خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

فوتیج چیست؟ چه کاربردی دارد و معرفی انواع فوتیج

gfxdownload.ir
18,825
2
فوتیج چیست؟

معرفی فوتیج و انواع آن در جی اف ایکس دانلود


استفاده از ابزارها و یا فایل های آماده مختلف در برنامه هایی چون افترافکت، پریمیر و یا فتوشاپ، می تواند علاوه بر افزایش سرعت کار شما، باعث جذابیت و حرفه ای تر شدن محتوای تولید شده نیز شود. این فایل ها که به صورت کاملا لایه باز طراحی شده اند، این امکان را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید جلوه های جدیدی را به پروژه های ویدئویی خود اضافه کنید. انواع مختلفی از این ابزارها وجود دارد که شامل انواع فوتیج، پروژه آماده و... می شود که هرکدام بسته به نیاز و نوع کاری که انجام می دهید، می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

فوتیج چیست و چه کاربردی دارد؟


یکی از مواردی که در برنامه های مختلف بسیار از آن استفاده می شود، فوتیج می باشد. این ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید پروژه های خود را جذاب تر و حرفه ای تر از قبل طراحی کنید و یا با تغییر برخی از ویژگی های فایل خود، افکت های ویژه و جذابی را به آن بیافزاید. اما در اصل این فوتیج چیست و چه کاربردی دارد و تفاوت آن با پروژه های آماده در چیست؟ در اصل فوتیج ها به فایل های خام ویدیویی گفته میشود که توسط دوربین های فیلم برداری و یا مداربسته و... ذخیره شده است، اما هیچگونه جلوه ویژه ای در آنها صورت نگرفته است. این فایل ها به شما کمک می کند تا بتوانید در حین طراحی پروژه خود، بتوانید از انواع بک گراندها و... استفاده کنید و یا از آنها در تولید محتوای جدید استفاده کنید، این موضوع را حتما توجه کنید که این نوع فایل ها با فایل هایی چون کلیپ های آماده متفاوت است.

کلیپ آماده چیست؟

کلیپ آماده چیست؟


یکی از مواردی که همیشه امکان دارد در هنگام دانلود فوتیج و یا کلیپ آماده اشتباها از آنها استفاده کنید، روش کاربردی این دو ابزار می باشد. در اصل کلیپ های آماده با نرم افزارهای کامپیوتری ساخته شده است و در آنها افکت ها و طرح های مختلف پیاده سازی شده است که می تواند بسیار جذاب و حرفه ای باشد. اما این فایل ها به هیچ عنوان به عنوان فوتیج شناخته نمی شوند.

اما چرا استفاده از فوتیج ها ضروری است؟


حتما تاکنون بلاها و یا اتفاق های طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان و یا مشکلات از این قبیل را در اخبار زیاد مشاهده کرده اید، آیا امکان نداشته اگر به دنبال تولید محتوای ویدیویی هستید به این نوع فایل ها نیازمند باشید/ حال اگر پاسخ شما بله است، باید بدانید که در اصل فایل های خامی چون فوتیج ها برای رفع اینگونه نیازها ساخته شده است و می تواند سبب راحتی کار شما در تولید یک فایل شود. توجه کنید که شما برای ساخت یک فایل ویدئویی نیازمند یک پس زمینه بسیار حرفه ای هستید که خوب فوتیج ها می توانند آن را برای شما فراهم کنند.
البته این موضوع را درنظر داشته باشید که به دلیل متنوع بودن فوتیج ها، آنها دارای دسته بندی های مختلفی می باشند که هرکدام در محیطی مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال فوتیج های آماتوری برای ساخت مستندهای طبیعی بسیار مورد استفاده می گیرد و انواع فوتیج ها به شرح ذیل می باشد:
1.      استوک فوتیج
2.      موشن گرافیک فوتیج
3.      آلفا فوتیج
4.      کروماکی فوتیج
5.      فوتیج Overlay
دسته بندی کرد که هرکدام در محیط کاری خود استفاده می شود، به عنوان مثال فوتیج های موشن گرافیک را می توانید در محیط هایی استفاده کنید که نیازمند تولید انیمیشن های دوبعدی هستید، اما در ادامه به بررسی هر کدام از این فوتیج ها خواهیم پرداخت.

استوک فوتیج چیست؟


این نوع فایل ها توسط افراد مختلف با دوربین های معمولی و یا گاها حرفه ای طراحی شده است و هدف آنها استفاده کاربران از این فایل ها می باشد. به عنوان مثال اگر شما در حال ساخت یک فیلم در محیط شهری هستید، نیازمند یک تکه فیلم کامل از نمای شهر هستید که با استفاده از این نوع فوتیج ها می توانید آن را در فیلم خود پیاده سازی کنید.

موشن گرافیک فوتیج چیست؟


در اصل اگر به استوک فوتیج ها دقت کنید، می توانید مشاهده کنید که این فیلم ها از محیط های واقعی گرفته شده است و به صورت واقعی می باشد، اما در کنار این فوتیج ها، مدلی به نام موشن گرافیک فوتیج نیز قرار دارد که به کمک نرم افزارهای گرافیکی طراحی شده است. به عنوان مثال برای ساخت این فایل ها می توانید از برنامه هایی چون افترافکت و سینما فوردی استفاده کنید. این فوتیج ها در اصل به منظور ایجاد جلوه های ویژه جذاب بر روی یک فایل ویدئویی طراحی شده است و برخی از آنها بسیار حرفه ای و واقع گرایانه است، مثلا می توان از فوتیج های جذاب این رده، به عنوان پورتال ها، افکت های آتش و... اشاره کرد.

فوتیج کروماکی آلفا چیست؟

آلفا فوتیج چیست و چه کاربردی دارد؟


یکی از انواع فوتیج ها که در تولید فیلم های سینمایی و جلوه های ویژه کاربرد بسیاری دارد آلفا فوتیج می باشد. این ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید با سرعت بسیار زیادی یک فایل را از پس زمینه خود جدا کنید و یا به کمک این فوتیج ها که به صورت transparent هستند، بتوانید فایل خود را به عنوان پس زمینه به آن اضافه کنید. در اصل این فایل ها دو تکه هستند و می توانید بخش پس زمینه را از آنها حذف کنید و آبجکت های ویدیویی خود را به آن اضافه کنید. مدل های مختلفی از این نوع فوتیج ها وجود دارد که شامل انواع افکت های انفجار و آتش، طوفان، باران، رشد گیاهان و... می شود که می تواند زیبایی فایل های ویدئویی را دو چندان کند.

فوتیج کروماکی چیست؟


یکی از انواع فوتیج ها که در بسیاری از پروژه های ویدئویی از آن استفاده می شود، فوتیج های کروماکی می باشد. در این نوع فوتیج ها کاراکتر شما در یک محیطی که به نام پرده سبز مشهور است، قرار گرفته می شود و کارهایی که باید را انجام می دهد و بعد از آن می توان این فیلم ها و فایل ها را به راحتی از تصویر سبز به کمک جلوه های ویژه جدا کرده و در محیط هایی که مورد نظر شماست استفاده کنید. این نوع پروژه ها بسیار جذاب هستند و سعی می شود از این نوع فوتیج ها بیشتر با فوتیج های آلفا استفاده شود، زیرا این نوع فوتیج ها به دلیل داشتن قابلیت اضافه شدن راحت تر افکت های نمایشی، می تواند سرعت کار شما را تا حدود زیادی در تولید فیلم های مختلف ویدئویی تسریع ببخشد.

فوتیج چیست و چه کاربردی دارد

فوتیج overlay چیست؟


برخی از فوتیج ها، همانند فوتیج های آلفا هستند و پس زمینه ای کاملا مشکلی دارند، اما هدف از طراحی این مدل از فایل ها، بیشتر برای ساخت افکت های نوری می باشد. این نوع فوتیج ها را می توانید در انواع فلرهای نوری مشاهده کنید که با تنظیمات ساده ای چون قابلیت Blend Mode که در بیشتر برنامه های گرافیکی وجود دارد، بسته به نوع و نیاز خود تغییر دهید. بیشتر از این افکت ها برای خلق نورهای مصنوعی در یک فایل ویدئویی استفاده می شود که می تواند جذابیت های ویدئویی را تا حدود زیادی افزایش دهد و زیبایی کار شما را دو چندان کند.

فوتیج ها بیشتر در چه برنامه های استفاده میشود؟


استفاده از فوتیج ها در بیشتر برنامه های گرافیکی قابل استفاده است، اما این نوع فایل ها بیشتر برای نرم افزارهایی چون ادوبی پریمیر و یا ادوبی افتر افکت ساخته می شود. البته اگر به صورت حرفه ای بر روی تولید فیلم کار می کنید، برنامه هایی چون سینما فوردی نیز وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید افکت های مختلف را استفاده و یا خلق کنید و از آنها در پروژه های دیگر خود استفاده کنید. به بیان ساده تر هر نوع نرم افزاری که نیازمند داشتن فایل های گرافیکی و یا جلوه های ویژه دارد، می تواند از این نوع فوتیج ها، استفاده کند. این فایل ها بدون نیاز به افزونه هستند و باعث می شوند که شما برنامه سبک تری را بر روی سیستم در اختیار داشته باشید و نیازمند خرید افزونه های تخصصی و گران قیمت در این نرم افزارها نباشید. سایت جی اف ایکس دانلود به عنوان یکی از مراجع فایل ها و آموزش های ویدئویی با گردآوری مجموعه بی نظیر از این فایل ها برای شما امکان دانلود انواع فایل های فوتیج را فراهم کرده است.

از کجا فوتیج دانلود کنم؟

از کجا فوتیج دانلود کنید؟


سایت جی اف ایکس دانلود که به عنوان یکی از مراجع بسیار بزرگ، ویدئویی شناخته میشود، با داشتن پایگاه داده بزرگ خود که هر روزه نیز گسترده تر می شود، می تواند انواع افکت ها و فوتیج های بسیار جذاب را برای شما فراهم کند و شما می توانید با دانلود این فایل ها، از آنها در پروژه های خود استفاده کنید. با استفاده از فوتیج های موجود در سایت جی اف ایکس دانلود که جدیدترین و حرفه ای ترین فوتیج ها می باشند، می توانید خیال طراحی جلوه های ویژه و یا نورپردازی را برای خود راحت کنید و با سرعت بیشتر محتواهای باکیفیتی طراحی کنید. همچنین این سایت علاوه بر داشتن انواع مختلفی از فوتیج ها، پروژه های آماده بسیاری نیز برای برنامه هایی چون افترافکت و یا پریمیر را نیز در اختیار شما قرار داده است و به سادگی می توانید از آنها استفاده کنید.برای دانلود فوتیج در سایت ما از لینک داده شده اقدام نمایید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود

نظرات

  1. User Avatar
    عضو سايت
    • Baruchel
    • ( 10 دی 1400 )
    • 1
    کامل و دقیق
    ممنون بابت مقاله بسیار زیباتون 👌
  2. User Avatar
    ميهمان
    • کفاش
    • ( 21 اردیبهشت 1400 )
    • 1
    سلام خیلی مممنون بابت مقاله جامعتون...