خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

تکنیک های ژست و فیگور عکاسی برای افراد عادی

gfxdownload.ir
2,995
0
تکنیک های ژست و فیگور عکاسی برای افراد عادی

photography Posing Techniques for Non Models
آموزش تکنیک های ژست و فیگور عکاسی برای افراد عادی
7 تکنیک ژست گرفتن برای غیر مدل ها
همه با مدل‌ها کار نمی‌کنند. شغل بسیاری از عکاسان، عکاسی با افراد عادی است و ما باید آن‌ها را شبیه به مدل کنیم. پس چطور می‌توانید این کار را انجام دهید زمانی که سوژه هیچ تجربه‌ای در ژست گیری یا کنترلی از صورت خود برای دوربین نداشته باشد؟ در اینجا به 7 نکته برای ایجاد سوژه های پرتره، مانند مدل ها اشاره می کنیم.در ادامه با معرفی 7 تکنیک ژست عکاسی برای افراد عادی همراه شما هستیم...
1. موها را حالت دهید
ما عموما از موها به عنوان بخشی از بدن که می‌توانیم کنترل کنیم فکر نمی‌کنیم , اما واقعا ً می‌توانید! اگر در حال عکاسی از یک سوژه با موهای بلند هستید، پس موهای بد حالت اولین چیزی است که کسی متوجه عکس شما می‌شود. هیچ قانونی در مورد اینکه چه چیزی به بهترین شکل ممکن به نظر می‌رسد وجود ندارد. همه با موهای خود به روش دیگری متفاوت خواهند بود.
بیایید فرض کنیم شما یک جلسه پرتره ای ابتدایی را بدون هنرمندان آرایش و مو انجام می دهید. اولین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که قرار گرفتن موهای روی شانه‌ها خیلی بد حالت به نظر می‌رسد. اگر موها روی شانه ها باشند، به نظر حالت به هم ریخته و وحشی می رسد و باید روی آن کار کرد. پنج حالت متفاوت وجود دارد که افراد می‌توانند با موهایشان انجام دهند.
تکنیک های ژست گرفتن عکاسی

1. همه موها پشت شانه قرار گیرد
2. همه موها جلوی شانه قرار گیرد
3. قرار گرفتن همه موها در یک طرف
4. قرار گرفتن همه موها در طرف دیگر
5. جمع کردن موها

از قرار گرفتن مو بر روی شانه (#1) باید به هر قیمتی شده اجتناب کنید. دیگر حالت های مو، بسته به مدل شما و ظاهری که سعی در رسیدن به آن دارید، جای خود را دارند. دلیل اینکه موها را روی دو طرف (# 4 و # 5) شانه قرار دادم، این است که قسمت طبیعی موی فرد در یک طرف به نظر بهتر از طرف دیگر می رسد.
به طور کلی شما می‌خواهید که آن‌ها روبروی دوربین قرار گیرند بنابراین بیشتر صورت آن‌ها در نظر گرفته می‌شود . برای این برنامه آموزشی ، من موی (#6) را انتخاب کردم تا بتوانیم به راحتی دستورالعمل‌های ژست دهی را بدون حواس‌پرتی ببینیم . بسیاری از زنان موی دم اسبی را سبک موی روز می‌دانند ، اما این سبک در واقع خود را به خوبی در پرتره‌ها و عکس‌های سر و شانه نشان می‌دهد چون شما نمای تمیزی از چهره آن‌ها دارید .
2. چانه (یا گوش ها) را به جلو بکشید
وقتی یک نفر در جایگاه عادی خود می‌ایستد و یا صاف می‌ایستد تا وضعیت بدنی خوبی داشته باشد، مهم نیست چقدر لاغر هستند باز هم کمی زیر چانه قابل دیدن است. اگر به مردم بگویید که چانه‌اش را به جلو بیاورند ، که به نظر می‌رسد کار عاقلانه‌ای باشد ، آن‌ها را به سوی شما نشان می‌دهند ، که با این کار صورت خود را بالا می‌برند و حفره های بینی کاملا مشخص می شود که اصلا جذاب نیست. در عوض به مدل خود بگویید که گوش‌هایشان را جلو ببرند.

این عکس نشان دهنده قبل و بعد از اینکه به آن‌ها بگویید گوش‌های خود را به جلو ببرند است.

همان قبل و بعد از طرفین. بعضی وقت‌ها این حالت را " لاکپشت " صدا می‌زنم ، چون احساس می‌کنند مانند لاک‌پشت از پوسته بیرون می‌آیند. با اینکه کمی ناراحت یا غیر طبیعی است، اما نتایج همیشه ارزشش را دارد.

همان تکنیک از سوژه مرد. او بسیار مناسب و ورزشی بود، اما ممکنه سوژه طبیعی ما زیاد خوش عکس و فتوژنیک نباشد.
3. بالا بردن بازو
وقتی مردم به طور طبیعی می‌ایستند ، یک کار دیگر که آن‌ها انجام می‌دهند این است که با بازوهای خود در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این حالت باعث مشکلات متعددی می‌شود. اول اینکه باعث می‌شود آن‌ها غیر ماهر و معذب به نظر برسند. دوم ، بازوی آن‌ها به تنه شان فشار می‌آورد. این حالت بازو را بیرون می‌دهد و باعث می‌شود که بزرگ‌تر از آن چیزی باشد که واقعا ًهست.

شما می‌توانید با بلند کردن دست ها به اندازه 1 الی 2 اینچ آن را اصلاح کنید، بنابراین در حالت " شناور " قرار می گیرند و دیگر فشاری وارد نمی کنند. متناوبا ، شما می‌توانید دست آن‌ها را طوری قرار دهید که بازو در یک موقعیت متفاوت باشد ، مانند قرار دادن دست روی باسن. در تصویر بالا ، خط قرمز نشان دهنده سایز دست هنگام ایستادن است. همان خط قرمز به سمت عکس دوم منتقل شد تا بتوانید ببینید که وقتی دست را به بدن فشار ندهید، بازو چقدر کوچک‌تر می‌شود .
۴. فضای دیداری را از کمر جدا کنید
همه دوست دارند لاغر به نظر برسند. یکی از کارهایی که می‌توانید برای اصلاح سوژه خود انجام دهید این است که بدون هیچ گونه افزودنی ، کمر طبیعی را به آن‌ها بدهید. منظور این است که قسمت لاغر اندام را جدا کنید تا آن‌ها به اندازه ای که لاغر هستند لاغر به نظر برسند. من دست های مدل را روی پایین کمر قرار دادم. عکس اول هیچ ژست گیری دیگری نشان نمی‌دهد. بازویی که در عقب است، فضایی بین آن و تنه وجود ندارد، بنابراین به صورت بصری باعث میشه وسیع تر به نظر بیاید. با کمی کشیدن بازو به جلو ، می‌توانید فضا را ببینید. بنابراین لاغرتر به نظر می رسید.

خط‌قرمز نشان‌دهنده عرض دیداری سوژه از اولین عکس است. این خط در عکس دوم تکرار می‌شود تا نشان دهد چقدر عرض بازو واقعا ً بالا است. این قانون فقط شامل بازوها نمی‌شود. هر چیزی که در پس‌زمینه سوژه شما باشد و باعث شود آن‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند ، می‌تواند یک خطا باشد. چند مثال دیگر افراد ، تنه درختان و یا تیره‌ای چراغ هستند.
5. شانه ها را بچرخانید
این نکته بسیار ساده اما مهم است. اگر سوژه شما به روبروی دوربین خیره می‌شود ، آن‌ها بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. این ژست هنگام عکاسی از یک بازیکن فوتبال یا مدیر عامل یک شرکت بزرگ می تواند خوب باشد، اما هنگام عکاسی پرتره جالب نیست. با چرخش سوژه، نمای بسیار لاغرتری از خودش را به دوربین نشان می‌دهد و کمی لاغرتر به نظر می‌رسد.

خط‌قرمز نشان‌دهنده عرض کامل مدل است زمانی که مستقیم به جلو ایستاده باشید. یک چرخش کوچک به یک سمت، نمایی می‌دهد که هنوز سوژه روبروی دوربین است ، اما در یک نمای لاغرتر.
6. سفیدی چشم را نشان ندهید
زمانی که یک عکس با نگاه رویایی به دور دست را می‌خواهید، انتخاب کنید که سوژه شما به دوربین نگاه کند، به آن‌ها نگویید " آنجا را نگاه کنید ". چیزی را پشت سر خود به آن‌ها بدهید تا بر روی آن تمرکز کند تا بتوانید خط دید را کنترل کنید.

در اولین عکس، به مدل اشاره کردیم تا درب کنار ما را ببیند. شما می‌توانید بیشتر سفیدی چشم او را ببینید که چیز بدی است . مطمئنا می‌خواهید عنبیه ، قسمت رنگین را ببینید. از مدل درخواست کردیم که به پنجره کنار در نگاه کند. این تغییر کوچک در خط دید، چشمانش را برگرداند، قسمت سفید را از بین می برد، و پرتره را جذاب تر می کند.
7. اجازه ندهید بینی روی صورت شکاف ایجاد کند
این مورد کمی پیچیده تر است، اما هنوز مهم است. زمانی که نمی‌خواهید سوژه شما رو به جلو باشد ، آن‌ها را کمی به سمت راست متمایل خواهید کرد. با فرض اینکه نمای تمام رخ را نمی خواهید ، جایی که فقط یک طرف صورت را می‌بینید. اگر شما یک خط فرضی را از دو طرف صورت آنها بکشید ، این خط، خطی است که نمی‌تواند از بینی آن‌ها عبور کرده باشد .

اگر سوژه بیش از حد دور شود و بینی از این خط عبور کند ، " منحنی طبیعی صورت" را می‌شکند. این افکت "Pinocchio" را ایجاد می کند و باعث می شود طول بینی گسترش پیدا کند. شما می توانید با چرخاندن آنها کمی به سمت خودتان تا زمانی که بتوانید یک فاصله کمی بین پایان بینی و یک طرف چهره را ببینید، از این حالت جلوگیری کنید. شما نمی‌خواهید آن خط را بشکنید و یا باعث ‌شود به نظر برسد که چهره یا سیمای نا متناسب دارند.

خلاصه ای از تمام نکات
در اینجا یک چک لیست است که می توانید برای عکس بعدی خود دنبال کنید.
موها در پشت یک طرف از شانه ها، در مقابل طرف دیگر قرار بگیرد
چانه به سمت جلو
بازو از نیم تنه جدا شده باشد
کمر نباید وسیع تر به نظر برسد.
شانه ها بچرخند
عنبیه چشم ها مشخص باشد.
بینی خط چهره را از هم جدا نکند.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود