خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ جلسه 3

gfxdownload.ir
1,515
0
طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ 3

آموزش کامل و جامع طراحی کارت های ویزیت در فتوشاپ جلسه 3


در بخش قبلی از این آموزش فتوشاپ ، به بررسی مشخصات و ویژگی های مربوط به blank page مربوط به کارت های ویزیت پرداختیم .
آموختیم که چه اندازه ای، برای کارت های ویزیت مناسب و استاندارد است . آموختیم که کارت های ویزیت ؛ پس از چاپ شدن و در هنگام برش مقداری از خود را از دست میدهند ، بنابراین باید تا مقدار کمی را به عرض و طول آن اضافه کنیم . ( ما مقدار .25 اینچ را برای این کار انتخاب کردیم . )
و در آخر شما را با crop marks ها آشنا کردیم و توضیح دادیم که این نواحی را با bleed lines ها مشخص می کنیم و خاطر نشان کردیم که این خط ها تنها برای راه نمایی ما ایجاد شده اند و جزئی از طراحی اصلی ما نیستند و قرار است تا در آخر طراحی و پروژه آن ها را حذف کنیم .
اما در این قسمت از آموزش های جامع فتوشاپ و در تتوریال های کارت ویزیت به توضیح نحوه سازماندهی کردن پنل لایه ها و اهمیت آن خواهیم پرداخت . به شما آموزش خواهیم داد تا چگونه گروه های مختلفی ( یا پوشه های مختلفی ) را در پنل لایه ها بسیازیم ، آن ها را دسته بندی کنیم ، نام گذاری کنیم و اطلاعات مختلف را در هر کدام از آن ها قرار دهیم .
پس از آن نما و طراحی کلی سه عدد از کارت ویزیت هایی که در این تتوریال به طراحی و ساخت آن ها خواهیم پرداخت را ، به شما نشان داده و راجع به ویژگی های به کار رفته در هر کدام از آن ها صحبت خواهیم کرد و خواهیم گفت هر کدام از این استایل ها مناسب چه اموری است . ( البته آن چه در این تتوریال خواهید آموخت ، قسمت کوچکی از دنیای بزرگ کارت های ویزیت است . چرا که همه ی کارت های ویزیت با هم تفاوت دارند و آنچه ما یاد می گیریم نحوه ساخت کارت های ویزیت می باشد . در واقع طراحی و ساخت هر کارت ویزیت بر اساس ذوق و خلاقیت[/b] طراح آن می باشد و هیچ الگوریتمی برای این کارت ها وجود ندارند ، اما برای نگاه کردن به سایر کار ها همیشه حتی برای حرفه ای ترین ها نیز ، الهام بخش و ایده آور بوده است . )
در ادامه و با این قسمت از آموزش های جامع فتوشاپ ، بخش تتوریال طراحی کارت ویزیت با ما همراه باشید .

به تصویر زیر دقت کنید :

طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ 3


همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، ما در پنل لایه ها پوشه بندی هایی ایجاد کرده ایم ، برای هر کدام از این پوشه ها یک رنگ را انتخاب کرده و محتوای خود را درون این پوشه ها قرار داده ایم . اما دلیل این کار چیست ؟ چرا ما از پوشه ها و رنگ بندی ها استفاده کرده ایم ؟
جواب به این پرسش بسیار ساده است . اگر از بخش قبل نیز به خاطر داشته باشید ، توضیح دادیم که محیط کاری ما ( محیط کاری ما در بخش پنل لایه هادر قسمت پنل لایه ها ؛ چرا که اصلی ترین قسمت کاری ما در پنل لایه ها است ، تمامی اطلاعات در این قسمت موجود می باشد . ) در ابتدا بسیار خلوت و کم محتوا است ، در نتیجه به راحتی می توانیم هر آنچه را که می خواهیم، بیابیم . به عنوان مثال فرض کنید که در پروژه خود از یک متن و یک آیکون استفاده کرده اید ، و حال می خواهید رنگ آیکون و فونت متن خود را تغیر دهید . برای یک پروژه کم حجم و کم محتوا این کار بسیار ساده و راحت است . اما حال فرض کنید پروژه شما شامل چهار عدد لایه آیکون محور ، شش عدد لایه متن محور ، سه عدد لایه شکل محور و . . . است . در این هنگام برای این که بتوانید لایه مورد نظر را بیابید باید تا وقت بسیار زیادی را صرف کنید و می توان به یقین گفت که برای پروژه های سنگین و پیچیده اصلا و به هیچ وجه عقلانی نیست تا این چنین زمانی را صرف کنید . اما فرض کنید که تمامی لایه هایی که شامل آیکون ها هستند در یک پوشه ، تمامی لایه هایی که شامل متن هستند در یک پوشه ، تمامی لایه هایی که شامل اشکال هستند در یک پوشه و . . .
در چنین حالتی کار ما بسیار ساده و راحت خواهد بود . ابتدا دسته بندی مورد نظر را انتخاب می کنیم ، سپس از میان موارد موجود و به وسیله نام لایه ها ، لایه مورد نظر را پیدا می کنیم .
بنا بر تمامی موارد یاد شده بر بالا ، انتخاب و ایجاد دسته بندی مناسب برای پروژه های طراحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .
اما چگونه می توان در پنل لایه ها یک پوشه و یا دسته بندی جدید ایجاد کرد ؟
برای ایجاد یک پوشه و یا دسته بندی جدید در پنل لایه ها ، تنها کافی است تا بر روی آیکون create new group ( به معنای ایجاد دسته بندی و یا گروه جدید ) در زیر پنل لایه ها کلیک کرد .
برای درک بهتر به تصویر زیر دقت کنید . آیکون مورد نظر به وسیله پیکانی نارنجی رنگ مشخص شده است .

رنگ مناسب کارت ویزیت


پس از این که دسته بندی جدید ایجاد کردید ، اون رو نام گذاری کنید . برای نام گذاری پوشه ها تنها کافی است تا بر روی نام فعلی آن ها راست کلیک کرده و پس از اون ، اسمی رو که مد نظر شماست رو در اون تایپ کنید .
اسامی این دسته بندی ها بر اساس نظر و سلیقه شما می توانند ، حالت های مختلفی داشته باشند . به عنوان مثال اگر به تصویر اول نگاه کنید ، می توانید این دسته بندی ها ها را ببینید .
Text : این دسته بندی مربوط به لایه های متن محور است .
Icon : این دسته بندی مربوط به لایه های آیکون محور است .
Map : این دسته بندی مربوط به لایه های مربوط به لوکیشن و نقشه است .
Shapes: این دسته بندی مربوط به لایه های شکل محور است .
Background : این دسته بندی مربوط به لایه ی پس زمینه است .
البته همانطور که گفتیم این نام گذاری ها و دسته بندی ها کاملا دستی و سلیقه ای می باشند و هیچ اجباری در نوع نام گذاری نمی باشد . اما باید همواره به خاطر داشته باشید که این دسته بندی ها باید به گونه ای باشند که یاد آور و اشاره کننده به محتوای درونشان باشند و شما را در دستیابی سریع تر و راحت تر به این محتوا ها همراهی کنند .

علاوه بر استفاده از نام گذاری دسته بندی ها برای پیدا کردن راحت تر آن ها ، شما می توانید از ویژگی جذاب و کاربردی دیگری نیز بهره ببرید .
این روش که color code ( یا کد گذاری رنگی نامیده می شود . ) به دسته بندی پوشه ها بر اساس رنگ ها می پردازد . برای استفاده از کد های رنگی در پنل لایه ها ، تنها کافی است تا بر روی آیکون چشم موجود در کنال هر لایه و یا پوشه موجود در پنل لایه ها راست کلیک کنید و از پنجره باز شده رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید .
برای درک بهتر به تصویر زیر دقت کنید .

پنل لایه ها در طراجی


و حالا به تصویر زیر دقت کنید :



همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید :
Bleed : دسته بندی مربوط به بلید لاین ها به رنگ قرمز است .
Text : دسته بندی مربوط به لایه های متن محور به رنگ نارنجی است .
Shapes : دسته بندی مربوط به لایه های شکل محور به رنگ سبز است .
Background : دسته بندی مربوط به لایه ی پس زمینه به رنگ آبی است .
البته انتخاب این رنگ ها کاملا سلیقه ای و دلخواه و مناسب با نظر شماست .


حال که با روش سازماندهی و دسته بندی پنل لایه ها و اهمیت آن آشنا شدیم ، بیایید تا به برسی اجمالی ، کلی و خاصیت های سه عدد از کارت ویزیت هایی که در این تتوریال به بررسی و طراحی مشغول خواهیم بود ، بپردازیم .
اولین کارت ویزیتی که به بررسی طراحی و ویژگی های اون خواهیم پرداخت ، کارت ویزیت زیر می باشد .



کارت ویزیت فوق دارای یک طراحی مینیمالیست است ، البته نیازی نیست تا شما عزیزان ، این اصطلاح و نام ها را یاد بگیرید ، اما اگر تمایل به یاد گیری دارید . به هیچ وجه نیازی نیست تا این نام ها را تماما به یک باره و یکجا فرا بگیرید . بلکه می توانید در مرور زمان به یاد گیری نام و مفهوم آن ها بپردازید .
در طراحی کارت ویزیت های این چنینی ( کارت های ویزیت با طراحی مینیمالیست ) همواره باید سعی کنید تا میان طراحی ، پس زمینه ، جزئیات و پس زمینه رگه ای از ارتباط را بر قرار کنید . وجود این ارتباط در کارت های مینیمالیست از اهمیت بسیار بالا و فوقعلاده ای برخوردار است .
برای مثال و فهم بهتر به تصویر زیر دقت کنید .



همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید ، برای ارتباط بهتر و عمیق تر ما از دو عدد از رنگ های پس زمینه برای رنگ های کادر ها و متون موچود در این کارت ویزیت استفاده کرده ایم . و برای این کار از ابزار eye dropper tool استفاده کرده ایم.
توجه داشته باشید که، استفاده از ابزار eye dropper tool برای زمان هایی مناسب است که ما می خواهیم ، از رنگی استفاده کنیم که در پروژه ما وجود دارد ، به عنوان مثال ما در این جا و این پروژه قصد داریم تا از رنگ های سبز و صورتی موجود در پس زمینه برای کادر موجود در قسمت رویی کارت ویزیت خود بهره ببریم ، بهترین ابزار برای این کار ، ابزار eye dropper tool است ، چرا که این ابزار توانایی آن را دارد تا رنگ های موجود در پروژه را عین باز سازی و شبیه سازی کند و برای استفاده در اختیار شما قرار دهد . برای استفاده از این ابزار تنها کافیست تا ابزار eye dropper tool را از سمت چپ و قسمت ابزار ها انتخاب کنید و سپس بر روی رنگ مورد نظرتان در پروژه رفته ، روی آن کلیک کنید و از آن نمونه برداری کنید . به وسیله eye dropper tool می توانید تا از هر رنگ موجود در پروژه خود نمونه گیری کنید و این رنگ را به پروژه خود انتقال دهید . در نتیجه تطابق رنگی در پروژه به حد کمال خود خواهد رسید .

به تصویر زیر دقت کنید :



همان طور که در تصویر بالا نیز کاملا واضح است ، می بینید که ما در قسمت روی کارت ویزیت خود دارای دو عدد کادر کنار هم هستیم و ما برای کادر بزرگ تر و بیرونی تر از رنگ سبز درون پس زمینه استفاده کرده ایم و برای برای کادر کوچک تر و درونی تر پروژه نیز از رنگ صورتی موجود در پس زمینه بهره برده ایم . حال اگر به تصویر کامل این کارت ویزیت که قبل تر برای شما آوردیم ؛ دقت کنید ، مشاهده خواهید کرد که برای متن موجود در این کادر ها نیز از همین دو رنگ استفاده کرده ایم ، برای متنی که با فونت نسبتا بزرگ نوشته شده است از رنگ سبز و برای متنی که با فونتی کمی کوچکتر نوشته شده است از رنگ صورتی استفاده کرده ایم .
این انتخاب رنگ ها کاملا حساب شده و بر نامه ریزی شده است . توجه داشته باشید که رنگ سبز مورد استفاده از ذات تیره تری نسبت به رنگ صورتی مورد استفاده بر قرار است . در نتیجه بهتر است تا رنگ صورتی در احاطه این رنگ در بیاید . ( منظور قسمت کادر ها می باشد . ) چرا که این کار باعث خواهد شد تا کارت ویزیت شما علاوه بر طراحی منحصر به فرد ، ظاهری بسیار غنی و جلوه ای بسیار حرفه ای بر روی طراحی و برند شما تاکید بسزایی داشته باشد .
هم چنین ، همانطور که مشاهده می کنید . در قسمت متن ها نیز برای متنی که با فونت بزرگ نوشته شده است نیز از رنگ سبز موجود و برای متن کوچک تر نیز از رنگ صورتی موجود بهره برده شده است . علاوه بر زیبایی بیشتر ، این اقدام باعث می شود تا کارت ویزیت شما از طراحی مرتبط ، یک دست و جامع بر خوردار شود .

حال به تصاویر زیر دقت کنید :





همان طور که مشاهده می کنید ، سعی کرد ایم تا این دو رنگ را برای تمامی قسمت های کارت ویزیت ( قسمت پشتی و قسمت رویی آن ) استفاده کنیم .
شاید در ابتدا و حالا ، انتخاب رنگ مناسب برای شما پیچیده و گیج کننده به نظر برسد ، اما باید این نکته رو مد نظر داشته باشید که این دانش ( انتخاب رنگ مناسب و یا . . . . ) در طراحی کارت های گرافیک ، یک شبه به دست نمی آیند . بلکه به مرور زمان و با بررسی پروژه های مختلف و یا انجام پروژه های مختلف به این دانش دست خواهید یافت ، پس نگران نباشید .
با توجه به تصویر بالا می بینیم که قسمت رویی و پشتی این کارت ویزیت ، هر دو از یک طراحی و یا تم اصلی بر خوردار هستند . و این امر بسیار به جا و مورد تاکید است ، چرا که پس زمینه تصویر فوق از یک شکل و ترکیب رنگی بسیار خاص تشکیل شد است ، لذا خارج شدن از این قائده و استفاده از تمی متفاوت برای تصویر پش زمینه در پشت کارت ، علاوه بر این که هماهنگی رو در کارت فوق بر هم میزنه ، باعث می شود تا طراحی ما بیش از حد مسخره و بچگانه به نظر برسد .
پس در طراحی این چنین کارت هایی ( و یا بیشتر کارت ها ) ، معمولا تصویر پس زمینه در قسمت رو و پشت کارت یکی است و یا این که در پشت کارت از قسمتی از تصویر پس زمینه استفاده می کنیم و یا . . .
البته همانطور که گفتم روند خاصی برای طراحی کارت های ویزت وجود ندارد و شما عزیزان با مطالعه و انجام پروژه های مختلف و در مرور زمان به این دانش دست خواهید یافت .

علاوه بر این برای

فونت های موجود در این کارت ویزیت

از premium fonts استفاده شده است . گاهی نیز از فونت های اضافی که در پیش فرض فتوشاپ موجود نیستند استفاده شده است . فونت هایی مثل :
فونت Roboto
فونت Enrique
فونت Bride chalk
فونت Ubuntu
و . . . .
حال بیاید نگاهی به

طراحی پشت کارت ویزیت

نگاهی بیاندازیم :



همان طور که مشاهده می کنید ، اساس و طراحی قسمت پشتی کارت نیز همانند قسمت جلویی ( رویی ) کارت می باشد ، البته با کمی تغیر . به عنوان مثال ما در طراحی خود از نقشه برای طراحی و دیزاین قسمت پشتی این کارت ویزیت استفاده کرده ایم ، حتما شما هم دیده اید کارت هایی را که آدرس دفتر ، شرکت و . . . . . را گاهی به صورت متنی و گاهی به صورت تصویری بر روی خود دارند . در قسمت های آینده طرز استفاده از هر دو مورد آن ها را به شما آموزش خواهیم داد .
یکی از ویژگی ها و کار آمدی های استفاده از تم یکسان برای قسمت رویی و پشتی کارت های ویزیت ، امکان استفاده از خاصیت save as است . به این شکل که پس از این که قسمت رویی کارت را طراحی کردیم ، اون رو به وسیله save as ذخیره می کنیم و به اون یک اسم متفاوت می دهیم ، مثلا : B card back . پس از اون فایل ذخیره شده رو باز می کنیم و از اون برای ساخت پشت کارت ویزیت استفاده می کنیم ، از اونجایی که پنل لایه هایی اون آماده است و دسته بندی شده است و نیازی به طراحی مجدد آن ها نیست ، می توان گفت که تقریبا نیمی از زمان و انرژی ما ذخیره خواهد شد . در قسمت های بعد بیشتر با این ویژگی آشنا خواهید شد .
ویژگی مثبت دیگری که باید به آن اشاره کرد ، حجم عظیم اشکال آماده فتوشاپ برای طراحی است . به عنوان مثال اگر به قسمت پشتی کارت ویزیت دقت کنید ، شاهد تعدادی اشکال مختلف ( مثل : تلفن همراه ، پاکت نامه و . . . ) خواهید بود . خوشبختانه تمامی این اشکال ها در فتوشاپ موجود هستند و نیازی به طراحی آن ها نیست .

کارت دومی که در این تتوریال به طراحی و آموزش آن خواهیم پرداخت ، مربوط به کارت ویزیت شغل عکاسی می باشد .
به تصویر این کارت ویزیت دقت کنید :




همان طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید ، قسمت رویی این کارت ویزیت از یک تصویر اصلی به عنوان تصویر پس زمینه و سه عدد تصویر کوچک تر در کناره کارت ، به عنوان مکمل و قسمتی از طراحی تکیل شده است . و در سمت راست و جایی که تصویر پس زمینه موجود است ، لوگوی این مجموعه قرار داده شده است .
معمولا بهتر است تا زمانی که برای یک عکاس و یا یک مجموعه عکاسی کارت ویزیت آماده می کنید ، از تصاویر شخصی عکاس و یا از نمونه کار های اون مجموعه برای دیزاین و طراحی کارت های ویزیت استفاده کنید .
برای قسمت پشت این کارت ویزیت نیز سعی کرده ایم تا از همان تم موجود در قسمت رویی کارت ویزیت بهره بگیریم ، اما در عین حال از طراحی متفاوت برای پشت کارت ویزیت بهره برده ایم .
در قسمت بالا سمت راست ، لوگوی مجموعه را قرار داده ایم ، اما توجه کنید که اندازه این لوگو در پشت کارت ویزیت به مراتب کوچک تر از اندازه آن در قسمت رویی کارت ویزیت است . در قسمت پایینی کارت ویزیت نیز نام مسئول و مدیر مجموعه یا یکی از اشخاص اصلی آورده می شود .
در سمت چپ کارت نیز یک کادر باز کرده و برای رنگ پس زمینه از سفید استفاده می کنیم . ( چرا که اگر متن را بدون کادر بندی و . . . بر روی تصویر پس زمینه بنویسیم ، علاوه بر پاهر آشفته و نا مناسب ، خواندن ، دیدین و . . . محتوای آن نیز بسیار دشوار خواهد بود . ) و نکات مهم و بر جسته را درون آن می نویسیم ، به عنوان مثال در این کارت ویزیت ، موارد زیر نوشته شده اند .
2020 best photographer : یکی از افتخارات مجموعه
Protraits , wedding & events : محدوده کاری مجموعه
و شماره تماس ، ایمیل آدرس ، لوکیشن و یا آدرس دفتر کار و در نهایت آدرس اینترنتی مجموعه

برای درک بهتر متن بالا به تصویر زیر دقت کنید ، در این تصویر تمامی قسمت های مختلف مشخص شده اند .

کارت ویزیت شغل عکاسی


و در نهایت سومین طراحی ، یک طراحی ساده و کلاسیک است .



این نوع از طراحی بیشتر مناسب زمانی است که شرکت و یا شخص لوگو نداشته باشد و یا علاقه ای به درج لوگوی خود در کارت ویزیت نداشته باشد .
از دیگر نکات زیبا و قابل توجه در مورد این کارت ویزیت ، می توان به طراحی پشت اون اشاره کرد ، با وجود شباهت بسیار زیاد طراحی موجود در قسمت پشتی و رویی این کارت ویزیت ، اما می توان گفت که این دو طراحی کاملا متفاوت و جدا از هم عمل می کنند .

به تصویر پشت این کارت ویزیت دقت کنید .

کارت ویزیت شغل عکاسی


پایان بخش سوم آموزش طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

انتخاب با شماست!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۴۹,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان
دانلود با اشتراک ویژه

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود