خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

اینفوگرافیک چیست؟

gfxdownload.ir
1,867
0
اینفوگرافیک چیست ؟

اینفوگرافی یا اینفوگرافیک چیست ؟


گرچه محبوبیت اینفوگرافیک طی چند سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، اما هنوز معمولاً سؤالاتی درباره اصطلاحات مختلفی که برای توصیف این زمینه از طراحی استفاده می شود وجود دارد . تجسم اطلاعات ، طراحی اطلاعات ، محتوای بصری و اینفوگرافیک فقط برخی از این اصطلاحات هستند و سردرگمی قابل درک است. در این مقاله به سوال شما که اینفوگرافیک چیست و چه کاربردی دارد میپردازیم با ما در ادامه همراه باشید .

تاریخچه اینفوگرافیک‌


قدمت اینفوگرافیک به قرن ها پیش بر میگردد و از زمان غارنشین ها شروع شد ، آن زمانی که هنوز خطی ابداع نشده بود غارنشین ها با رسم تصاویری بر روی دیوار غارهایشان ارتباط بر قرار میکردنند، انواع اینفوگرافیک در آن زمان میتوان به رسم نقشه ها ، خاطرات فردی یا گروهی ، انتخاب قلمرو با کشیدن اشکالی بر روی غار وغیره کریستف شاینر مردی بود که درسال 1626 میلادی برای ردگیری مسیر خورشید از اینفوگرافیک استفاده میکرد و توانست آن را به چاپ مجدد نیز برساند! امروزه نیز اینفوگرافیک‌ها در زندگی روزمره‌ی ما بسیار کاربرد داشته و می‌تواند موضوعات را سریع و به بهترین نحوه به مخاطب خود منتقل کند.برای مثال، علائم راهنمایی و رانندگی یکی از شناخته شده ترین اینفوگرافیک ها است.

اینفوگرافیک چیست ؟
"اینفوگرافیک " از کلمات " اینفو به معنای اطلاعات " و " گرافیک " تشکیل شده است. در اصل ، اینفوگرافیک نوعی ارتباط بصری است ، اطلاعات و داده های موجود را به صورت نموداری و گرافیک خاصی گرد هم جمع می آوردند که قابل درک و همچنین باعث جذاب تر شدن اطلاعات برای مخاطبین شود .احتمالاً شما در مجله ها و کتب ، اینترنت یا پوستر های روی دیوار در مطب پزشک اینفوگرافیک را دیده اید .

افراد از گذشته تا به حال با یک مشکل اساسی و مشترک درگیر هستند : رساندن مفهوم پیام مورد نظرمان به مخاطب بدون هیچ ابهامی در ذهن مخاطب . حال به این نتیجه رسیدند که با استفاده از تصاویر بیننده به راحی و خیلی سریع میتواند مطالب را درک کند . به همین خاطر تکنیک اینفوگرافیک خیلی سریعتر از آنچه که فکر می کردنند رشد کرد و الان معرف حضور همگان نیز می باشد و بسیاری از افراد برای ارائه مطالب خود از این تکنیک استفاده میکنند.اینفوگرافیک با استفاده از تلفیق اطلاعات و عناصر جذاب گرافیکی در تلاش است که انتقال مفهوم به مخاطب سریع تر و کاربردی تر انجام شود، امروزه اینفوگرافیک یک صنعت نوپا ولی قوی می باشد که درامد آن نیز بسیار خوب است.در علم روز ثابت شده است که انسان ها 75 درصد از مغزشان محتوا بصری یا دیداری در خاطر انسان می‌ماند و فقط 25 درصد محتوا متنی یا صوتی در خاطر انسان می‌ماند ، پس به این نتیجه خواهیم رسید که اینفوگرافیک چه تاثیری بر روی مغز انسان دارد و یادگیری و درک مطلب را چقدر سرعت می بخشد!

کاربرد های اینفوگرافی

کاربرد اینفوگرافیک


برای شما نیز حتما اتفاق افتاده است که حجم زیادی از دیتا ها و اطلاعات را در اختیار داشته باشید و بخواهید آن را در کوتاه ترین زمان و به بهترین نحو آن را به نمایش بگذارید . اما بیشتر مواقع برای ارائه ایده های ذهنی خود یا حتی تصاویر ذهنی به مخاطب با مشکل مواجه شدید ، و توضیح درباره ایده و تجسمات ذهنی خود برای مخاظب کاری بسیار زمان بر و خسته کننده برای مخاطب می باشد . و حتی اگر به صورت متن هم ارائه شود برای مخاطب کسل آور میشود و اصلا جذابیتی ندارد و آن مفهومی ک شما در ذهن دارید را نمیتوانید به مخاطبتان ارائه دهید.

انوع اینفوگرافیک


اینفوگرافیک تقریبا در همه جا استفاده میشود و محدود به دسته خاصی نیست ، در این مقاله یک توضیح مختصر در رابطه با یک نمونه از اینفوگرافیک را میدهیم. با ما همراه باشید
اینفوگرافیک ها بر اساس شیوه پیاده سازی در چهار دسته طبقه بندی می شوند .
• ایستا : کلیه اطلاعات در یک نگاه بصورت یک تصویر واحد نمایش داده می‎شوند.
• پویا (اینفوموشن) : اطلاعات در یک توالی خطی بصورت متحرک و انیمیشن ارائه می‎شوند.
• تعالی: اطلاعات معمولا در بستر وب و بنابر انتخاب کاربر به نمایش در می‎آید.
• فیزیکی: اطلاعات در قالب یک حجم یا ماکت سه‎بعدی نشان داده می‎شود.

برهم کنشی ، متحرک ، چند رسانه‌ای ، ویدئویی ، دیجیتالی ، تأتو ، نوری یا لیزری و... نیز دیگر شیوه‌های پیاده سازی اینفوگرافیک ها می باشند که هرکدام جزو دسته های بالا می باشند و هرکدام از این ها نیز تفاوت زیادی باهم دارند .

هدف اینفوگرافیک‌ها


هدف اینفو گرافیک نمایش هر چه ساده تر ،گویا تر کردن مطلب و همچنین درک صحیح و زود آن برای مخاطب است ، که بتواند بیشترین اثر بخشی را برای مخاطب به وجود آورد .نخسین مفهومی که بعد از شنیدن کلمه اینفوگرافیک به ذهن شما خواهد رسید این است که : ( تصویر یا مجموعه تصاویری که اطلاعات خاصی را در بر دارند و قصد رساندن مفهوم آنها را به مخاطب دارند) تعریف تخصصی تر آن را دیکشنری آکسفورد در تعریف کلمه اینفوگرافیک نوشته (هر گونه چارت،نمودار، دیاگرام و... در قالب یک تصویر به شرح کشیده شده اند )بصری سازی محتوای دیداری به این صورت است که، استفاده از تصاویر در این روش سبب می‌شود که انسان به درک بهتری از الگوها و روندها دست‌ یابد.

طرح های لایه باز اینفوگرافیک را چگونه دانلود کنم ؟


با توضیحات داده شده باید اطلاعات مناسبی در مورد اینفوگرافیک ها به دست آورده باشید و با کاربرد و هدف آن ها آشنا شده باشید.درست کردن یک طرح اینفوگرافیک برای موضوعات مختلف ممکن است بسیار وقت گیر و زمان بر باشد،از این رو وب سایت جی اف ایکس دانلود برای شما طرح های لایه باز اینفوگرافیک را به صورت فایل های PSD در موضوعات مختلف تهیه کرده که شما به آسانی می توانید آن ها را در فتوشاپ باز کرده،ویرایش کنید و استفاده نمایید.استفاده از طرح های لایه باز اینفوگرافیک علاوه بر صرفه جویی در وقت به حرفه ای تر کردن اینفوگرافی شما نیز کمک بسیار زیادی می نماید،پس همین الان از بخش دانلود اینفوگرافیک سایت ما دیدن نمایید و طرح های لایه باز مورد علاقه خود را به صورت رایگان و با لینک مستقیم دریافت نمایید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود