خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

فتوشاپ چه کاربردهایی دارد؟

gfxdownload.ir
511
0
فتوشاپ چه کاربردهایی دارد 1

پیشرفت تکنولوژی در حوزه نرم افزارهای کامپیوتری شگفتی‌های بسیاری با خود به همراه دارد. تمام افرادی که با کامپیوترها سروکار دارند و یا در حوزه گرافیک و طراحی به دانش و مهارتی رسیده‌اند، با نرم افزارهای کامپیوتری بسیاری آشنا هستند. یکی از پرکاربردترین نرم افزارها در حوزه گرافیک نرم افزار فتوشاپ است. کاربردهای فتوشاپ در زمینه ساخت تصاویر و خلق آثار جدید به واسطه تغییرات گسترده بسیار قابل توجه است. این نرم افزار به قدری قدرتمند است که می‌توان استفاده از آن را تحولی شگرف در صنعت گرافیک دانست. کاربردهای فتوشاپ آن را به محبوب‌ترین برنامه در صنعت گرافیک و اصلاح و ادیت تصاویر تبدیل ساخته است.‌ برای آشنایی با کاربردهای حیرت‌انگیز فتوشاپ لازم است ابتدا کمی بیشتر با این نرم افزار آشنا شوید. پس اگر هنوز پروژه فتوشاپ خود را شروع نکرده اید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فتوشاپ چیست؟


ابتدا بیایید ببینیم دقیقا فتوشاپ چیست؟ فتوشاپ یک نرم افزار ویرایش تصاویر است که توسط شرکت ادوبی طراحی شده و توسعه یافته است. می‌توان فتوشاپ را یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین تولیدات شرکت ادوبی دانست. این نرم افزار به صورت گسترده توسط افرادی که با کامپیوتر و گرافیک‌های کامپیوتری سروکار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساده‌ترین حالت ممکن می‌توان فتوشاپ را این‌گونه تعریف کرد: نرم افزاری که به کاربران خود امکان می‌دهد هر نوع تصویر را به دلخواه خود برش داده، تغییر داده و با هر گونه دستکاری دیگر، اثر جدیدی خلق کنند‌.‌ فتوشاپ ادوبی با سایر نرم افزارهای طراحی این شرکت مانند پریمیر، ایلوستریتور، افترافکت و ... نیز سازگاری و ارتباط دارد. در واقع شما می‌توانید به عنوان یک طراح گرافیک، فایل‌هایی با فرمت خروجی فتوشاپ را در سایر نرم افزارهای طراحی شرکت ادوبی اجرا کنید و یا برعکس.

کاربردهای فتوشاپ


در گذشته فتوشاپ بیشتر در ویرایش تصاویر در حوزه عکاسی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما این روزها شاهد استفاده گسترده از این نرم افزار جادویی در طیف وسیعی از کاربری‌ها از جمله: طراحی محیط گرافیکی وب سایت‌ها، طراحی و ساخت تیتراژ فیلم‌ها، طراحی رابط کاربری اپلیکیشن‌ها، طراحی تصاویر شبکه‌های مجازی، طراحی ابزارهای مختلف تبلیغاتی در صنعت بازاریابی و ... هستیم. فرقی نمی‌کند که شما در حوزه طراحی گرافیک فعالیت کنید یا طراحی سایت، عکاسی یا هر حوزه دیجیتال دیگر؛ چون به هر حال هنگام استفاده از کامپیوتر و فضای دیجیتال با کاربردهای فتوشاپ سر و کار خواهید داشت. بسیاری از محصولات طراحی شده که در اطراف خود مشاهده می‌کنید، مانند بنرها، پوسترهای تبلیغاتی، کارت ویزیت‌ها، کاتالوگ‌ها و غیره با نرم افزار فتوشاپ طراحی شده‌اند. گرچه ممکن است تاکنون به فرآیند طراحی این المان‌ها توجه نکرده باشید، اما باید بدانید که فتوشاپ سال‌ها است جایگاه خود را در این حوزه به اثبات رسانده است.

طراحی بنر با فتوشاپ


طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی یکی از کاربردهای فتوشاپ است. درواقع آثار خلاقانه و تصاویر جذابی که بارها روی بنرهای تبلیغاتی مشاهده کرده‌اید، با استفاده از این نرم افزار طراحی شده‌اند‌. با توجه به این که بنرها به عنوان ابزارهای تبلیغاتی شناخته می‌شوند، می‌توان کاربرد نرم افزار فتوشاپ را در حوزه کسب درآمد بررسی کرد‌. فتوشاپ این امکان را به کاربران خود می‌دهد که هربار در چاپ بنر خلاقیت جدیدی به کار برده و طرح جدیدی را چاپ کنند. قسمت جذاب ماجرا اینجا است که با استفاده از این نرم افزار می‌توان ضمن طراحی بنرهای استاتیک و ثابت، بنرهای متحرکی را برای وب سایت‌ها طراحی کرد که نقش بسیار مهمی در جذب مشتری دارند.
این نکته را به خاطر بسپارید، در طراحی بنر برای کارفرمایان مختلف با استفاده از نرم افزار فتوشاپ، علاوه‌بر کیفیت، قیمت نیز اهمیت بسیاری دارد. اگر در استفاده از این نرم افزار مهارت دارید، می‌توانید با طراحی بنر ارزان قیمت در پونیشا به صورت فریلنسری مشتریان بسیاری جذب کنید. این مسئله برای کارفرمایان نیز سود خواهد داشت؛ چون می‌توانند با قیمت ارزان خدمات فتوشاپ و طراحی بنر را از سایت پونیشا دریافت کنند.

طراحی لوگو با فتوشاپ


طراحی لوگو یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای فتوشاپ است. اهمیت لوگو برای کسب و کارهای مختلف بر هیچ شخصی پوشیده نیست. لوگو درواقع نشان انحصاری هر کسب‌و‌کاری است. به همین دلیل صاحبین مشاغل و برندها به دنبال یک طراح گرافیک حرفه‌ای هستند که بتواند یک نشان منحصر به فرد طراحی کند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که طراحی لوگو کار سخت و دشواری است؛ در حالی که می‌توان با استفاده از فتوشاپ به راحتی یک لوگو طراحی‌ کرد. هر چند ممکن است فتوشاپ برای طراحی لوگو به خوبی بهینه نشده باشد، اما برای طراحی لوگوی ساده گزینه ایده‌آلی است. با توجه به تمام مواردی که ذکر شد، جهت طراحی لوگو ارزان و ساده می‌توانید از برنامه فتوشاپ کمک بگیرید.

فتوشاپ چه کاربردهایی دارد 2

طراحی کاتالوگ و بروشور


کاتالوگ‌ها و بروشورها از ابزارهای مهم تبلیغاتی هستند که طراحی حرفه‌ای آن‌ها نقش بسیار مهمی در جذب مشتری و پیشرفت کسب و کارها دارد. اهمیتی که کاتالوگ در بازاریابی کسب و کارها دارد، کمتر از لوگو نیست. به همین خاطر هرچه کیفیت آن بیشتر باشد، بازدهی بهتری خواهد داشت. برخی از کسب‌وکارها برای طراحی کاتالوگ و بروشور از تصاویر دیجیتالی استوک استفاده می‌کنند؛ در حالی که کاربردهای فتوشاپ در حوزه طراحی بروشور و کاتالوگ، تنوع بالایی را در طراحی گرافیک ارائه می‌دهد. افرادی در حوزه گرافیک تجربه و مهارت دارند، می‌توانند به صورت فریلنسری و با استفاده از کاربردهای ‌جذاب فتوشاپ به طراحی کاتالوگ و بروشور در سایت پونیشا بپردازند و از این طریق کسب درآمد کنند.

فتوشاپ در مقایسه با رقبا


نرم افزار فتوشاپ یکی از بهترین و کامل‌ترین برنامه‌ها در حوزه گرافیک و طراحی جلوه‌های بصری محسوب می‌شود که بسیاری از طراحان از آن استفاده می‌کنند. فتوشاپ در مقایسه رقبا دارای یکسری نقاط قوت و ضعف است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. ازجمله مهم‌ترین رقیبان فتوشاپ می‌توان به برنامه‌های Affinity Photo، Sketch، GIMP و Pixelmator Pro اشاره کرد. در ادامه قصد داریم برخی از مزایا و معایب فتوشاپ را در مقایسه با این برنامه‌ها شرح دهیم.

مهم‌ترین مزایای برنامه فتوشاپ عبارت‌اند از:

• جامع بودن ابزارهای مختلف فتوشاپ
• کاهش حجم تصاویر به بهترین شکل ممکن و بدون افت کیفیت
• امکان ترکیب تصاویر
• برخورداری از ابزارهای پیشرفته جهت ویرایش متن
• امکان ویرایش ویدئو‌های کوتاه

ازجمله معایب برنامه فتوشاپ در مقایسه با برنامه‌های دیگرنیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• حجم بالای برنامه فتوشاپ
• دشواری کار با ابزارهای آن برای افراد تازه‌کار و نیاز به یادگیری
• عدم اجرای درست در سیستم‌های ضعیف
به طور کلی با توجه به تمام مواردی که ذکر شد می‌توان اعتراف کرد فتوشاپ در مقایسه با برنامه‌های دیگر کامل‌تر بوده و در صورت فراگیری آن، می‌توانید به بهترین شکل ممکن انواع نیازهای خود را در حوزه طراحی پیاده‌سازی کنید. توجه داشته باشید که جهت استفاده از تمام امکانات برنامه فتوشاپ باید دارای یک کامپیوتر با سخت افزار قدرتمند باشید تا دچار مشکلات مختلف حین استفاده از آن نشوید.

فتوشاپ چه کاربردهایی دارد 3

تفاوت فتوشاپ با ایلوستریتور


برای این که به مقایسه درستی از این دو نرم افزار برسیم، بهتر است کمی بیشتر با ایلوستریتور آشنا شوید. این نرم افزار یکی دیگر از محصولات شرکت ادوبی است که برای ساخت تصاویر وکتور یا برداری توسعه یافته است. طراحان گرافیکی که به صورت حرفه‌ای در حوزه طراحی انواع فونت، لوگو، کاراکترهای تبلیغاتی، نمودار و غیره فعالیت دارند، از نرم افزار ایلوستریتور استفاده می‌کنند‌. محیط کاربری این نرم افزار مانند سایر برنامه‌های شرکت ادوبی کاملا قابل فهم است. ایلوستریتور با ابزارهای مختلفی که در اختیار دارد، مزایای بسیاری را برای طراحان گرافیک به ارمغان آورده است. به عنوان مثال ایلوستریتور امکان ساخت تصاویر متحرک باکیفیت و جذاب را فراهم کرده و از فرمت‌های مهمی پشتیبانی می‌کند.‌ طراحان وب سایت می‌توانند با استفاده از این نرم افزار فایل‌هایی با حجم بسیار پایین و کیفیت بسیار بالا را بسازنند. ایلوستریتور بهترین نرم افزار برای ساخت تصاویر سه بعدی محسوب می‌شود.
این نرم افزار به صورت گسترده توسط طراحان وب سایت، تصویرسازان، گرافیست‌ها و غیره برای ساخت آثار هنری در ابعاد وسیع و کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایلوستریتور از ابزارهای پیچیده زیادی تشکیل شده است؛ اما افرادی که با فتوشاپ و سایر نرم افزارهای شرکت ادوبی کار می‌کنند، با محیط این نرم افزار نیز آشنایی دارند. ایلوستریتور یک نرم افزار گرافیکی حرفه‌ای است که در طراحی‌های برداری و دیزاین کاربرد دارد. درواقع اساس کار آن استفاده از بردار است. در حالی که فتوشاپ یک برنامه کاربردی برای ویرایش عکس‌ها است. تصاویر طراحی شده با ایلوستریتور در صورت بزرگنمایی کیفیت خود را حفظ می‌کنند؛ اما در فتوشاپ با بزرگنمایی کیفیت تصاویر افت می‌کند‌. فتوشاپ بیشتر برای اصلاح کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمع بندی
فتوشاپ یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها برای انواع طراحی‌ها در حوزه‌های مختلف کاری است. اگر شما نیز می‌خواهید پروژه فتوشاپ خود را به افراد حرفه‌ای در این زمینه بسپارید و یا حتی به عنوان یک فریلنسر به دنبال همکاری با کارفرمایان برای پذیرش پروژه طراحی هستید، می‌توانید در سایت پونیشا ثبت نام کرده و پروژه خود را ثبت کنید یا پروژه دیگر کارفرمایان را انجام دهید. پونیشا به عنوان بزرگ‌ترین مرجع و بازار کار فریلنسری، کارفرمایان و فریلنسرهای بسیاری را به هم متصل می‌کند.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود