خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

کاربرد تکسچر چیست؟

fahim
2,022
0
تکسچر چیست؟

تکسچر چیست؟


تکسچر را با لفظ بافت هم می توان شناخت. در جواب سوال اینکه تکسچر چیست؛ می توان گفت: تکسچر مجموعه تصاویری هستند که برای ایجاد یک نوع بافت استفاده می شوند. این بافت ها می توانند در زمینه تصاویر، پیش نمایش محصولات، مدل های سه بعدی، بازی سازی و ... استفاده شوند. اینکه تکسچر چیست در هنر های تجسمی به صورت کیفیت سطح درک شده از یک اثر هنری تعریف می شود.

استفاده از تکسچر می تواند پیام و احساسات را منتقل کند. برای مثال در کسب و کاری که صنایع دستی و حصیری تولید می کنند، استفاده از تکسچر حصیری می تواند حس این صنعت را به درستی انتقال دهد.

انواع تکسچر


تکسچرها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند؛ این دو دسته شامل تکسچر های فیزیکی و تکسچرهای بصری است. تکسچر های فیزیکی را به عنوان یک بافت واقعی یا لمسی می شناسیم. تغییرات تکسچرها در این گروه می توانند شامل پوست، چوب، شن و ماسه، فلز، شیشه و ... است. تکسچرهای بصری یک نوع از تصویر داشتن بافت فیزیکی به شمار می روند. بافت های بصری از تکرار یکسری شکل و خطوط ایجاد می شوند.

کاربرد تکسچر چیست؟ معرفی انواع تکسچر


کاربرد بافت ها


تا اینجا متوجه شدیم که تکسچر چیست. از مهم ترین کاربردهای تکسچر می توان برای بینایی کامپیوتر، درک، مدل هارد و پردازش بافت و در آخر شبیه سازی فرایند یادگیری بصری با استفاده از کامپیوتر اشاره کرد. برای تحلیل تکسچر به دو مرحله پیش پردازش و استخراج می توان اشاره کرد. در مرحله پیش پردازش، تصاویر براساس ویژگی های بافت هر منطقه تقسیم می شوند. در مرحله استخراج، ویژگی های تکسچر نشانه هایی برای طبقه بندی نیز ارائه می دهد.

چگونه بافت هارا آنالیز کنیم؟


تجزیه و تحلیل این مواد با استفاده از یکسری معیارهای آماری محلی طبقه بندی شود. از این آمارها می توان به آنتروپی، محدوده پیکسل و انحراف استاندارد پیکسل اشاره کرد. GCLM نوعی از معیارها است که آن ها را بر اساس تعداد جفت پیکسل ها مشخص و طبقه بندی می کند

✅برای دریافت تکسچر می توانید به دسته بندی تکسچر برای ادیت مراجعه کنید.✅

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود