خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

ژست یا فیگور عکاسی از کجا آمده است؟

gfxdownload.ir
4,208
0
ژست یا فیگور عکاسی

ژست یا فیگور عکاسی از کجا آمده است؟
ثبت لحظه های شاد و غمگین با دوربین عکاسی و گوشی های هوشمند جز لاینفک زندگی انسان های قرن حاضر شده است. انگار همه با هم بر سر گرفتن بهترین عکس ها رقابت داریم. در این میان بازار گرفتن عکس از خود یا سلفی ها داغ داغ است. سلفی هایی که گاهی حتی منجر به مرگ سلفی گیرنده شده است.
امروزه گرفتن ژست های گوناگون جلوی دوربین عکاسی به راهی برای کسب درآمد برندها و تبلیغات گسترده آنها شده است. از گرفتن ژست برای تبلیغ آب معدنی گرفته تا تبلیغ پوشاک و حتی محصولات صنعتی و .... .اما تاریخچه عکاسی و گرفتن ژست و فیگور در برابر دوربین عکاسی به کجا باز میگردد؟ اولین عکس ها توسط چه کسی گرفته شده است؟اولین سلفی متعلق به کیست؟ برای گرفتن یک عکس خوب چه ژستی بگیریم؟ آیا ژست مردان و زنان مقابل دوربین با هم تفاوت دارد؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله را دنبال کنید.
تاریخچه عکاسی و فیگور و اولین سلفی
در تمامی منابع موجود درباره عکاسی اولین عکس را به فردی فرانسوی به نام ژوزف نیسفور نیپس نسبت می دهند. او که از مخترعان و پیشگامان صنعت عکاسی است، اولین عکس تاریخ را با وسیله ای که شباهتی هم به دوربین نداشت گرفت. عکس ناواضحی که به سختی می شد تشخیص داد از کجا گرفته شده است. اما در سال 1826 موفقیتی بزرگ محسوب می شد. این عکس از پنجره اتاق او در طبقه دوم یک ساختمان در پاریس گرفته شده است و به "منظره ای از پنجره" معروف است.

پس از این موفقیت، افراد دیگری که در زمینه ساخت دوربین و عکاسی کار میکردند، با تکمیل دوربین های خود توانستند عکس های واضحی بگیرند که اولین عکس واضح جهان که از یک شخص گرفته شده است، به نام لویی داگر فرانسوی رقم خورده است. در این عکس تصویر مردی را می بینیم که برای برق انداختن کفش خود در پیاده رو ایستاده است.
ژست یا فیگور عکاسی از کجا آمده است؟

اما شاید برایتان جالب باشد که اولین سلفی در آینه که این روزها کمتر کسی است که این عکس را از خود نگرفته باشد! متعلق به ناصر الدین شاه و عیال های پر تعداد خود است که در آینه کاخ گرفته شده است. این سلفی بامزه اولین سلفی جهان محسوب می شود که در ایران گرفته شده است.

کم کم با گرفتن عکس های متعدد در طول تاریخ، انسان ها به این نتیجه رسیدند که باید در مقابل دوربین عکاسی یک ژست یا فیگور مناسب داشته باشند تا عکس بهتری بگیرند.

یک ژست خوب مقابل دوربین
گاهی وقتی می خواهیم عکس های خوبی از خودمان بگیریم ساعت ها بر روی چهره و لباس خود کار می کنیم و وقتی مقابل آینه خود را برانداز می کنیم، راضی و خشنود به سراغ دوربین عکاسی یا گوشی هوشمند می رویم تا عکس هایی عالی بگیریم. اما وای از لحظه ای که عکس گرفته شده خود را می بینیم، عکسی زشت و بد ریخت که هیچ شباهتی با فردی که چند دقیقه پیش در آینه دیدیم ندارد(به خصوص خانم ها در این مساله بسیار حساسند!). اما مشکل از کجاست؟
به نظر می رسد مشکل از چهره و لباس نباشد، بلکه مشکل از گرفتن ژستی است که در مقابل دوربین گرفته ایم. زاویه ای که صورت و بدن ما موقع گرفتن عکس دارد، در زیبایی عکس بسیار تاثیرگذار است. هر فردی یک زاویه عکس مناسب دارد که باید آنرا پیدا کند. برای پیدا کردن این زاویه عکس های متعدد از خود بگیرید و به آنها دقت کنید تا بتوانید ژست مناسب خود را پیدا کنید.
البتهژست و فیگورهای مناسب عکاسی برای خانم ها و آقایان وجود دارد که با یاد گرفتن آنها می توانید عکس های زیباتری از خود بگیرید. خوبی این فیگورها این است که حتی اگر لباس مناسب و آرایش خاصی هم نداشته باشید می توانید عکس های جالبی از خود بگیرید! در ادامه برخی از این فیگورها به شما آموزش داده خواهد شد.
خانم ها برای گرفتن یک ژست خوب به نکات زیر دقت کنید.
• اول اینکه سعی کنید خودتان باشید. آرام و مهربان یک لبخند محو به دوربین بزنید. به زور نخندید که مصنوعی بودن آن به راحتی قابل تشخیص است. چشمهایتان را بیش از حد باز یا بسته نکنید. یک نگاه معمولی با لبخندی در نگاهتان به دوربین داشته باشید.
• چانه خود را جلو بدهید. این نکته برای پوشاندن غبغب و چاقی صورت بسیار مناسب است. در این حالت با چانه جلو داده به حالت سه رخ رو به دوربین قرار بگیرید.
• مو فاکتور مهمی در گرفتن یک عکس است. اگر موهای بلندی دارید آنرا یک طرف شانه بیندازید یا حین گرفتن عکس آنرا تکان دهید.
• برای کوچک نشان دادن بینی به حالت سه رخ رو به دوربین قرار بگیرید.
• برای کوچک نشان دادن شکم و باریکتر به نظر رسیدن سینه خود را جلو بدهید.
• در حالت ایستاده کمی به شانه ها زاویه بدهید و صاف و خشک نایستید. با این کار بر پویایی عکس می افزایید و کمی لاغرتر به نظر می رسید.


آقایان برای گرفتن یک ژست خوب به نکات زیر دقت کنید.
• ژست دست به سینه برای آقایان بسیار مناسب است. کمی شانه های خود را به عقب بدهید و شکم خود را منقبض کنید.
• یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید، این است که دستهایتان را در جیب شلوارتان بگذارید. در این حالت کمی به یک طرف متمایل شوید و سر خود را کمی خم کنید.
• به دیوار تکیه دهید و یکی از پاهای خود را کمی بالا بیاورید. می توانید باز هم دست ها را در جیب فرو ببرید.
• می توانید نشسته به دیوار تکیه بدهید. در این حالت کمی سر خود را با تکیه بر دیوار بالا ببرید. انگار که به آسمان نگاه می کنید و یا سر خود را به سمت دوربین بگیرید.
• ژست های در حال راه رفتن نیز سوژه مناسبی برای عکاسی هستند. با حالتی مردانه و با نگاهی به جلو در حالیکه یکی از پاهایتان بالاتر است عکس بگیرید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود