خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

10 نکته برای خرید کابل شارژر گوشی موبایل و تبلت

fahim
250
0
10 نکته برای خرید کابل شارژر گوشی موبایل و تبلت

چکیده : استرس ناشی از خرید یک کابل با کیفیت را از خود دور کنید چرا که در این مقاله نحوه خرید کابل شارژر مناسب برای انوع نیاز‌ها آورده شده است .خبر خوب این است که اتحادیه اروپا در تلاش است با کاهش زباله‌های الکترونیکی و انحصارات مارک‌ها، کابل شارژ type c را تا پایان سال ۲۰۲۴ عادی سازی کند.
استرس ناشی از خرید یک کابل با کیفیت را از خود دور کنید چرا که در این مقاله نحوه خرید کابل شارژر مناسب برای انوع نیاز‌ها آورده شده است .
خبر خوب این است که اتحادیه اروپا در تلاش است با کاهش زباله‌های الکترونیکی و انحصارات مارک‌ها، کابل شارژ type c را تا پایان سال ۲۰۲۴ عادی سازی کند. اگرچه کابل‌های USB ممکن است یکسان باشند، اما گزینه‌های زیادی وجود دارد که ممکن است برای شما پیچیده باشند. ما با هدف ساده سازی این مسائل، به شما کمک می‌کنیم تا کابل شارژر مناسب خود را با توجه به کیفیت، بودجه و عملکرد مناسب انتخاب کنید.

۱-سازگاری با دستگاه


بسیار خوب است که از کابل شارژر برای دستگاه های مختلف استفاده کنید، اما باید مطمئن شوید که کابل شما با دستگاه شما سازگار است. برای اطمینان از این موضوع، می‌توانید مشخصات دستگاه خود را بررسی کنید و در صورت نیاز با گوگل جستجو کنید. همچنین، یک گزینه خوب هم به شما معرفی می‌کنیم ، زمانی که چندین دستگاه با کانکتورهای مختلف دارید، استفاده از یک کابل ماژولاریا چند سوکته بسیار ایده ال است که با انواع مختلف دستگاه‌ها سازگاری دارد.

۲-قدرت شارژ کابل شارژ

۲-قدرت شارژ کابل شارژ


اگر قصد دارید از کابل شارژر خود برای شارژ دستگاه هایی مثل تلفن همراه یا لپ تاپ استفاده کنید، مطمئن شوید که این کابل قدرت کافی برای این کار را داراست. برای اطمینان از اینکه کابلی که انتخاب می‌کنید، قابلیت ارائه توان لازم را دارد، مشخصات دستگاه‌های خود را بررسی کنید. برای بیشتر دستگاه ها، 60 وات کافی است. در کابل های جدیتر از تکنولوژی Power Delivery (PD) استفاده می‌شود که شارژ سریع تری را تا 240 وات امکان پذیر می‌کند.

شارژ دستگاه های تلفن همراه

اگر چه مهم است که مطمئن شوید کابل شما قادر به ارائه توان لازم برای شارژ دستگاه شما است (یک کابل 30 واتی، لپ تاپی که به 65 وات نیاز دارد را با سرعت پایین تری شارژ می‌کند)، اما نیازی به نگرانی درباره داشتن کابل بسیار قوی نیست. یک کابل شارژر با قابلیت ارائه 100 وات توان، می‌تواند یک تلفن همراه را که فقط به 30 وات برای شارژ نیاز دارد، با سرعت بالایی شارژ کند بدون این که مشکلی ایجاد کند .

قدرت - دستگاه های قابل پشتیبانی

10 وات - تلفن های هوشمند ، هارد درایوها ، هدفون ها و لوازم جانبی کوچک

18 وات - تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، لوازم جانبی بزرگ تر

36 وات - تلفن های هوشمند آینده ، نوت بوک ها ، صفحه نمایش ها و هاب

60 وات - لپ تاپ ها ، نوت بوک های بزرگ تر، هاب ها ، ایستگاه های اتصال

100 الی 240 وات - لپ تاپ ها ، کامپیوترهای اداری ، کارت های گرافیک خارجی

دستگاه های مختلف، نیاز به توان (W) مختلفی برای شارژ دارند که تولید کنندگان تلفن همراه پروتکل شارژ خود را با استفاده از کابل های شارژ توسعه داده اند. این پروتکل ها شامل شارژ سریع کوالکام، مدیاتک پمپ اکسپرس، OPPO VOOC/Warp Charge (مجوز OnePlus به عنوان Dash Charge)، سوپر شارژ هواوی و شارژ سریع تطبیقی سامسونگ هستند. حتی اگر کابل شما از پروتکل‌های شارژ سفارشی پشتیبانی نمی‌کند، همچنان می‌تواند دستگاه شما را البته با سرعت کمتر شارژ کند .

۳-سرعت انتقال داده کابل شارژ


در اکثر موارد، کابل USB 2.0 به اندازه کافی سریع است. با این حال، کابل‌های USB با سرعت های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند و کابل های USB 3.0 با رنگ آبی متمایز هستند. در صورتی که به سرعت انتقال بالا برای انتقال داده های حجیمی مانند ویدئوهای 4K نیاز دارید، باید مطمئن شوید که از کابلی با درجه سرعت بالاتر استفاده می‌کنید. همچنین، اکثر کابل های داده مانند HDMI در حال حاضر با استفاده از USB جایگزین می‌شوند.

USB 2.0 سرعت High Speed و 180 مگابیت بر ثانیه
USB 3.0 سرعت SuperSpeed (SS) و 5 گیگابیت بر ثانیه
USB 3.1 سرعت SuperSpeed+ و 10 گیگابیت بر ثانیه
USB 3.2 سرعت SuperSpeed+ و 20 گیگابیت بر ثانیه

۴-طول استاندارد کابل شارژ


طول کابل یکی از نکات مهم در زمان خرید کابل شارژر است. برای اطمینان از پوشش نیازهای شما، کابلی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بلند باشد. یک کابل با طول 1.2 متر برای شارژ گوشی در شب و استفاده از روی میز کافی است. در صورتی که می‌دانید پریز برق شما دور است و یا نیاز به استفاده برای مدت زمان بیشتر دارید، ممکن است بخواهید از یک کابل با طول بیشتر یا یک شارژر، با سیم داخلی استفاده کنید.

۵-ماندگاری کابل شارژ

۵-ماندگاری کابل شارژ


استفاده از وسایل الکترونیکی ، کمترین آسیب را به کره زمین وارد می کند. بنابراین، برای انتخاب یک کابل USB با کیفیت بالا، بهتر است از مواد بادوام و ساختار محکمی استفاده شود. به دنبال کابل هایی باشید که با عناصر طراحی مانند braiding و محافظ‌های Bend ساخته شده اند تا با استفاده مکرر دچار مشکل نشوند .
ضخامت کابل نیز یک جنبه مهم است. سیم رسانای داخل کابل نیز باید به خوبی محافظت شود تا بتواند طول عمر کابل را افزایش دهد. کابل های ارزان اغلب از سیم های نازک استفاده می‌کنند که باعث خراب شدن آنها می‌شود. بهتر است از خرید کابل های بسیار نازک یا بسیار ارزان خودداری کرده و به جستجوی کابل با کیفیت بالاتر و اورجینال باشید.

۶-گارانتی کابل شارژ


در صورتی که قصد سرمایه گذاری در یک کالای با عمر طولانی دارید، بهتر است از محصولاتی با گارانتی یا ضمانت استفاده کنید. این روش به شما اطمینان می‌دهد که کالای با کیفیتی را خریداری کرده اید بنابراین پیشنهاد می کنیم با خرید کابل شارژر گوشی موبایل با گارانتی معتبربا خیال راحت از آن استفاده کنید .

۷-قیمت کابل شارژ


هنگام خرید کابل شارژ، ممکن است با قیمت های متفاوتی مواجه شوید. برای انتخاب بهترین کابل، باید ارزش های مورد نیاز خود را با قیمت آن مقایسه کنید. با این حال، بهتر است به کابل های ارزان و ضعیف اعتماد نکنید زیرا این کابل ها معمولاً خراب شده و کارایی آنها کاهش می‌یابد.
برای تعادل بین کیفیت و قیمت، به دنبال کابل با قابلیت اطمینان و قیمت مناسب باشید. به یاد داشته باشید که وسایل الکترونیکی با دوام، به سیاره ما هم کمک می‌کنند از جمله مواردی هم که باید در افزایش کیفیت شارژ توجه کرده آداپتور آن می‌باشد بنابراین بهتر است خرید کلگی شارژر موبایل را به صورت اورجینال انجام دهید تا در کنار کابل بهترین ویژگی را برای شما به همراه داشته باشد.

۸-اعتبار پایداری کابل شارژ


وسایل الکترونیکی دارای کربن زیادی هستند و می‌توانند باعث آسیب‌های زیست‌محیطی مانند جنگل‌زدایی و تولید زباله‌های الکترونیکی شوند. در این راستا، در هنگام خرید وسایل الکترونیکی، به برندهایی توجه کنید که از فلزات بازیافتی، پوشش پلاستیکی بازیافتی و بازیافت کربن استفاده می‌کنند و در پروژه های اثرات زیست محیطی و اجتماعی همکاری می‌کنند. به دنبال برندهایی باشید که عضو Greentech Alliance، Fairtrade Gold، Stannol یا سازمان های زیست محیطی مانند PUR Project باشند.

۹-گواهینامه ها و استانداردهای کابل شارژ


نشان‌های اعتماد می‌توانند به شما اعلام کنند که محصول شما ، کیفیت بالایی دارد. به عنوان مثال، نشان کوالکام ، شارژ سریع را تضمین می‌کند. همچنین، نماد بازیافت نیز نشانگر خوبی است، اما باید توجه داشت که این نشانگر به معنای بازیافت کامل محصول نیست. در ضمن، گواهینامه های CE، RoHS، Reach، FCC و WEEE نیز به عنوان نشانه‌های اعتماد خوب شناخته می‌شوند.

۹-گواهینامه ها و استانداردهای کابل شارژ

۱۰-بررسی ها و نظرات کاربران


آیا سایر افراد هم این محصول را تحسین می‌کنند؟ بررسی نظرات کاربران و مطالعه تجربیات آن‌ها می‌تواند به شما در انتخاب کابل شارژر مناسب کمک کند. با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید کابل شارژر مناسب را برای نیازهای خود و حفظ کره زمین پیدا کنید همچنین می‌توانید برای خرید لوازم جانبی موبایل از فروشگاه بابلو با پشتیبانی این شرکت جهت خرید با کیفیت محصولات آن ها به صورت اورجینال صحبت کرده تا بهترین کابل شارژر را تهیه کنید .

نتیجه گیری


با توجه به 10 نکته مهم بالا برای خرید کابل شارژر گوشی موبایل و تبلت، می‌توان نتیجه گیری کرد که انتخاب کابل شارژر مناسب بسیار مهم است و باید به عواملی مانند نوع کابل، طول آن، جنس ساختاری، قابلیت انعطاف پذیری، سرعت شارژ، نشانه های اعتماد، قیمت، نظرات کاربران و همچنین تأثیرات زیست محیطی توجه کرد. با رعایت این نکات، می‌توانید به راحتی کابل شارژر مناسب را برای گوشی موبایل و تبلت خود پیدا کنید که علاوه بر ارضای نیازهای شما، به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند.
همچنین در این مقاله فروشگاه بابلو را معرفی کردیم که یکی از فروشگاه های مطرح در توزیع و عرضه لوازم جانبی موبایل اورجینال در ایران می‌باشد که می‌تواند نیازهای شما را در جهت خرید کابل شارژر اورجینال برطرف کند .

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود