خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

چین لینک چیست؟ (معرفی رمزارز Link)

gfxdownload.ir
425
0
چین لینک چیست؟ (معرفی رمزارز Link)

همان‌طور که می‌دانید ارزهای متنوعی در دنیای رمزارزها وجود دارد. هر یک از این رمزارزها ویژگی‌های مختلفی دارند و سرمایه‌گذاران متناسب با زمینه فعالیت، میزان دارایی و نیازشان نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام می‌کنند. در زمینه انتخاب رمزارز مناسب شناخت کامل درباره تمامی جوانب آن بسیار مهم است. چین لینک به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه غیرمتمرکز می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب رمزارز و سرمایه‌گذاری در بازار بین‌المللی رمزارزها باشد. ارز لینک به لحاظ داشتن گره قطعات فیزیکی امکان بارگذاری و بارگیری تمامی اطلاعات در بستر بلاک‌چین را برای سرورهای شخص ثالث فراهم نموده است.

در گذشته بسیاری از رمزارزهای غیرمتمرکز مشکلات متعددی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشتند. اما شرکت لینک تمام تلاش خود را به‌کار گرفته و همه نواقص را برطرف نموده است. به نحوی که رمزارز لینک هیچ یک از مشکلات ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز اولیه را ندارد و به یک رمزارز پویا و منسجم مبدل شده است. با این توصیف می‌توان گفت چین لینک نقطه عطفی برای ورود به دنیای رمزارزها و سرمایه‌گذاری در آن است. پس برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال ChainLink تا پایان مطالب ما را همراهی کنید.

چین لینک چیست؟


یکی از ارزهای دیجیتال که بر پایه شبکه غیرمتمرکز عمل می کند، چین لینک نام دارد. این رمزارز، تمامی اطلاعات موردنیاز برای قراردادهای هوشمند را از طریق اوراکل جمع‌آوری و ساماندهی می‌کند. از همه مهمتر اینکه تمامی اطلاعات از خارج بلاک‌چین تهیه شده و در قراردادها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قراردادهای هوشمند در صورت نیاز به اطلاعات، طی ارسال یک درخواست به پروتکل ChainLink نسبت به دریافت اطلاعات اقدام می‌کنند. پس از آن سرورهای چین لینک با دریافت درخواست و ثبت آن به عنوان یک رویداد، مطالب جمع‌آوری شده از منابع خارج بلاک‌چین را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. تمامی این مراحل در کسری از دقیقه انجام می‌شود و بدین نحو فرآیند انجام معاملات را برای کاربران سریع و آسان نموده است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال چین لینک


شرکت سازنده رمزارز لینک با رفع مشکلات و معایب این ارز غیرمتمرکز یک‌سری ویژگی و مزایا را برای کاربران به ارمغان آورده است. برخی از مهمترین ویژگی‌های ارز دیجیتال لینک، به شرح زیر است:

1- سنجش و ارزیابی اعتبار: به‌طور کلی هر یک از کاربران در قراردادهای هوشمند فقط به محدوده خاصی از پارامترها دسترسی دارند. به همین جهت آن دسته از برنامه‌ها (اوراکل‌ها) که قصد نقض قوانین حاکم بر داده‌ها و ارائه اطلاعات نادرست دارند، مجازات خواهند شد و از چرخه فعالیت در دنیای رمزارزها اخراج می‌شوند.

2- کار با استفاده از اطلاعات خارجی: زمانی که برای استفاده از رمزارز چین لینک اوراکل‌های خارجی انتخاب می‌کنید، یک قرارداد بین شما و شرکت لینک منعقد می‌شود. بر همین اساس اطلاعات موردنیاز جهت انجام معاملات از طریق منابع خارج از بلاک چین در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

3- تجمیع اطلاعات و ارائه پاسخ مناسب: در مرحله سوم برای انعقاد قراداد، تمامی داده‌های جمع‌آوری شده توسط اوراکل‌های خارج از بلاک‌چین، جمع‌بندی می‌شوند و در آخر ضمن بررسی تمامی اطلاعات، مناسب‌ترین پاسخ به کاربر ارائه می‌گردد.

4- امنیت بالا: رمزارز لینک بر پایه یک بلاک‌چین امن طراحی و پایه‌ریزی شده است. بدین صورت که تمامی داده‌های مربوط به قراردادها و انجان تراکنش‌ها بایگانی می‌شود و امکان تغییر آنها غیرممکن است. این ویژگی سبب شده تا کاربران با خیال آسوده معاملات خود را انجام دهند و در صورت نیاز بتوانند از اطلاعات ذخیره شده به واسطه اوراکل‌های خارجی استفاده نمایند. علاوه بر این از داده‌ها و دارایی‌های افراد در برابر هرگونه حمله سایبری یا هک محافظت می‌شود.

5- کارمزد و هزینه‌های تراکنش ناچیز: در شبکه بلاک‌چین ارز چین لینک برای انجام تراکنش‌ها هزینه بسیار اندکی را از کاربران دریافت می‌کند. بدین صورت که یک درصد از مجموع کل تراکنش‌های روزانه را به عنوان کارمزد در نظر گرفته است. البته به یاد داشته باشید با افزایش میزان تقاضای اطلاعات خارج از زنجیره بلاک‌چین، به نسبت کارمزد انعقاد قراردادهای هوشمند بیشتر خواهد شد.

کیف پول‌های ChainLink


ارز دیجیتال لینک نیز مانند سایر رمزارزها برای ذخیره‌سازی دارایی کاربران از کیف پول‌های مختلفی استفاده می‌کنند. کیف پول‌ها نیز با توجه به نیاز، زمینه فعالیت و حجم سرمایه افراد، در اختیار آنان قرار می‌گیرد. کیف پول‌های رایج در رابطه را ارز دیجیتال ChainLink عبارت است از:

1- کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

این کیف پول توسط یک شرکت فرانسوی طراحی و راه‌اندازی شده است. از ویژگی‌های این کیف پول سخت‌افزاری می‌توان به امنیت بالای آن اشاره کرد. از این‌رو برای انجام هرگونه تراکنش و ذخیره دارایی در رابطه با ارز چین لینک مناسب است. از آنجایی‌که امنیت در دنیای رمزارزها اهمیت فراوانی دارد، بسیاری از کاربران جهت افزایش امنیت فعالیت‌های خود در بستر شبکه بلاک‌چین از این کیف پول استفاده می‌کنند.

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

این نوع از کیف پول ابعاد بسیار کوچکی دارد و با وزنی بالغ بر 34 گرم سبک‌ترین کیف پول سخت‌افزاری در سال 2019 شناخته شده است. با استفاده از این کیف پول می‌توان تمامی تراکنش‌ها و ذخیره‌سازی دارایی‌های مرتبط با ارز لینک را انجام داد.

3- کیف پول کوین باکس (CoinBox)

با توجه به اینکه تمامی سرمایه‌گذاران در دنیای رمزارزها به ویژه چین لینک خواستار نگهداری سرمایه‌هایشان در یک فضای مطمئن و امن هستند، انتخاب کیف پول مناسب حائز اهمیت فراوانی است. در این راستا کیف پول کوین باکس به عنوان یکی از مطمئن‌ترین و معتبرترین کیف پول‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال قادر است تا نیاز تمامی کاربران خرد و کلان را برآورده سازد.

4- کیف پول موبایلی و تحت وب لومی (Lumi)

بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال برای انجام تراکنش‌ها از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. از این‌رو کیف پول موبایل تحت وب لومی گزینه برای آنان است و به وسیله آن می‌توانند تراکنش‌های خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. خاطر نشان می‌شود که کیف پول دیجیتال لومی بسیاری از رمزارزها را تحت پوشش قرار می‌دهد و با پشتیبانی شبانه‌روزی زمینه مناسبی برای ذخیره و انتقال دارایی کاربران فراهم نموده است.

5- کیف پول موبایلی و دسکتاپی اتمیک (Atomic)

پس از مدتی کارشناسان و متخصصان ارزهای دیجیتال به این فکر افتادند که در کنار نسخه موبایل، کیف پولی طراحی کنند تا با نصب روی سیستم عامل ویندوز فرآیند ثبت‌نام و انجام تراکنش‌های ارز چین لینک را تسریع ببخشد. در این‌خصوص کیف پول موبایلی و دسکتاپی اتمیک با قابلیت ذخیره بیش از 300 رمزارز در دسترس کاربران فعال در دنیای ارزهای دیجیتال قرار گرفته و با استفاده از آن کلیه فرآیندهای مربوط به تراکنش‌ها و ذخیره دارایی انجام می‌شود.

صرافی‌های پشتیبان ارز لینک


تمامی تراکنش‌ها و امور مربوط به ارز دیجیتال چین لینک از طریق صرافی‌ها انجام می شود. به همین دلیل آشنایی با انواع صرافی‌های پشتیبانی ارز دیجیتال لینک می‌تواند موجب تسریع فرآیند سرمایه‌گذاری و کسب درآمد در این بازار بین‌المللی شود. بهترین صرافی‌های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال لینک به قرار زیر است:

صرافی بایننس (Binance)
صرافی هیوبی گلوبال (Huobi Global)
صرافی اوکی اکسچنج (OKEx)
صرافی بای بیت (Bybit)
صرافی BitZ

نکته قابل توجه اینکه برای کاربران ایرانی صرافی کوینکس گزینه مناسبی است و به واسطه آن می‌توانید وارد دنیای رمز ارز لینک بر پایه شبکه بلاک‌چین غیرمتمرکز شوید.

سخن پایانی

در پایان ضمن آشنایی با مفهوم چین لینک، نحوه عملکرد، ویژگی‌ها و صرافی‌های پشتیبان کننده آن می‌توانید با شناخت کامل وارد عرصه سرمایه‌گذاری و کسب درآمد به واسطه ارز لینک شوید. البته به یاد داشته باشید که انتخاب صرافی معتبر و حضور مشاورین با تجربه در کنار شما، روند موفقیت شما را بهبود می بخشد و در کمترین زمان ممکن می توانید به یک سرمایه‌دارحرفه‌ای در دنیای رمزارزها تبدیل شوید. در اکثر صرافی‌ها علاوه بر ارائه خدماتی نظیر انجام تراکنش‌ها و ذخیره‌سازی دارایی، با ثبت درخواست راهنمایی از مشاوره کارشناسان با تجربه و کارآمد بهره‌مند خواهید شد.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود