خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش عکاسی با موبایل

gfxdownload.ir
2,023
0
آموزش عکاسی با موبایل

آموزش عکاسی با موبایل
عکاسی با گوشی های هوشمند یک چشم انداز همیشه در حال تغییر با استفاده ثابت از تکنولوژی و برنامه های جدید است. امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده ساده آنها در گوشی های موبایل، بازار عکس ها و سلفی ها از آماتوری تا حرفه ای داغ داغ است و همه سعی می کنند بهترین عکس ها را روی پروفایل کاربری خود و یا در صفحات شخصیشان منتشر کنند. به همین ترتیب آموزش عکاسی با موبایل می تواند به شما کمک کند تا صفحات خود را با عکس های حرفه ای تر به روز کنید. این مقاله به شما آموزش عکاسی می دهد و کمک می کند از تکنولوژی پیش روی خود بهتر استفاده کنید و یاد بگیرید که عکس های بهتری بگیرید.آموزش عکاسی می تواند لذت بخش باشد و گاهی می تواند راهی هیجان انگیز جلوی پای علاقه مندان به هنر عکاسی بگذارد. نکات زیر به شما در این راه کمک خواهد کرد.
نکات لازم برای آموزش عکاسی با موبایل
اولین نکته آموزش عکاسی با موبایل برای گرفتن یک عکس خوب این است که دوربین موبایل شما ثابت بوده و هیچ حرکتی نداشته باشد. شاید به نظر ساده برسد، اما یک حرکت کوچک در گوشی شما می تواند عوارض جانبی عکس شما را خراب کند. بودن یک پس زمینه بد در عکس به کل عکس صدمه می زند. پس گوشی خود را در جایی فیکس کنید. برای اینکار می توانید از مونوپاد یا گوریلاپاد(سه پایه) است.

آموزش عکاسی با موبایل


پیش از عکاسی با موبایل لنز دوربین آنرا کاملا تمیز کنید. از آنجا که گوشی های موبایل جای ثابتی ندارند و مدام در بین دست و جیب و کیف می چرخند، لنز آنها کثیف می شود. داشتن یک لنز کثیف، یک عکس تار و بد فرم برجای می گذارد. مراقب باشید هنگام تمیز کردن لنز دوربینتان بر روی آن خط و خش نیندازید.

گوشی خود را روبروی صحنه ای که می خواهید از آن عکاسی کنید، فیکس کنید. هر انچه از تصویر روبرو را که مایل هستید در عکس شما باشد، باید در فریم عکستان جای گرفته باشد. شاید مجبور شوید چندین بار دوربین خود را جابه جا کنید تا زاویه مناسب عکس پیدا شود.

گاهی سوژه عکس شما متحرک است و مدام جلوی دوربین تکان می خورد. در این صورت باید مطمئن شوید سوژه عکس در فوکوس کامل است. فوکوس روی سوژه در گوشی های مختلف، متفاوت است. اما معمولا اینگونه است که یک کادر در وسط گوشی وجود دارد که با لمس آن فوکوس مناسب بر روی تصویر پیش رو انجام می شود.

نور محیط برای عکاسی بسیار مهم است. سوژه شما باید در نور طبیعی مناسبی قرار گرفته باشد تا به وضوح دیده شود. اما گاهی عکاسی در شب انجام می شود که در اینصورت شاید بهترین گزینه استفاده از فلش دوربین باشد. اما اینطور نیست. پیشنهاد می کنیم از فلش گوشی برای نوردهی استفاده نکنید. چرا که با زدن فلش گوشی، تصویر شما تار دیده می شود و حالتی مصنوعی پیدا میکند. همچنین فلش زدن روبروی چشم ها باعث قرمزی چشم در عکس می شود. برای عکاسی در شب چند کار می توانید انجام دهید. اول به دنبال یک نور مصنوعی بگردید. دوم از نرم افزارهای مخصوص عکاسی در شب استفاده کنید. سوم از قابلیت گوشی خود استفاده کنید، این قابلیت می تواند HDR یا قابلیت دامنه دینامیک بالا باشد که سه تصویر با سه نور متفاوت به شما ارایه می دهد.


به جای زوم بر روی تصویری دور یا به آن نزدیکتر شوید و یا اگر امکان نزدیک شدن به سوژه نیست، عکس طبیعی بگیرید سپس آنرا برش(Crop) دهید. زوم کردن با گوشی فقط باعث گرفتن یک عکس غیرشفاف و تار می شود.


یک قانون عکاسی از قدیم وجود داشته که برای آموزش عکاسی بسیار کاربردی است و آن هم قانون یک سوم است. به این صورت که به جای قرار دادن سوژه در وسط کادر گوشی خود، آنرا در یک سوم از یک قسمت کادر قرار دهید. با این کار از ایستایی و بی روح بودن عکس می کاهید و بر پویایی و حرارت آن می افزایید. برخی گوشی های هوشمند این قابلیت را دارند که به شما مکان مناسب عکس را بر اساس قانون یک سوم نشان دهند. این قابلیت با نام Grid در دسترس است.


برخی از نرم افزارهای ویرایش عکس را دانلود کنید و از آنها برای گرفتن عکس بهتر بهره بگیرید. مثلا نرم افزار تایم لپس یا نرم افزارهایی که کیفیت عکس شمارا بهتر میکند.


نکته آخر اینکه گاهی لازم است دست از گرفتن عکس های کلیشه ای برداریم و کمی خلاقیت به خرج دهیم. لازم نیست حتما عکس های صاف و منظم بگیریم گاهی عکس های نامنظم و زاویه دار مفهوم زیباتری را منتقل می کنند. کافیست کمی خلاق باشیم.

انتخاب با شماست!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۴۹,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان
دانلود با اشتراک ویژه

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود