خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش ایجاد بوکه در عکاسی

gfxdownload.ir
5,242
0
ایجاد بوکه در عکاسی

آموزش تکنیک بوکه در عکاسی یا ایجاد بوکه در عکاسی،ایجاد بوکه Bokehمصنوعی در خانه خودتان
بوکه به ناحیه خارج از فوکوس یک عکس که معمولا توسط منابع نور و رنگ در پشت سوژه عکس ایجاد می شود اشاره می کند. این آموزش نشان می دهد چگونه بوکه عکاسی کنیم و گام به گام روند ایجاد بوکه مصنوعی را با استفاده از چراغ های کریسمس آموزش خواهد داد.این نکات ساده در زمانی که شما در محیط داخلی قرار دارید که فاقد منابع نور است برای ایجاد افکت بوکه در پس زمینه مفید می باشد. اضافه کردن بوکه مصنوعی می تواند یک افکت بسیار جالب و بصری برای عکس های شما ایجاد کند.
افکت بوکه چیست؟
بوکه اساسا افکتی مات و تار است. بسیاری از مردم آن را به عنوان قسمت هایی از عکس که فوکوس نیستند می دانند، که می تواند تحت تأثیر منابع نور و رنگ پشت سوژه قرار بگیرند.
این آموزش عکاسی بوکه، روند ایجاد بوکه مصنوعی را با استفاده از چراغ های کریسمس برای عکاسی داخلی نشان می دهد. این افکت مخصوصا برای گرفتن عکس از اشیاء کوچک بی جان و یا عکس حیوانات خانگی و مردم مفید است.

آنچه شما نیاز دارید
انتخاب لنز درست: برای بدست آوردن بالاترین کیفیت بوکه انتخاب لنز درست مهم است. توصیه می شود برای این آموزش از یک لنز با یک دیافراگم بسیار وسیع مانند f/1.8 یا f/1.4 استفاده کنید. من از لنز Nikkor 50mm f / 1.8 استفاده خواهم کرد. سایر لنزهای دیگر که می توانید استفاده کنید شما شامل Nikkor 50mm f/1.4, یا Canon's 50mm f/1.8 می باشد. اگر لنز شما f / 2 (دیافراگم) یا کوچکتر باشد، هنوز می توانید بوکه ایجاد کنید، اما اندازه و کیفیت بوکه آسیب می بیند.
چراغ کریسمس (هر رنگی قابل انجام خواهد بود)
سه پایه (اختیاری)
فلش + تجهیزات فلش (اختیاری)
آموزش تکنیک بوکه در عکاسی1

آموزش تکنیک بوکه در عکاسی2

گام 1
دوربین خود را برای عکاسی معمولی در محیط داخل تنظیم کنید. اما دیافراگم دوربین خود را به وسیع ترین حالت تنظیم کنید، ترجیحا f/1.8 یا f/1.4 (بسته به لنز شما).
برای این آموزش، من از Nikkor 50mm f / 1.8 استفاده خواهم کرد.
آموزش تکنیک بوکه در عکاسی3

گام 2 (اختیاری)
اگر نور و روشنایی محیط داخلی کافی باشد، لازم نیست از فلش استفاده کنید. اگر ناحیه ای که قصد دارید چراغ های خود را قرار دهید، سطوح بازتابنده ای دارد، شما همچنین می توانید فلش خود را به سمت پس زمینه هدایت کنید به طوری که انعکاس نور از سطوح بوکه ایجاد کند.
اگر فلاش نداشته باشید و نور شما ضعیف باشد، باید از سه پایه استفاده کنید و دوربین خود را به کمترین سرعت شاتر تنظیم کنید.
برای این آموزش ساخت بوکه نوری، من از دوربین نیکون SB-600 استفاده خواهم کرد.

گام 3
چراغ های کریسمس خود را تنظیم کنید. سعی کنید نور را به طور یکنواخت در پس زمینه ای که قصد استفاده از آن را دارید پخش کنید، یا آنها را به سلیقه خود قرار دهید. اگر نمی توانید راهی برای سرپا نگه داشتن چراغ های خود پیدا کنید، می توانید از یک قفسه کتاب ساده استفاده کنید و از گیره های بندی استفاده کنید تا چراغ ها را روی قفسه ها نصب کنید.
چراغ های کریسمس که من برای این آموزش استفاده کردم، به طور خودکار نورها را از سفید به آبی تغییر می دهد.
آموزش تکنیک بوکه در عکاسی4

گام 4
سوژه عکس خود را تنظیم کنید. اگر سوژه مورد نظر را حداقل چهار تا پنج فوت در مقابل چراغ کریسمس قرار بگیرد بهتر خواهد شد. هرچی سوژه در فاصله بیشتر قرار بگیرد بهتر است.
تصویراول نشان دهنده بوکه است که از فاصله 4-5 فوت (150 سانتی متر) و تصویر دوم با فاصله 1-2 فوت (60 سانتی متر) گرفته شده است.
البته اگر ترجیح می دهید بوکه کوچیکتر باشد تنظیم کردن فاصله به شما بستگی دارد.
آموزش تکنیک بوکه در عکاسی5

گام 5
اگر از یک لنز ثابت استفاده نمی کنید، لنز را تا آنجایی که می توانید زوم کنید. این شات با استفاده از دوربین نیکون با لنز زوم (55-200mm) در 95 میلیمتری (بیشترین زومی که در این فضا می تونم داشته باشم) گرفته شده است. اگر چه دیافراگم در f/4.5 تنظیم شده بود، اگر زوم نکرده بودم می توانستم افکت بوکه بهتری داشته باشم.
آموزش تکنیک بوکه در عکاسی6

گام 6
بر روی سوژه فوکوس کنید. سعی کنید به سوژه نزدیک بمانید، زیرا اگر بیش از حد از آن دور باشید، بوکه خراب می شود و کوچکتر نشان داده خواهد شد.
آموزش تکنیک بوکه در عکاسی7

گام 7
شاتر دوربین را آزاد کنید. شما یک عکس با بوکه مصنوعی از چراغ های کریسمس ایجاد کردید.
حجم فایل رایگان

انتخاب با شماست!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۴۹,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان
دانلود با اشتراک ویژه

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود