خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش تصویربرداری اسلوموشن

gfxdownload.ir
4,493
0
آموزش تصویربرداری اسلوموشن

دانلود رایگان آموزش تصویربرداری اسلوموشن به زبان فارسی
سه عنصر فریم ریت ، سرعت شاتر و نوردهی نقش اساسی در تصویربرداری اسلوموشن دارند که به شرح هر یک از این سه عنصر خواهیم پرداخت
الف) فریم ریت
برای ایجاد تصاویر اسلوموشن باید با فریم ریتی بالاتر از فریت ریت مبنا (25 فریم سیستم پال ) تصویربرداری نماییم مثلا اگر شما یک فیلم را با سرعت 100 فریم بر ثانیه ضبط نمایید و آن را با سرعت 25 فریم بر ثانیه پخش نمایید ، تصویر شما 4 بابر آهسته تر از حالت نرمال خواهد بود
وقتی میخواهیم یک اسلو موشن نرمال داشته باشیم می توانیم از 50 یا 60 فریم بر ثانیه استفاده نمایید ، معمولا از این فریم ریت برای ضبط موزیک ویدئو استفاده می شود ، اما وقتی می خواهید یک اسلو موشن خیلی نرم داشته باشید و بخواهید به صورت ناگهانی از سرعت پخش نرمال فیلم به یک اسلو موشن خیلی نرم برسید می توان از فریم ریتهای بیشتر از 90 فریم بر ثانیه استفاده نماییم
ب) سرعت شاتر
در مورد سرعت شاتر یک قاعده کلی و ساده وجود دارد ، بهترین سرعت شاتر برای تصویربرداری همیشه دوباره میزان فریم ریت تصویر شما است ؛ مثلا اگر شما دارید 25 فریم بر ثانیه فیلم می گیرید بهترین سرعت شاتر برای تصویربرداری شما یک پنجاهم ثانیه می باشد
ما در هنگام تصویربرداری اسلوموشن با فریم ریتی بالاتر از فریم ریت مبنا تصویر می گیریم در نتیجه سرعت شاتر ما نیز بالاتر از سرعت شاتر فیلمبرداری حالت عادی خواهد بود، مثلا اگر 125 فریم بر ثانیه تصویر می گیرید ، سرعت شاتر خود را بر روی 250/1 ثانیه قرار دهید
شاید بپرسید اگر سرعت شاتر در هنگام تصویربرداری اسلوموشن بیش از اندازه زیاد یا بیش از اندازه کم شود چه مشکلی ایجاد می شود
فرض کنید با فریم ریت 125 و با سرعت شاتر ایده ال 250/1 ثانیه مشغول ثبت تصویر هستید ؛ دوربین شما یک 250/1 ثانیه را ثبت می کند و 250/1 ثانیه را ثبت نمی کند ؛ دوباره در فریم بعدی 250/1ثانیه تصویر را ثبت می کند و 250/1 ثانیه تصویر را ثبت نمی کند ، بدین ترتیب بخشی از تصویر که ثبت می شود برابر است با بخشی از تصویر که ثبت نمی شود ؛ به همین خاطر فاصله بین فریم های تشکیل دهنده تصویر منطقی خواهد بود و سوژه در فریمهای مختلف تغییر موقعیت مکانی برابری خواهد داشت و این باعث می شود که هنگام پشت هم نمایش دادن فریم ها ، تصویر نهایی کاملا پیوسته باشد ؛ اما وقتی که سرعت شاتر خیلی از این میزان بالا برود و یا خیلی پایین تر بیاید ؛ این پیوستگی از بین خواهد رفت ؛ که این موضوع باعث خواهد شد در سرعت شاتر بالا تصویر منقطع و دچار لغزش شود و در سرعت شاتر پایین تصویر مات و کشیده شود و به صورت ناگهانی حرکت نماید.
ج) نوردهی
نوردهی در حالت اسلوموشن باید بیشتر از حالت عادی باشد ، شاید سوال کنید چرا ؟ جواب ساده است ، در فیلمبرداری اسلو موشن به دلایلی که در بالا شرح داده شد از سرعت شاترهای بالاتری نسبت به حالت نرمال استفاده می نماییم ؛ سرعت شاتر بالاتر به معنای آن است که سنسور دوربین شما زمان کمتری برای دریافت نور در هر فریم خواهد داشت . بنابراین باید با افزایش نور محیط ( در صورت امکان ) یا با تغییر دو عنصر دیگر نوردهی یعنی بازترکردن دیافراگم و یا افزایش عدد ایزو به نوردهی نرمال برسید
نکته : شما می توانید در هنگام تدوین با استفاده از پلاگینهای و یا نرم افزارهای خاص این کار باز تصویر را آهسته تر نمایید ، این پلاگینها و نرم افزارها با ساخت فریم بین فریم های ضبط شده فریم ریت را بالاتر برده و تصویر را آهسته تر می نمایید دقت داشته باشید هرچقدر حرکت سوژه سریع تر باشد نرم افزار و پلاگین در تشخیص جابجایی بین فریم ها ناتوان تر می باشد و اسلو ضعیف تری را به شما می دهد می توانید برای کاهش این مشکل تا جایی که نماها و اهداف ضبط تصاویر شما اجازه میدهند از سوژه با حرکت در طول کادر تصویر نگیرید بلکه سعی کنید سوژه مستقیم به سمت دوربین حرکت نماید

• مدرس آقای حسین نیک فرد
• مدت زمان 3 دقیقه و 43 ثانیه
• زبان فارسی
• سطح مقدماتی

تماشای آنلاین آموزش

حجم فایل 34 مگابایت
اگه این مطلب رایگان رو دوست داشتی برامون یه قهوه بخر! ☕😍
پرداخت آنلاین


ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود