خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

آموزش فتوشاپ مبتدی قسمت سوم

gfxdownload.ir
1,328
0
آموزش فتوشاپ مبتدی قسمت سوم

آموزش فتوشاپ مبتدی قسمت سوم
Zooming :

زوم کردن ( بزرگ نمایی ) یکی از مواررد مهمی است که شما در استفاده از فتوشاپ به آن نیاز پیدا خواهید کرد ، پس ما در ادامه آموزش فتوشاپ شما را با اهمیت و چونگی آن آشنا می کنیم .
ساده ترین ، ابتدایی ترین و راحت ترین نحوه زوم کردن استفاده از ابزار مناسب آن است برای این کار از قسمت سمت چپ (tools panel ) ابزاری که به شکل ذره بین است را انتخاب کنید .

با انتخاب این ابزار طبق روال همیشگی کنترل باکس Options مربوط به آن در بالای صحفه برای شما نمایش داده می شود .
در قسمت Options ذره بینی که با علامت + مشخص شده است برای بزرگ نمایی و ذه بینی که با علامت – مشخص شده است ، برای کوچک نمایی استفاده می شود .
با انتخاب گزینه مناسب ( + یا - ) می توانید با کلیک بر روی قسمت مورد نیاز خود در تصویر از بزرگ نمایی یا کوچک نمایی ( بنا بر نیازتان ) استفاده کنید .

میانبر : فرض کنید شما ذره بین با علامت + را انتخاب کرده اید ، در mac با گرفتن کلید Options و در Windows با گرفتن کلید Alt ، می توانید حالت انتخابی خود را تعغیر دهید .
با انتخاب ابزار ذره بین به صورت پیش فرض برای شما حالت بزرگ نمایی فعال می شود ، در این صورت با گرفتن Options یا Alt حالت شما به کوچک نمایی تغیر می کند و با رها کردن این کلیدها ، به حالت اولیه خود باز می گردید . ( بزرگ نمایی )
Fit screen : این گزینه در قسمت Options قرار دارد ، که با کلیک بر روی آن پروژه شما به اندازه پیش فرض و اولیه خود باز می گردد . ( در ادامه و زمان انجام پروژه ها خواهید دید که این کلید ساده تا چه حد کارآمد خواهد بود )
100% : این گزینه نیز جز گزینه های مفید و کارآمد محسوب می شود . با کلیک بر روی این گزینه پروژه شما به اندازه 100 درصد ، بزرگ نمایی خواهد شد .

حال تصویر ما به اندازه 100 درصد بزرگ شده است ، اما ما نیاز به استفاده از قسمت دیگری از تصویر داریم ، اگر بخواهیم واضح تر بگوییم ، نیاز داریم که تصویر بزرگ نمایی شده را در صحفه نمایش جا به جا کنیم ، برای این کار از قسمت tools panel ابزار دست (hand tool ) را انتخاب می کنیم ، آیکون این ابزار به شکل یک دست است .

Hand tool :
برای استفاده از این ابزار بر روی عکس کلیک کرده ( کلیک را رها نکنید ) عکس را بگیرید و به سمتی که می خواهید بکشید ، تا زمانی که به جایی که مورد نظرتان است برسید ، در انتها کلیک را رها کنید .اگر خواستید عکس را به اندازه پیش فرض و اولیه اش برگردانید ، نیازی نیست به قسمت ذره بین باز گردید ، تنها کافی است از قسمت Options گزینه Fit screen را انتخاب کنید .
بزرگ نمای و کوچک نمایی بی وقفه : زمانی که ابزار ذره بین را انتخاب کردین ، به جای این که بر روی عکس کلیک کنید ، کلید موس را فشار دهید و رها نکنید ( کلیک کردن را بی وقفه ادامه دهید ) در این صورت بزرگ نمایی یا کوچک نمایی بی وقفه و تا زمانی که شما کلید موس را فشار می دهید ادامه خواهد یافت ، این بزرگ نمایی می تواند تا رسیدن به پیکسل های سازنده عکس ادامه یابد ، در واقع شما قادر خواهید بود ، پیکسل های سازنده عکس را مشاهده کنید .
و در نهایت راه حلی دیگر برای بزرگ نمایی : شما می توانید با گرفتن کلید command در Mac یا Ctrl در windows و کلید + و - بدون استفاده از ابزار ذره بین از بزرگنمایی و کوچک نمایی در فتوشاپ استفاده کنید .


...................................................پایان قسمت سوم

انتخاب با توئه!!

دانلود تکی این فایل با پرداخت 49,900 تومان
یا خرید اشتراک ماهانه ۱۲۶,۰۰۰ هزار تومان و دانلود تمامی مطالب سایت به صورت رایگان

ضمانت سالم بودن فایل ها
تمامی فایل های ارائه شده سالم بوده و تست شده اند، سالم و قابل استفاده بودن فایل ها مورد ضمانت و پشتیبانی است.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود