خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش فتوشاپ مقدماتی جلسه 27

gfxdownload.ir
1,505
0
آموزش فتوشاپ مقدماتی جلسه 27

آموزش فتوشاپ مقدماتی جلسه 27
در این بخش از آموزش متنی فتوشاپ می خواهیم تا شما را با ویژگی های foreground color / background color ، نحوه جا به جایی میان آن ها در فتوشاپ و در نهایت نحوه تغیر دادن رنگ های آن ها را به شما آموزش دهیم .
تعدادی زیادی از ابزار ها و ویژگی های فتوشاپ وجود دارند که ، رنگ محور هستند ، یعنی رنگ ها جز اصل آن ها هستند .
( brush tool – shape tool – type tool – fill command . . . )
رنگ اصلی و پس زمینه در انتهای منوی ابزار ها در سمت چپ ، قابل مشاهد ه است .



راه های بسیار زیادی وجود دارند که شما به وسیله آنها می توانید ، این رنگ ها ( رنگ پس زمینه یا همان background color و رنگ اصلی یا همان foreground color ) را تغیر دهید ، که ما در آینده به طور کامل به شما آموزش خواهیم داد ، اما حالا و در این قسمت از آموزش های جامع فتوشاپ ما شما را با این یک راه ساده آشنا خواهیم کرد : استفاده از ابزار eye dropper tool .
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، این ابزار هشتمین ابزار از سمت بالا در منوی ابزار ها در سمت چپ قرار دارند .



برای استفاده از این ابزار تنها کافی است تا شما از منوی ابزار ها ، این ابزار را انتخاب کرده و پس از آن بر روی تصویر رفته و بر روی هر کدام از رنگ ها که می خواهید کلیک کنید ، این کار باعث می شود تا تا رنگ پیش فرض شما به رنگ انتخابی شما تغیر کند .



پس حالا اگر به سراغ brush tool برویم ( یا هر کدام یک از ابزار های رنگ محور را که بخواهیم ) مشاهده خواهیم کرد که ، رنگ پیش فرض آنها به رنگ انتخابی ما تغیر پیدا کرده است .
علاوه بر رنگ پیش فرض اصلی ( رنگ مشکی ) یک رنگ پس زمینه پیش فرض نیز وجود دارد ( رنگ سفید ) ، رنگ پس زمینه در بسیاری موارد ، جز موارد ، مهم ، اصلی و کاربردی می باشد ، که در آموزش های آینده به بررسی و آموزش کامل این بحث خواهیم پرداخت ، البته یکی از استفاده های مهم و رایج رنگ پس زمینه ، این است که شما این رنگ رو به عنوان رنگ دوم در اختیار دارید و هر زمان که تمایل داشته باشید ، به راحتی هرچه تمام تر می توانید از آن استفاده کنید ، تنها کافی است تا شما با یک کلیک ، رنگ پس زمینه رو به برنگ اصلی ، و رنگ اصلی رو به رنگ پس زمینه تبدیل کنید .

برای جا به جا یی بین رنگ پس زمینه و رنگ اصلی تنها کاری که نیاز دارید انجام دهید ، کلیک بر روی فلش خمیده دو سر بالای این این دو رنگ می باشد .



حالا که رنگ پس زمینه ( background color ) را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کردیم ، می توانیم ، به وسیله ابزار eye drop tool رنگ مربوط به آن را تغیر دهیم .



حال همانطور که مشاهده می کنید ، ما رنگ قرمز را به عنوان رنگ اصلی و رنگ نارنجی را به عنوان رنگ پس زمینه در دسترس داریم و همانطور که لازم داشته باشیم می توانیم بین این دو رنگ جا به جا شویم .
شما می توانید به وسیله فلش خمیده دو سر بین این دو رنگ جا به جا شود ، البته خوشبختانه ، فتوشاپ همانند همیشه یک کلید میانبر را برای این موقعیت در نظر گرفته است .
شما می توانید به وسیله کلیک بر روی فلش خمیده دو سر یا خیلی راحت تر و تنها با فشردن کلید x ( کلید ایکس ) را در کیبورد ، جا به جایی را انجام دهید .

همانطور که مشاهده می کنید ، الان ما رنگ قرمز را به عنوان رنگ اصلی ( یا foreground color ) و رنگ نارنجی را به عنوان رنگ پس زمینه ( یا background color ) در اختیار داریم ، اما در حالت یش فرض فتوشاپ رنگ اصلی ( یا foreground color ) به رنگ مشکی و حالت پیش فرض رنگ پس زمینه ( یا background color ) به رنگ سفید می باشد ، اگر تمایل داشته باشید ، تا این دو رنگ را به حالت پیش فرض و اولیه خود بازگردانید (سیاه و سفید ) ، فتوشاپ برای این حالت نیز کلید میانبری قرار داده است ، شما تنها با فشردن کلید d می توانید ، این دو رنگ را به حالت پیش فرض خود ( سیاه و سفید ) باز گردانید .



............................................................... پایان آموزش فتوشاپ جلسه 27

انتخاب با شماست!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۴۹,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان
دانلود با اشتراک ویژه

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود