خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

روتوش تصاویر

gfxdownload.ir
2,109
0
روتوش تصاویر عکس در فتوشاپ

روتوش تصاویر
پیشینه روتوش تصاویر به اوایل قرن 19 باز می گردد ، کمی پس از این که ژوزف نیس فور نیپس مخترع فرانسوی ، اولین تصویر تاریخ را ثبت کرد . ( تصویری با نام اصطبل و کبوتر خانه ، ثبت شده در سال 1826 میلادی )روتوش یک عکس به معنای تبدیل و یا تغیر یک تصویر با استفاده از متد ها و تکنیک های متنوع برای به دست آوردن نتیجه دلخواه مان می باشد . در این میانه تعدادی از تصاویر روتوش شده به عنوان یک اثر هنری بزرگ تلقی می شوند ، در حالی که تعدادی از آنها به عنوان اثر های نا متعارف ، ساده ، بی کیفیت ، و حتی گاهی احمقانه شناخته می شود . مخصوصا زمانی که بازار هدف ما عموم مردم و یا همان جامعه می باشد .
از نمونه های رایج استفاده از روتوش تصاویر می توان به استفاده از روتوش های عکس برای بازار ها و هدف های سیاسی یاد کرد ، علاوه بر آن می توان از روتوش برای بهتر نمایان کردن یک محصول و یا زیبا تر نشان دادن یک شخص نام برد . از دیگر استفاده های اساسی روتوش می توان به بازار های سرگرمی اشاره کرد ، احتمالا تمامی شما تصاویر موجود در بیلبورد ها درون خیابان ها را دیده اید ، با یقین صد در صد می توان گفت که در تمامی آن ها از روتوش تصاویر استفاده شده است ، البته لیست موراد استفاده از روتوش تصاویر در همین جا ختم نمی شود ، بلکه این لیست بلند و بالا هم چنان ادامه دارد . . . . . . . . .

گاهی برخی از روتوش ها ساده و ابتدایی هستند ، اما گاهی برخی از آنها بسیار پیچیده ، عمیق وخلاق هستند ، بر اساس نوع نرم افزاری که استفاده می کنید و قصدی که دارید ، برخی از روتوش های تصاویر می تواند به عنوان یک اثر هنری بزرگ در نظر گرفته شود ، چرا که باعث مس شود تا اون اثر شامل یک خلاقیت و ابداع و یک تصویر منحصر به فرد شود ، که حامل امضا ( ردپا ) ی هنرمند عکاس می باشد .

نکته دیگر راجع به روتوش عکس این است که ، گاهی روتوش عکس به اندازه خود عکس اهمیت دارد ، به این حد که هر روزه تکنیک ها و متد های جدید شکل می گیرند ، هر روزه متخصصین در حال ایجاد طراحی و متد های جدید در زمینه روتوش تصاویر هستند ، به عنوان مثال در ادامه ما به بررسی تعدادی از مهم ترین متد ها و تکنیک های روتوش تصاویر پرداخته ایم .
1 . نور دهی چندگانه ( یا multiple exposure )
البته نور دهی چندگانه ترجمه مناسبی برای این متد نیست ، اما ترجمه رایجی است که در سطح کشور رواج دارد ، بنابر این ما نیز همان را استفاده کرده ایم .
اما نور دهی چندگانه چیست ؟
نور دهی چندگانه به معنای قرار دادن دو یا چندین نور ( موقعیت ) مختلف در کنار هم با هدف به وجود آوردن یک تصویر است ، در این میان ، تعریف دیگری با نام نور دهی دو گانه نیز وجود دارد که زیر مجموعه نوردهی چند گانه می باشد .
توجه داشته باشید ، موقعیت هایی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند ، میتوانند دارای محتوای یکسان و یا متفاوت باشند .
این تکنیک ، جز تکنیک های قدیمی است . اما به تازگی شرکت های تولید کننده دوربین های عکاسی ، شروع کرده اند تا از این ویژگی استفاده کنند و این ویژگی را در دوربین های خود قرار می دهند .
عمده استفاده و کاربرد اصلی نور دهی چندگانه در عکاسی هنر های زیبا ( و یا fine photography art ) می باشد .
از دیگر موراد استفاده از این متد می توان در ساخت فیلم ها اشاره کرد ، به این صورت که دو تصویر بر روی یک دیگر افتاده و جلوه بصری ویژه ای ایجاد می کنند ، این تکنیک در فیلم سازی برای ایجاد تصاویر شبیه به هم و یا اضافه کردن چیزی و یا کسی به تصویر زمینه استفاده می شود .

2 – استفاده از تکنیک داج اند برن ( یا dodge and burn ) :
با استفاده از تکنیک داج اند برن ( یا dodge and burn ) شما قادر خواهید بود تا بدون حراب کردن تصویرتان قسمتی از آن را به دلخواه روشن کنید و قسمتی دیگر از آن را به دلخواه تیره کنید ، ( در آموزش های فتوشاپ با این ویژگی بیشتر آشنا خواهید شد )

البته این دو متد تنها گوشه کوچکی از متد های روتوش تصاویر می باشند ، و این متد ها بسیار ، بسیار ، و کاربردی تر هستند .
برای روتوش تصاویر نرم افزار های بسیار زیادی از سطح بسیار تا سطح مبتدی وجود دارند ، نرم افزار های فوق علاده و حرفه ای وجود دارند ، که مختص افراد حرفه ای بوده در حالی که نرم افزار های بسیار زیادی هم وجود دارند که ، مختص افراد عادی و معمولی می باشد .
روتوش عکس

موارد استفاده از روتوش تصاویر :

1 – مجلات :
یکی از موارد جالب استفاده از روتوش تصاویر در مجلات در سال 1982 و بر روی جلد مجله نشنال جئوگرافیک رخ داد .
در سال 1982 تصویری ا اهرام مصر بر روی مجله نشنال جئوگرافیک چاپ شد ، که فاصله هرم ها را بسیار نزدیک تر از آنچه ک در واقعیت است ، نشان می داد ، این اتفاق باعث شد تا زمزمه ی جعلی بودن این تصویر میان مردم بالا بگیرد ، تا جایی که باعث شده بود اعتبار این مجله به زیر سوال برود ، در نتیجه تام کندی مدیر وقت بخش عکاسی مجله اعلام داشت : دیگر پس از این ، ما از این ویژگی ( روتوش تصاویر ) برای جذاب تر کردن تصاویر استفاده نخواهیم کرد ، ما این اتفاق رو یک اشتباه تلقی می کنیم ، این اشتباه دیگر رخ نخواهد داد .
در سال 2010 یک عکاس اوکراینی به نام استفان رودیک که مقام شوم عکاسی را در بخش ورزشی برنده شده بود ، از این سری از مسابقات رد صلاحیت شد . چرا که بعد از این که در خواست شد تا فایل اصلی و خام تصاویر خود را ارائه دهد ، معلوم شد که وی تصویر ارائه شده را به وسیله روتوش تصاویر ساخته و با تصویر اصلی بسیار متفاوت است . ( پیش رفت روتوش تصاویر به حدی است که گروه داوری را هم فریب داده بود ! )

2 – استفاده در مد :
صنعت روتوش تصاویر غالبا متهم به ترویج ، ایده ، تحریک و تحریف اشخاص به تغیر تصاویر موجود از ظاهرشان است ، مخصوصا نسبت به افراد جوان موجود در جامعه .
عکاسی یک صنعت بسیار بزرگ است که ، در حجم و قیاس عظیمی در گیر روتوش تصاویر شده است ( اتفاقی که باعث شده تا مردم تعریف بسیار متفاوتی نسبت به تصویر ایده آل در نظرشان شکل بگیرد و در این زمینه سلبریتی ها را الگوی خود قرار دهند . )
روتوش تصاویر برای تغیر ظاهر یک مدل می تواند برای تغیر ویژگی هایی از جمله ، تغیر رنگ پوست ، رنگ مو ، شکل بدن و سایر ویژگی ها ، استفاده شود .
بسیاری از تغیرات پوستی شامل از بین بردن لکه ها با استفاده از ابزار های healing tool در فتوشاپ به وجود می آید .
علاوه بر آن چشم های مدل ممکن است ، رنگ متفاوتی به خود بگیرند و دندان هایشان سفید تر از حد واقعی خود شوند ، می توان به بدن مدل تتو اضافه کرد ، یا از پیرسینگ استفاده کرد ، یا این که از روتوش استفاده کرد تا نقایص بدن مدل را پوشاند ، استفاده از روتوش تصاویر حدی ندارد . . . . . . . . . . . . . . . .
در مقاله ای تحت عنوان اعترافات یک روتوشگر ، شما می توانید به وضوح و درستی ، عمق و شدت استفاده از روتوش در صنعت مد را مشاهده کنید .
خواهید دید که ، حتی وزن مدل ها نیز به وسیله روتوش تغیر می کند ، تقریبا می توان گفت که ، امروزه روتوش یکی از اجزای اصلی صنعت مد می باشد .
3 – مدیا و رسانه ها :
نه تنها عکس ها توسط متخصص رسانه ها دست کاری می شود ، بلکه امروز با گسترش شبکه های ارتباطی دسترسی عام مردم جامعه ، شاهد آن هستیم که روتوش تصاویر ، به مرور به امری عادی و رایج تبدیل شده است .
نرم افزار های زیادی بسیار زیادی ساخته شده است و روانه بازار شده اند ، که به شما این امکان را می دهد تا به وسیله آنها تصاویرتان را حتی به وسیله گوشی موبایل خود روتوش کنید .
این نرم افزار ها به کاربران این اجازه را می دهند تا ، ویژگی های متفاوتی اعم از ویژگی های صورت و بدن خود را به راحتی و ظرف چند دقیقه تغیر دهند .

روتوش تصاویر در فتوشاپ :
تقریبا می توان گفت که فتوشاپ اولین و بهترین نرم افزار ویرایش و روتوش تصاویر می باشد .
محبوبیت و جامعیت فتوشاپ به حدی زیاد و همه گیر است که این روز ها فراق از نام نرم افزار ، هر نرم افزار ویرایش تصویر را فتوشاپ می نامند ، امروزه فتوشاپ به معنی ویرایش عکس می باشد ، حتما شما هم شنیده اید که می گویند : عکسه فتوشاپه یا این که می خوام فتوشاپش کنم در حالی که درست آن است که بگوییم عکسه ویرایش شده است ، یا این که می خوام ویرایشش کنم ، اما با توجه به همه گیری فتوشاپ ، امروزه کلمه فتوشاپ و ویرایش تصویر هم تراز یک دیگر شده اند .

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود