خرید و دانلود عکس از شاتر استوک و ادوب استوک

چرا به لوگو نیاز داریم؟

gfxdownload.ir
1,380
0
چرا به لوگو نیاز داریم؟


دنیای بیزنسها، یک حوزه بسیار رقابتی هم برای مشاغل کوچک و هم برای شرکت های بزرگ است. بنابراین، شما باید هر کاری که ممکن است انجام دهید تا جلوه برند خود را حفظ کنید.


یکی از بهترین روش‌ها برای به دست آوردن ارتباط و اعتبار، طراحی لوگو است که با مدل کسب‌وکار شما همسو باشد. لوگو بیان بصری یک برند و عنصر سازنده آن است. لوگویی که به خوبی طراحی شود به شرکت شما کمک می کند تا در بین مشتریان خود به اعتبار و تمایز دست یابد. توجه ها را به خود جلب می کند و اگر به درستی انجام شود، تأثیر اولیه خوبی بر جای می گذارد. فاینانس آنلاین بیان می کند که 75 درصد از مردم یک برند را با لوگوی آن می شناسند. در نتیجه، یک لوگوی خوب نیز برای دستیابی به پایداری و رشد بسیار مهم است. برای کشف اهمیت لوگو در رشد کسب و کار، اجازه دهید به این موضوع نگاهی عمیق‌تر بیندازیم و ببینیم به طور کلی چرا به لوگو نیاز داریم؟


لوگو بر بازخورد اولیه (first impression) تاثیرگذار است


لوگوی شما، برند شما را به مصرف کنندگان معرفی می کند. لوگوی قدرتمند، با ایجاد بازخورد اولیه، علاقه مشتریان را برمی‌انگیزد و آنها را ترغیب می‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد کسب‌وکار کشف کنند. فوربس گزارش می دهد که شما و کسب و کارتان تنها هفت ثانیه برای ایجاد یک first impression زمان دارید. لوگو این پتانسیل را دارد که مردم را به قضاوت فوری و تعامل با شما ترغیب کند. هنگامی که به آن دست یافتید و مشتریان را به فروشگاه خود، فیزیکی یا الکترونیکی دعوت کردید، به احتمال زیاد از شما خرید می کنند.
از سوی دیگر، فقدان لوگو یک چشم انداز ضعیف ایجاد می کند که می تواند مشتریان بالقوه را از شما دور کند. فرقی نمی‌کند که محصولات شما از بالاترین کیفیت برخوردار باشند یا تیم خدمات مشتری بسیار شایسته هستند. اگر نمی توانید یک برداشت اولیه مناسب ایجاد کنید، این به طور مستقیم بر توانایی شما برای رشد کسب و کارتان تأثیر می گذارد.


لوگو به برند شما هویت میدهد


یک لوگو خوب، به تصویر برند شما اعتبار میبخشد و کسب و کار شما را جذاب تر و محبوب تر می کند. لوگوی شما اساس هویت برند شما را تشکیل می دهد که برای قابل تشخیص تر شدن و رشد یک نهاد تجاری بسیار مهم است.
لوگوهای جذاب یک رنگ دارند با یک تصویر، یا حتی می توانند نام برند شما را در فونت مرتبط با کسب و کار شما داشته باشند. رنگ و استایل لوگو در تمام تلاش‌های بازاریابی شما از جمله ایمیل‌ها، صفحات فرود(landing page)، بسته‌بندی، کارت‌های ویزیت و غیره ظاهر می‌شود.
به گفته Reboot، استفاده از یک رنگ مشخص در لوگوی شما می تواند شناخت برند شما را تا 80 درصد افزایش دهد. به این ترتیب، مردم رنگ خاصی را با کسب و کار شما مرتبط می‌کنند و شناخت برند را افزایش می‌یابد. این بدان معناست که افراد بیشتری لوگوی شما را با تجربه مشتری خوب و محصولات با کیفیت بالا مرتبط می‌کنند و در نتیجه فروش شما را به طور تصاعدی بهبود می‌بخشند.


لوگو، وفاداری به برند را افزایش میدهد


یک شرکت وفاداری به برند را از طریق ارائه محصولات و خدمات با ارزش، تمرکز بی‌نظیر بر تجربه و خدمات مشتری و ثبات در همه جنبه‌ها به دست می‌آورد. زمان زیادی طول می کشد تا وفاداری به برند را تقویت کنید، که در نهایت باعث می شود مشتری های شما برای دفعات بعدی به سراغ شما و محصولاتتان بیایند.
طبق گفته Invesp، هزینه جذب مشتری پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری است. بنابراین، اگر به دنبال گسترش کسب و کار خود با به حداقل رساندن هزینه های اولیه هستید، باید بر تقویت وفاداری برند خود در میان مصرف کنندگان تمرکز کنید.


چرا به لوگو نیاز داریم؟ 2


لوگوی شما نقشی حیاتی در برانگیختن این وفاداری در ذهن مشتریان و فالوورهای پرشور شما دارد. لوگو به عنوان یک نماد آشنا عمل می کند که نشان دهنده ی قابل اعتماد بودن، در دسترس بودن و نمادی از ارائه محصولات با کیفیت است. مصرف کنندگان هر بار که برای خرید چیزی که شما می فروشید در بازار هستند به دلیل لوگوی شما به سمت فروشگاه شما کشیده می شوند.بنابراین، داشتن لوگو باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد، زیرا برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است.


با لوگو، مشتریان هدف را جذب کنید


یکی از اهداف اصلی کسب و کار، جذب مشتریان بیشتر و بیشتر از طریق تکنیک های بازاریابی بصری است. لوگو به طور برجسته بر روی مطالب تبلیغاتی ظاهر می شود و اساس هر کمپین بازاریابی برای جذب مشتریان هدف را تشکیل می دهد.
هم اکنون به چگونگی کارکرد آن می پردازیم. طراحی لوگو، از جمله رنگ ها و استایل، با ایدئولوژی کسب و کار شما و محصولاتی که می فروشید هماهنگ است. به عنوان مثال، هنگامی که یک پالت رنگ خاص را برای لوگو و برند خود انتخاب می کنید، به دنبال برانگیختن یک احساس خاص هستید. قرمز نشان دهنده یک برند پر سر و صدا، پرشور و جوان است. آبی نشان دهنده آرامش و آگاهی معنوی است، در حالی که زرد به معنای شادی، دوستانه و پر انرژی بودن و غیره است. هر رنگ با مشخصات جمعیتی خاصی طنین انداز می شود و آنها را به سمت محصولات شما جذب می کند.

چرا به لوگو نیاز داریم؟ 3
به طور مشابه، فونت و تایپ فیس لوگو در مورد شخصیت و ارزش های شرکت شما صحبت می کند. مخاطبی را هدف قرار می دهد، که می خواهید. یک فونت باوقار و سنتی با طراحی مینیمالیستی، برندی را با پایگاه مصرف‌کننده بالغ منتقل می‌کند. برعکس، یک فونت گرد با منحنی‌های نرم بیشتر برای برندهای کودکان مناسب است زیرا جذاب و راحت به نظر می‌رسد. بنابراین، یک طراحی لوگوی متفکرانه که با نیازهای کسب و کار شما همسو باشد، می‌تواند برای جذب جمعیت‌ خاصی از مشتری و جلب توجه مخاطبان شما در میان شلوغی‌ها معجزه کند.


لوگو، شما را حرفه ای نشان میدهد


در دنیای تجارت، قوانین خاصی وجود دارد که یک تجارت را پایدار و حرفه ای می سازد. این ویژگی ها یک شرکت را قادر می سازد تا اعتماد مشتریان بالقوه خود را جلب کرده و احتمال تبدیل را افزایش دهد. کیفیت محصول و خدمات مشتری قطعا در صدر فهرست قوانینی است که نشان دهنده حرفه ای بودن یک شرکت است. با این حال، لوگو به همان اندازه، اگر نه بیشتر، نقش مهمی برای تاکید بر حرفه ای بودن یک کسب و کار ایفا می کند.
طراحی لوگوی حرفه ای مستلزم این است که شرکت توجه مشابهی به جزئیات در همه چیز داشته باشد و به احتمال زیاد وقتی نوبت به کیفیت محصول می شود، از آن کاسته نشود. این نیازها و انتظارات مشتریان را برآورده می کند، زیرا هر مشتری انتظار دارد یک تجارت معتبر با یک لوگوی مناسب نشان داده شود و در نهایت با خدمات و محصول خوب این حرفه ای بودن را به کمال خود برساند.
از سوی دیگر، اگر لوگو نداشته باشید، کسب و کار شما را غیرحرفه ای و مبهم جلوه می دهد. این بی توجهی و عدم رعایت اخلاق تجاری از سوی شما را به تصویر می کشد، در نتیجه مشتریان ارزشمند و فروش سودآور را از دست می دهید.


سخن آخر

لوگو نقش تعیین کننده ای در رشد کسب و کار دارد. یک لوگوی خارق العاده در اولین تعامل خود با مشتریان بالقوه تأثیر قدرتمندی ایجاد می کند. هویتی متمایز برای برند فراهم می کند که احساسات مثبت را به خصوص در بین مشتریانِ همیشگی برمی انگیزد.
یک لوگو حرفه ای ارزش‌های اصلی شرکت را در یک نگاه به تصویر می‌کشد تا مخاطب مورد نظر را جذب کند. لوگوها همچنین در افزایش وفاداری به برند و تقویت اعتبار و حرفه ای بودن سازمان موثر هستند. همه این مزایا به شما کمک می کند تا تجارت خود را به طور پایدار و موثر رشد دهید. تیم طراحان ایران وبر با در اختیار داشتن افراد متخصص در زمینه طراحی و بازاریابی کسب و کار شما را در رسیدن به هدف متعالی برند و رشد آن همراهی خواهد کرد. شما میتوانید قبل از شروع پروسه سفارش طراحی لوگو و متحمل شدن هزینه های اضافی و نا به جا، از مشاوره رایگان ایران وبر در زمینه برندینگ و هویت بصری استفاده کنید.

سوال یا نظری دارید؟

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود