خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

کاربرد فوتوشاپ در عکاسی

gfxdownload.ir
2,404
0
کاربرد فوتوشاپ در عکاسی

کاربرد فتوشاپ در عکاسی
هنر عکاسی یک هنر گسترده و محبوب در میان اقشار جامعه است. در دنیای دیجیتال امروز، تصاویر نقش مهمی را در بخش های مختلف در زندگی ما ایفا می کنند. همچنین امروزه با پیشرفت گوشی های تلفن همراه علاقه به هنر عکاسی نیز افزایش یافته است. اکثر کاربران تلفن های همراه به دنبال گرفتن عکس های هر چه با کیفیت تر و زیباتر هستند.
اما نکته اینجاست که عکاسی که کار حرفه ای می کند و حتی کسانی که با دوربین گوشی خود به عکاسی روزمره می پردازند، به دنبال متفاوت سازی عکس های خود برای هرچه بهتر دیده شدن هستند. عکاسان حرفه ای برای رقابت با همکاران خود و عکاسان آماتور برای بهتر دیده شدن عکس های خود در فضای مجازی، از روش های مختلفی برای با بالا بردن کیفیت تصاویر استفاده می کنند.
برای دست یابی به این منظور، راه های مختلفی از جمله استفاده از نرم افزار های ویرایش تصویر وجود دارد. یکی از نرم افزارهای محبوب و حرفه ای در این زمینه فتوشاپ است. امروزه کاربرد فتوشاپ در عکاسی بر کسی پوشیده نیست. اکثر کسانی که به عکاسی علاقه مندند، حداقل یک بار از فتوشاپ برای ویرایش عکس های خود استفاده کرده اند.


نرم افزار فتوشاپ با داشتن امکانات و ابزارهای مختلف ویرایش تصویر، کار را برای متفاوت سازی تصاویر راحت کرده است. همچنین ابزار های گرافیکی که در فتوشاپ تعبیه شده است باعث شده حرفه ای ها هم از آن بسیار بهره بگیرند.اما به طور دقیق فتوشاپ در عکاسی چه کاربردی دارد؟چگونه می توان از فتوشاپ برای بهبود کیفیت تصاویر بهره گرفت؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، این نوشتار را دنبال کنید.

روتوش عکس با فتوشاپ
اگر از دوربین های حرفه ای و با کیفیت برای عکاسی استفاده کنید، خواهید دید که تمامی اجزای یک منظره، چهره یا هر سوژه ای به وضوح در عکس دیده می شود. حالا اگر این جز یک خال گوشتی یا جوش و کک و مک و یا چین و چروک در چهره یک فرد باشد، بهتر است با فتوشاپ براحتی آنها را اصلاح کنید. در اینجا فتوشاپ به کمک کسانی می آید که در آتلیه های عکاسی کار فیلمبرداری و عکاسی مجالس را انجام می دهند. با فتوشاپ می توانید هر گونه نقصی را که در تصویر خود مشاهده می کنید، اصلاح کنید تا تصویر زیباتری داشته باشید.
کاربرد فتوشاپ در عکاسی


بهبود کیفیت و وضوح تصویر
گاهی به دلیل پایین بودن کیفیت دوربین عکاسی، عکس هایی که می گیریم کیفیت لازم را ندارند. حتی گاهی عکس های قدیمی و تاریخی بسیاری داریم که یا وضوح چندانی در آنها مشاهده نمی شود و یا سیاه و سفید هستند. فتوشاپ به شما کمک می کند تا وضوح تصاویر خود را بالا برده و کیفیت آنها را بهتر کنید. حتی می توانید با بازی با رنگ ها در فتوشاپ به عکس های خاکستری رنگ اضافه کنید.
بهبود کیفیت و وضوح تصویر فتوشاپ

ساخت تصاویر خلاقانه برای تبلیغات و طراحی لوگو
امروزه تبلیغات حرف اول را برای افزایش فروش یک محصول می زند. با فراگیر شده رسانه ها و شبکه های مجازی، وجود تصاویر خلاقانه باعث جذب مخاطب و افزایش فروش می گردد. همچنین در تهیه بنرها و پوسترهای تبلیغاتی فتوشاپ نقش مهمی را می تواند ایفا کند. با کمی خلاقیت و آشنایی با بخش های تبلیغاتی با فتوشاپ به راحتی می توان تصاویر حرفه ای و جذابی طراحی نمود که مخاطب را جذب نماید. برای تهیه کارت های ویزیت و تراکت ها نیز فتوشاپ کمک بزرگی به شما خواهد کرد. با فتوشاپ به راحتی می توان لوگو و آرم یک برند را طرحی نمود که حتی می تواند راهی برای کسب درآمد باشد.
کاربرد فوتوشاپ در عکاسی

طراحی تصویر برای مجلات، نشریات و کتاب ها
حتی با وجود رسانه ها و شبکه های مجازی، باز هم نمی توان نقش کتاب ها و مجلات را در زندگی امروز نادیده گرفت. علاقه مندان به کتاب و مجله هنوز هم فراوانند. مجلاتی که در زمینه مد و فشن کار می کنند پیگیرکنندگان بسیاری دارند. بسیاری از تصاویری که در این مجلات به چشم می خورد، محصول ویرایش با نرم افزارهای مشابه فتوشاپ و همچنین خود فتوشاپ هستند. زیرا برای این مجلات طراحی تصاویر با کیفیت و خلاقانه برای رقابت با همکاران خود بسیار مهم است.
طراحی تصویر برای مجلات، نشریات و کتاب ها فتوشاپ

تغییرات کلی بر روی تصویر
با فتوشاپ می توانید اندازه عکس خود را تغییر دهید، نور و کنتراست آن را کم و زیاد کنید، عکس های رنگی را سیاه و سفید و یا برعکس کنید، به تصویر خود زاویه بدهید، به تصاویر خود افکت اضافه نمایید، چند تصویر را برش داده یا باهم ترکیب کنید، پس زمینه تصویر خود را تغییر دهید و بسیاری کارهای مختلف که یک تصویر را می تواند تا حد بسیار زیادی عوض کند. با فتوشاپ می توانید قسمت هایی از تصویر را که نمی پسندید حذف کرده و تصاویر دیگری به آن اضافه نمایید. همچنین می توانید با طراحی تصاویر خلاقانه و پشت سر هم قرار دادن آنها برخی گیف ها را درست کنید.
تغییرات کلی بر روی تصویر در فتوشاپ

با توجه به مطالبی که گفته شد، مشاهده می کنید که فتوشاپ در عکاسی مانند یک راه حل ساده برای مساله ای پیچیده است، زیرا وقتی تصویری را مشاهده می کنیم که شاید دارای نواقصی باشد این طور به نظر می رسد که راهی برای تغییرش نیست، اما فتوشاپ در اینجا به کمک عکاس آمده و تصویر را به دلخواه او بهبود می بخشد.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود