایم ، بهتر است تا پروژه خود را در غالب ( format ) فتوشاپ ذخیره کنید ( شما همچنین می توانید از فرمت psd استفاده کنید ، چرا که فرمت psd نیز یک فرمت لایه محور است ، البته نظر ما بر استفاده از فرمت فتوشاپ است چرا که زمانی که شما می خواهید پروژه ای که ذخیره کرده اید رو در آینده و در فتوشاپ باز کنید ، خواندن این فرمت ( فرمت فتوشاپ ) برای فتوشاپ راحت تر بوده در نتیجه کار آمد تر و سریع تر خواهد بود ، اما در آخر انتخاب با شما عزیزان است ) ، چرا که این گونه شما قادر خواهید بود تا در آینده و زمانی که نیز دارید ، پروژه رو در فضای فتوشاپ باز کرده و تغیرات مورد نظرتون رو روی اون اعمال کنید ، و نکته آخری که که باید در نظر داشته باشید : مطمئن شوید که تیک مربوط به layers در پنجره save as فعال باشد ، چرا که همانطور که گفتیم ، پروژه شما یک پروژه لایه محور می باشد .




............................................................... پایان آموزش های جامع فتوشاپ قسمت 32

انتخاب با شماست!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۴۹,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان
دانلود با اشتراک ویژه

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود