خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آیا ویندوز 11 اورجینال نسبت به ویندوز 10 ارزش خرید دارد؟

fahim
573
0
آیا ویندوز 11 اورجینال نسبت به ویندوز 10 ارزش خرید دارد؟

چکیده : ما این سهم بازار با معرفی ویندوز 11 اورجینال در حال کاهش است و کاربران در حال کوچ به ویندوز جدید هستند. احتمالاً دوست دارید بدانید که ویندوز 11، چه تغییراتی داشته و چه قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است؟ آیا ویندوز 11 نسبت به ویندوز 10 ارزش خرید دارد یا خیر؟

آیا ویندوز 11 اورجینال نسبت به ویندوز 10 ارزش خرید دارد؟


بر اساس آمارهای جهانی، ویندوز اورجینال، 70 درصد سهم بازار دستگاه‌های ویندوزی را به خود اختصاص داده است. اما این سهم بازار با معرفی ویندوز 11 اورجینال در حال کاهش است و کاربران در حال کوچ به ویندوز جدید هستند. احتمالاً دوست دارید بدانید که ویندوز 11، چه تغییراتی داشته و چه قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است؟ آیا ویندوز 11 نسبت به ویندوز 10 ارزش خرید دارد یا خیر؟ در این نوشته با ما همراه باشید تا قابلیت‌های جدید ویندوز 11 را به شما کنیم. با اطلاع و تغییرات و قابلیت‌های جدید ویندوز 11، می‌توانید به جواب سؤالات خود برسید.

تغییرات و قابلیت‌های جدید ویندوز 11 اورجینال


بهتر است ابتدا قابلیت‌های جدیدی که به ویندوز 11 اضافه‌شده را بشناسید تا راحت‌تر در مورد استفاده یا خرید ویندوز 11 اورجینال تصمیم بگیرید. یکی از مواردی که در رابطه با ویندوز جدید باید بدانید، این است که سیستم شما باید حداقل سخت‌افزار ممکن برای نصب ویندوز را داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است بسیاری از قابلیت‌هایی که در ادامه می‌گویم، به‌درستی کار نکند یا سازگار نباشند.
در صورت نداشتن حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای نصب، پیشنهاد ما این است که همچنان از ویندوز 10 اورجینال استفاده کنید. سخت‌افزار لازم برای نصب ویندوز را می‌توانید در سایت‌های مرجع تخصصی محصولات مایکروسافت مانند مایکروسافت‌می (MicrosoftMe) ببینید و بخوانید. در ادامه به مهم‌ترین تغییراتی که ویندوز 11 داشته یا قابلیت‌هایی که به آن اضافه‌شده، اشاره کرده‌ایم.

۱- طراحی و رابط کاربری جدید


یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که ویندوز 11 اورجینال داشته است، رابط کاربری و طراحی ویندوز است. نسخه جدید ویندوز شباهت زیادی به سیستم‌عامل مک دارد و مایکروسافت تا سرحد ممکن، دسترسی به همه‌چیز را ساده‌تر از قبل کرده است. رابط کاربری جدید، دسترسی بهتری به تنظیمات به شما می‌دهد و کمک می‌کند کارهای خود را سریع‌تر انجام دهید.

۲- بهبود سرعت و عملکرد کلی ویندوز


با معرفی شدن نسخه جدید ویندوز، یکی از انتظاراتی که باید داشته باشیم، بهبود سرعت و کارایی کلی ویندوز است. خوشبختانه این بهبود سرعت و عملکرد را در ویندوز 11 می‌توانید احساس کنید و مایکروسافت هم وعده عملکرد و سرعتی بهتر را داده است. اکنون با کمک ویندوز هلو (Windows Hello) خیلی سریع‌تر می‌توانید وارد محیط ویندوز شوید، با سرعت بیشتری وب‌گردی کنید یا کارهای خود را انجام دهید.
مایکروسافت اعلام کرده که آپدیت‌های ویندوز 11 هم کم‌حجم‌تر از ویندوزهای قبلی خواهد بود و خیلی سریع‌تر نصب و اجرا می‌شوند. همچنین با بهبودهایی که در هسته ویندوز انجام شده، اکنون ویندوز باتری کمتری مصرف می‌کند و لپ‌تاپ‌ها می‌تواند طول عمر بیشتری با ویندوز 11 داشته باشند.

3- قابلیت Snap Layouts


این قابلیت به کاربران اجاره می‌دهد که پنجره‌ها و برنامه‌های خود را راحت‌تر سازمان‌دهی کنند. قابلیت Snap Layouts برای نمایش همزمان پنجره‌ها، چیدمان‌های مختلفی را در اختیار کاربر می‌گذارد تا کارایی خود را بالاتر ببرد. این قابلیت مخصوصاً برای انجام چند کار به‌صورت همزمان بسیار کاربردی است و عاشق آن خواهید شد.

۴- منوی استارت و تسک‌بار


منوی استارت ویندوز 11 برخلاف نسخه‌های قبلی که در سمت چپ قرار داشت، در وسط قرار دارد و طراحی آن تغییر کرده است. البته همچنان می‌توانید موقعیت منوی استارت را در تنظیمات تغییر دهید و آن را به سمت چپ ببرید. همچنین دیگر خبری از کاشی‌هایی که در منوی استارت ویندوز 10 اورجینال دیدیم، نیست اما همچنان برنامه‌های کاربردی و اسناد اخیر را به شما نشان می‌دهد.

نصب برنامه‌های اندروید روی ویندوز

۵- نصب برنامه‌های اندروید روی ویندوز


بالاخره ویندوز قابلیت نصب برنامه‌های اندروید روی ویندوز را هم فراهم کرد. ویندوز 11 اورجینال قادر است از طریق برنامه آمازون اپ‌استور (که در مایکروسافت استور وجود دارد)، برنامه‌های اندروید را روی ویندوز هم اجرا کنند. این مورد یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که ویندوز جدید نسبت به ویندوز 10 اورجینال دارد.
بهبود‌های قابلیت‌های مرتبط به گیمینگ

۶- بهبود‌های قابلیت‌های مرتبط به گیمینگ


برای گیمرهایی که مطمئن نیستند سیستم خود را به ویندوز 11 آپدیت کنند یا خیر هم خبرهای خوبی داریم. مایکروسافت اعلام کرده که بهبود تجربه بازی در ویندوز 11، یکی از مواردی خواهد بود که روی آن تمرکز خواهد کرد. در حال حاضر، قابلیت‌هایی مانند Auto HDR و DirectStorage به ویندوز اضافه شده‌اند و قابلیت Windowed Mode را هم بهبود داده است.
درصورتی‌که از مانیتور HDR استفاده می‌کنید، ویندوز 11 محدوده رنگ‌ها را افزایش و بهبود می‌دهد؛ حتی برای بازی‌هایی که تنظیمات مرتبط با HDR ندارند. قابلیت DirectStorage هم به شما کمک می‌کند که بازی‌های خود را سریع‌تر اجرا کنید.

دسکتاپ‌های مجازی مختلف

۷- دسکتاپ‌های مجازی مختلف


ویندوز 10 اورجینال دارای قابلیتی به نام Task View بود که به کاربران اجازه می‌داد تا چندین دستکاپ مجازی بسازند. همین قابلیت در ویندوز 11 اورجینال بسیار بهتر شده و اکنون کاربران می‌توانند دستکاپ‌های مختلف برای انجام کارهای متفاوت داشته باشند و بین آن‌ها سوئیچ کنند.

۸- حذف حالت تبلت و بهبود قابلیت‌های لمسی


مایکروسافت قابلیت Tablet Mode که به ویندوز 10 اورجینال اضافه شده بود را در ویندوز جدید حذف کرده است. حالت تبلت، برای کاربرانی که تبلت ویندوزی یا دستگاه‌های صفحه‌لمسی داشتند، طراحی شده بود تا بهتر از قابلیت‌های لمسی استفاده کنند. با اینکه این قابلیت حذف شده اما ویندوز 11 اورجینال اکنون مانند یک آی‌پد عمل می‌کند و تجربه بهتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یعنی پشتیبانی از صفحات لمسی به‌صورت پیش‌فرض در ویندوز 11 فعال شده و کاربران می‌توانند از میانبرهای لمسی مختلف هم استفاده کنند.

سایر تفاوت‌های ویندوز 10 اورجینال و ویندوز 11 اورجینال


یکی از بهبودهای قابل‌توجه ویندوز 11، در بخش ارتباطات آنلاین است. در ویندوز جدید، برنامه چت که بخشی از مایکروسافت تیمز با تسک‌بار ادغام شده و خودِ تیمز هم به بخشی از ویندوز تبدیل شده است. به‌این‌ترتیب، شما خیلی راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید با خانواده، دوستان و همکارانتان در ارتباط باشید.
مایکروسافت استور هم از نو طراحی‌شده تا کاربران بتوانند آسان‌تر برنامه‌های مورد نیاز خود را پیدا کنند. ویجت‌های مختلفی هم به ویندوز 11 اضافه شده‌اند که اطلاعات و موارد مهم را می‌توانند با یک نگاه در اختیار شما قرار دهند.

ویندوز 10 اورجینال یا ویندوز 11 اورجینال؛ کدام را انتخاب می‌کنید؟

ویندوز 10 اورجینال یا ویندوز 11 اورجینال؛ کدام را انتخاب می‌کنید؟


تا اینجا با مهم‌ترین تغییرات ویندوز 11 اورجینال آشنا شدید و قابلیت‌های جدید آن را شناختید. اکنون بهتر می‌توانید در مورد کوچ از ویندوز 10 اورجینال به ویندوز جدید تصمیم بگیرید. در این شکی نیست که سرعت و عملکرد ویندوز 11 بهتر از ویندوز 10 است. قابلیت‌های جدید ویندوز 11 بسیار جذاب هستند و قابلیت‌های جدید دیگری هم قرار است به آن اضافه شود که اکنون درحال‌توسعه هستند. با همه این اوصاف، شاید فکر بدی نباشد که فکر کوچ به ویندوز جدید باشید و از قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن بهره ببرید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود