خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

پترن فتوشاپ چیست؟

gfxdownload.ir
6,145
0
پترن فتوشاپ چیست و چگونه کار می کند؟

آیا می دانید پترن فتوشاپ چیست و چگونه کار می کند؟ اگر در زمینه کار با فتوشاپ فعالیت کرده باشید یقیناً با مقوله پترن فتوشاپ آشنا هستید. اما باز هم یادآوری این نکته که چگونه در هنگام استفاده از فتوشاپ می توانید یک پترن یا همان الگو را برای خود طراحی و ذخیره سازی کنید خالی از لطف نیست. به همین منظور ما در این بخش از مطلب خود تصمیم داریم تا شما را بیشتر با مبحث جنجالی ساخت پترن فتوشاپ و روش های استفاده از آن آشنا سازیم.

همان گونه که می دانید فتوشاپ یکی از محبوب ترین و کاربردیترین نرم افزارهای گرافیکی است که در میان طراحان و تمامی کسانی که سروکار بسیاری با گرافیک کامپیوتری دارند به عنوان یک ویرایشگر حرفه ای شناخته می شود. آنچه که از بسیاری کسب و کارهای مختلف نظیر گرافیست ها، شرکت های تبلیغاتی، عکاسان، طراحان سایت، طراحان نرم افزارها و... نقل قول است این است که با به کارگیری این نرم افزار می توان هرگونه تغییراتی را بر روی تصاویر ثبت شده خود ایجاد نمود. در این میان یکی از کاربردی ترین ابزارهای به کار رفته در آن الگو یا همان پترن فتوشاپ است. در یک تعریف بسیار ساده پترن های فتوشاپ به الگوهای از قبل آماده شده ای گفته می شود که با پسوند Pat در منوی بالای نرم افزار فتوشاپ نمایان می گردد. حقیقت می توان گفت این پنل یکی از رکن های اصلی در فتوشاپ و طرح تکرار شونده است که به آسانی در جایی که به آن نیاز داریم مورد استفاده واقع می گردد. بنابراین بایستی یک طراح یا کسی که روزانه با این نرم افزار سروکار دارد با تمامی جزئیات، آپشن ها و ابزارهای آن آشنا باشد.

روش ایجاد و استفاده از پترن فتوشاپ چیست؟


مرحله اول: اگر شما هم یکی از طراحان و استفاده کنندگان از نرم افزار گرافیکی فتوشاپ هستید حتماً تاکنون از ابزار کاربردی پترن فتوشاپ برای ایجاد بک‌گراندها و یا استایل بخشیدن به تصاویر مختلف استفاده کرده اید. یقیناً به وضوح می دانید که این پنل به صورت کاملاً پیش فرض در مسیر نصب نرم افزار فتوشاپ وجود دارد و زمانی مورد استفاده واقع می شود که شما به عنوان یک طراح بخواهید یک الگوی تصویری را که مد نظرتان است بر روی یک لایه مشخص پیاده کنید. فقط کافی است این برنامه گرافیکی را بر روی کامپیوترهای خانگی خود نصب و پترن برای فتوشاپ را از مسیر layer گزینه مورد نظر خود را یعنی همان layer style پیدا کنید تا منوی مربوط به آن باز شود.
روش ایجاد پترن فتوشاپ و استفاده از آن به این طریق است که ابتدا بایستی طرح ابتدایی را در سایز و اندازه کوچکی که از لحاظ ارتفاع، سایز و اندازه با یکدیگر تناسب دارند طراحی کرد. پس از اینکه تصویر مورد نظر ایجاد شد می توان آن را در نرم افزار گرافیکی فتوشاپ باز نمود. پس از آن در منوی بالای نوار به مسیر Define Pattern رفته و گزینه Edit را فعال کرد. در واقع باید به مثابه شکل زیر عمل نمود:

ایجاد و استفاده از پترن فتوشاپ

مرحله دوم:
بایستی بدانید که در این مرحله هر چیزی که در نرم افزار گرافیکی فتوشاپ باشد به عنوان پترن یا همان الگوی از پیش تعریف شده فتوشاپی شناسایی می شود. نیازی نیست که شکل و طرح مورد نظر شما در طی مراحل متمادی تکرار شود. چرا که این ابزار خود به تنهایی قادر خواهد بود تکرار آن را انجام دهد. بنابراین کافی است پس از تعیین طرح و الگو بر روی پنجره پترن، گزینه define pattern فعال گردد.

define pattern فتوشاپ

بر اساس تصاویر ثبت شده، پس از آنکه بر روی پنجره مورد نظر کلیک نمودید می توانید نام مناسبی برای پترن ساخته شده خود انتخاب و سپس گزینه ok را فعال کنید. به این ترتیب پترن شما ساخته می شود.

شیوه استفاده از پترن فتوشاپ چیست؟


همان گونه که در مطالب فوق هم به آن اشاره شد پترن فتوشاپ دقیقاً همان الگو یا فایل هایی هستند که با علامت اختصاری pat در منوی موجود در نرم افزار فتوشاپ به صورت از پیش تعریف شده و تکرار شونده وجود دارد. برای مشاهده آسان این برنامه تنها کافی است در ابتدا نرم افزار گرافیکی فتوشاپ را باز نموده و سپس آن را از مسیر layer مشاهده کنید.

شیوه استفاده از پترن فتوشاپ pattern overlay

حال که مطابق تصویر مراحل مربوطه را طی نمودید می توانید بر روی پنجره باز شده بر روی گزینه pattern کنید. این اقدام شما موجب می گردد تا تمامی پترن های فتوشاپ موجود در مجموعه برایتان نمایان گردد. همچنین می توانید با فعال کردن گزینه Opacity تعداد پترن ها را کم و یا زیاد کنید. نکته قابل توجه و مهم در این مرحله این است که برای اینکه تمامی تغییراتی که در هر مرحله اعمال می کنید به صورت لحظه ای مشاهده کنید حتماً پس از وارد شدن در نرم افزار گزینه Preview را فعال کنید.

pattern overaly فتوشاپ

حال با کلیک بر روی ok پترن مورد نیاز و مورد علاقه خود انتخاب و به ثبت نهایی برسانید.

ساخت پترن جدید در فتوشاپ


امروزه کاربرد و محبوبیت نرم افزار گرافیکی فتوشاپ در میان عکاسان و طراحان گرافیکی بسیار بیشتر از سایر مشاغل و صنعت های دیگر است. به همین منظور این دسته از طراحان همواره در پی ساخت پترن فتوشاپ جدید برای ویرایش عکس ها و همچنین پرینت های طراحی شده هستند. زیرا امکاناتی که این پنل در اختیار کاربران خود قرار می دهد موجب می گردد تا به واسطه آن اقدامات حیرت انگیز و منحصر به فردی را در برنامه طراحی فتوشاپ تجربه کنند. همان گونه از قبل هم گفته شد پترن های بسیاری به عنوان پیش فرض در این نرم افزار نصب شده اند. اما بسیاری از کاربران می خواهند مدل های متنوع و زیباتری را از اینترنت دانلود کنند. سؤال اینجا است که چگونه می توان نسبت به ساخت پترن جدید در فتوشاپ اقدام کرد؟ برای اضافه کردن الگوهای جدید به نمونه های پیش فرض می توان نسبت به دانلود پترن برای فتوشاپ اقدام نمود. به این ترتیب می توان ابتدا مدل های مورد علاقه را زیر همین مطلب به صورت کاملاً رایگان از جی اف ایکس دانلود دریافت نمود و به افزودن آن ها اقدام کرد.
پس از آن بر روی منوی نرم افزار طراحی فتوشاپ، گزینه مربوط به Load Patterns را فعال کنید. به این طریق می توانید از پنجره باز شده که برای خود فعال نموده اید تمامی پترن هایی که از قبل دانلود نموده اید را انتخاب و به پترن های پیش فرض اضافه نمایید. یکی از مزیت های بارز ساخت پترن فتوشاپ جدید و افزودن آن به الگوهای پیش فرض این است که در بسیاری مواقع الگوهای پیش فرض فتوشاپ توانایی راضی کردن طراحان و یا سایر کاربران را ندارند. به این ترتیب است که شما به عنوان یک کاربر حرفه ای می توانید تنها با گذشت چند دقیقه الگوی مورد علاقه یا سفارشی خود را به منظور ایجاد خطوط اسکن، رابط ها، ویرایشگر ماهر تصاویر، عکس و... ایجاد کنید.

نحوه دانلود پترن فتوشاپ و اضافه کردن آن

نحوه دانلود پترن برای فتوشاپ و اضافه کردن آن


در یک بیان بسیار ساده پترن فتوشاپ به طرح یا الگوی از پیش تعریف شده ای گفته می شود که در نرم افزار گرافیکی محبوب و پرکاربرد فتوشاپ به صورت زیاد تکرار شود. غالباً فرمت فایل های مربوط به این نوع پنل Pat می باشد و از مدل های متنوع آن می توان در پس زمینه انواع طرح های گرافیکی استفاده کرد. برای استفاده از آن ها تنها کافی است که مسلط به اجرای برنامه فتوشاپ بود و بتوان آن را بر روی سیستم کامپیوتر خود پیاده نمود. سپس تعداد کپی شدن یک طرح مربوط به پترن را انتخاب کرد تا تصویر برای برنامه موجود ساخته شود. در ادامه مطلب شیوه دانلود پترن برای فتوشاپ را برایتان توضیح خواهیم داد:
• ابتدا فایل مورد نظر را به صورت کاملاً رایگان از جی اف ایکس دانلود در پایان این مطلب دانلود کنید
• سپس فایلی را که دانلود نمودید از حالت فشردگی خارج و آن را بر روی سیستم پیاده سازی کنید
• حال نوبت به آن است که به مسیر C:\Program Files\Adobe\Photoshop\Presets که همان بخش نصب فتوشاپ است رفته و تمامی فایل های پترن را کپی نمایید
• سپس وارد نرم افزار فتوشاپ خود که از قبل نصب کرده اید شوید و در آنجا ابزار یا پنجره Paint Bucket Tool را فعال کنید
• حال از نوار افقی بالای تصویر خود بر روی گزینه pattern کلیک کنید
• کنار لیست پترن های تعریف شده علامتی وجود دارد که بایستی روی آن کلیک نمایید
• گزینه مربوط به تنظیمات آن را فعال و روی دکمه Load Pattern کلیک نمایید
• حال وقت آن است که به لیست از قبل تعریف و باز شده خود برگشته و پترن های مورد علاقه تان را انتخاب نمایید. به این ترتیب است که می توانید یک الگوی مورد دلخواه را دانلود و به لیست الگوهای از پیش تعریف و تکرار شده تان در نرم افزار فتوشاپ اضافه نمایید.

پترن فتوشاپ می تواند با چند نموده رنگی سروکار داشته باشد؟


از عمده ترین سؤالاتی که این روزها ذهن بسیاری از طراحان و کسانی که روزانه با نرم افزار طراحی فتوشاپ سروکار دارند را به خود مشغول نموده این است که پترن های فتوشاپ می توانند با چند نمونه رنگی سروکار داشته باشند؟ در ادامه برخی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد:
• نمونه رنگی RGB
• نمونه رنگی LAB
• نمونه رنگی CMYK
• نمونه رنگی سیاه و سفید
• نمونه رنگی Bitmap
• نمونه رنگی Duotone

دانلود رایگان پترن فتوشاپ

دانلود رایگان پترن فتوشاپ در جی اف ایکس دانلود


هم اکنون پترن های مختلفی را برای شما از سایت های مبدا خریداری کردیم،که در زیر می توانید نمونه عکس های آن ها را مشاده نمایید و با لینک مستقیم به صورت کاملا رایگان از جی اف ایکس دانلود دریافت نمایید.این پترن های فتوشاپ با فرمت PAT و JPG با کیفیت بالا برای شما تهیه شده که می توانید طبق توضیحات بالا از آن ها در فتوشاپ استفاده نمایید و به طراحی های خود جلوه خاص ببخشید.توجه داشته باشید که با دریافت اشتراک از وب سایت ما می توانید به هزاران سورس گرافیکی دیگر نیز دسترسی داشته باشید و بدون محدودیت فایل ها و طرح های مختلف فتوشاپ به همراه آموزش های متنوع ادیت عکس و فیلم را دانلود نمایید.پس همین الان در وب سایت عضو شوید ! و از امکانات نامحدود سایت استفاده نمایید.

نمونه پترن های رایگان فتوشاپ به صورت زیر می باشد :

پترن رایگان فتوشاپ

دانلود پترن فتوشاپ رایگان


پسورد فایل :
www.gfxdownload.ir


اگر این مقاله در مورد پترن های فتوشاپ به همراه دانلود رایگان آن ها را دوست داشتید حتما نظر خود را زیر همین پست برای ما ارسال نمایید.
حجم فایل 36 مگابایت
اگه این مطلب رایگان رو دوست داشتی برامون یه قهوه بخر! ☕😍
پرداخت آنلاین

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود