خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ

gfxdownload.ir
2,246
0
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ

آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ.در این آموزش می خواهیم تایپوگرافی را مطابق عکس بالا طراحی کنیم.استفاده از متن به عنوان یک نگه دارنده برای متن بیشتر در فتوشاپ.در این قسمت از آموزش فتوشاپ، افکت متن فتوشاپ و نحوه استفاده از متن به عنوان یک ظرف برای متن بیشتر را یاد خواهیم گرفت. به طور مشخص ما یک حرف را با یک پاراگراف کامل از متن پر می کنیم تا حرف به شکل متن نشان داده شود.در ادامه مطلب با آموزش تایپوگرافی در فتوشاپ در خدمت شما هستیم ...
بیایید شروع کنیم !
مرحله 1: ایجاد یک سند جدید
برای ایجاد افکت تکست فتوشاپ به سند نیاز داریم. برای ایجاد سند جدید، از منوی file در بالای صفحه نمایش گزینه new را انتخاب می کنید یا برای نمایش سریع تر صفحه تنظیمات سند از میانبر صفحه کلید استفاده کنید Ctrl+N (Win) / Command+N (Mac). سایز دلخواه صفحه خود را انتخاب کنید، من سند خودمو 6 × 4 اینچ تنظیم کردم اما شما می توانید هر اندازه که نیاز دارید تنظیم کنید. از آنجایی که من میخواهم هنگام چاپ ظاهر خوبی داشته باشه، رزولوشن را به 300 پیکسل در اینچ تنظیم میکنم. اطمینان حاصل کنید که گزینه Background Contents (محتوای پس زمینه) برر روی سفید یا همانwhite تنظیم شده باشد، سپس دکمه تایید را کلیک کنید.
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ 1

اندازه، وضوح و رنگ پس زمینه سند جدید فتوشاپ را انتخاب کنید.

مرحله 2: ابزار Type را انتخاب کنید
در مرحله بعد، به ابزار Type برای اضافه کردن متن نیاز داریم. برای انتخاب آن می توانید از پالت ابزار یا با فشار دادن حرف T بر روی صفحه کلید خود انتخاب کنید
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ 2

ابزار Type فتوشاپ را انتخاب کنید.
مرحله 3: فونت متن را از نوار گزینه انتخاب کنید
با انتخاب ابزار تایپ، به نوار تنظیمات در بالای صفحه بروید و فونت خود را انتخاب کنید. از آنجا که ما قصد داریم از یک حرف به عنوان یک ظرف برای متن بیشتر استفاده کنیم، سعی کنید فونت را با حروف ضخیم انتخاب کنید. من از Arial Black استفاده خواهم کرد. در حال حاضر نگران اندازه آن نباشید مرحله بعد آن را تغییر می دهیم:
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ 3

یک فونت را از نوار گزینه انتخاب کنید، ترجیحا یکی با حروف ضخیم.

مرحله 4: نوشتن یک حرف در سند
در هر جا از سند خود می توانید کلیک کنید و حرف خود را به عنوان نگه دارنده ای برای متن دیگر تایپ کنید. من حرف "T" را تایپ می کنم چون یک شکل زیبا و ساده است.

مرحله 5: استفاده از Free Transform برای تغییر اندازه حرف به اندازه مورد نیاز
اگر نیاز به تغییر اندازه حرف می باشد از صفحه کلید خود Ctrl+T (Win) / Command+T (Mac) را فشار دهید تا دسته اهرم تنظیمات، دور حرف مورد نظر نمایش داده شود. سپس هر یک از دسته (مربع های کوچک) را برای تغییر اندازه آن بکشید. برای جلوگیری از تغییر اندازه ناهموار حروف، کلید Shift را در حین کشیدن دسته ها نگه دارید. اگر میخواهید حرف را از مرکز آن تغییر دهید، کلید Alt (Win) / Option (Mac) را نیز نگه دارید.
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ4

تغییر اندازه حرف با ابزار Free Transform
برای اعمال شدن تغییرات، دکمه Enter (Win) / Return (Mac) را فشار دهید تا از فرمان Free Transform خارج شوید.
مرحله 6: یک مسیر از ابزار Type ایجاد کنید
با استفاده از ابزار Type که هنوز در حالت انتخاب است، در هر ناحیه از سند کلیک راست کرده، تا منوی تنظیمات برای متن نمایش داده شود. برای اینکه حرف را به صورت یک ظرف برای بقیه متنمان بکار ببریم می بایست آن را به مسیر (path) تبدیل کنید، بنابراین گزینه Create Work Path را از منو انتخاب نمایید.
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ 5

یک مسیر از حرف ایجاد کنید.
بسته به رنگی که برای متن تان استفاده می کنید، ممکن است هنگامی که مسیر را ایجاد کرده اید متوجه یک طرح کلی در اطراف این حرف شوید. طرح کلی همان مسیر است و اگر نمی توانید آن را در حال حاضر ببینید، قطعا آن را در یک لحظه خواهید دید.

مرحله 7: مخفی کردن لایه ابزار Type
اگر بعد از انتخاب گزینه " Create Work Path" مسیر اطراف حروف خود را متوجه نشدید، بعد از این مرحله متوجه خواهید شد زیرا قصد داریم لایه متن را پنهان کنیم چون دیگر نیازی به دیدن آن نیست. در پالت لایه در سمت چپ لایه یک نماد به شکل چشم می باشد این آیکون قابلیت دیدن لایه را مشخص می کند. هنگامی که چشم نشان داده می شود، لایه در سند قابل مشاهده است، و هنگامی که آن را نشان نمی دهد، لایه پنهان است. در حال حاضر نماد چشم در حال نشان دادن است، به همین دلیل ما می توانیم حرف را در سند ببینیم. با ماوس بر روی نماد چشمی لایه کلیک کنید ، که نه تنها چشم را مخفی می کند بلکه متن را در سند نیز پنهان می کند.
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ 6

پنهان کردن حرف با کلیک بر روی آیکون چشم در پالت لایه ها.
شما می توانید در داخل کادر خالی که در آن نماد چشم برای نشان دادن لایه بود کلیک کنید تا دوباره لایه را قابل دیدن کنید.
با پنهان شدن متن، اکنون تنها مسیری که ایجاد کردیم قابل مشاهده است
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ7

متن در حال حاضر پنهان است که نشان دهنده مسیری است که ما از متن ایجاد کردیم.
گام 8: در داخل مسیر کلیک کنید، اما هنوز تایپ نکنید.
اکنون مسیر(path) قابل مشاهده است و ما قصد داریم از آن به عنوان یک ظرف برای متن استفاده کنیم. فقط باید باید متن را اضافه کرد، برای این منظور با ابزار Type که هنوز انتخاب شده است، مکان نمای ماوس خود را در هر نقطه داخل مسیر حرکت دهید. همانطور که مشاهده می کنید شکل مکان نما تغییر می کند، که نشان می دهد اگر روی موس کلیک کنید و شروع به تایپ کنید، در داخل مسیر تایپ می کنید. به همین صورت پیش رفته و در هر نقطه در داخل مسیر کلیک کنید، اما هنوز شروع به تایپ نکنید.
مرحله 9: فونت و اندازه آن را در صورت لزوم تغییر دهید
احتمالا می خواهید اندازه فونت خود را قبل از شروع به تایپ کردن کاهش دهید، بنابراین قبل از اینکه متنی را تایپ کنید، به نوار ابزار گزینه بروید و اندازه فونت را تنظیم کنید. من 36 pt تنظیم میکنم ممکن است شما بخواهید فونت را تغییر دهید. من فونت متن را به Arial تغییر میدهم به جای Arial Black که قبلا برای نوشتن حرف استفاده کردم.
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ 8

فونت و اندازه آن را در نوار تنظیمات تغییر دهید.
مرحله 10: انتخاب "Justify All" از پالت پاراگراف
یک مورد دیگر که پیش از شروع به تایپ باید انجام دهید،justification  متن را Justify All تنظیم کنید تا متن ما از راست به چپ پر شود. گزینه های justification از پالت پاراگراف قابل دسترسی می باشند. اگر پالت Paragraph را در صفحه خود باز ندارید با ابزار Type که هنوز در حال انتخاب انتخاب است به نوار تنظیمات بروید و بر روی دکمه Character and Paragraph palette toggle کلیک کنید.
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ9

برای دسترسی به پالت های پاراگراف فتوشاپ، بر روی دکمه Paragraph palette toggle در نوار تنظیمات کلیک کنید.
به طور پیش فرض، فتوشاپ پالت پاراگراف و کاراکتر را با هم در یک گروه پالت یکسان قرار می دهد چرا که آنها به عنوان یک تیم کار می کنند. اگر پالت Character  نمایش داده شده است با کلیک بر روی سربرگ Paragraph در بالای گروه پالت، آن را فعال کرده و پالت کاراکتر را به پس زمینه بفرستید و بر روی گزینه Justify All در سمت راست بالای پالت کلیک کنید. با انتخاب این گزینه اطمینام خاصل می کنید که متن تا آنجا که ممکن است حرف را پر می کند.
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ10

گزینه "Justify All" را در پالت Paragraph کلیک کنید.
مرحله 11: متن خود را در داخل مسیر تایپ کنید[/size]
تنها موردی که مانده این است که متن خود را در داخل کاراکتر تایپ کنید. به همین صورت پیش بروید و شروع به تایپ کنید، همانطور که انجام می دهید، مشاهده می کنید که کاراکتر با متن پر می شود.
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ11

شروع به تایپ کردن در داخل کاراکتر کنید همانطور که تایپ می کنید، متن متناسب با شکل کاراکتر تطبیق پیدا می کند.
همچنان تایپ کنید تا کاراکتر با متن پر شود.
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ12

کاراکتر "T" اکنون با متن پر شده است.
گام 12: کلیک بر روی گزینه چک باکس برای پذیرفتن متن
هنگامی که در حال اضافه کردن متن خود هستید، بر روی علامت checkmark در نوار تنظیمات کلیک کنید تا متن شما پذیرفته شود.
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ 13

متن خود را با کلیک بر روی علامت checkmark در نوار تنظیمات بپذیرید.
مرحله 13: پنهان کردن مسیر
با اضافه شدن متن، تنها موردی که باقی مانده است پنهان کردن مسیر (path) است. که به راحتی آن را با کلید های میانبر Ctrl + H (Win) / Command + H (Mac) پنهان میکنیم. و با انجام این مرحله کار تمام شده است!
نتیجه نهایی با متن به شکل حرف T:
آموزش رایگان تایپوگرافی در فتوشاپ15

نتیجه نهایی. شکل اصلی کاراکتر اصلی هنوز هم به لطف متن داخل آن قابل مشاهده است.
لطفا نظرات خود را در رابطه با این آموزش فتوشاپ در اختیار ما قرار دهید.کپی فقط با ذکر منبع مجاز است

انتخاب با توئه!!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۲۶,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود