خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

نکات و ایده های عکاسی از غذا

gfxdownload.ir
2,467
0
نکات عکاسی غذا

10 نکته برای بهبود سبک عکاسی غذا
در حالی که عکاسان پرتره در هنر عکاسی از سوژه ها باید ماهر باشند که آنها در مقابل دوربین احساس راحتی کنند ، برای ما عکاسان مواد غذایی شرایط کمی آسان‌تر است. حداقل سوژه های ما نمی توانند صحبت کنند!اما این به این معنا نیست که اضافه کردن کمی جذابیت به سبک عکاسی غدا فراموش شود. هر چه زمان بیشتر برای جذاب‌تر کردن غذا صرف شود ، آسان‌تر است که عکس بگیرید.بنابراین، در اینجا به 10 نکته برای کمک در بهبود ظاهر غذایی خود به طور طبیعی اشاره می کنیم.در ادامه با نکات و ایده های عکاسی از غذا در خدمت شما هستیم...
عکاسی غذاها

1. از غذای کمتری نسبت به حالت عادی استفاده کنید
در حالی که ممکن است بشقاب‌های پر از غذا سخاوتمندانه به نظر برسد ، ولی یک بشقاب شلوغ نسبت به بشقاب ساده از جذابیت کمی برخوردار است. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از فضای سفید بشقاب استفاده کنید تا به غذای خود شکل دهید.

۲. استفاده از کاغذ برای اضافه کردن تکسچر یا بافت به بشقاب
با کاغذ پوستی یا کاغذ مخصوص آشپزی بشقاب خود را خط کشی کنید.انجام این کار به اضافه کردن علایق بصری و نرم کردن خطوط ظرف شما کمک می‌کند.

۳. به دنبال کنتراست با پس‌زمینه باشید
اگر چه زمان‌هایی هست که سوژه های تماما سفید بر روی پس زمینه سفید می ‌تواند بسیار جذاب و قابل‌توجه باشد، اما من متوجه‌شده‌ام که با ایجاد کنتراست، عکس‌های بهتری می‌گیرم. بنابراین بشقاب و غذاهایی با رنگ های پریده، پس زمینه تیره مناسب آنها است که در آن به عنوان یک ظرف پر جنب و جوش رنگی بهتر است با یک پس زمینه سفید ساده باشد.

۴. اجازه دهید غذا به طور طبیعی خورده شود.
گاهی کمی بهم خوردگی و شلوغی به عکس ها جان می بخشد، به جای اینکه همه چیز محدود به بشقاب و کاسه باشد .

ایده های عکاسی غذا

۵. ظروف سفالی ساده و لوازم سفره را ساده انتخاب کنید.
در حالی که تزئینات چینی و سفره بسیار زیبا هستند، می توانند از تاثیر بصری غذا بکاهند. بشقاب ساده، به خصوص سفید کلاسیک، اجازه می دهد که غذا در ظرف بدرخشد.

عکاسی از غذا

6. بر روی زیبایی طبیعی غذا تاکید کنید
سعی کنید به این فکر کنید که چه چیزی باعث می‌شود یک غذای خاص خوش‌مزه به نظر برسد و سپس آن را به شکلی به نمایش بگذارید تا جلوه داشته باشد. به عنوان مثال، من عاشق پوست طلایی و ترد از یک مرغ بریان هستم. به جای اینکه مرغ را به قسمت های کوچک برش دهید، کل مرغ که برش نخورده است به نظر می رسد بهترین گزینه است.

7. در روند آماده کردن غذا عکاسی کنید
تمرکز بر روی گرفتن عکس از بشقاب نهایی که با مواد غذایی پر شده است آسان است ولی فرصت‌های بزرگی که در طول مسیر آماده شدن غذا ممکن است برای عکاسی پیش بیاید نباید از دست داد. در طول فرآیند آماده سازی و پخت و پز چند عکس بگیرید.

۸. سعی کنید فاکتور " لذیذ " را ثبت کنید
به این فکر کنید که چه چیزی باعث می‌شود که سوژه شما واقعا ً خوش‌مزه شود و سپس این ویژگی را در عکس برجسته کنید. بستنی یک نمونه عالی است. در مثال بستنی همه چیز در مورد خامه با بافت نرم و ریختن آن از یک طرف قیف یا کاسه شما است.

9. همیشه در جستجوی ایده ها باشید
از هر جایی ممکن است الهام بگیرید. وقتی در حال خوردن و یا حتی در حال گشتن میان وعده‌های غذایی مورد علاقه خود هستید ، از آنچه جذاب و جالب به نظر می‌رسد یادداشت‌برداری کنید .

10. کمی از غذا را بخورید و دوباره عکس بگیرید.
زمانی که از غذای کامل و دست نخورده تان عکس گرفتید، کمی از آن را خورده و دوباره از آن عکس بگیرید. اغلب یک بشقاب نیمه تمام اشتها آور تر از کامل آن است.

برای دانلود آموزش عکاسی و نورپردازی از منوی آموزشی بالای سایت اقدام کنید
برای بهتر شدن قسمت مقالات سایت نظرات خود را در زیر همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود