خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

تبدیل فرمت psd به وکتور

gfxdownload.ir
29,494
6
تبدیل فرمت psd به وکتور

در این مقاله سعی داریم تا یاد بگیریم ، چگونه می توان فایل های psd را به فرمت گرافیکی وکتور تبدیل کرد ، کمی راجع به فایل های وکتور و رستر صحبت خواهیم کرد . در ادامه خواهیم آموخت چگونه می توان فایل های psd را فرمت وکتور رساند و در انتها خواهیم گفت چکونه می توان تصاویر را با فرمت وکتور ایجاد کرد . در ادامه با این مقاله با ما همراه باشید .

چگونه می توان فرمت psd را به فرمت وکتور تبدیل کرد ؟



به فایل های psd ایجاد شده به وسیله فتوشاپ در اصطلاح تصاویر bitmap و یا raster گفته می شود .
اساسا این فایل ها به وسیله شبکه ای از پیکسل های رنگی به دست می آیند .
هدف از ایجاد این فایل ها می تواند دلایل کاملا مختلفی باشد به عنوان مثال در حرفه های مختلف از این فرمت برای اهدافی مثل طراحی لوگو ها و flyer ها در سایز های متفاوت و کارت ها مورد استفاده قرار می گیرند .
در این مدل از پروژه ها ، کار کردن با گرافیک های وکتور بسیار کارآمد تر است . شما می توانید از نرم افزار های بسیاری برای تبدیل فرمت psd به فرمت وکتور بهره ببرید ، از جمله شناخته شده ترین این نرم افزار ها می توان به دو نرم افزار adobe illustrator و adobe photoshop اشاره کرد .

گرافیک های رستر و وکتور



گرافیک های raster و bitmap به طور عمده برای تصاویر و عکس ها مورد استفاده قرار می گیرند . این دو دسته بیان گر آشکاری از تصاویری هستند که اساسا به وسیله شبکه ای از پیکسل های رنگی ایجاد شده اند .
فایل های psd ایجاد شده در adobe photoshop نمونه مناسبی از گرافیک های رستر می باشند . البته فایل های رایج مثل BMP ، JPEG و یا PNG نیز نمونه بارزی از گرافیک رستر می باشند .
برای تعریف معنای مناسبی از فایل های وکتور باید گفت : تصاویر وکتور تعریف کننده رابطه ریاضی میان خطوط ، منحنس ها و نقاط در یک تصویر می باشند .
از فرمت های رایج وکتور می توان به فایل های AI در illustrator یا فایل های SVG و فایل های EPS درadobe اشاره کرد .

تبدیل فرمت psd به وکتور



یکی از راه هایی که به وسیله آن می توان فایل های فتوشاپی را تبدیل به فایل های وکتور گرافیک کرد ، این است که به سادگی لایه ها را به وسیله خود فتوشاپ به فرمت SVG و یا هر فرمت وکتور گرافیک دیگر تبدیل کنید .
معملا فرمت های PSD از چندین لایه تشکیل شده اند ، پس طبیعتا شما می بایست تا هر کدام از این لایه ها را به صورت تک تک و جداگانه به فرمت گرافیکی وکتور تبدیل کنید یا این که می توانید به راحتی تمامی لایه ها را به یک لایه تبدیل کنید و سپس لایه پایانی را تبدیل کنید و یا گاهی تنها نیاز است تا تعداد محدودی از لایه ها را به فرمت گرافیکی وکتور برسانیم .
برای تبدیل لایه ها به فرمت گرافیکی وکتور تنها کافی است تا روند زیر ررا طی کنید :
1 – ابتدا لایه مورد نظر را انتخاب کنید .
2 – سپس بر روی آن کلیک راست کنید .
3 – حال گزینه EXPORT AS را انتخاب کنید .
4 – در انتها از میان گزینه های نمایش داده شده گزینه SVG OPTION را انتخاب کنید .

از ویژگی های فرمت SVG می توان به این نکته اشاره کرد که SVG فرمتی متن محور می باشد که شباهت بسیاری به HTML دارد که برای ویرایش صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد .
اگر به خوبی با این فرمت آشنایی داشته باشید می توانید آنها را در نرم افزار های TEXT EDITING باز کنید تا در آنجا تغیراتی بر روی رنگ ها ، خطوط و دیگر ویژگی های تصویر ایجاد کنید .

ایجاد تصاویر در قالب وکتور



فرض کنید که در حال کار بر روی یک تصویر در حالت رستر هستید به عنوان مثال یک عکس . معقول ترین پیشنهادی که رایج ترین روش کار نیز می باشد این است که شما عزیزان ابتدا تمامی ویرایش های مورد نظر خود را برای این تصویر در فتوشاپ یا نرم افزار های مشابه بر روی این تصویر اعمال کنید و در انتها و در صورتی که نیاز است آن تصویر را به گرافیک وکتور تبدیل کنید .
اما از سوی دیگر اگر شما شروع به ایجاد و طراحی یک تصویر به وسیله ابزار های طراحی دیجیتال از ابتدا و بن پروژه کرده اید ، بهتر است تا پروژه خود را در فرمت و قالب وکتور ایجاد کرده و پیش ببرید و از ابزار رایج در این فرمت بهره ببرید . این اقدام زمانی را که برای CONVERT ( تبدیل کردن ) پروژه به فرمت وکتور را صرف می شود ، ذخیره خواهد کرد .
بنا بر این اگر پروژه ای را از ابتدا و مقدمه شروع می کنید بهتر است تا تمامی روند پروژه را در قالب و فرمت وکتور به پیش برید اما اگر در پروژه را از ابتدا و بن شروع نمی کنید ، مطمئنا بهتر است تا پروژه را به طور معمول به پیش ببرید و در پایان و زمانی که تمامی تغیر های مورد نیاز را اعمال کردید ، نتیجه را به فرمت وکتور تبدیل کنید .
علاوه بر ILLUSTRATOR شما می توانید از Corel Draw و Inkspace نیز برای کار کردن با تصاویر وکتور بهره ببرید .
اگر برای طراحی فایل های وکتور وقت کافی ندارید شما می توانید برای دانلود وکتور و فایل های گرافیکی وکتور به وب سایت جی اف ایکس دانلود سر بزنید و فایل های مورد نظر خود را دانلود نمایید.

آموزش تصویری تبدیل psd به وکتور

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود

نظرات

  1. User Avatar
    ميهمان
    • mmsh
    • ( 09 آبان 1402 )
    • 0
    سپاسگذارم خیلی مفید بود و به کارم اومد
  2. User Avatar
    ميهمان
    • مهمان مینا
    • ( 16 اردیبهشت 1402 )
    • 0
    سلام ممنون از آموزشتون. من این راه رو که میرم فایل ای پی اس رو میندازم توی برنامه ایلستریتور ولی باز نمیکنه میگه یه مشکل ناشناخته هست. یا اینکه میندازه داخل برنامه اما همش ارور میده که برنامه رو باید ببندم یا نشونش نمیده کلا. فایلم هم سنگین نیست تعداد لایه هاش کمه. میشه لطفا راهنمایی بفرمایید؟
  3. User Avatar
    مدير کل
    • fahim
    • ( 19 فروردین 1399 )
    • 1
    نقل قول: اریان
    سلام خسته نباشید یه سوالی داشتم من داخل فتوشاپ یه فایل psd درست کردم که شامل 4 لایه هست که شمال دو تا عکس png و 2 تا متن هست من میخوام اینو با ایلستریتور باز کنم و سیو کنم با پسوند Ai آیا اینجوری کل اون 4 لایه به وکتور تبدیل میشه یا روش خاصی داره؟


    سلام در فتوشاپ مسیر زیر را طی کنید
    file-export-path to illustrator
    www.Gfxdownload.ir
  4. User Avatar
    ميهمان
    • اریان
    • ( 13 فروردین 1399 )
    • 0
    سلام خسته نباشید یه سوالی داشتم من داخل فتوشاپ یه فایل psd درست کردم که شامل 4 لایه هست که شمال دو تا عکس png و 2 تا متن هست من میخوام اینو با ایلستریتور باز کنم و سیو کنم با پسوند Ai آیا اینجوری کل اون 4 لایه به وکتور تبدیل میشه یا روش خاصی داره؟
  5. User Avatar
    مدير کل
    • fahim
    • ( 11 اسفند 1398 )
    • 0
    نقل قول: مهمان مریم
    تبدیل فرمت psd به وکتور


    سلام ممکنه ورژن فتوشاپ شما قدیمی باشه یا از ورژن دیگه ای دارین استفاده می کنین
    اگر طبق آموزش تصویری پیش برین نباد مشکلی باشه
    www.Gfxdownload.ir
  6. User Avatar
    ميهمان
    • مهمان مریم
    • ( 11 اسفند 1398 )
    • 0
    سلام ممنون بابت فیلم اموزشی .سوال داشتم تو این کلیپ تبدیل فایل لایه باز فتوشاپ به وکتور تو ایلاستریتور من طبق اموزشتون رفتم جلو ولی موقع سیو فایل در فتوشاپ با پسوند eps برای من گزینه include vector data غیر فعاله و نمیتونم طبق دستور کلیپ اجرا کنم چرا ؟