خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

فتوشاپ چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

gfxdownload.ir
5,458
0
فتوشاپ چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

فتوشاپ چیست و چه قابلیت هایی دارد؟


امروزه کمتر کسی است که با این نرم افزار قدرتمند آشنایی نداشته باشد. تاریخچه فتوشاپ به قرن بیستم برمی گردد. فتوشاپ در ابتدا در سال 1987 توسط برادران جان و توماس نول ساخته شد. از زمان عرضه اولیه تاکنون ، این نرم افزار از یک ابزار ویرایش تصویر ساده به یک مجموعه جامع برای دستکاری تصویر تبدیل شده است. اولین نسخه منتشر شده از این نرم افزار در فوریه 1990 بود. این نرم افزار به کاربران امکان می داد فایل ها را با فرمت های مختلف در رایانه های اولیه مک نمایش داده و ذخیره کنند. کاربران همچنین می توانستند رنگ ، تعادل و رنگ تصاویر را تنظیم کنند

اما امروزه فتوشاپ چیست؟ در حال حاضر فتوشاپ یک نرم افزار حرفه ای برای ویرایش تصویر و روتوش عکس برای استفاده در رایانه های ویندوز یا مک است. همه کسانی که کار تدوین، عکاسی یا گرافیک دارند حتما با این نرم افزار سروکار داشته اند. ادوبی فتوشاپ محصول بسیار کاربردی شرکت ادوبی است. راحتی کار با این نرم افزار و محیط منعطف آن باعث محبوبیت روزافزون فتوشاپ در بین کاربرانش شده است.
نرم افزار فتوشاپ امکان ایجاد ، بهبود یا ویرایش تصاویر و آثار هنری را در اختیار کاربران قرار می دهد. تغییر پس زمینه ، شبیه سازی یک نقاشی به زندگی واقعی یا ارائه تصویری دیگر از جهان همه با فتوشاپ امکان پذیر است. این نرم افزار پرکاربردترین نرم افزار برای ویرایش عکس ، دستکاری تصویر و روتوش برای انواع فرمت های عکس و تصویر است. ابزارهای موجود در فتوشاپ امکان ویرایش تصاویر جداگانه و همچنین دسته های زیادی از عکس ها را دارند.
نرم افزار اصلی ، Adobe Photoshop ، از طریق برنامه اشتراک Adobe Creative Cloud در دسترس است ، اما شما می توانید قطعات جداگانه ای از این بسته مانند Adobe Photoshop Elements ، Photoshop Lightroom و Photoshop Express را نیز خریداری کنید.
هرکدام از این قطعات کاربردهایی دارند که در زیر به آنها اشاره شده است:
Adobe Photoshop Elements
Adobe Photoshop Elements یک ویرایشگر گرافیکی سطح پایین به حساب می آید. خرید آن معمولاً ارزان تر از ادوبی فتوشاپ است ، اما خدمات کمی را ارائه می دهد. البته این خدمات هنوز هم مفید هستند ، المان های آن بر ارائه ابزارهای ویرایش عکس که ساده تر از نرم افزار اصلی هستند ، تمرکز دارد که هنوز هم مناسب است. شما می توانید از آن برای رفع سریع اثر قرمزی چشم ، تغییر رنگ پوست یا از بین بردن لکه ها استفاده کنید. با این حال کاربرد چندانی برای طراحان گرافیک ندارد.
Adobe Lightroom
Adobe Lightroom برای عکاسانی طراحی شده است که ممکن است بخواهند مجموعه عکس های خود را سازماندهی و دستکاری کنند. شما می توانید تصاویر را با لمس یک دکمه روشن تر کنید ، همچنین رنگ ها را افزایش دهید و عکس های دیجیتال را تقویت یا بهتر کنید. لایت روم در اینجا نقش بهترکننده تصاویر شما را دارد و باعث می شود عکس های شما بی نقص تر به نظر برسد.شما میتوانید پریست های آماده لایت روم را از بخش دانلود پریست های لایت روم سایت gfxdownload.ir دریافت نمایید.
Adobe Photoshop Express
Adobe Photoshop Express نسخه موبایل فتوشاپ است ، اگرچه برای ویندوز 8 و بالاتر نیز موجود است. این به این معنی است که بسیار ساده تر است ، و یک طیف اساسی از کارکردهای ویرایش تصویر مانند کنتراست و ترفندهای در معرض نور ، و رفع لکه ها را فراهم می کند. همچنین می توان متن را به تصاویر اضافه کرد.

قابلیت های فتوشاپ چیست؟


تا اینجا متوجه شدیم که فتوشاپ چیست، اکنون به توضیح قابلیت های آن می پردازیم. برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم، اول باید بدانیم فتوشاپ برای چه کسانی مفید و کاربردی است؟ به طور کلی فتوشاپ برای افرادی مانند گرافیست ها، طراحان وب، سازندگان انیمیشن، عکاسان، دارندگان چاپخانه و افرادی که در مجلات و روزنامه ها یا در زمینه تبلیغات و تیزر کار می کنند، بسیار مناسب و کاربردی است.از جمله قابلیت ها و ویژگی های فتوشاپ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ویرایش تصاویر: اصلی ترین کاربرد فتوشاپ ویرایش تصاویر است. با نرم افزار فتوشاپ می توانید هرکاری را که دوست دارید، با تصاویر خود بکنید. تغییر رنگ، برش، اصلاح نواقص، افزودن تصویری به تصویر دیگر، کم و زیاد کردن رزولوشن، کم و زیاد کردن نور، گذاشتن افکت های مختلف و بسیاری از کارهای دیگر با فتوشاپ امکان پذیر است.

ویرایش تصاویر در فتوشاپ

ویرایش فیلم: با فتوشاپ علاوه بر تصویر و عکس، می توان فیلم و ویدئو را نیز ویرایش نمود. بسیاری از تدوینگران علاوه بر نرم افزارهای حرفه ای تدوین فیلم، از فتوشاپ نیز برای ویرایش فیلم های خود استفاده می کنند. همچنین تولید برخی از فیلم های خلاقانه یا گیف ها با کنار هم گذاشتن و ترکیب تصاویر با فتوشاپ به آسانی امکان پذیر است


طراحی گرافیک: بسیاری از طرح هایی که بر روی کارت های ویزیت و تبریک یا تیشرت ها و فنجان ها و یا روی بنرها و بیلبوردها می بینید، قابل طراحی با نرم افزار فتوشاپ هستند. ابزارهای گرافیکی مناسبی در فتوشاپ وجود دارد که طراحی گرافیک را راحت و قابل اجرا می کنند. حتی اگر یک گرافیست حرفه ای نباشید، با فتوشاپ می توانید یک طراحی گرافیکی قابل قبول داشته باشید.

طراحی گرافیکی در فتوشاپ

طراحی طرح های دیجیتال: بسیاری از طرح هایی که بر روی مجلات پرفروش، نشریه ها و یا کتاب ها مشاهده می کنید، حاصل نقاشی یک نقاش حرفه ای نیستند، بلکه حاصل نقاشی دیجیتال اند. با فتوشاپ به راحتی می توانید یک تصویر واقعی را در یک فضای جالب و متفاوت به نقاشی حرفه ای تبدیل کنید.

طراحی طرح های دیجیتال با فتوشاپ

طراحی قالب سایت: یکی از کارهای مهمی که می توان با فتوشاپ انجام داد، طراحی قالب وب سایت است. هر وب سایتی قالبی دارد که بخش مهمی از مراحل طراحی سایت است و هر چه جذابتر باشد، کاربران بیشتری جذب می کند. با فتوشاپ می توانید قالب های حرفه ای و جذاب برای سایت خود طراحی کنید.

طراحی قالب سایت در فتوشاپ

در پایان اگر شما کار کردن با نرم افزار فتوشاپ را به خوبی بلد نیستید می توانید در وب سایت جی اف ایکس دانلود شروع به دانلود آموزش های فتوشاپ فارسی کنید و این نرم افزار قدرتمند را به صورت حرفه ای یاد بگیرید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود