خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

مقایسه و بررسی بهترین لنز های 50 میلی متری

gfxdownload.ir
4,271
0
مقایسه و بررسی بهترین لنز های 50 میلی متری

مقایسه و بررسی بهترین لنز 50 میلی متری که ساخته شده است در این مقاله به بررسی سه لنز 50 میلی متری زیر می پردازیم
Canon RF 50mm f/1.2L
Versus Sigma Art 50mm f/1.4
canon EF 50mm f/1.2L
برای بسیاری از ما ، لنز 50 میلی متری اولین لنز مناسب است که تا به حال خریداری کرده‌ایم . ممکن است لنز کیت بهترین باشد اما هیچ چیز به اندازه یک لنز بزرگ با دیافراگم واید مناسب نیست. به لطف یک شرکت اجاره در انگلستان به نام Hire A Camera، توانستم لنز ۵۰ mm را که را که فکر می کنم بهترین است، امتحان و مقایسه کنم .
در این مقاله و در ویدیویی که در پایین ذکر می شود، سه لنز اولیه نسبتا محبوب 50 میلی متری را مقایسه می کنم. برای مدت طولانی ، لنز مورد علاقه من لنز آرت سیگما 50 میلی متری f/1.4 بوده‌است . لنزی که خریدم و اغلب از آن استفاده کرده ام. از نظر قیمت، با توجه به اپتیک فوق العاده شارپ و کیفیت بوکه آن، قیمت بسیار بالایی دارد.
این لنز بسیار بزرگ و سنگین است به خصوص وقتی با کانن قدیمی EF 50mm f/1.2L مقایسه می کنیم. همچنین به طور باور نکردنی در مقایسه با سیگما، حتی با دیافراگم عریض تر، کوچک و سبک تر است. من شخصا ً به داشتن تجهیزات سبک‌تر و کوچکتر اهمیت میدهم و به همین دلیل ، واقعا ًاز عکاسی با این لنز کانن لذت بردم. در نهایت ، لنز کانن RF 50mm f/1.2L را معرفی می کنیم. سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین از بین سه دوربین در حال مقایسه است و همچنین بیش‌ترین تعداد عناصر شیشه‌ای را دارد . نسخه RF mount تقریبا دو برابر اندازه و وزن از لنز EF قدیمی است که کاملا یک ترقی است، می باشد. قرار دادن لنزها در کنار یکدیگر به وضوح نشان می دهد که چقدر تفاوت بین این سه وجود دارد.
کیفیت تصویر
بوکه ، اولین موردی است که من می خواهم بین این لنزها مقایسه کنم. در گالری زیر ، شما می‌توانید سه تصویر را از هر لنز ببینید . با اینکه , تفاوت‌ها جزئی هستند , اما هنوز قابل‌ملاحظه است . لنز آرت سیگما، بوکه های دایره ای را در لبه های فریم تولید می کند. برخی افراد تصاویری را ترجیح می‌دهند که بوکه ای مانند شبرنگ را تولید نکنند و اگر برای شما مهم و ارزشمند باشد ، سیگما بهترین گزینه است. هر دو لنز کانن بوکه ایجاد می کنند که از نظر شکل و ظاهر بسیار شبیه است. از لنز قدیمی EF mount برای داشتن بوکه زیبا تقدیر شده است. مهم است که توجه داشته باشید هر دو لنز کانن دارای دیافراگم گسترده هستند، در استفاده در دنیای واقعی شما تفاوت قابل ملاحظه ای بین لنز f / 1.2 و f / 1.4 نمی بینید.
مقایسه و بررسی بهترین لنز های 50 میلی متری

در مقایسه دوم ، هر سه لنز واید را در یک محیط کنترل‌شده هدف قرار دادم. لنز EF mount به عنوان شارپ ترین لنز در f/1.2 شناخته نمی‌شود و به طور قابل‌توجهی نرم‌تر از دو لنز دیگر است . جزئیات اغلب بسیار ناشفاف هستند و تقریبا ً خارج از ناحیه فوکوس هستند . لنز سیگما یک نمایشگر درخشان است با جزئیات و شارپ و حتی قادر به ایجاد نتایج بسیار زیبا و شارپ است. این یکی از دلایلی است که چرا لنز آرت سیگما محبوبیت زیادی بدست‌آورده است . این یکی از اولین لنز های 50 میلی متری بود که قیمت نسبتا مقرون به صرفه ای داشت و نتایج فوق العاده ای را ارائه می داد. سپس لنز جدید RF mount 50mm از لنز کانن وجود دارد که باورنکردنی است. حتی در f/1.2 برخی از شارپ ترین نتایجی را که تا کنون دیده ام، ایجاد می کند. پیش از این شما مجبور بودید که تمام نتایج را تا حدود f / 5.6 متوقف کنید تا نتایج دقیق حاصل شود. این لنز RF جدید قطعا ً لنزی است که می‌تواند به درستی از فضای باز استفاده کرده و نتایج دقیقی تولید کند .

در نهایت، می خواستم ببینم این لنزها در سناریو های با نور کم چطور کار می کنند. در این شرایط ، بسیاری از لنزها اغلب کنتراست زیادی را از دست می‌دهند و نوری زننده و شدید می‌تواند حواس را پرت کند . لنز EF mount بدتر از آن سه بود و بیش‌ترین نور را ایجاد کرد و در مقابل کنتراست بسیار زیادی از دست داد . با این حال ، این می‌تواند برای برخی از عکاسان مشکل باشد ، اما در تجربه من ، بسیاری از عکاسان پرتره واقعا ً از این نقص‌ها به روش خلاقانه استفاده می‌کنند . لنز سیگما آرت در این محیط واقعا بسیار خوب عمل کرد و نه تنها کنتراست را بسیار خوب حفظ کرد، بلکه فلاش نور آن بهتر از لنز EF بود. لنز RF ، کنتراست بهتری نسبت به دو لنز دیگر داشت .

فوکوس خودکار
ناحیه ای است که برای مقایسه، به چند دلیل نیازمند مهارت است. من هر سه لنز را بر روی دوربین‌های عکاسی native مقایسه ‌کردم . لنز Sigma و EF 50mm هر دو فقط در Canon 5D Mark IV استفاده می شود. گفته می شود که عملکرد سیگما بسیار بهتر از EF 50mm از طریق viewfinder بود و این امر می تواند به این دلیل باشد که لنز EF mount بسیار قدیمی تر است. به نظر نمی‌رسید که لنز RF زمانی که شرایط نوری برای عکاسی کم است، هیچ مشکلی داشته باشد ، حتی زمانی که عکاسی واید بود ، من به ندرت فوکوس را از دست می‌دادم . در Mark IV ، هر دو لنز بارها فوکوس را از دست می‌دهند ، با این حال ، زمانی که به live view تغییر حالت دادم هر سه لنز به روش بسیار مشابهی عمل کردند . هر دو دوربین از یک سیستم فوکوس مشابه (یا غیر مشابه) از سنسور و live view استفاده می کنند، تجربه عکاسی تقریبا با هر سه لنز یکسان است.

سناریوهای عکاسی از دنیای واقعی
این سه لنز را با Anete که برای ما مدل‌سازی شده بود تست کردم و تلاش کردم تا بهترین را انتخاب کنم ، زیرا که هر لنز مزایای مخصوص به خود را دارد . کانن EF ۵۰ mm زمانی که به عملکرد فنی محض رسید ، بدترین بود ، اما واقعا ً از اندازه کوچک آن لذت بردم. همانطور که در بالا ذکر شد، من شخصا وزن و اندازه را ارزش گذاری می کنم، و این یک ویژگی عالی بود. این لنز همچنین تصاویری با کاراکترهای زیادی را تولید می کند. لنزی کاملا ً واید است ، اما برای بسیاری از عکاسان پرتره ، ممکن است مفید باشد .

5D Mark IV and EF 50mm f/1.2L

سیگما به راحتی در بین هر دو لنز کانن، هم از لحاظ اندازه و هم عملکرد، قرار گرفته است. مطمئنا این یک لنز f/1.2 نیست، اما صادقانه، تفاوت میان دیافراگم‌های موجود در شرایط دنیای واقعی در بهترین حالت حداقل است . لنزهای کانن پس‌زمینه‌های بسیار مات‌تری را ایجاد می‌کنند ، مگر اینکه شما دو تصویر را کنار هم قرار دهید، باز هم شک دارم که واقعا ً کسی متوجه شود. قیمت این لنز بزرگ‌ترین تفاوت است و فکر می‌کنم که لنز سیگما بیشترین ارزش برای هزینه کردن را دارد، همچنین هنوز ارزان تر از آن سه است و کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می دهد.

5D Mark IV and Sigma 50mm f/1.4 Art

سپس لنز RF mount 50mm وجود دارد و این بدون شک بهترین لنز از آن 3 مورد دیگر است. جزئیاتی که می‌تواند تولید کند باورنکردنی است . صراحتا می توانم بگویم هیچ لنزی مشابه این در بازار وجود ندارد. حتی در حالت واید ، وضوح بالای آن خیره‌کننده است و این موردی است که کانن آن را واقعا ً خوب انجام می‌دهد . آن‌ها ممکن است بهترین دوربین را در بازار تولید نکنند ، اما برخی از بهترین لنزها را تولید می‌کنند .

دلیل اصلی که تقلا می کردم برای انتخاب آن به عنوان برنده مقایسه، قیمت آن بود. از لحاظ فنی، بله این مطلقا بهترین است، با این حال، هزینه آن بسیار زیاد است. اگر پول برای شما مساله مهمی نیست و شما خواستار بهترین کیفیت باشید ، قطعا ًبدون شک بهترین گزینه در بازار است.
نظرات نهایی
اگر شما به دنبال بهترین لنز 50 میلی متری در بازار هستید، کانن RF 50mm f / 1.2L برای شما مناسب است. هیچ لنز دیگری وجود ندارد که بتواند نتایجی را که این لنز می تواند تولید کند، داشته باشد. با این وجود ، من هنوز فکر می‌کنم که لنز کانن EF mount جایی در بازار برای بسیاری از عکاسان پرتره دارد که نتایج زیبایی را ایجاد می کند. من شخصا ً فکر می‌کنم که در حال حاضر با لنزهای سیگما آرت کار کنم زیرا از نظر قیمتی مناسب تر از سه لنز دیگر است و به ارائه کیفیت تصویر فوق‌العاده ادامه می‌دهد.

تماشا و دانلود بررسی ویدیویی

حجم فایل 48 مگابایت
اگه این مطلب رایگان رو دوست داشتی برامون یه قهوه بخر! ☕😍
پرداخت آنلاین

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود