خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش فتوشاپ مقدماتی قسمت شانزدهم نورپردازی تصویر

gfxdownload.ir
1,136
0
آموزش فتوشاپ مقدماتی قسمت شانزدهم نورپردازی تصویر

آموزش فتوشاپ مقدماتی قسمت شانزدهم نورپردازی تصویر از سری آموزش های جامع فتوشاپ
معمولا زمانی که شما به وسیله یک موبایل یا دوربین عکاسی می کنید ، کیفیت مناسب را ( به دلیل های متفاوت مثل عدم نور کافی ، نور بیش از حد و . . . ) به دست نمی آورید .تصویر ممکن است ، بیش از حد تیره باشد ، بیش از حد روشن باشد یا گاهی بیش از حد در آن لرزش دیده شود .ابتدا به بررسی نورپردازی تصویر ها می پردازیم .
ساده ترین راه برای بر طرف کردن ایرادات این چنینی ، استفادهاز پنجره brightness contrast adjustment می باشد .
ابتدا پروژه خود (تصویر که به وسیله تلفن همراه یا دوربین گرفته ، یا شاید هم یک پروژه آماده که از کیفیت آن راضی نیستید)
پس از آن در سمت راست و پنل لایه ها ، مطمئن شوید که تصویر مورد نظرتان را انتخاب کرده باشید ، این که لایه مورد نظر انتخاب شده باشد ، از اهمیت بالایی برخوردار است ، چرا که (همان طور که در آموزش های پیشین نیز به آن اشاره شد) تغیرات که از جانب ما صورت می گیرد ، تنها به لایه ای اعمال خواهند شد ، که ما آن را در قسمت پنل لایه ها انتخاب کرده باشیم . توجه داشته باشید ، عکس هایی که توسط ما گرفته می شود معمولا تنها یک لایه هستند ، به این معنی که اگر شما از عکسی استفاده می کنید ، که توسط خودتان گرفته شده است ، این تصویر تنها شامل یک لایه است و به صورت پیش فرض و خودکار از جانب فتوشاپ انتخاب شده است .
پس از آن که مطمئن شدید لایه مورد نظر انتخاب شده است ، از منوی بالا گزینه image را انتخاب کنید ، پس از آن از منوی باز شده ، دسته بندی adjustment را انتخاب کنید و از منوی جدید اولین گزینه یعنی (brightness / contrast) را انتخاب کنید .



این اقدام منوی brightness / contrast را برای شما باز می کند .



سریع ترین راه برای ایجاد کردن تغیرات در این منو ، استفاده از کلید auto می باشد .
با کلیک کردن ببر روی این کلید ، تنظیمات به مقداری تغیر پیدا کرده که فتوشاپ آن را بهترین حالت برای پروژه شما می داند .
یعنی به صورت خود کار فتوشاپ پروژه شما را بررسی کرده و بهترین تغیری که مد نظرش باشد را ، برای پروژه شما اعمال خواهد کرد .
اما اگر می خواهید نسبت به کاری که انجام می دهید و پروژه تان کنترل بیشتری داشته باشید ، لازم است تا اهرام ها را شخصا تنظیم کنید .
همانطور که مشاهده می کنید ، در این منو (brightness / contrast) دو اهرام وجود دارد ، اهرام brightness و اهرام contrast ، گاهی اوقات شما تنها نیاز دارید تا تغیرات خود را در قسمت brightness اعمال کنید و نیازی به ایجاد تغیر در قسمت contrast نخواهید داشت .
Brightness : توجه داشته باشید که ، اهرام brightness کنترل کننده ، وضوح و تیرگی کلی تصویر می باشد .
به عنوان مثال اگر شما این اهرم را به انتهای سمت راست برده (که برابر با بیشترین مقدار برای این اهرم است) تصویر شما روشن تر شده ، زمانی که اهرم در وسط قرار دارد و مقدار آن نیز صفر می باشد ، تصویر در حالت عادی خود می باشد و هرچه اهرام را به سمت راست بکشید (مقدار brightness بیشتر شود) تصویر روشن تر خواهد شد . (مقدار روشنایی تصویر بیشتر خواهد شد .
و در عین حال هرچه اهرام بیشتر به سمت چپ کشیده شود (مقدار brightness کمتر شود) خواهید دید که ، تصویر تیره تر خواهید شد .
معمولا یک سوال اساسی برای شما پیش می آید : مقدار مناسب برای brightness چه عددی می باشد ؟
برای پاسخ به این سوال باید بگویم که ، برای میزان brightness مقدار جنرال و کلی موجود نیست ، این مقدار بسته به نیاز و علاقه شما تغیر می کند ، پس مقدار صحیح و کلی وجود ندارد .
اهرم contrast : همانطور که در عکس شماره دوم مشاهده کردید ، در این منو علاوه بر اهرام brightness ، اهرم دیگری با نام contrast موجود می باشد .
اهرام contrast کنترل کننده مقدار روشنایی یا تیرگی تصویر نیست ، بلکه این اهرام کنترل کننده رینج (range) روشنایی یا تیرگی می باشد .
اگر بخواهیم کلی تر توضیح دهیم ، باید بگویم که : اگر شما اهرام contrast را در انتهای سمت راست (بیشترین مقدار آن) قرار دهید ، تصویر شما به شکل زیزر در خواهد آمد .


همانگونه که ئر تصویر بالا مشاهده می کنید ، قسمت هایی که تیره بود ، تیره تر شده و قسمت هایی که روشن بود ، روشن تر شده است . یعنی این که به نسبتی که ما مقدار contrast را افزایش یا کاهش میدهیم ، شدت روشنایی و یا تیرگی ، قسمت های روشن یا تیره پروژه نیز تغیر خواهند کرد .

حال اهرم را به انتهای سمت چپ (و کمترین مقدارش) برده ، خواهید دید که تصویر شما به شکل زیر دیده خواهد شد . (تقریبا می شه گفت تصویر به یک تصویر تخت و بی روح تبدیل می شه)




یکی از بهترین امکانات در پنجره brightness / contrast چک باکس preview می باشد ، که با استفاده از آن شما قادر خواهید بود تا تصویر را در حالت قبل از ویرایش و حالت بعد از ویرایش مقایسه کنید .
زمانی که تیک مربوط به این باکس فعال باشد ، شما تصویر ویرایش شده و زمانی که این تیک غیر فعال باشد ، شما تصویر خام و ویرایش نشده خود را مشاهده خواهید کرد .
این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا دو تصویر را مقایسه کرده و ببینید که ، آیا تغیر فوق موثر بوده یا خیر .
زمانی که از تمامی تغیرات ایجاد شده خود رضایت داشتید ، می توانید بر روی ok کلیک کنید و این کار تغیرات شما را مستقیما به لایه انتخاب شده اعمال خواهد کرد .
اگر از تغیرات ایجاد شده راضی نبودید ، هنوز هم می توانید تغیرات را حذف کنید (اگر به یاد داشته باشید به صورت جامع و کامل در آموزش های پیشین توضیح داده شد ، استفاده از کلید control به همراه کلید z در ویندوز و یا استفاده از کلید command به همراه کلید z در مک برای تغیرات تک مرحله ای و یا استفاده از دستورات چند مرحله ای step backward یا step forward و . . .)

پیشنهاد ما این است که در هنگتم ذخیره سازی از save as به جای save استفاده کنید ، چرا که ممکن است در آینده بسیار نزدیک به تصویر اصلی احتیاج پیدا کنید .
به یاد داشته باشید که پنجره brightness / contrast تنها راه ویرایش وضوح و تیرگی تصاویر نیست ، بلکه ابتدایی ترین و ساده ترین راه آن می باشد ، در آموزش های آینده راه های دیگر به صورت کامل و جامع برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد .

.......................................... پایان آموزش های جامع فتوشاپ قسمت 16

انتخاب با توئه!!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۲۶,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود