خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

تدوین فیلم چیست؟

gfxdownload.ir
6,649
0
تدوین فیلم چیست ؟ تدوینگر کیست ؟

تدوین فیلم چیست ؟


هدف بیشتر تدوین گران فیلم، ایجاد یک محصول تمام عیار بدون اثری از دستکاری در آن است به همین دلیل تدوین فیلم معمولا "هنر نامرئی" خوانده می شود. در واقع، اثر انگشت تدوینگر در سرتاسر فیلم نهایی قرار دارد و تدوین فیلم جزو مهمترین قسمت های کل فرایند هستند. اگرچه بازیگران و سینماگران نقش اصلی را در تولید فیلم های موجود بازی می کنند، اما وظیفه تدوین گر فیلم است که باید این فیلم را به هم بپیوندد تا داستانی را ایجاد کند.

تدوین فیلم شامل هر تغییری در فیلم اصلی است که پس از تولید و متوقف شدن فیلمبرداری واقعی ادامه می یابد. جنبه های دیگر فرایند پس از تولید شامل ویرایش و میکس صدا، جلوه های ایجاد شده در رایانه و ایجاد موسیقی متن است. کار ویراستار فیلم این است که تصاویر مختلفی را به صحنه ها و صحنه ها را به یک فیلم نهایی بپیوندد. آنها معمولاً با کارگردان همکاری نزدیکی دارند که دیدگاه آن ها را برای این فیلم بفهمند تا تلاش همه افراد دست اندر کار فیلم، به خوبی بدرخشد.
پیش از ظهور ویرایش دیجیتال، ویرایشگران فیلم به معنای واقعی کلمه فیلم را قطع می کردند و آن را دوباره به هم می چسباندند؛ یعنی نوارهای طولانی فیلم را برش می داند و به نوارهای دیگر می چسباند تا رول فیلم ایجاد شود. امروزه تمام این کارها بر روی رایانه انجام می شود و آماتورها دسترسی بیشتری به امکانات ویرایش فیلم دارند.
تدوین فیلم یکی از جالب ترین و پر ارزش ترین قسمت های ساخت فیلم بلند یا فیلم کوتاه است. بخشی که داستان ها با هم جمع می شوند و تصمیم گیری در مورد اینکه که کدام صحنه های فیلم برداری شده باید استفاده شوند، نحوه قرارگیری آنها در کنار هم و نحوه استفاده از صدا، تفاوت زیادی در فیلم شما ایجاد خواهد کرد.روش تدوین فیلم یک کار خلاقانه است مثل نوشتن شعر و داستان. در نوشتن، مراحل خلاقانه نوشتن، نوشتن مجدد، نوشتن مجدد و نوشتن مجدد است. پروسه تدوین فیلم نیز دیدن فیلم، دیدن مجدد، دیدن مجدد و دیدن مجدد است.

تدوین فیلم حرفه ای در جی اف ایکس دانلود

تدوین فیلم حرفه ای


تدوین فیلم که شامل میکس و مونتاژ است یک علم حرفه ای است و باید آن را به صورت اصولی فرا گرفت و یاد گرفتن تکنیک ها عامل مهمی در حرفه ای شدن یک تدوینگر است که به هیچ عنوان نباید از آن غافل شد.نوآوری و خلاقیت در کار تدوین فیلم بسیار اهمیت دارد و استفاده از کلیپ های آماده و یا تقلید از سبک های از پیش ساخته شده باعث افت کیفیت کار شما می شود. در صورت نادیده گرفتن این موضوع، مشتریان دید منفی نسبت به کار شما پیدا خواهند کرد. مثلا فرض کنید مشتری شما بعد دیدن فیلمی که شما تدوین کردید نمونه شبیه آن را در جایی دیگر ببینید و این باعث می شود شما را یک تدوینگر حرفه ای به شمار نیاورد.
یک تدوین فیلم حرفه ای نیازمند تمرین فراوان و همچنین بالا بردن دانش و مهارت است. بسیاری از تدوینگران تنها فیلم های ویدئویی را ویرایش نمی کنند بلکه تا حدی با جلوه های صوتی، رنگی و جلوه های بصری کار می کنند، این بدان معنی است که داشتن مهارت در همه زمینه های فیلمسازی باعث حرفه ای شدن در امر تدوین می گردد. یک تدوینگر حرفه ای دانش و اطلاعات خود را تنها به چند اصطلاح و نرم افزار تدوین محدود نمی کند بلکه یادگیری مهارت های فیلم برداری و کارگردانی در پیشرفت کار یک تدوینگر بسیار کارآمد خواهد بود. در کار تدوین کنترل زمان برای تحویل به موقع کار نقش مهمی دارد.به طور کلی توانایی های لازم برای یک تدوین فیلم حرفه ای شامل موارد زیر است:
• سرعت بالا در انجام کار و توانایی زمانبندی
• یک رایانه با سیستم سخت افزاری قوی
• توانایی داستان سازی و پردازش آن
• احاطه کامل بر انواع نرم افزارهای تدوینگری
• مهارت گزینش پلان های قابل استفاده و حذف قسمت های اضافی

تدوین فیلم عروسی

تدوین فیلم عروسی


فیلم مراسم عروسی برای عروس و داماد اهمیت زیادی دارد چرا که این لحظات خاطره انگیز دیگر تکرار نمی شوند و تنها فیلم است که برای همیشه این لحظه ها را ثبت می کند تا با هر بار نگاه کردن به فیلم آن خاطرات زنده شوند. برای تدوین فیلم عروسی باید این را در نظر داشته باشید که فیلم قرار است سال ها و سال ها دیده شوند و به نوعی معرف خوبی برای تدوینگر خواهند بود پس هر چقدر در مونتاژ فیلم دقت به خرج دهید بیشتر بهتر شناخته خواهید کرد.
نکاتی که در تدوین فیلم عروسی باید در نظر داشته باشید شامل موارد زیر است:

•کلیپ ها را به روشی که بهترین داستان را نشان می دهد، مرتب کنید


در حقیقت اصلا توصیه نمی شود که همه کلیپ ها را به ترتیب نشان دهید. شما باید کلیپ ها را به جذاب ترین روش ممکن کنار هم قرار دهید. طوری که بیننده در عین پیوستگی فیلم، همه صحنه ها برایش جذاب و پرمعنا باشد. با توجه به حجم زیاد ویدئو و کلیپ ها حتما قبل از شروع به تدوین ساختار و ترتیب کلی تدوین را مشخص کنید که دچار آشفتگی نشوید

•انتخاب آهنگ مناسب


آهنگی که بر روی قسمتهای مختلف فیلم گذاشته می شود بسیار مهم است و در کنار تصویر می تواند حس های مختلف مربوط به لحظات را به بهترین شکل به مخاطب القا کند.

•حذف قسمت های نامناسب


در فیلم عروسی آنچه که اهمیت دارد این است که هیچ قسمتی از فیلم اضافی و دارای بخش های نامناسب نباشد. هر قسمتی که بودن آن ها نه خاطره انگیز است و نه لزومی به قرار دادن آن در فیلم می باشد، باید حذف شوند.

•استفاده درست از افکت ها و فیلترها


افکت و فیلتر از عملگرهای پرکاربرد و بسیار مهم در تدوین است که در فیلم عروسی نقش آن بیش از پیش نمایان می شود. استفاده‌ی به اندازه و به جا از افکت اهمیت زیادی دارد.

•انعطاف پذیری در ایجاد تنوع و اعمال خواسته مشتریان


حتما سلایق و نظرات مشتری خود را مد نظر قرار دهید و قبل از شروع کار با آن ها مشورت کنید. استفاده از نظرات مشتریان باعث تنوع کار می شود و رضایت بیشتر مشتری را به دنبال دارد.
نرم افزارهای متعددی جهت تدوین فیلم وجود دارند که در زیر به معرفی دو نرم افزار معروف و مهم در این زمینه می پردازیم:

تدوین فیلم با افتر افکت

تدوین فیلم با افتر افکت (Adobe After Effects)


افتر افکت یک نرم افزار همه کار است! در واقع از افتر افکت استفاده های مختلفی می شود که به تناسب نیاز می توان کلیپ های دو بعدی و سه بعدی را در آن طراحی نمود. مثلا انیمیشن سازان می توانند برای کارکترهای دو بعدی از آن بهره ببرند و تدوینگران فیلم نیز برای ویرایش نهایی.از افتر افکت برای ساخت انیمیشن، جلوه های بصری و آهنگسازی تصاویر متحرک استفاده می شود. این نرم افزار در مرحله پس از تولید استفاده می شود و صدها جلوه دارد که می توان از آنها برای تغییر در جلوه‌ی تصاویر استفاده کرد و به شما این امکان می دهد که لایه هایی از فیلم و تصاویر را در همان صحنه ترکیب کنید.افتر افکت از ابزارهای متنوعی برای تغییر رسانه های مورد استفاده در یک پروژه استفاده می کند. به منظور تبدیل تصاویر و فیلم های خود می توانید از حرکت، پیچ و تاب، چرخش و موارد بسیار دیگر در افتر افکت استفاده کنید. پنل تایم لاین (timeline) در افتر افکت به شما امکان می دهد که محتویات را به صورت عمودی در بالای یکدیگر قرار دهید و با لایه های بالا و پایین تعامل داشته باشید.با همه‌ی این تفاسیر، هنگامی که نوبت به ویرایش چند کلیپ ویدیویی، ترکیب آنها و اضافه کردن موسیقی متن و افکت های صوتی می رسد، افتر افکت انتخاب مناسبی نیست و برای تدوین اولیه فیلم بهتر است از نرم افزارهای دیگری استفاده گردد و در مراحل بعدی تدوین می توان از افترافکت استفاده نمود،همچنین می توان برای صرفه جویی در وقت از پروژه های آماده افتر افکت جی اف ایکس دانلود نیز استفاده کرد.

تدوین فیلم با پریمیر (Adobe Premiere)


ادوب پریمیر یک نرم افزار جامع تدوین فیلم است که به طور گسترده برای ویرایش ویدیو در سیستم عامل های مک یا ویندوز استفاده می شود.پروژه پریمیر برای ویرایش فیلم ها، تبلیغات، تلویزیون و ویدیوهای های آنلاین کاربرد دارد. برنامه ‌ی پریمیر می تواند برای کلیه‌ی کارهای رایج تدوین ویدیو که برای تولید با کیفیت لازم است، استفاده شود.
هنگام تدوین فیلم با پریمیر، ویدیوهای مختلف و تصاویر ثابت را می توان با هم میکس و مونتاژ نمود. همچنین می توان به راحتی عناوین را به فیلم ها اضافه نمود و فیلترها را می توان در کنار سایر جلوه ها استفاده کرد. برنامه‌ی پریمیر تقریبا از هر فرمتی جهت وارد کردن و ویرایش آن پشتیبانی می کند. همچنین می توان با فرمت های خروجی دلخواه ویدیو را با هر کیفیتی ذخیره نمود.نرم افزار پریمر از تنظیمات و ابزارهای زیادی برخوردار است و می توان نسبت به ویرایش هر قسمتی از فیلم و عکس با جلوه های زیبا و جذاب اقدام کرد. همچنین پریمیر رابط کاربری خوبی دارد و استفاده از آن نسبتا آسان است بنابراین تدوین گران مبتدی تا حرفه ای می توانند از آن استفاده نمایند.
به طور خلاصه نرم افزار های شرکت Adobe همانند یک پکیج یکدیگر را تکمیل می کنند و برای یک تدوین فیلم حرفه ای لازم است که از سه نرم افزار فتوشاپ، افتر افکت و پریمیر به طور هم زمان برای ساخت پروژه خود استفاده نمود. ویژگی این نرم افزارها جابه جایی راحت و هماهنگی بسیار عالی بین آن هاست.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود