خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

نکات مهمی که هر تریدر موفق معاملات آتی باید رعایت کند

gfxdownload.ir
690
0
تریدر موفق

برای تریدرهایی که در معاملات آتی یا فیوچرز فعالیت دارند، دست یابی به سود بالا به عنوان هدف تعریف شده است. از این روی اهمیت زیادی دارد که پیش از خرید ارز دیجیتال یا فروش آن و به هر شکلی معاملات رمزارزها، تریدرهای موفق معاملات آتی، نکات و اصول مهمی را در نظر داشته و از اشتباهات مهلک پرهیز کنند.

داشتن استراتژی مشخص برای تریدرهای معاملات فیوچرز، کمک خواهد کرد تا موفقیت تعریف شده سودآوری‌های بزرگ و قابل توجه، به مراتب ساده‌تر برای آن‌ها فراهم شود. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به الگوی استراتژی موفق یک تریدر معاملات آتی بیندازیم.


استراتژی موفق خرید ارز دیجیتال برای تریدر معاملات آتی


مواردی که باید هر معامله گری در معاملات فیوچرز رعایت کند، را می‌توان در نکات زیر تعریف کرد:

برنامه ریزی مشخص معاملاتی داشته باشید
یک تریدر موفق معاملات آتی، باید حتما برنامه ریزی درستی از پیش تعریف شده داشته باشد. این برنامه ریزی شامل موارد مختلفی می‌شود؛ از جمله:

برنامه ورود و خرید
برنامه خروج و فروش
تعریف میزان سوددهی (حد سبز)
تعریف میزان زیان دهی (حد قرمز)
میزان سرمایه در گردش
و ...
به این شکل تریدر موفق، تعریف مشخصی از انتظار سودآوری خود داشته و به طمع کسب سود بالاتر، مقدار درآمد به دست آمده خود را در ریسک قرار نمی‌دهد. همین طور در شرایطی که بازار منفی بوده و زیان دهی شکل گرفته باشد، با ماندن و عدم خروج، زیان دهی بیشتری را تجربه نخواهد کرد. این در حالی است که بدون داشتن برنامه مشخص و تعریف نقطه سود و زیان، ممکن است تریدر ارز دیجیتال در یک مسیر زیان دهی، بیش از اندازه مانده و عدد ضرر و زیان وی، بزرگتر شود.

تمرکز را به جای پراکندگی در خرید ارز دیجیتال انتخاب کنید

آن دسته از تریدرهایی که به جای تمرکز بر تعدادی رمزارز مشخص و دنبال کردن بازار آن‌ها، نسبت به خرید و معاملات حجم متنوعی از ارزهای دیجیتال اقدام می‌کنند، غالبا سخت تر نیز کنترلی بر آنالیز و تحلیل‌های آن‌ها خواهند داشت. در واقع این موضوع که شما خواهید چندین بازار مختلف را به طور موازی دنبال کرده و تحلیل‌های تکنیکال و اخبار مربوط به آن ها را پیگیری کنید، به راستی سخت خواهد بود. چنین چیزی به احتمال بسیار زیاد به تنهایی از عهده یک فرد برنیامده و باعث افت میزان موفقیت وی خواهد شد. تنها در شرایطی که یک مجموعه یا تیم در حال رصد بازار و انجام تحلیل‌های مربوط به آن باشند، می‌توان انتظار داشت که عدم تمرکز، مشکلی ایجاد نکرده و تیم بتواند به خوبی بازار رمزارزهای مختلف را مطالعه کند.

از آن جایی که تصمیم گیری‌های معاملات ارزهای دیجیتال در بازارهای آتی، بستگی مستقیم به مطالعات مربوط به هر رمزارز دارد، لازم خواهد بود تا زمان و انرژی کافی برای مطالعه بازار، اختصاص داده شود. با این حساب برای رسیدن به موفقیت، کمی متمرکز باشید. البته این هرگز بدان معنا نیست که تنها روی یک ارز دیجیتال تمرکز داشته باشید، بلکه باید نوعی میانه روی و اعتدال را برای رسیدن به موفقیت تضمین شده، در پیش بگیرید.

ریتم معاملات بهینه‌ای در خرید ارز دیجیتال داشته باشید


اگر تازه به بازار معاملات آتی وارد شده‌اید، خرید سنگین بزرگترین اشتباه شما خواهد بود. هر آن قدر هم که در این حوزه دارای دانش و اطلاعات باشید، باز تجربه معاملات چیزی متفاوت خواهد بود. از این جهت هرگز در وهله اول خرید زیاد نداشته و تصمیمات شتاب زده و احساسی در معاملات خود اتخاذ نکنید.
به علاوه همیشه کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال توصیه می‌کنند که از تمام سرمایه خود برای شروع معاملات استفاده نکنید. بهترین الگوی معاملاتی این است که پله پله شروع کرده و سرمایه خود را نیز به شکل پلکانی و گام به گام وارد معاملات کنید. این به شما فرصت می‌دهد تا تصمیم گیری‌های بهتری داشته و کمترین ریسک زیان دهی را تجربه کنید.

تریدر موفق 2

بزرگترین مزیت این روش گام به گام معاملاتی به شانس بازگشت و تغییر استراتژی مربوط می‌شود. شرایطی را در نظر بگیرید که شما یک استراتژی معاملاتی برای خود در نظر گرفته و به صورت پله‌ای به آن ورود می‌کنید. پس از مدتی، در حالی که هنوز تمام سرمایه را درگیر نکرده‌اید، متوجه اشتباهات فاحشی در الگوی خود شده و هنوز فرصت بازگشت و تغییر استراتژی را خواهید داشت. این در حالی است که اگر تمام سرمایه را در بدو امر با همان استراتژی وارد کرده بودید، الگوی اشتباه به تمام سرمایه شما، آسیب می‌زد.
این الگوی معاملاتی مرحله به مرحله، به شما فرصت می‌دهد تا به خوبی به بهترین استراتژی معاملاتی خود دست یافته و پس از آن برای خرید ارز دیجیتال، یک الگوی بهینه شده در اختیار داشته باشید.

زمان بندی‌های مختلف سرمایه گذاری داشته باشید

برخی از تریدرهای معاملات آتی، تنها دل به سرمایه گذاری‌های دراز مدت بسته و برخی دیگر تنها به سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت و سودآوری آنی، وابسته هستند. برای آن که بتوانید در این معاملات ریسک‌های خود را به حداقل رسانده و سودآوری بهتری را نیز تجربه کنید؛ بهتر است تمام الگوهای سرمایه گذاری به لحاظ زمانی را در دستور کار داشته باشید.
برخی رمزارزها، در الگوی سرمایه گذاری کوتاه مدت کاربرد داشته و برخی دیگر مستعد سرمایه گذاری‌های دراز مدت هستند. در حقیقت بازارهای رمزارزها در هر دو حالت صعودی و نزولی، می‌توانند سودآوری داشته باشند. تنها کافی است که نگاه مناسبی به بازار داشته و فرصت‌های آن را به خوبی شناسایی کنید.

تریدر موفق 3

در معاملات خود صبور باشید

اگر تنها به معاملات نزدیک چشم بدوزید، فرصت‌های طلایی بزرگتری در معاملات سودآورتر آینده را از دست خواهید داد. همین طور تمرکز بر معاملات بزرگ، سودآوری‌های کوچک را محدود کرده و آن‌ها را از نظر دور می‌کند. از این روی باید در معاملات خود صبور بوده و هر دو شکل از معاملات خرد و کلان را در برنامه ریزی سرمایه گذاری خود قرار دهید. خرید ارز دیجیتال می‌تواند در معاملات کوچک و همین طور معاملات بزرگ، هر دو سودآور باشد و این چیزی است که باید حتما در سیاست‌های معاملاتی خود جای دهید.

کلام آخر

در بالا به نکات مهم و برجسته‌ای که هر تریدر موفق معاملات آتی باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشد، اشاره کردیم. در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال و شروع معاملات در این بازار را دارید، حتما این موارد را در برنامه ریزی و استراتژی معاملاتی خود جای دهید. همین طور پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دیگر دوستان و آشنایان فعال خود در بازار ارزهای دیجیتال، به اشتراک بگذارید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود