خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

10 ایده ی آسان و جالب در عکاسی

gfxdownload.ir
3,976
0
آموزش 10 ایده و ترفند جالب عکاسی

10 ایده ی آسان و جالب در عکاسی اشیای بی جان


شما هم به دنبال جرقه ای در ذهنتان برای ایده های عکاسی اشیای بی جان هستید؟ احساس می کنید همه چیز را امتحان کردید و هیچ چیز دیگری برای کشف کردن در رابطه با اشیای بی جان باقی نمانده؟نگران نباشید، در اینجا نیازهای شما را برآورده کرده ایم. در عکاسی هیچ دستورالعمل جهانی و یکسانی برای الهام گرفتن وجود ندارد. اما همه ی عکاس های اشیای بی جان ترفندها و ایده های تخصصی برای شروع پروسه دارند.در اینجا به 10 ایده ی خلاقانه در آموزش عکاسی می پردازیم که می توانید در خانه انجام دهید. این نمونه های عکاسی اشیای بی جان ساده می باشند اما مناسب همه ی موضوع ها هستند و نیازی به هیچ فوت و فن پیچیده ای در کار نیست. مطمئنا یکی از آنها دقیقا چیزی خواهد بود که شما دنبالش هستید.

10. با شکل ها بازی کنید
استعاره ابزار قدرتمندی در دست عکاس می باشد. حتی اگر خیلی هم از نزدیک به اشیای بی حرکت نگاه نکنید می توانید باز هم روابط غیر معمولی بین آنها پیدا کنید و با یک ایده ی عکاسی خلاقانه تصویر زیبایی از آن خلق کنید. شما باید تنها اشیایی را که فقط در یک مورد شباهت دارند باهم مقایسه کنید. آن مورد می تواند رنگ، شکل، یا هر شباهت ساختاری باشد. برای مثال زمین گرد است. همین طور یک لوح CD. بنابراین شاید بخواهید یک لوح فشرده را در قاب چوبی از زمین قرار دهید و بگویید که دنیا پر از موسیقی است. این ابزار جالبی است زمانی که به فکر عکاسی اشیای بی جان به سبک مینیمالیست هستید.

10 ایده ی عکاسی

یک شی بی روح پیدا کنید که شما را به یاد چیزی جالب تر می اندازد. آن را در زمینه ی بی جان خود برجسته نشان دهید. برگردیم به اشیای گرد. پرتقال گرد است. دیگر چه چیزهایی گرد هستند؟ چرخ های دوچرخه، ماه، هدفون، فنجان، لوح پلاستیکی، توپ تنیس، سیبل دارت و لنز دوربین. همین طور بادکنک.چطوره تعدادی پرتقال و لیمو را تبدیل کنیم به یک دسته بادکنک؟ برای این کار شاید تعدادی نخ لازم داشته باشید. برای اشیای باقی مانده می توانید جزئیات کلیدی را با مارکر روی زمینه ترسیم کنید، آنها را از صفحه برش دهید یا اینکه از یک مفتول سیم خم کنید.

10 ایده ی آسان عکاسی

9. سعی کنید کلماتی اضافه کنید
عکس ها همیشه باید چیزی برای گفتن داشته باشند. و گاهی این کار را با کلمات انجام می دهند که می تواند ایده ی عکاسی خاصی باشد!
در اینجا تایپوگرافی ابعادی (Dimensional Typography) وارد صحنه میشود! متن های زیبایی از گل، کاغذ رنگی، شکلات، مفتول، گیره و ادویه ساخته می شوند. آسان ترین راه برای شروع پیدا کردن اشیا شبیه حروف و مناسب با تم می باشد. یک تم انتخاب کنید: شیرینی، گل، فضای بیرون، اسباب بازی، پاییز و هر چیزی که به ذهنتان می آید.

10 ایده ی جالب در عکاسی

اینها الفبای جدید شما هستند! کلوچه ی گاز زده برای « ر »، پوست پرتقال پیچ خورده برای «ک». به دقت با سس خردل حرف «س» را بنویسید. از ساقه ی گل برای نوشتن «ا» استفاده کنید. لیستی از اشیای احتمالی بنویسید و حروف مربوط را در آنها پیدا کنید. پس از آن آماده می شوید که چند کلمه ی جالب و بامزه بنویسید. راه دیگر برای بازی با کلمات استفاده از قالب می باشد. متنی را که می خواهید استفاده کنید پرینت بگیرید و از روی کاغذ برش دهید. قالب را با موادی مثل شکر، اسپری یا کاغذ رنگی پر کنید. به دقت قالب را با موچین یا قیچی جدا کنید و از حروف عکس بگیرید.

10 ایده ی جالب عکاسی

با تخم مرغ و سبزیجات برای یک نفر صبح بخیر بنویسید. با شربت حروفی را روی وافل بنویسید. با فلفل چیلی حروفی را طراحی کرده و با آن به ظرف چیپس طعم اضافه کنید.

ایده های خلاق عکاسی اشیاء

8. با الگوها خوش بگذرانید
یکی دیگر از ایده های رایج در آموزش عکاسی استفاده از الگوهای تکراری است. الگوها همیشه زیبا به نظر می آیند. در ردیف های اشیای جایگزین یک حس آرام بخش وجود دارد. و علاوه بر آن بهترین روش است برای ساخت یک تصویر تاثیرگذار با ابزارهای محدود.تمی را انتخاب کنید: شیرینی، میوه، برگ، ابزارهای گلدوزی، سرامیک، لوازم تزئینی و هر چیزی که دوست دارید. اشیای خود را جمع کنید و دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید. ساختاری را ترتیب دهید، از اقلام بزرگتر شروع کرده و به سمت جزئیات کوچکتر بروید.از بالا یک عکس بندازید، درود!

ایده های خلاق عکاسی اشیاء بی جان

از یکنواختی بپرهیزید! نگران نباشید که با رنگ های مختلف کمی ریتم را به هم می زنید. این چیزی است که موسیقی را جالب می کند و عکاسی اشیای بی جان هم چیزی شبیه ساخت آهنگ می باشد.

آموزش ایده های خلاق عکاسی اشیاء بی جان

آموزش ایده های خلاق عکاسی اشیاء

7. قهوه دوست شما است
یکی از تمرین های خلاقانه و مورد علاقه ی من انتخاب یک شی و سعی در ایجاد 15 طرح از آن به عنوان قهرمان اصلی میدان است. بله، می دانم که ممکن است دشوار و حتی خسته کننده باشد اما در حقیقت کاملا جالب و سرگرم کننده است. کلید کار پیدا کردن شیئ با قابلیت نقل داستان است.برای من این شی همیشه یک فنجان قهوه بوده.

عکاسی اشیاء

6. داستانی نقل کنید
اشیا می توانند چیزهای زیادی در مورد صاحبشان بگویند. به خصوص اگر به دنبال اشیای تصادفی نیستید و اشیای به خصوصی مد نظر دارید. برای من میز کار نه تنها جذاب بلکه معرکه است. تمام آن اشیایی که می تواند متعلق به یک هنرمند، سرامیک کار، نقره کار، گلدوز یا یک نویسنده باشد! تمامی جزییات روی این میز کارها آنها را زنده می کنند.

عکاسی اشیای بی جان

5. در عکس هایتان از طراحی با گچ استفاده کنید
ترکیب نقاشی با اشیای واقعی همیشه ترفند عالی است که می توانید در ایده ی عکاسی خود از آن بهره ببرید. می توانید با خطوط گچی اشیای معمولی را تغییر داده و واقعیت جدیدی را برای آنها خلق کنید. اشیا را به هم تبدیل کنید یا حتی فضای کاملا جدیدی خلق کنید!

ایده عکاسی غذا با گچ

ایده عکاسی غذا با گچ 2

اگر به جای ماژیک با گچ طراحی می کنید، آن را مرطوب نگه دارید. از گچ خشک استفاده نکنید. آن را قبل از طراحی در آب بخیسانید. در ابتدا خطوط کمی مات به نظر می آیند ولی بگذارید تا خشک شود.

4. عکاسی گل را امتحان کنید
گل موضوع عالی برای عکاسی اشیای بی جان است. غیر ممکن است که در قاب خود گل داشته باشید و تصویر بی روح باشد. به خصوص اگر شامل داستانی باشد که می خواهید منتقل کنید.

ایده عکاسی گل

3. با غذاها بازی کنید
عکاسی غذا به اندازه ی کافی گسترده و کاربردی است که می توان روزها بدون وقفه در مورد آن صحبت کرد. اغلب برای اینکه یک عکس خوب بگیرید لازم است آشپز خوبی نیز باشید و یا اینکه سلیقه ی خوبی در چیدن غذا داشته باشید. یا حداقل با یک آشپز کار کنید. اما اگر از مواد خام عکس می گیرید نیازی به آشپزی ندارید.

ایده عکاسی بازی با غذا

2. از خاطرات قدیمی ایده بگیرید
بازی های ویدیویی 8-bit را به یاد می آورید؟ من خیلی به آنها علاقه دارم و بنابراین ایده ی واقعی کردن آنها به نظر جالب می آید! یک چیزی شبیه یک پیکسل بردارید (یک حبه قند ساده می تواند عالی باشد) و صحنه ای از حمله ی موجودات فضایی یا پک من (Pack-Man) را خلق کنید.

ایده عکاسی با حبه قند 1

ایده عکاسی با حبه قند 2

1.دنیای کوچک خود را بسازید
بهترین و کاملترین مورد برای عکاسی اشیای بی جان و تصاویر اشیای بی جان چیست؟ همه آن درباره ی دنیا سازی و تغییر واقعیت است. دنیای کوچکی است پر از ماجراجویی های کوچک که در دید ساده ی ما پنهان شده اند.

ایده های عکاسی از اشیاء

از صحنه ای بی جان و معمولی تصویر بگیرید و آن را با آدم های کوچک پر کنید. این آدم ها می توانند یک خانه ی درختی روی کاکتوس های شما بسازند، با یک بشقاب پرنده کلوچه های شما را می دزدند یا در طول بشقاب سوپ شما کشتی رانی می کنند.

انتخاب با توئه!!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۲۶,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود