خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

مقایسه لایت روم و فتوشاپ

gfxdownload.ir
1,689
0
مقایسه لایت روم و فتوشاپ

لایت روم در مقابل فتوشاپ: تفاوت آنها در چیست؟
لایت روم در مقابل فتوشاپ - یک بحث طولانی در دنیای عکاسی. یکی از بزرگترین سؤالات فلسفی تا به امروز در دنیای عکاسی دیجیتال است.
به طور حتم این پرسش پیش خواهد آمد، زمانی که هر دو نرم‌افزار برای ویرایش تصاویر شما طراحی شده‌اند، چه چیزی در مورد آن‌ها وجود دارد که آن‌ها را اینقدر متفاوت می‌سازد؟
ده ها سال است که نرم افزار فتوشاپ استانداردی برای ویرایش و دستکاری تصویر بوده است و لایت روم کمی بیش از یک دهه با ما همراه بوده است.
لایت روم بیشتر برای تنظیمات محدود مناسب است. و فتوشاپ برای ویرایش های بسیار دقیق و پیچیده مناسب تر است.
فتوشاپ حتی اصطلاحات خاص خودش را دارد که ناشی از استفاده بیش از حد آن توسط عکاسان آماتور و حرفه ای است.
فتوشاپ و لایت روم دوتا از بزرگ‌ترین برنامه‌های ویرایش عکس هستند که می‌توانید به عنوان یک عکاس از آن استفاده کنید . در نگاه اول ، هر دو به نظر می رسد که همان برنامه پایه ویرایش تصویر را پوشش می دهند. اگرچه هر دو برای ویرایش عکس ها مفید هستند ، اما آنها ویرایش را به روش های بسیار متفاوتی انجام می دهند.

فتوشاپ
فتوشاپ یک اتاق تاریک دیجیتال که مجموعه ای از تنظیمات و تغییرات دقیق در انواع تصاویر می باشد.
این یک استاندارد برای کلیه عکاسان ، آماتور یا طرفداران این نرم افزار ، در سراسر جهان است. . با توجه به گنجاندن و سازگاری Adobe Bridge و Adobe Camera Raw ، از همیشه گسترده تر شده است.
اگر صحنه خود را به فرمت raw ضبط کردید ، اولین ناحیه از فتوشاپ که با آن روبرو خواهید شد ، Camera Raw pop-up است. دلیل این امر این است که فتوشاپ به تنهایی نمی تواند تصاویر raw را پردازش کند. داده های تصویر raw فقط داده هستند ، بنابراین برای اجرای آن به یکی از دو برنامه نیاز دارند (لایت روم).
Camera Raw اجازه می دهد تا هر ابعاد یک تصویر را بهینه و تنظیم کنید. از تصحیح تراز رنگ سفید تا تصحیح لنز.
در حال حاضر , شامل ویژگی‌هایی است که یکبار برای فتوشاپ ذخیره می‌شوند . لایه‌های تنظیم و ابزار برس (Adobe’s Magic Healing Brush) دو ویژگی از این ویژگی‌ها هستند .
بعد از عبور از پنل تنظیمات ، تصویر در فتوشاپ باز می‌شود . این جایی است که شما به هر شکلی که می‌توانید روی تصویر خود کار کنید . شما تنها می‌توانید در یک زمان فقط روی یک تصویر کار کنید ، و یکی از آن‌ها را مشاهده کنید مگر اینکه از Adobe Bridge استفاده کنید.
این برنامه به شما امکان می دهد تا تصاویر خود را در پوشه ها قرار دهید و متا دیتا (metadata ) را به آنها اضافه کنید. thumbnails ها جستجو و انتخاب را آسان تر می کنند.
مزایا و معایب فتوشاپ
فتوشاپ ابزاری عالی و در عین حال پیچیده است. می تواند تنظیمات محدود مکانی را اعمال کند اما کار بر روی تصاویر کامپوزیت بزرگ را ترجیح می دهد.
لایه‌ها و ماسک‌ها به شما اجازه می‌دهند که نواحی خاص و یا آبجکت های خاصی را در یک تصویر بردارید . سپس می‌توانید این مناطق را همان طور که می‌خواهید تغییر دهید ، به عنوان مثال ، کنتراست را تغییر دهید .
ویرایش‌های سنگین‌تر در فتوشاپ انجام می‌شوند . با این حال ، اگر تنها به تنظیمات محدود و کوچک نیاز دارید ، می‌توانید از ترکیب Bridge و Camera RAW فاصله بگیرید .
همزمان فقط می‌توانید بر روی یک تصویر کار کنید . کپی و پیست کردن تنظیمات اعمال‌شده به یک عکس به دیگری آسان نیست .
اکشن های فتوشاپ ممکن است تا حدی کارها رو خودکار کنند . آنها نیاز به برنامه نویسی دارند تا در هنگام استفاده ضبط شوند. انجام کارهای ساده می تواند پیچیده تر شود.
مقایسه لایت روم و فتوشاپ

لایت روم
لایت روم را می توان اصطلاحا برادر کوچکتر و سریعتر فتوشاپ دانست. بر خلاف فتوشاپ ، برای درک نیاز به مدرک مهندسی دیجیتال نیست.
یک نرم‌افزار ویرایش عکس عالی است که در حال حاضر یک پردازنده فایل‌های raw دارد . شما تصاویر خود را وارد می‌کنید و آماده اید که نتایج عالی بدست آورید .
پس از وارد کردن , شما این فرصت را دارید که کلمات کلیدی را به هر تصویر اضافه کنید که برای مدیریت تصویر عالی است . این کار جستجو برای آن عکس‌ها را آسان می‌کند.
شما می‌توانید تصاویر را به صورت دستی ایجاد و اضافه کنید . یا یک فرآیند پوشه هوشمند، تصاویر را از طریق کلمات کلیدی یا پرچم های رنگی اضافه و پیدا می کند.
اگر Adobe Bridge ، Adobe Photoshop و Camera Raw را در یک کیسه قرار دهید ، آن را تکان دهید و یک نسخه ساده تر را بیرون بیاورید ، Adobe Lightroom را دریافت می کنید.
مزایا  و معایب لایت روم

مزایا و معایب لایت روم
استفاده از لایت روم نه تنها آسان تر بلکه قابل دسترسی تر است و ویرایش تصاویر را تقریبا سرگرم کننده می کند. مطمئناً ، تمام عناصر گرافیکی را در اختیار شما قرار نمی دهد ، اما اگر به آنها احتیاج ندارید ، برای شما مزاحمتی ایجاد نخواهد کرد.
تفاوت های موجود در لایت روم در این است که می توانید تصاویر خود را در فیس بوک یا فلیکر به اشتراک بگذارید. کلمات کلیدی و متا دیتاها از آنها پیروی می کنند ، هر کجا که باشند.
اضافه کردن ماژول ها اغلب نادیده گرفته می شود. كتابخانه همه تصاویر خود را با هم جمع می كند که به شما امکان ویرایش می دهد.
می‌توانید ببینید که اکثر تصاویر شما با استفاده از ماژول map گرفته شده‌اند . GPS که اکثر دوربین های مدرن دارند به موقعیت مکانی دقیق اشاره می کند.
لایت روم تمام ابزارهای ویرایش برای ایجاد کامپوزیت را ندارد . اما می‌تواند لکه‌ها ی پوستی را برای ویرایش کامل فشن ، ادیت کند .
نسخه های جدیدتر به شما امکان می دهند تا در ایجاد تصاویر HDR کار کنید. این کمک خواهد کرد که تصاویر خود را در یک پانورامای فوق العاده بچسبانید.
نتیجه گیری
95٪ کار من از طریق لایت روم است. وارد کردن تصاویر آسان است و از راه های مختلفی قابل انجام است. من حتی می توانم کلمات کلیدی را در طول این فرآیند اضافه کنم.
متا دیتا ها به صورت خودکار اضافه می شود. پیش نمایش های هوشمند خود را ایجاد می کنند تا بعدا امکان ویرایش سریع فراهم شود.
کتابخانه، تصاویر من را در بر می‌گیرد . من از پوشه‌های هوشمند استفاده می‌کنم که بر روی کلمات کلیدی و پرچم‌ها کار می‌کنند . راهی آسان برای گلچین کردن تصاویر من.
Auto-advance با اضافه کردن کلیدهای شماره دار به من اجازه می دهد تا بهترین تصاویر را پرچم گذاری و ستاره گذاری کنم.
پیدا کردن آن‌ها آسان است و سپس در ماژول توسعه (develop module) پردازش می‌شود . همچنین می‌توانم پریست های لایت روم را قبل از ارسال به یک پوشه که قبلا ً استفاده می کردم، به سیاه و سفید تبدیل کنم .
فتوشاپ در کار من برای از بین بردن لکه ها و افزایش وضوح مفید است. همچنین از آن برای تغییر اندازه تصاویراستفاده می کنم.
نکته جالب در مورد برنامه های ویرایش این است که آنها با هم به خوبی کار می کنند. لایت روم تصاویر شما را ذخیره می کند و تنظیمات محدودی را اعمال می کند.
سپس می توانید از خود نرم افزار، تصویری را به فتوشاپ بفرستید. در اینجا ، می توانید تمام کارهایی را انجام دهید که لایت روم نمی تواند انجام دهد.
فتوشاپ به شما اجازه می‌دهد که تصاویر بزرگ‌تر را تغییر اندازه دهید . این به این معنی است که اگر از لایت روم استفاده کنید , تغییر وضوح تصویر راحت‌تر است .
اگر قصد داشته باشم تصاویرم را چاپ کنم ، یکی یکی آنها را از طریق فتوشاپ اجرا می کردم.
این کار بسیار وقت گیر می شود. بر خلاف لایت روم ، شما نمی توانید هنگام ذخیره و اکسپورت کردن به کار روی تصاویر ادامه دهید.
پیشنهاد ما داشتن هر دوی این نرم افزار است . به طور حتم راه‌هایی برای استفاده از آن‌ها پیدا خواهید کرد . حتی تمرین در فتوشاپ به دانش ادیت کردن شما کمک خواهد کرد .
خبر خوب دیگر این است که شما می توانید در وب سایت gfxdownload.ir به دانلود آموزش های فتوشاپ به زبان فارسی بپردازید همچنین می توانید پریست های آماده لایت روم را دانلود نمایید و به صورت حرفه ای عکس های خود را ادیت نمایید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود