خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

چرا فتوشاپ یاد بگیریم ؟

gfxdownload.ir
2,330
0
چرا فتوشاپ یاد بگیریم ؟

چرا فتوشاپ یاد بگیریم ؟ | آموزش فتوشاپ


مقدمه آموزش فتوشاپ
همانطور که می‌دانید فتوشاپ نرم افزاری بسیاری حرفه‌ای برای انجام کارهای گرافیکی است و تمام کسانی که با گرافیک ثابت یا حتی متحرک سروکار دارند؛ می‌توانند از آن استفاده کنند. بسیاری از مشاغل مانند شرکت‌های تبلیغاتی، چاپخانه‌ها، عکاس‌ها، نقاش‌های هنری و... برای کارهای خود از فتوشاپ استفاده می‌کنند. در این مطلب قرار است به شما بگوییم چرا فتوشاپ یاد بگیریم و درباره آموزش فتوشاپ نیز تا حدودی صحبت کنیم.

کاربرد های فتوشاپ

کاربردهای فتوشاپ | آموزش فتوشاپ


فتوشاپ کاربردهای گسترده‌ای دارد و از آن می‌توان برای اهداف گوناگون استفاده کرد. برخی از کاربردهای فتوشاپ عبارتند از:
• ویرایش تصاویر
• اصلاح کردن و بهبود رنگبندی تصاویر
• قرار دادن افکت بر روی تصاویر
• ترکیب تصاویر با یکدیگر
طراحی بنر، کارت ویزیت، تراکت، لوگو، پوستر
• طراحی جلد نشریات
• تیتراژ فیلم


ویرایش عکس در فتوشاپ


ویرایش عکس مهم‌ترین کاربرد فتوشاپ است که افراد عادی و حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. برای مثال آتلیه‌ها از فتوشاپ برای بهبود عکس‌های مشتریان خود استفاده می‌کنند و بعضا عکس ویرایش شده بسیار بهتر و جذاب‌تر از عکس عادی خواهد بود.ارتقای رنگ‌ها، برش تصویر، عوض کردن پس زمینه تصویر، رنگی کردن عکس سیاه و سفید، روتوش عکس، ترمیم عکس‌های قدیمی و حتی انجام کارهایی برای زیباتر کردن اعضای صورت، برخی از کارهایی هستند که می‌توان با فتوشاپ انجام داد.


کاربرد فتوشاپ در طراحی

نقاشی دیجیتال با فتوشاپ


بسیاری از نقاشی‌ها، جلدهای کتاب، کارتون‌ها و هنرهایی که به صورت آنلاین مشاهده می‌کنید؛ با نقاشی دیجیتال انجام می‌شوند. نقاشی دیجیتال را می‌توان به کمک فتوشاپ انجام داد و برای این کار به ماوس یا قلم نوری نیاز است. همچنین این امکان وجود دارد که در زمان رنگ آمیزی، رنگ‌های مختلف با یکدیگر ترکیب شوند تا رنگ‌های جدیدی پدید آیند. شما می‌توانید پس از آموزش فتوشاپ به این کار مشغول شوید، به ویژه اگر به نقاشی کردن هم علاقمند هستید.


ویرایش ویدیو


در فتوشاپ این امکان وجود دارد که رنگ‌های فیلم را درجه بندی کرده و فیلترهایی به آن اضافه کرد. البته در بیشتر مواقع تنها زمانی از فتوشاپ برای ویرایش ویدیو استفاده می‌کنند که نرم افزار دیگری در دسترس نباشد. ایجاد تغییرات و ادیت ویدیو را می‌توان به همان روشی که برای عکس استفاده می‌شود، انجام داد و همچنین می‌توان در نهایت فایل گیف ایجاد کرد.


کاربرد فتوشاپ برای معماری


معماران برای نشان دادن طرح‌های خود می‌توانند از فتوشاپ استفاده کرده و به این ترتیب ایده‌های خود را ارائه دهند. شیت بندی و پست پروداکشن از مهم‌ترین کاربردهای فتوشاپ برای معماران است. پست پروداکشن این امکان را فراهم می‌کند که کار نورپردازی و نسبت دادن جنس و مصالح مورد نظر به طرح انجام شود. به علاوه برای ارائه طرح در قالب شیت‌های طراحی، امکان ایجاد پس زمینه‌های دلخواه برای چیدمان‌های مختلف نقشه‌ها و عکس‌ها توسط کاربر وجود دارد.


کسب درآمد از فتوشاپ


به جز موارد بیان شده، فتوشاپ کاربردهای دیگری را نیز شامل شده و از آن می‌توان برای کسب درآمد نیز استفاده کرد. برای این کار می‌توان راه‌های متفاوتی را پیش‌رو گرفت که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

یادگیری و آموزش فتوشاپ برای کسب و کار

آموزش فتوشاپ


ضبط ویدیوهای آموزشی فتوشاپ و قرار دادن آنها بر روی سایت‌های آموزشی و یا سایت شخصی خودتان، می‌تواند درآمدی بسیار زیاد برایتان پدید آورد. بهترین قسمت این کار آن است که با ضبط یکبار دوره آموزشی، می‌توانید بارها آن را به فروش برسانید. اما اگر در حال حاضر خودتان هم تسلط چندانی روی فتوشاپ ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالب آموزش فتوشاپ را در سایت جی اف ایکس دانلود مشاهده کنید.


طراحی فونت


برای طراحی فوت به نرم افزار FontCreator و نرم افزار فتوشاپ نیاز خواهید داشت. شما باید معادل هر حرف را در فتوشاپ طراحی کنید تا قادر باشید آن را جایگزین گلیف‌های موجود در نرم افزار فونت کریتور کنید.

طرح‌هایی برای چاپ روی محصولات


هم اکنون سایت‌های زیادی در حال انجام این کار هستند. آنها پس طراحی تصاویر، اقدام به چاپ روی لباس، قاب موبایل، ماگ و... می‌کنند. شما نیز می‌توانند چنین کاری انجام دهید و یا فقط طراح باشید و کار طراحی خود را به سایت‌های مختلف بفروشید. لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید کسب و کاری در همین زمینه راه اندازی کنید، بهتر است ایده‌ای جدید داشته باید تا مشتریان شما را به چشم کسب و کاری متفاوت ببینند.


طرح‌های قابل چاپ


طرح‌های قابل چاپ گستردگی زیادی دارند و شما می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود اقدام به طراحی چیزهایی مانند استیکر، برنامه‌های هفتگی با طرح‌های کودکانه، بسته‌های یادداشت، کارت‌های تشویقی، پوسترهای آموزشی و... کنید. به جز موارد گفته شده، راه‌های زیادی برای کسب درآمد از فتوشاپ وجود دارند. برای برخی از موارد نیاز است هر بار مشغول کار شوید؛ اما در برخی موارد مانند آموزش فتوشاپ آنلاین، شما تنها یکبار کاری را انجام داده و تا مدت‌ها درآمد کسب می‌کنید.


نتیجه گیری
افراد شاغل در زمینه‌های هنر، معماری و بسیاری از کسب و کارهای برای اهداف مختلف خود از فتوشاپ استفاده می‌کنند. اگر شما نیز به کار با فتوشاپ علاقمند شده‌اید، باید بگوییم آموزش فتوشاپ به آن سختی که تصور می‌کنید نیست و خیلی ساده پس از یادگیری آن قادر به ورود به بازار کار و کسب درآمد خواهید بود.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود