خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

نکات مهم در خرید یک مودم adsl از نگاه مقداد آی تی

gfxdownload.ir
470
1
نکات مهم در خرید یک مودم adsl

راه‌اندازی یک اتصال اینترنتی بدون مشکل در خانه و محل کار شما، مستلزم استفاده از دستگاه‌های خاصی است که بتوانند راهی را برای اتصالات سریع‌تر باز کنند. این همان جایی است که داشتن یک مودم کابلی قابل اعتماد و با ویژگی‌های غنی به چشم می‌خورد، چرا که این ابزار پایه، اتصال اینترنت پایدار و سریع را ایجاد می‌کند. قبل از شروع با مواردی که باید هنگام خرید مورد در نظر داشته باشید، ما ابتدا به ماهیت مودم پرداخت و انواع مودم‌های مختلف مورد را بررسی می‌کنیم. نکات خرید مودم هم در ادامه بررسی خواهد شد که در خرید شما می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مودم چیست؟


از نقطه نظر فنی‌تر، می‌توانیم این‌طور استنباط کنیم که مودم دستگاهی است که از مدولاسیون سیگنال و حتی دمدولاسیون از طریق یک رابط واحد پشتیبانی می‌کند. به‌طور دقیق‌تر، سیگنال آنالوگ از سیم کابل یا تلفن متصل به داده‌های دیجیتال قابل استفاده برای دستگاه محاسباتی تبدیل می‌شود. فرایند معکوس نیز توسط مودم مربوطه پشتیبانی می‌شود. مودم‌های امروزی سرعت بالایی دارند و دقیقا به‌عنوان مودم‌های کابلی یا DSL شناخته می‌شوند. این‌ها وسیع‌ترین محدوده فرکانس ممکن هستند و به‌دنبال آن کابل‌های کواکسیال هم در ترتیب قرار می‌گیرند. علاوه بر این، مودم‌های کابل موجود نیز از مفهوم DOCSIS پشتیبانی می‌کنند که بعدا بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت


انواع مختلف مودم


در خرید مودم باید توجه داشته باشید که چندین نوع از این دستگاه‌ها وجود دارند که باید قبلا به آن‌ها توجه کنید. ما در ادامه بیشتر به این نوع مودم‌ها خواهیم پرداخت.

۱. مودم‌های استاندارد Dial-Up
این مودم‌ها قدیمی‌ترین و به اطلاح، نسخه‌های منسوخ شده‌ای هستند که برای اتصال اینترنت کاربرد داشتند. یک دهه پیش، دستگاه‌هایی که برای اتصال مستقیم به خطوط تلفن استفاده می‌شدند، بسیار محبوب بوده‌اند. در بیشتر موارد، این‌ها در طرح موجود توسط ISP های مربوطه گنجانده شده است. افرادی که از طریق این مودم‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند، قادر به استفاده از خط تلفن در بازه زمانی مشخص نبودند و عکس این قضیه هم برقرار است.

۲. مودم ADSL
دستگاه‌های محاسباتی خاصی هم وجود دارند که با مودم‌های داخلی عرضه می‌شوند. بنابراین، DSL می‌تواند مستقیما با مودم‌های خارجی ارتباط برقرار کند و کاربران هم می‌توانند حتی در زمانی که به اینترنت متصل هستند، به تلفن دسترسی داشته باشند. می‌توانید مقاله‌های اختصاصی در زمینه مودم‌های DSL را خوانده و بیشتر با آن آشنا شده. خرید مودم DSL در سایت مقداد آی تی ممکن شده است و می‌توانید به لیست قیمت پلی استیشن 5 و قیمت اسمارت واچ هم در کنار دیگر دستگاه‌های الکترونیکی دسترسی داشته باشید.

۳. مودم‌های کابلی
این نوع مودم‌ها از کابل‌های کواکسیال ساخته شده‌اند که یک سر آن به مودم ثابت می‌شوند و سر دیگر آن درست به جعبه کابل می‌رسد. اگر به دنبال سرعت فوق‌العاده در اینترنت هستید، مودم‌های کابلی بهترین دستگاه‌هایی هستند که باید در نظر داشته باشید. این مودم‌ها در مناطق خاصی از جهان وجود دارند و باید زیرساخت‌های لازم هم برای استفاده از آن‌ها وجود داشته باشد.

۴. ترکیب مودم و روتر
در بیشتر موارد، مودم‌های مستقل هواره گزینه بهتری برای رهایی از هر گونه سردرگمی هستند. با این حال، اگر برای طولانی مدت از یک دستگاه استفاده می‌کنید، احتمالا استفاده از ترکیب روتر و مودم می تواند گزینه بهتری برای شما باشد. این دستگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند که بدون ایجاد هیچ تغییری در ISP موجود، به اینترنت وصل شوید.

۵. مودم‌های اترنت
همان‌طور که قبلا هم به آن اشاره کرده بودیم، تمام مودم‌های اصلی را می‌توانید به‌عنوان مودم اترنت تفکیک کنید. البته این به شرطی است که اتصال به کارت شبکه دستگاه محاسباتی مربوطه نیز مورد پشتیبانی قرار گیرد. برای خرید مودم و بررسی لیست قیمت پلی استیشن 5 می‌توانید به سایت مقداد آی تی مراجعه کنید. امکان بررسی قیمت اسمارت واچ از برندهای مختلف نیز فراهم شده است و بدون هیچ گونه مشکلی می‌توانید بسته به سلیقه و بودجه خود آن‌ها را خریداری کنید.

نکات مهم در خرید یک مودم adsl 2

نکات مهم هنگام خرید مودم


حال که شما با تمام جنبه‌های یک مودم آشنا شدید، بهتر است که نکات مهم هنگام خرید نیز آشنا شوید. این نکات به شما کمک می‌کنند که جنبه‌های اساسی یک مودم را بیشتر بررسی کرده و در خرید مودم به آن‌ها توجه کنید.

۱. سازگاری ISP
قبل از انتخاب و خرید مودم لازم است بررسی کنید که آیا دستگاه یا مدل انتخابی شما با ارائه دهنده خدمات اینترنتی موجود سازگار است یا خیر. مواردی هم وجود دارد که در نهایت افراد بدون تحقیق دستگاهی را خریداری می‌کنند و متوجه می‌شوند که هیچ گونه سازگاری وجود نداشته است.
شما باید اطلاعات موجود در وب سایت‌های ISP را بررسی کرده و ببینید که کدام یک از آن‌ها با خدمات مدنظر شما سازگار هستند. همچنین، اگر از قبل یک مودم در ذهن خود دارید، می‌توانید آن را بررسی کرده و به مشکل سازگاری‌اش پی ببرید. نوع مشکل هم در چنین مواردی مشخص خواهد شد. بیشتر مودم‌ها با توضیحات محصول ارائه می‌شوند و جنبه‌های سازگاری از این طریق کاملا مشخص می‌شود. در بیشتر موارد، اکثر مودم‌ها با ارائه دهندگان خدمات سازگار هستند، با این حال، ارائه دهندگان کوچک‌تر ممکن است که جنبه‌های اختصاصی خاصی هم داشته باشند که مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

۲. پشتیبانی از سرعت
بسته به خدمات که در آن مشترک شده‌اید، می‌توانید یک مودم انتخاب کنید. هنگام خرید مودم سرعت یک نکته مهم خواهد بود. اولا، بیشتر جزئیات دقیقا در وب سایت سازنده ارائه می‌شود. باید بدانید که سرعت تبلیغ شده همیشه سرعت دانلود است و به سرعت آپلود ربطی ندارد. بنابراین، اگر یک مودم با علامت یک گیگابیت در پایین درج شده بود، می‌توانید اطمینان داشته باشید که ۱۰۰۰ مگابایت در ثانیه حداکثر سرعت دانلود خواهد بود. در هر سناریو، سرعت آپلود در مقایسه با سرعت دانلود کمتر است. با این حال، نوع طرح انتخابی از ISP مربوطه نیز روی این مسئله تاثیر دارد.

این عامل تعیین کننده تنها می‌تواند از بخشی از توانایی یک مودم استفاده کند. به‌عنوان مثال، اگر مودم قادر به دانلود با سرعت ۱.۴ گیگابیت در ثانیه باشد، اگر طرح اینترنتی خریداری شده ۲۵ مگابیت در ثانیه باشد، شما همان ۲۵ مگابیت را دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید برای مشاهده لیست قیمت پلی استیشن 5 و بررس قیمت اسمارت واچ در مدل‌های مختلف، به مقداد آی تی مراجعه کرده و بررسی‌های لازم را پیرامون آن انجام دهید. مدل‌ها و طرح‌های زیادی وجود دارد که بسته به انتخاب خود شما و بودجه قابل دریافت هستند.

نکات مهم در خرید یک مودم adsl 3

مقداد آی تی؛ ارائه کننده محصولات الکترونیکی متنوع


همراه با سایت مقداد آی تی، می‌توانید از انواع محصولات الکترونیکی برخوردار شوید. لیست قیمت پلی استیشن 5 به‌صورت به‌روز در سایت ارائه شده است و هر لحظه می‌توانید مراجعه کرده و از آن باخبر شوید. می‌دانیم که کنسول سونی در دو نسخه دیجیتالی و دیسک‌خور روانه بازار شده است و به‌دلیل نوسانات ارز، قیمت متفاوتی در طول دوره‌های مختلف ارائه می‌شود.

در همین راستا، شما می‌توانید لیست قیمت پلی استیشن 5 و دیگر ابزارهای جانبی آن مانند کنترلر اضافه را مشاهده کرده و در صورت نیاز، خرید خود را تکمیل کنید. خرید مودم سبب می‌شود که بتوانید اینترنت پرسرعت مورد نیاز خود برای کنسول پلی‌استیشن ۵ خود را نیز تامین کنید. در واقع، شما برای دانلود محتوا و حتی خود بازی‌ها نیاز به اینترنت پرسرعت دارید و بازی آنلاین هم یکی از موارد مهمی است که می‌توانید به کمک همین مودم آن تجربه کنید. خرید مودم در مدل‌های مختلف که با ISP شما سازگاری داشته باشد، می‌تواند در کنار کنسول پلی‌استیشن ۵ انتخاب بسیار مناسبی تلقی شود.

اسمارت واچ هم یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت عالی مقداد آی تی است که می‌توانید برای دریافت قیمت به سایت مراجعه کنید. قیمت اسمارت واچ بر حسب سال عرضه، امکانات، شرکت سازنده و فاکتورهای دیگر تعیین می‌شود و می‌توانید به قیمت به‌روز این محصولات در سایت دسترسی داشته باشید. فراموش نکنید که قیمت اسمارت واچ اپل واچ در مدل‌های مختلف تعیین شده است و اگر صاحب گوشی آیفون هستید، این خرید می‌تواند یک ترکیب ایده‌آل برای شما فراهم کند. قیمت اسمارت واچ مناسب گوشی‌های اندرویدی نیز در سایت وجود دارد و بهترین نمونه آن گلکسی واچ ۴ است.

شما می‌توانید برای خرید مودم در مدل‌های مختلف که ماندگاری بالایی هم داشته باشند، به سایت مقداد آی تی مراجعه کنید. فراموش نکنید که سطح ماندگاری مودم اهمیت بالایی دارد و در صورت خرابی، باید بتوانید آن را به نمایندگی‌های معتبر برده و تعمیرات آن را بدین ترتیب پیگیری کنید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود

نظرات

  1. User Avatar
    ميهمان
    • کرمانی
    • ( 01 مرداد 1402 )
    • 0
    مجموعه‌ بسیار عالی و معتبری است شرکت مقداد آی تی، خریدهای زیادی از این سایت داشته ام و از هر نظر عالی و بی نقص هستند