خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

چرا باید برای طراحی لوگوی حرفه ای هزینه کنید؟

fahim
403
0
چرا باید برای طراحی لوگوی حرفه ای هزینه کنید؟

یکی از عوامل تاثیرگذار در برندینگ و ایجاد هویت برای یک کسب و کار، طراحی لوگو است. در بازار رقابتی امروز، داشتن یک لوگو حرفه‌ای و در عین حال ماندگار، اهمیت زیادی دارد. یکی از نکاتی که در طراحی لوگوهای حرفه‌‌ای مورد اهمیت است، هزینه طراحی لوگو است. بسیاری از کسب و کارها در شروع کار اهمیت زیادی به طراحی لوگو نمی‌دهند و به استفاده از یک لوگوی معمولی و ارزان قیمت اکتفا می‌کنند. توجه داشته باشید لوگوی برند شما نشان دهنده‌ی اهداف و شخصیت برند شما است. بنابراین لازم است برای داشتن یک لوگوی زیبا و ماندگار، از طراحان حرفه‌ای و متخصصان این زمینه کمک بگیرید. در این مقاله به شما می‌گوییم یک طراح لوگو حرفه‌ای چه نکاتی را در طراحی لوگو شما در نظر می‌گیرد و قیمت طراحی لوگو به چه عواملی بستگی دارد.

چرا کسب و کار شما نیاز به طراحی لوگو حرفه ای دارد؟


هر کسب و کاری برای جذب و حفظ مشتریان، نیاز به یک نشان منحصر به فرد دارد تا افراد مختلف با دیدن آن، به سرعت به یاد کسب و کار یا خدمات آن برند بیفتند. در عمل، لوگو فراتر از یک نشان ساده است. لوگوی شما، همان تصویری خواهد بود که آن را روی تمام محصولات خود حک خواهید کرد و همچنین لازم است از آن در کاتالوگ محصولات، نمایشگاه‌های تجاری، وبسایت، شبکه‌های اجتماعی، بسته بندی محصولات، کارت بیزینس و هدایا و پوسترهای تبلیغاتی برند خود استفاده کنید.
لوگو یا آرم برند شما، در واقع تصویری است که مخاطبانتان با دیدن آن، شما را به یاد می‌آورند. یک لوگو برای یک برند، دقیقا مانند پوشش برای یک انسان است. اولین چیزی که در مواجهه با یک کسب و کار دیده می‌شود، لوگوی آن برند است. بسیاری از افراد که از قبل با خدمات شما آشنایی ندارند، با دیدن لوگوی شما برای اولین بار، در مورد میزان حرفه‌ای بودن کسب و کار شما قضاوت می‌کنند. بنابراین واضح است که چرا هر کسب و کار کوچک و بزرگی نیاز به طراحی لوگو حرفه‌ای دارد.

یک طراح لوگو حرفه ای چه ویژگی هایی را برای طراحی لوگو در نظر می گیرد؟


اصلی‌ترین سوالی که برای افراد که به دنبال آرم هستند، به وجود می‌آید این است که یک لوگو حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد و طراحان لوگو حرفه‌ای، چه نکاتی را برای طراحی لوگو در نظر می‌گیرند.


سادگی
یک لوگو حرفه‌ای باید در عین حال که معرف برند و نوع کسب و کار شما است، به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده باشد و پیچیدگی خاصی نداشته باشد. به خاطر سپردن لوگوهای ساده و زیبا برای مخاطبان بسیار آسان‌تر از به ذهن سپردن یک لوگو پیچیده است.
انعطاف پذیری
یک لوگو حرفه‌ای باید انعطاف پذیر باشد. همانطور که قبلا گفتیم، لوگو برند شما در مکان‌ها و اندازه‌های مختلفی استفاده خواهد شد. مثلا ممکن است نیاز داشته باشید لوگوی خود را در ابعاد بزرگ‌تر، برای چاپ روی یک بنر تبلیغاتی، استفاده کنید و گاهی ممکن است نیاز داشته باشید از ابعاد کوچک‌تر آن، برای نمایش در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید. لوگویی که یک طراح حرفه‌ای برای شما طراحی می‌کند، به شکلی است که اگر آن را در سایزهای کوچک هم استفاده کنید، اجزای آن باز هم به خوبی قابل تشخیص هستند و لوگوی شما به تصویری نامفهوم تبدیل نخواهد شد. بنابراین عموما در لوگوهایی که توسط طراحان حرفه‌ای طراحی شده‌اند، از المان‌های زیادی استفاده نشده است.
تناسب رنگ
یکی از موارد مهم دیگری که طراحان لوگو حرفه‌ای در طراحی‌های خود در نظر می‌گیرند، ترکیب رنگ استفاده شده در لوگو است. در لوگوها عموما از یک یا چند رنگ خاص استفاده می‌شود که بعدا این رنگ‌ها به عنوان رنگ سازمانی برند شما شناخته خواهند شد. اگر طراحی لوگوی برند خود را به یک طراح حرفه‌ای بسپارید، برای انتخاب ترکیب رنگ مناسب، با شما مشورت خواهد کرد و ایده‌های خود را نیز بیان خواهد کرد.
طراحان لوگو حرفه‌ای، رنگ‌هایی را برای برند شما در نظر می‌گیرند که متناسب با اهداف و زمینه کاری شما باشند. این طراحان پیش از انتخاب رنگ، سلیقه مشتریان شما در نظر می‌گیرند و با توجه به موضوع روان شناسی رنگ‌ها، مناسب‌ترین رنگ را برای لوگو شما انتخاب می‌کنند.
منحصر به فرد بودن
یک طراح لوگو حرفه‌ای، پیش از شروع طراحی، رقبای شما را بررسی می‌کند و لوگویی را برای شما طراحی می‌کند که نسبت به لوگوی رقبای تجاری شما متمایز باشد. زیرا شباهت لوگو شما با برندهای دیگر می‌تواند باعث شود مشتریان شما آن برند را به اشتباه دنبال کنند.
توازن و تقارن
در طراحی لوگو حرفه‌ای، علاوه بر اینکه طراح به موضوع زیبایی بصری توجه ویژه‌ای دارد، توازن و تقارن را نیز باید رعایت کند. این مورد می‌تواند به زیبایی لوگو کمک کند و در ماندگاری آن در ذهن مخاطبان نیز تاثیرگذار باشد.

چرا طراحی لوگو ارزان مناسب کسب و کارها نیست؟


همانطور که گفته شد، داشتن یک لوگو حرفه‌ای برای هر کسب و کاری اهمیت زیادی دارد. نشان برند شما نشان دهنده شخصیت و اهداف برند شماست. داشتن یک لوگو جذاب می‌تواند تاثیر زیادی در دیدگاه مخاطبانتان نسبت به برند شما داشته باشد و در ذهن آن‌ها ماندگار شود. همچنین یک نماد زیبا و متناسب با سلیقه مشتریان می‌تواند در جذب مشتریان بالقوه تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین لازم است در طراحی لوگو برندتان حتما از افراد حرفه‌ای و متخصص کمک بگیرید. حتما شما هم برندهای زیادی را دیده‌اید که هر چند وقت یکبار هزینه می‌کنند و لوگو جدیدی طراحی می‌کنند اما در نهایت باز هم از لوگو خود رضایت کافی را ندارند.
طبیعتا لوگوهایی که با هزینه‌های بسیار پایین برای شما طراحی می‌شوند، کیفیت کافی را نخواهند داشت و نمی‌توانند تمام نیازهای یک کسب و کار را برآورده کنند. بنابراین شما مجبور خواهید بود در ادامه راه، لوگو جدیدی طراحی کنید. برای این کار نه تنها باید مجددا هزینه بپردازید، بلکه ممکن است تعداد زیادی از مشتریان خود را که شما را با لوگو قبلی می‌شناختند، با تغییر لوگو از دست بدهید. لذا توجه داشته باشید که پرداخت هزینه برای طراحی لوگو حرفه‌ای نه تنها هزینه نیست، بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت برای برند شما است.

عوامل موثر بر هزینه طراحی لوگو



امروزه با توجه به اهمیتی که لوگو پیدا کرده است، همه برندهای تجاری به دنبال طراحی یک لوگو مانگار و گیرا هستند. طراحی حرفه‌ای کار چندان ساده‌ای نیست و طراحان زمان زیادی را صرف می‌کنند تا بتوانند بهترین لوگو را برای کسب و کار شما طراحی کنند. اما قیمت طراحی لوگو یک عدد ثابت و دقیق نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.
سابقه و پیش زمینه طراح
یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در قیمت طراحی لوگو، خود طراح است. این امر که هرچه طراح مورد نظر شما نمونه کارهای بیشتر و سابقه کار با برندها معتبرتری را داشته باشد، هزینه طراحی لوگو توسط او افزایش پیدا می‌کند، امری بدیهی است.
تعداد لوگوهای پیشنهادی
عموما برای طراحی لوگو، طراح با توجه به نوع کسب و کار شما، چند طرح را به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید درخواست مثلا سه طرح پیشنهادی را از طراح داشته باشید و شخص دیگری ممکن است بخواهد از بین 5 طرح پیشنهادی طراح، یکی را انتخاب کند. هرچه تعداد طرح‌های پیشنهادی طراح برای لوگو شما بیشتر باشد، هزینه‌ای که باید بابت طراحی لوگو خود پرداخت کنید نیز بیشتر خواهد.
نوع لوگو
لوگوها انواع مختلفی دارند. لوگوهای نوشتاری یا لوگوتایپ، لوگو‌های تصویری، لوگوهای ترکیبی و ... از انواع لوگو هستند که هر کدام دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. زمانی که شما طرح مورد نظر خود را به طراح پیشنهاد می‌دهید، او با توجه به نیازهای شما و بودجه‌ای که مشخص کرده‌اید، هر کدام از این سبک‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد.
زمان مورد نیاز برای طراحی لوگو
یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در طراحی لوگو، مدت زمانی است که طراح صرف کرده تا طرح دلخواه شما را خلق کند. بنابراین لوگوهایی که ساده‌تر هستند و زمان کمتری برای طراحی آن‌ها صرف شده است، هزینه پایین‌تری نسبت به لوگوهای پیچیده دارند.
دفعات ویرایش
طراحان بعد از طراحی لوگو، نسخه نهایی لوگو را برای شما ارسال می‌کنند. معمولا رایج است که طراحان تا سه بار نسخه اصلی را به درخواست شما تغییر دهند. این تغییرات، تغییراتی جزئی هستند و در این مرحله نمی‌توانید لوگو طراحی شده را به طور کل تغییر دهید. بهتر است نسخه اصلی لوگو را به دقت بررسی کنید و اگر نیاز به ویرایش بود، به طراح اطلاع دهید. هرچه تعداد ویرایش‌های لوگو افزایش پیدا کند، قیمت آن شده نیز افزایش خواهد یافت.
جمع بندی
طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین مواردی است که در شروع کسب و کار خود باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. لوگو برند شما نشان دهنده شخصیت و نوع کسب و کار شما خواهد بود. هر کسی که اولین بار با برند شما رو به رو شود، اولین چیزی که با آن برخورد می‌کند، لوگو برند شماست. بنابراین باید بتوانید در نگاه اول، توجه مخاطب را نسبت به کسب و کار خود جلب کنید. برای این منظور نیاز دارید یک لوگو حرفه‌ای داشته باشید.
در انجام هر کاری قطعا بهتر است از کمک افراد متخصص و با تجربه استفاده کنید تا نتیجه دلخواهتان را بگیرید. برای داشتن یک لوگو حرفه‌ای و جذاب هم بهتر است از کمک متخصصان این حوزه استفاده کنید. طراحان حرفه‌ای را می‌توانید در بهترین سایت طراحی لوگو پیدا کنید، نمونه کارها و سوابق کاری آن‌ها را بررسی کنید، با آن‌ها در ارتباط باشید و در نهایت پروژه خود را با خیال آسوده به یک متخصص بسپارید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود