خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

تعریف موشن گرافیک یا گرافیک متحرک

gfxdownload.ir
2,178
0
تعریف موشن گرافیک یا گرافیک متحرک

موشن گرافیک چیست؟
تعریف گرافیک متحرک
تعریف طراحی گرافیک در بهترین حالت مبهم است . به طور کلی ، طراحی گرافیکی افراد به نظر می‌رسد ، اما مردم در مورد زمانی که متمایز از هنرهای زیبا ، عکاسی ، تصویرسازی ، یا برخی اشکال دیگر از هنر دیجیتال است ، ایده‌های متفاوتی دارند. برخی از تعاریف رسمی ناقص هستند ، زیرا بیش از حد مشخص هستند و اشاره می‌کنند که طراحی های در نظر گرفته شده برای استفاده محدود است. تعاریف دیگر بیش از حد مبهم هستند و اجازه می‌دهند طراحی گرافیکی به عنوان هر چیزی با استفاده از تایپوگرافی یا تصویر پردازی تفسیر شود.


موشن گرافیک چیست؟

تعریف طراحی گرافیک مشکل‌ساز است ، اما تعریف آن به عنوان شاخه‌ای از طراحی گرافیکی که معمولا ً به عنوان گرافیک متحرک یا موشن گرافیک یاد می‌شود دشوار نیست. ایده‌های رقابتی در مورد این که موشن گرافیک واقعا به چه معناست وجود دارد. برای وضوح ، من گرافیک متحرک را به عنوان جلوه‌های بصری غیر روایی و غیر مجازی که در طول زمان تغییر می‌کند ، تعریف خواهم کرد . یک توضیح ساده ازموشن گرافیک این است که بگوییم طراحی گرافیک در حال حرکت است. تحت این توصیف گسترده ، یک علامت رستوران گردان می‌تواند به عنوان موشن گرافیک طبقه‌بندی شود که البته نادرست خواهد بود . با این حال ، یک علامت ثابت که تصاویر متوالی از طرح‌هایی را نشان می‌دهد که در طول زمان تغییر می‌کند ، نمونه‌ای از گرافیک حرکت خواهد بود. تمایز تصاویر غیر روایی ، غیر تصویری در این است که موشن گرافیک را از تعریف عمومی وسیع انیمیشن یا فیلم جدا کنیم. گرافیک متحرک اغلب شامل ویدئو ، فیلم ، انیمیشن ، تصویرسازی و موسیقی می‌شود . تعیین مرزهای این اشکال هنری مرتبط ، به ویژه با کارهای چند رسانه‌ای ، دشوار است. یک ویدئو یا فیلمی از یک شی متحرک واقعی به عنوان گرافیک متحرک در نظر گرفته نمی‌شود ، مگر اینکه فیلم با عناصر طراحی ، مانند نوع ، شکل و یا خطوط درهم ادغام شود . انیمیشن ( سنتی و یا دیجیتالی ) در برخی موارد می تواند یا نمی تواند به عنوان گرافیک حرکت در نظر گرفته شود . استفاده قابل‌توجه از انواع انیمیشن از اشکال که اکیدا در طبیعت در نظر گرفته نمی‌شود ، احتمالا ً در دسته بندی گرافیک متحرک قرار خواهد گرفت.
گرافیک متحرک معمولا ً قطعات کوتاه مبتنی بر زمان رسانه‌ای است که زبان‌های فیلم و گرافیک را ترکیب می‌کند . می توان آن را با تعدادی از عناصر مختلف مانند انیمیشن D2 و D3، ویدیو، فیلم، تایپوگرافی، illustration، عکاسی و موسیقی کامل کرد. کاربردهای رایج موشن گرافیک ، توالی عنوان فیلم ، لوگوهای انیمیشنی در انتهای آگهی‌های بازرگانی ، زیر نویس ها و غیره می‌باشند . پخش برنامه گرافیک، موشن گرافیک هایی هستند که دارای حضور قوی در تلویزیون می باشند. گرافیک های تجاری، سرگرمی و گرافیک های بسته بندی نمایش فقط چند مورد هستند که در آن طراحی حرکت پیدا شده است.
تعریف گرافیک متحرک

قالب های آماده Motion Graphics (فایل های .mogrt) چیست؟
قالب های موشن گرافیک یک نوع فایل (.mogrt) است که می تواند در After Effects یا Premiere Pro ایجاد شود.
قالب های آماده موشن گرافیک به یک طراح موشن که در After Effects کار می‌کند اجازه می دهد تا یک فایل پیچیده افتر افکت را به یک فایل واحد که با استفاده آسان می‌تواند در Premiere Pro مورد مصرف و سفارشی سازی شود، خلاصه کند .
عناوین و گرافیک ها می‌توانند در Premiere Pro ایجاد و به عنوان یک قالب گرافیک متحرک ( mogrt. ) برای استفاده مجدد یا به اشتراک گذاری در آینده صادر شوند.

چگونه قالب های موشن گرافیک (.mogrt) با پروژه های افتر افکت (.aep) متفاوت است؟
فرمت فایل mogrt. به طراحان موشن گرافیک که در After Effects کار می کنند اجازه می دهد تا بتوانند کنترل های سبک کامپوزیشن را حفظ کنند، در حالیکه ویرایشگرانی که در Premiere Pro کار می کنند توانایی سفارشی کردن گرافیک حرکت در زمینه پروژه ویرایشی را دارند.
طراح یک پروژه آماده افتر افکت موشن گرافیک در After Effects می‌تواند طیف وسیعی از ویژگی‌های موجود در قالب را مانند توانایی ایجاد تغییرات متحرک در متن ، رنگ و طرح ایجاد کند .
هنگامی که قالب موشن گرافیک ایجاد شده در Premiere Pro باز می شود، تمام این خصوصیات در پنل گرافیکی Essential ظاهر می شود. سپس ویرایشگر می تواند محتوا را در بدون نیاز به صرف وقت زیاد بین برنامه ها تنظیم کند.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود