خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

لپ تاپ تاچ چی بخریم؟ 5 مدل برای بودجه های مختلف

fahim
198
0
لپ تاپ تاچ چی بخریم؟ 5 مدل برای بودجه های مختلف

برخورداری صفحه‌نمایش لپ تاپ از قابلیت تاچ برای بسیاری از کاربران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قابلیتی که کاربری لپ‌تاپ را لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر کرده و نیاز به استفاده از کیبورد و ماوس را کاهش می‌دهد. لپ‌تاپ‌های تاچ یا لمسی زیادی در بازار یافت می‌شوند اما در این بین، چهار برند ایسوس، مایکروسافت، MSI و لنوو بهتر عمل کرده‌اند. در این مقاله با هدف معرفی بهترین لپ تاپ تاچ متناسب با بودجه و انتظارات شما، پنج گزینه‌ی مهم در بازه‌ی قیمت ۱۸ تا حدود ۹۵ میلیون تومان را به‌ترتیب ارزان به گران معرفی می‌کنیم. بازه‌ای که احتمالا بودجه‌ی شما را نیز در بر می‌گیرد. با ما همراه شده و در پایان بهترین لپ تاپ تاچ را برای خود انتخاب کنید.

بهترین لپ تاپ لمسی خوش قیمت

لپ تاپ ایسوس Vivobook X509FAI3


یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های تاچ حال حاضر بازار و کاندیدای بهترین لپ تاپ تاچ زیر ۲۰ میلیون تومان در لیست ما، محصول ایسوس با مدل Vivobook X509Fai3 است. این محصول، صفحه‌نمایشی ۱۵٫۶ اینچی دارد که وضوح تصویر آن به ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل می‌رسد. پنل آن از نوع IPS با ویژگی WV یا Wide View است که زاویه‌ی دید بیشتری نسبت به پنل‌های IPS معمول ارائه می‌کند.
از ویژگی‌های عملکردی لپ تاپ ایسوس مدل Vivobook X509Fai3 باید پردازنده‌ی Core i3 آن اشاره کنیم. یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای با مدل 10110U که برای کارهای روزمره و کاربری‌های عادی کافی است. محدوده‌ی سرعت این پردازنده‌ی چهار رشته‌ای، یک تا ۳٫۶ گیگاهرتز است که نشان می‌دهد این لپ‌تاپ بسیار بهتر از لپ‌تاپ‌های با CPU دو رشته‌ای می‌تواند برنامه‌های مختلف را همزمان پردازش کند. یک رم ۱۲ گیگابایتی قدرتمند DDR4 نیز به کمک این پردازنده می‌آید. با‌این‌حال، این محصول برای بازی‌های ویدیویی، مناسب نیست.
آنچه پیش از خرید لپ تاپ لمسی ایسوس مدل Vivobook X509Fai3 باید به آن توجه کنید، ایسوس از یک SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت در این محصول استفاده کرده است. بنابراین در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر، باید خرید یک هارد اکسترنال را نیز در نظر داشته باشید. سه درگاه USB تایپ A و یک USB-C بلوتوث، وزن ۱٫۷ کیلوگرمی و کارت گرافیک Intel‌ از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Flex5 14ITL05 i5


حدود بیست میلیون تومان که بودجه‌تان را نسبت به Vivobook X509FAI3 که افزایش دهید، خرید لپ تاپ لمسی لنوو مدل IdeaPad Flex5 14ITL05 i5 یکی از گزینه‌های‌تان خواهد بود. یک لپ‌تاپ Core i5، با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی SSD و هشت گیگابایت رم، که برای کاربری‌های عادی، مولتی‌مدیا و انجام بازی‌های نیازمند به گرافیک و پردازش نیمه‌سنگین، کاملا مناسب است.
لنوو برای این محصول خود یک صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی تاچ در نظر گرفته که وضوح تصویر آن در محدوده‌ی Full HD با اندازه‌ی پیکسل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. طراحی ساده و کلاسیک، با ابعاد حدودی ۳۲۱ در ۲۱۷ در ۲۱ میلیمتر نیز آن چیزی است که از ظاهر این محصول می‌بینید. مانند Vivobook X509FAI3 در صورت خرید این محصول، احتمالا به یک هارد اکسترنال هم نیاز خواهید داشت.
برخورداری صفحه‌نمایش از تکنولوژی IPS، پورت‌های نسبتا کامل، بلوتوث و وزن ۱٫۵ کیلوگرمی از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Flex5 14ITL05 i5 هستند.

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop 5 i7 1255U

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop 5 i7 1255U


اگر قصد خرید لپ تاپ لمسی با بودجه‌ی متوسط به بالا را دارید، مایکروسافت، گزینه‌های زیادی پیش روی‌تان می‌گذارد. لپ تاپ Surface Laptop 5 i7 1255U این شرکت، یک صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی لمسی با رزولوشن ۲۴۹۶ در ۱۶۶۴ پیکسل در اختیار شما قرار می‌دهد. این صفحه‌نمایش از ویژگی‌هایی مانند Backlit و PixelSense Flow با ده نقطه‌ی تماس بهره‌مند است. ویژگی‌هایی که آن را برای تماشای انواع فایل‌های باکیفیت و نیز انجام بازی‌های سنگین ویدیویی مناسب می‌کند.
از نظر عملکردی، Surface Laptop 5 i7 1255U یک پردازنده‌ی Core i7 از نوع Intel Extreme با سرعت پردازش ۴٫۷ گیگاهرتز دارد که در کنار رم هشت گیگابایتی DDR5، قدرت و ظرفیت پردازش بالایی به این محصول بخشیده است. اولین نکته‌ای که پیش از خرید این محصول باید در نظر داشته باشید، عدم پشتیبانی آن از ویندوزهای نسخه‌ی ۱۱ پرو به قبل است. محدودیتی که با توجه به ویژگی‌های پردازشی این محصول، منطقی به نظر می‌رسد. علاوه‌براین، Surface Laptop 5 i7 1255U هارد داخلی ندارد و تنها از یک SSD ۲۵۶ گیگابایتی برای ذخیره‌سازی و اجرای سیستم‌عامل و احتمالا بازی‌هایی که روی آن نصب می‌کنید برخوردار است.
پردازنده‌ی گرافیکی فوق‌العاده Intel Iris به همراه کمک‌پردازنده‌ی گرافیکی Iris Xe با قدرت پردازش تصاویر بسیار باکیفیت، صدای دالبی، اسپیکرهای Omnisonic، وزن حدودا ۱٫۵۶ کیلوگرمی، درگاه‌های اتصال نسبتا کامل و دوربین ۷۲۰ پیکسلی HD‌ از دیگر ویژگی‌های مهم لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop 5 i7 1255U هستند. لازم به ذکر است که این سرفیس لپ تاپ مایکروسافت در انواع دیگر با رم و حافظه‌ی داخلی بالاتر نیز تولید شده و که طبیعتا قیمت بیشتری هم دارند.

لپ تاپ MSI مدل Summit E16FlipA12UCT


با پرداخت حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه‌ی بیشتر نسبت به محصول قبلی، خرید لپ تاپ لمسی فوق‌العاده Summit E16FlipA12UCT از برند MSI امکان‌پذیر می‌شود. محصولی با طراحی بسیار زیبا و شیک، با صفحه‌نمایش بزرگ ۱۶ اینچی و وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل که آن را در رده‌ی نمایشگرهای QHD قرار می‌دهد. نرخ نوسازی تصویر این نمایشگر، ۱۶۵ هرتز و پنل آن نیز از نوع IPS LCD است.
آنچه بیش از همه در مورد این محصول جلب توجه می‌کند، ظرفیت ۳۲ گیگابایتی LPDDR5-4800 آن است. همچنین، پردازنده‌ی Core i7 و ۱۲ هسته‌ای این لپ‌تاپ آن را تبدیل به محصولی ایده‌آل برای بازی و ادیت فایل‌های ویدیویی و گرافیکی می‌کند. این پردازنده از نوع اینتل 1280P با محدوده‌ی فرکانسی ۱٫۳ تا ۴٫۸ گیگاهرتز و ۲۰ ترد است. اعدادی که همگی از قدرت بالای آن در پردازش چندین نرم‌افزار سنگین حکایت می‌کنند.
دو پردازنده‌ی گرافیکی جی‌فورس و اینتل، SSD یک ترابایتی، پورت‌های کامل، حسگر اثر انگشت و نورپردازی کیبورد از دیگر ویژگی‌های Summit E16FlipA12UCT هستند.

لپ تاپ ROG Flow Z13 GZ301ZE-LD183Wi9 ایسوس

لپ تاپ ROG Flow Z13 GZ301ZE-LD183Wi9 ایسوس


نه‌فقط ارزان‌ترین؛ بلکه گران‌ترین و شاید بهترین لپ تاپ تاچ مورد بررسی در این مقاله نیز محصولی از ایسوس است. در نگاه اول شاید از صفحه‌نمایش ۱۳٫۴ اینچی آن تعجب کنید؛ اما اگر به دنبال قدرت پردازش بالا هستید و البته فراغ بال مالی دارید، در خرید لپ تاپ لمسی ROG Flow Z13 GZ301ZE-LD183Wi9 ایسوس نباید شک کنید. محصولی با پردازنده‌ی Core i9 که در محدوده‌ی فرکانسی عالی ۱٫۸ تا ۵ گیگاهرتز عمل می‌کند. این CPU ۱۴ هسته‌ای، ۲۰ ترد دارد که به شما اجازه می‌دهد حتی حین بازی، برخی نرم‌افزارهای دیگر خود را نیز باز نگه دارید.
در کنار پردازنده، باید به رم ۱۶ گیگابایتی و SSD یک ترابایتی این محصول سری ROG‌ ایسوس اشاره کنیم که فضای کافی برای پردازش و ذخیره‌سازی داده‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهند. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ ROG Flow Z13 GZ301ZE-LD183Wi9 ایسوس از پنل LCD، رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ و نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. این محصول با تنها ۱٫۱۸ کیلوگرم وزن، دارای پورت‌های کامل، دو کارت گرافیک جی‌فورس و اینتل و اسپیکرهای داخلی استریو است.

سخن آخر درباره خرید لپ تاپ لمسی


هنگام خرید لپ تاپ لمسی باید ویژگی‌های دیگر آن را نیز بررسی کرده و با نیازهای خود مطابقت دهید. اگر اهل انجام بازی‌های ویدیویی یا اجرای نرم‌افزارهای سنگین هستید، توصیه می‌شود حداقل یک لپ‌تاپ Core i5 با CPU چهار هسته‌ای خریداری کنید. هنگام خرید، حتما از فروشنده گارانتی کالا را دریافت نمایید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود